کم نیستند تعداد کار ها و اهدافی که در طی روز و یا بلند مدت نیمه کاره رها شده اند و هر روز  در به سرانجام رساندن آن ها تعلل کرده و آن ها را به روز دیگری موکول می کنیم. اگر  شما هم در کار های شخصی و … خود با مشکل به سرانجام رساندن و پیگیری کردن کارها تا حصول نتیجه مواجه هستید با این 8 روش از هاو کن یو همراه باشید.

بسیاری از افراد در طول دورۀ کاری یا شخصی شان دستاوردهای زیادی داشته اند، اما شاید در کنار آن، زمان قابل توجهی را هم در فاصلۀ کسل کنندۀ بین کار و چرخیدن در اطراف هدر داده باشند. برای از بین بردن این هدر رفت تایم و داشتن انگیزه و البته عزم کافی برای به سر انجام رساندن کار ها با دنبال کردن راهکار های جدی باشید.

شما با هدر تدادن وقت می توانید حس خوبی که بعد از انجام کارهای مهم تجربه می شود را داشته باشید، و با برنامه ریزی بهتر و پیشتری برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.  این راهکارها برای شما کاربران هاو کن یو، می توانند بسیار مفید و حیاتی باشند چرا که نصفه و نیمه رها کردن کار ها بر روی اعتماد به نفس شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. شما باید یاد بگیرید که وقتی کاری را آغاز کردید تا حصول نتیجه بر روی آن متمرکز بمانید. با ما و این 8 روش همراه باشید.

تعیین کنید روزی که پیش رو دارید چگونه خواهد بود

بعضی از روزها فقط می خواهید در شبکه های اجتماعی فعال باشید و کارهایی را در تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر … پیش ببرید. خوب می دانید که لازم است کار مهمی انجام دهید اما چگونه و چه زمان؟ پس عزمتان را جزم می کنید و مشغول پروژه بزرگی می شوید که در دست دارید.

شاید هم بخواهید سر جایتان بنشینید، کمی مطالعه کنید، ناهاری بخورید و بعد ببینید چه پیش می آید. همۀ روزها به نوبۀ خود خوب هستند و هیچ مشکلی در مورد آنها وجود ندارد. این شما هستید که باید یاد بگیرید که چگونه می توانید برنامه مشخص و هدفمند در قالب اهداف کوتاه و بلند مدت برای آینده خود داشته باشید.

چگونه برنامه روزانه داشته باشیم؟

پس هر روز صبح مشخص کنید که روزی که در حال شروعش هستید چه نوع روزی است، چه مواردی باید انجام و اقدام شوند. در راستای کدام اهداف باید قدم بردارید و هر دقیقه از وقت و زمان شما به کدام تسک و کار ها باید اختصاص یابد. به این ترتیب انتظاری که از خودتان در آن روز دارید را مشخص کرده اید. چون هیچ چیز بد تر از این احساس نیست که به خودتان بگویید امروز قرار است روی یک مقالۀ جدید کار کنم و بعد…بفهمید هیچ کاری جز چک کردن پیام های توئیتر و کامنت های آنلاین نکرده اید.

لباس رسمی بپوشید

بار ها و بارها در هاو کن یو در قالب مقالات مختلف در رابطه با نحوه لباس پوشیدن و نوع و رنگ هر یک برای شرایط مختلف با شما کاربران صحبت به میان آورده ایم. وقتی لازم نیست به دفتر کار یا جای به خصوصی بروید، پوشیدن شلوار راحتی و تی شرت کاری راحت احتمالاً اولین انتخاب است. برای مدتی این کار جالبی است، به خصوص اینکه مانند دانش آموزی می شوید که وانمود می کند مریض است تا به مدرسه نرود. اما واقعیت مشخص می شود و شما به یاد می آورید که یک کلاس چهارمی نیستید. شما بزرگسالی هستید که کاری برای انجام دادن دارد. یک فرد باید مطابق با اهدافو کار هایش دست به انتخاب لباس بزند . پوشیدن لباس کمی رسمی تر و حتی مرتب به انگیزه بیشتر برای سر و سامان دادن به کار های کمک شایانی می کنند.

انتخاب لباس مناسب هرشرایط ( قوانین انتخاب لباس مهمانی، کاری، جشن، رسمی و…)

انجام همزمان چند کار را فراموش کنید

همگی در مورد عرضۀ پی در پی تقاضاهای رقابتی برای جلب توجه اطلاعات کافی داریم، همچنین می دانیم که چگونه انجام همزمان کارها نمی تواند واقعا مؤثر واقع شود و نتیجه ای جز ملالت و خستگی ندارد. پس بهتر است از این توهم همزمان انجام دادن چندین کار دست کشیده و بر روی هر یک به صورت جدا گانه بر نامه ریزی کنید و در زمان مختصش آن را به سر انجام برسانید. بازده کار به هنگام انجام چندین کار به مراتب پایین تر است.

این “واقعا” به چه معناست؟ شما باید در یک زمان یا به خلق و تولید یک چیز دست بزنید یا به مصرف.

