اسلایم یک خمیر متشکل از آب است که بر خلاف خمیر های متعارف تغیر شکل داده و حالت خود را حفظ نمیکند. این خمیر که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و در اوج محبوبیت خود در بین جوانان قرار گرفت،‌ یکی از ترند ها (محبوب ها)‌ی اینترنتی است. این خمیر ها در اشکال، اندازه ها و قیمت های مختلف در بازار به فروش میرسند. اما در این مقاله از هاو کن یو روش ساخت این اسلایم را آموزش میدهیم تا علاوه بر کم هزینه تر بودن آن، به هر مقدار که میخواهید خمیر اسلایم بسازید. در ادامه با ما همراه باشید.اسلایم هایی که به صورت کارخانه ای در بازار وجود دارند، حاوی ماده ای به نام بوراکس هستند. از آنجایی که این ماده به آسانی در بازار کشورمان یافت نمیشود، تصمیم داریم تا روش ساده تری را از ساخت اسلایم آموزش دهیم تا شما عزیزان در ساخت آن به مشکل بر نخورید.

وسایل مورد نیاز

  • چسب مایع به مقدار لازم
  • رنگ های خوراکی دلخواه
  • آب
  • اکلیل به دلخواه
  • نمک خوراکی

قدم اول

screen-shot-2017-05-23-at-12-27-25-pmچند عدد چسب مایع که قبلا خریداری نموده اید را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. دقت داشته باشید که تعداد و مقدار این چسب ها با اندازه خمیر اسلایم شما رابطه مستقیم دارد. پس در صورتی که میخواهید اسلایم بزرگتری داشته باشید، چسب بیشتری مورد نیاز است. ضمنا برای کمتر شدن هزینه میتوانید از چسب های بطری یا حتی گالنی استفاده کنید.

قدم دوم آموزش ساخت خمیر اسلایم www.howcanu.com

رنگ های خوراکی را اضافه کنید. نوع و مقدار آن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. در صورتی که میخواهید میتوانید به طور خلاقانه از چند رنگ یا یک رنگ خاص استفاده کنید. حتی میتوانید این مرحله را نادیده گرفته و اسلایم را بدون رنگ رها کنید. توجه داشته باشید که از رنگ های شیمیایی مانند گواش استفاده نکنید. چرا که ممکن است باعث خشک شدن یا دفرمه شدن خمیر شود. همانند تصویر چند قطره رنگ خوراکی بریزید. در استفاده از رنگ افراط نکنید زیرا باعث میشود رنگ اسلایم به مشکی نزدیک شود. پس از اضافه کردن هم بزنید.

قدم سوم آموزش ساخت خمیر اسلایم www.howcanu.com

اکلیل را اضافه کنید. در این مرحله نیز، رنگ و مقدار اکلیل کاملا قابل تغییر است. در صورتی که همانند آموزش ما در مرحله قبل از رنگ آبی یا سرمه ای استفاده کردید، میتوانید در این مرحله از اکلیل نقره ای یا طلایی استفاده نمایید. استفاده از اکلیل نه تنها به زیبا تر شدن خمیر اسلایم کمک می‌کند بلکه به آن حجم نیز میبخشد. پس از اضافه کردن اکلیل هم بزنید.

قدم چهارم آموزش ساخت خمیر اسلایم www.howcanu.com

آب و نمک را اضافه کنید. مقدار مورد نیاز آب برای این حجم از خمیر اسلایم ۱/۵ پیمانه می‌باشد. پس از ریختن آب با استفاده از یک قاشق چوبی به هم بزنید. حالا نوبت به نمک میرسد. در این مرحله توجه داشته باشید که نمک باید به قدری ریخته شود که سطح کاسه خمیر را بپوشاند.

نکته
مواظب باشید که نمک را به طور مساوی در همه سطح پخش کنید

قدم پنجم

روی کاسه را با استفاده از ورق های پلاستیکی پوشانده و به مدت ۲-۴ دقیقه در مایکروفر یا مایکروویو قرار دهید. پس از خارج کردن کاسه، ورق پلاستیکی را جدا کرده و سپس لایه نمک را که روی خمیر تشکیل شده با استفاده از دست یا یک قاشق پلاستیکی هم بزنید.

نکته
هنگام خارج کردن کاسه داغ از مایکروفر مراقب دستانتان باشید

قدم ششم

آموزش ساخت خمیر اسلایم www.howcanu.com

این مرحله آخرین مرحله است. در صورتی که تمام مراحل را درست پشت سر گذاشته باشید، اسلایم شما به زودی ساخته خواهد شد. کافیست تا آب اضافی کاسه را جدا کنید. توجه کنید که محتویات سفت و به هم چسبیده را دور نریزید. در این مرحله استفاده از دستان خود، محتویات ته کاسه را که حالتی خمیری و به هم چسبیده را دارند جدا کرده و کم کم به آن اضافه کنید. خمیر اسلایم شما آماده است!

چند نکته

  1. در صورتی که احساس میکنید خمیر به زودی حالت خود را از دست میدهد یا به قدری آبکی است، میتوانید نمک بیشتری اضافه کنید و دوباره ۲-۴ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
  2. به یاد داشته باشید که با چند بار استفاده از خمیر مقداری از آب آن از دست میرود. پس اگر اسلایم شما شل است، کمی آن را ورز دهید تا محکم تر شود.
  3. به دلیل محتویات چسب این خمیر، از ریختن روی فرش، مبل و یا ادوات پارچه ای خودداری کنید.

برای درک بهتر آموزش و نحوه انجام صحیح آن ویدیو آموزشی بالای صفحه را تماشا کنید