دوست دارید بدانید یکی از عادات روزمره ی موفق ترین افراد روی کره ی زمین چیست؟ درست حدس زدید! مطالعه. از وارن بافت، میلیاردر معروف آمریکایی، که روزی چند صد صفحه کتاب می خواند گرفته تا بیل گیتس مرد شماره یک مایکروسافت که عاشق انواع کتاب کسب و کار است و هر سال لیستی از کتاب ها را پیشنهاد می کند.

علم هم تایید می کند که مطالعه سلامت  ذهن و روان را بهبود می بخشد، استرس را کاهش می دهد و کیفیت خواب را بالا می برد و احساس مثبت اندیشی و همدلی را تقویت می کند. البته باید در زمینه ی مورد علاقه تان بیشتر مطالعه کنید اما مطالعه در هر زمینه ای مفید و سودمند است. برای همین در نظر گرفته ایم 28 کتاب در زمینه ی کسب و کار به شما معرفی معرفی کنیم. همراهمان بمانید.

قبل از شروع شما کاربران هاو کن یو باید بدانید که چگونه می توانید کتابخوان شوید که در مقاله زیر به این موضوع پرداختیم.

چگونه کتابخوان شویم و حرفه ای مطالعه کنیم؟

بینش بیرونی: پرسه زدن در دنیایی غرق در داده ها اثر یورن لیسگرن

یورن لیسگرن مدیر عامل شرکت هوش رسانه ای Mediawater است. او در این کتاب کسب و کار توجه رهبران شرکت ها را از داده های درونی به اطلاعات بیرونی معطوف می کند. وقتی رهبران این کار را انجام دهند قادر خواهند بود خود را در برابر رقابت محک بزنند، تصمیمات آینده نگرانه ی راهبردی تری اتخاذ کنند و در سال 2018 یک گام از رقبای خود جلوتر باشند.

متنفرانتان را در آغوش بگیرید اثر جی بائر

این کتاب برای ارائه ی خدمات به مشتریان در عصر مدرن نوشته شده و واقعیت های انتظارات مشتریان در عصر شبکه های اجتماعی را به شما نشان می دهد. بائر می خواهد در این کتاب کسب و کار  به خوانندگان کمک کند تا از راه های ارتباطی تلفن و ایمیل فاصله گرفته و در 2018 روش های جدیدتری را در پیش بگیرند. همچنین به شما یاد می دهد تا چگونه شکایات مشتریان رسیدگی کنید، خبرهای بد را به خبرهای خوب و متنفرانتان را به سفرای برند خود تبدیل نمایید.

ابَر ارتباط ساز: چگونه در کسب و کار، روابط پرمعنا برقرار کنیم اثر اسکات گربر و ریان پا

دنیا و وسایل ارتباطی عوض شده است. هدف نویسنده ی این کتاب این است که شبکه سازها عاداتی در خود پرورش دهند که به موجب آنها بر انرژی خود تمرکز کنند چرا که ابر ارتباط سازی عبارت است از درک قدرتی که از ایجاد روابط به وجود می آید که یکی از آنها این است که قرار دادن افراد معین در کنار یکدیگر موفقیت را دو چندان می کند و منجر به راه حل های نوآورانه می شود. این کتاب کسب و کار عادات شبکه سازی بد را از بین می برد و ذهنیت سودآوری را که در بردارنده ی اتخاذ رویکرد متفاوتی به برقراری ارتباط با دیگران در کار و زندگی است در شما پرورش می دهد.

بینش خود را بفروشید اثر لو شاختر و ریک چیتام

این دو نویسنده عضو گروه رهبری در یک شرکت استراتژی هستند که بینش و طرز تفکری را در مورد رفتارهای کلیدی ارائه می کند که موجب بهبود عملکرد فروش می شود. این دو نویسنده از تجارب خود استفاده می کنند تا برای ایجاد تغییر، پرونده ی متفاوتی را باز کنند. روش انقلابی انها در فروش راهی جدید برای دگردیسی در فروش پیش رو می گذارد. این دگردیسی ها با توجه کردن به دیدگاه های مشتریان، منجمله طرح های خرید آنها و دیدگاه های فروشندگان ایجاد می شود و نویسندگان لحظاتی ا که منجر به موفقیت می شوند ترسیم می کنند. اگر شما فروشنده هستید و می خواهید به موفقیت بیشتری دست یابید مطالعه ی این کتب سودمند است.

گزینه ی ب: چگونه با مصیبت مواجه شویم، و منعطف و شاد باشیم اثر شریل سندبرگ و ادم گرانت

این کتاب در رتبه ی نخست پرفروش ترین کتاب های نیو یورک تایمز قرار گرفته است. سندبرگ همراه با دوستش گرانت، که روانشناس است، در این کتاب توضیح می دهند که چگونه با مرگ ناگهانی همسرش کنار آمده است. در این کتاب داستان ها و نکاتی در مورد مدیریت مصیبت ها و سختی های زندگی ارائه می کند و کتابی بسیار خوب برای کنار آمدن با هر گونه سختی زندگی است و درس های کاربردی زیادی در آن وجود دارد.

