آیا فضای محدود یا طراحی کوچک آشپزخانه باعث نا امیدی و ناراحتی تان شده است؟ هنوز هم می شود با کمی راهنمایی و اطلاعات فضای محدود آشپزخانه را زیبا و بزرگ جلوه بدهید. فقط کافیست نا امید نشوید و با هاو کن یو همراه باشید تا با این راهنمایی ها و اطلاعات آشنا شوید.

رنگ سفید استفاده کنید

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

رنگ سفید بهترین دوست برای آشپزخانه های کوچک است. این رنگ نور را نشان می دهد، احساس خوب به ارمغان می آورد، و دیوار ها را از دید و تمرکزتان محو می کند. زمانی که دیوار ها، سقف و کابینت ها سفید باشد مرزها و لبه ها از بین می رود. از چندین رنگ سفید با سایه استفاده و بافت های متضاد را ترکیب کنید. کابینت ها، تاج ها و تخته ها باعث ایجاد سایه های ظریفی می شود که علاقه را نیز بیشتر می کند.

از تضاد رنگ ها کمتر استفاده کنید

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

ایجاد یک طرح آشپزخانه با کمترین تفاوت رنگی بین دیوار ها، کابینت ها و طرح های چوبی باعث می شود تا فضای آشپزخانه بزرگتر از آن چه که هست دیده شود. در این عکس کابینت ها، تخته ها و وسایل با یک خاکستری روشن طراحی شده است و کاملا ست می باشند. این کار باعث شده است که چشم ناگهان به سراغ بر روی رنگ ها مختلف تمرکز نکند، همچنین این رنگ باعث گستردگی نور و احساس آرامش شده است.

به جای درب های کابینت از شیشه استفاده کنید

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

یک راه برای این که آشپزخانه بزرگتر دیده شود، استفاده از شیشه بجای برخی از درب های کابینت ها می باشد. این کار باعث می شود تا فریم چشم از درب کابینت به عمق کابینت تغییر کند و همچنین دیوار ها دورتر دیده شوند به شرطی که چیدمان و رنگ های داخل کابینت نیز منظم و درست باشد.

استفاده از نور طبیعی

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

نور طبیعی هر فضایی را بزرگتر نشان می دهد. ممکن است در انتخاب یا تعداد پنجره های آشپزخانه هیچ کنترل و اختیاری نداشته باشید. اما می توانید از همان پنجره ای که در اختیار دارید با به حداقل رساندن موانع در مقابل پنجره، بیشترین نور را دریافت کنید. اگر می خواهید حریم خصوصی تان حفظ شود از سایه ها و یا پرده های مبهم استفاهده کنید تا نور آشپزخانه را روشن کند.

از میز و صندلی های کوچک استفاده کنید

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

یک آشپزخانه کوچک میز و صندلی های کوچک لازم دارد. اما دقت داشته باشید از میز هایی استفاده کنید که در عین کوچکی، کارایی و زیبایی بالایی داشته باشند. این کار هم به آشپزخانه زیبایی می بخشد و هم آن را بزرگتر جلوه می دهد.

چیدمان ساده

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

چیدمان و قرار دادن وسایل در آشپز خانه های کوچک کار سختی می باشد. کابینت ها و فضا ها اکثرا با وسایل کوچک و شلوغ پر می شوند. اما استفاده از وسایل بزرگتر در گوشه ها و فضاهای مخفی می تواند آشپزخانه را بزرگتر نشان دهد. گوشه ها و فضا های خالی آشپزخانه را بازیابی کنید و از وسایلی مانند تستر، چایی ساز و غیره در آن ها استفاده کنید.

استفاده از کف پوش راه راه

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

همانطور که لباس راه راه در جهت افقی، یک فرد را وسیع تر نشان می دهد، کف پوش راه راه در خلاف طول آشپزخانه نیز آن را گشترده تر نشان می دهد. این نوار ها را می توانید به کمک کفپوش های چوبی یا لمینیت ها ایجاد کنید و یا از یک فرش راه راه بزرگ استفاده کنید.

هود

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

استفاده از یک هود براق باعث میشود نگاه از روی دیوار ها و کابینت ها برداشته شود و احساس راحتی بیشتری به آشپزخانه می بخشد. اگر چه فضایی بین کابینت ها ایجاد می کند اما باعث احساس سبکی و راحتی در اتاق می شود و برای یک آشپزخانه کوچک بسیار پر کاربرد است.

ایجاد فضای چیدمان

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

یکی از راه های ویژه و کاربردی برای آشپزخانه های کوچک ایجاد فضاهای چیدمان در نقطه ها و مکان های بدون استفاده می باشد. اگر در آشپزخانه همچین فضا ها و دیوار هایی دارید از این طبقات زیبا به همراه یک معماری خوب استفاده کنید. حتی اگر فضای مناسبی ندارید می توانید در کنار آشپزخانه و یا دیوار های مجاور آن این کار را انجام دهید.

ایجاد درخشندگی و روشنایی

چیدمان و طراحی آشپزخانه www.howcanu.com

از سطوح و وسایل انعکاسی مانند سرامیک های براق، سنگ های مرمری، استیل های براق و غیره استفاده کنید. این کار اثر نور طبیعی و یا مصنوعی را به طور شگفت انگیزی افزایش می دهد. علاوه بر این نور کافی باعث افزایش کارایی می شود و فضا را بزرگتر نشان می دهد.