وقتی مشغول خلق و تولید هستید کاملاً درگیر آن می شوید. نباید چیزی حواستان را پرت کند، چیزی مثل “فقط این ها را سریع چک می کنم و بعد فوراً سر کارم بر می گردم…

تمرکز به وقفه روی یک چیز همان روشی است که باعث انجام معنادار آن کار می شود. در لحظه حوای، تمرکز و فعالیتتان را بر روی یک مورد مشخص متمرکز کنید.

وقتی در حال مصرف هستید دستتان برای همه چیز باز است. باد شما را به هر جا که بخواهد می برد و این امری عادی است. “این مقاله چیه؟”،”این شخص کیه؟”، ” این رستوران مجاز به نظر می رسه. فکر می کنی برای شام باز باشه؟ بذار ببینم…”

از یک تایمر استفاده کنید

زمان بندی و تخصیص زمان همیشه با اهمیت و اثر بخش است. همیشه زمان به شما در انجام هر چه بهتر و نظم دادن به کار ها به کمک شما می آید. این راهکار در زمان تولید و خلق موارد به شما کمک می کند. شاید دلیل علمی خاصی پشت آن باشد اما بیان دلیل آن در این مقوله نمی گنجد. شاید بعد تر در قالب مقاله ای به این موضوع در هاو کن یو به صورت مفصل تر پرداختیم.

کارتان را فقط روی یک ابزار انجام دهید

مشکل انجام کار در خانه این است که هرگاه بخواهید می توانید آن را انجام دهید و به این ترتیب تفکیک کار از زندگی شخصی کمی مشکل می شود. امروزه با وجود گوشی های موبایل هوشمند و تبلت ها، می توانید کارتان را با استفاده از چند ابزار انجام دهید. این یعنی هر کجا و هر زمان که بخواهید با هر وسیله ای می توانید کارتان را انجام دهید.

به این ترتیب یک ارتباط دائمی می تواند در این میان برقرار شود، زیرا همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد. مشاهدات نشان داده است که اگر ابزار حرفه ایتان مشخص باشد و دیگر ابزرا ها مانند گوشی موبایل یا آی پدتان را به انجام کارهایی مانند گوش دادن به موسیقی، تماس گرفتن، پیامک دادن و اپلیکیشن ها اختصاص دهید، کارایی و دست یافته هایتان افزایش خواهند یافت

 البته گاها و مخصوصا با پیشرفت دنیای تکنولوژی هر یک از این کجت ها به خودی خود می توانند ابزار کار شما باشند که در این صورت باید یادبگیرید و دقت کنید که فقط در راستای کار مشخص شده از ابزار خود استفاده کنید و تا پایان کار و به انجام رشاندن ان این موضوع را به خود القا کنید که این دیوایس یا تلفن هوشمند به غیر از استفاده فعلی کاربردی دیگر برای شما ندارد.

کلید استراحت را فراموش نکنید

هرگاه دیدید موقع انجام کاری که به تمرکز نیاز دارد، حواستان پرت است، داشتن یک دکمۀ بازنشانی که بتوانید آن را فشار دهید و کمی سرحال شوید می تواند مفید باشد. این دکمۀ بازنشانی می تواند یک دکمۀ واقعی، مثل دکمۀ روشن و خاموش کردن لپ تاپتان، باشد. (وقتی دیدید حواستان پرت است کامپیوترتان را ریست کنید چند نفس عمیق بکشید و کارتان را با انرژی از سر بگیرید.)

این دکمه می تواند یک عادت یا فعالیتی باشد که الگوهای تکراری کاری که در حال انجامش هستید را می شکند و شما را برای چند دقیقه از کامپیوترتان دور می کند. به این ترتیب وقتی سر کارتان بر می گردید می توانید پر انرژی ادامه اش دهید. این فعالیت می تواند یک دوش گرفتن چند دقیقه ای باشد. انتخاب این دکمه استراحت کاملا انتخاب و به سلیقه شما و بسته به نوع کارتان می تواند متفاوت باشد.

بدانید کی قرار است دست از کار بکشید

بالاتر در رابطه با زمانبندی صحبت به میان آوردیم.  از الان ۶ ساعت. به محض اینکه کار را تمام کنم و قبل از قرار ساعت ۱۱ صبح. به محض اینکه طرح اولیۀ این کار تمام شد. و…. این ها عباراتی است که نه در گفتار بلکه در برنامه ریزی باید رعایت کنید. البته همیشه محدود کردن کار به زمان مشخص شاید درست نباشد ولی به هر حال برای برنامه ریزی نقطه پایانی برای ان قسمت از کار باید در نظر بگیرید. مثلا مطالعه تا فلان صفحه و …

فرقی نمی کند که چگونه آن را می سنجید، مهم این است که بدانید قرار است کی دست از کار بکشید.

در غیر این صورت همینطور به کار ادامه می دهید و پس از مدتی همه چیز به زیر مجموعۀ بقیۀ کارها محول می شود.

بیرون بروید و کاری انجام دهید. یک نوشیدنی بخورید

عضله سازی هاو کن یو

تمام روز را در خانه حبس بوده اید و به کسب درآمد مشغول بوده اید. برای داشتن زندگی سالم تر و بهت لازم است هر از گاهی از خانه بیرون بزنید و خودتان را به یک نوشیدنی دعوت کنید. این مطمئناً در روند کاری تان مؤثر خواهد بود.