میثاق قهرمان استارتاپ اثر تیم دریپر

تیم دریپر یک سرمایه گذار میلیارد است که کتابی نوشته و تصمیم گرفت ههر فصل از آن را رایگان منتشر کند تا همه بتوانند از ان استفاده کنند. او در فصول این کتاب کسب و کار افکار خود را در مورد آزادی، سرمایه گذاری و فلسفه ی خود نسبت به کار و زندگی را بیان کرده است.

ذهنیت مسافر: رهبران چگونه می توانند موفقیت و برتری کسب کنند

نویسنده در این کتاب می گوید باید ذهنیت مسافر داشت. او درس ها، داستان ها و مصاحبه ها با رهبران موفق را در این کتاب آرده است. اگر می خواهید بدانید چگونه می توان سریع به اهداف حرفه ای و شخصی رسید و از موانع سر راه عبور کرد این کتاب سودمندی است. پر از توصیه های کاربردی است

چگونه از طوفان تکنولوژی جان سالم به در ببریم: استراتژی در زمینه ی عدم قطعیت تکنولوژی اثر نیکولاس برگمن

تکنولوژی خیلی سریع دارد به پیش می رود و معلوم نیست با آینده چه کار خواهد کرد. به حای اینکه نگران باشید این کتاب را بخوانید که نویسنده اش یک کارآفرین و سخنران در زمینه ی تکنولوژی است. او به شما کمک می کند تا بفهمید چرا تکنولوژی عدم قطعیت ایجاد می کند و چگونه باید فرصت هایی را دید و پیدا کرد که به تغییر کسب و کار ادامه خواهند داد. این کتاب به شما یاد می دهد تا فناوری های نوظهور را تحلیل کنید و خود را با محیط سرشار از عدم قطعیت و نوین وفق دهید و یک گام از بقیه جلوتر باشید.

گذشته، حال و آینده ی فروش رابطه ای اثر رابرت گلیزر

اگر فکر می کنید فروش رابطه ای قدیمی شده در اشتباه هستید. نویسنده در این کتاب از اطلاعاتی که از تمامی رهبران و اینفلوئنسرهای این میدان جمع کرده به شما توضیح می دهد که اگر فروش رابطه ای جزو کمپین تبلیغاتی و بازاریابی تان نیست چرا باید آن را در سال 2018 به کار ببندید. هر کس که می خواهد عواید شرکت خود را ارتقا دهد و هر کس که فکر می کند فروش رابطه ای منسوخ شده باید این کتاب را بخواند.

آنها سوال می کنند، شما جواب بدهید اثر مارکوس شریدان

نویسنده در این کتاب توضیح می دهد که چگونه توانسته ب ااستفاده از بازاریابی محتوایی خود را از لبه ی ورشکستگی ناشی از بحران اقتصادی سال 2008 نجات دهد. نویسنده خودش در دنیای دیجیتال مارکتینگ و فروش دیجیتالی آدم موفقی است و می خواهد به شما هم کمک کند. این کتاب کسب و کار بهد شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه می توان بازاریابی و فروش را با هم برای داشتن راهبرد محتوایی موثر ادغام کرد.

نقطه سر خط:‌ نبرد من برای رسیدن به گنجایش و تغییر پایدار

این کتاب الهام بخشی است و شما وقتی آن را می خوانید از اینکه نویسنده چطور توانسته در محیط کار دوام بیاورید حیرت زده می شود. این کتاب شما را وادار می کند تا در برابر بدرفتاری ها و سوء تدبیرهایی که دهه هاست در محیط کار بوده قیام کنید.

تنها دستگاه: تاریخچه ی سری آیفون اثر برایان مرچنت

این کتاب جذابی در مورد اختراع اپل است. این کتاب به سرعت به پرفروش ترین کتاب امریکا بدل شد و حتی نامزد کتاب سال کسب و کار فایننشال تایمز هم شد. این کتاب تاریخچه ی آیفون را بیان می کند و توضیح می دهد که این محصول سودآور چگونه اختراع شد و شما هم می توانید با مطالعه ی آن بدانید که چگونه می توانید رویکرد مشابهی را برای راهبرد توسعه ی محصولات خود اتخاذ کنید.

چگونه رئیس مقتدر اما مهربانی باشیم اثر کیم اسکات

این کتاب برای هر کسی که رهبری گروهی را بر عهده دارد کتاب مهمی است. در این کتاب مثال هایی آورده شده که مرتبط با تجربیات افرادی است که رهبری تیم هایی را در گوگل و اپل بر عهده داشته اند. این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه دلتان برای کارمندان بتپد.. به شما می آموزد که چگونه به کارمندان بازخورد دهید، تصمیمات بهتری اتخاذ کنید و کارمندان را به چالش بطلبید و در عین حال دلتان هم برایشان بتپد.

تو می توانی پول در بیاوری: چگونه ذهنیت ثروت در خود بپرورانیم اثر جن سینسرو

خیلی ها دوست دارند در اوضاع مالی شخصی خود عملکرد بهتری داشته باشند  و یا برای کسب و کارهای خود تصمیمات مالی بهتری اتخاذ کنند اما نمی توانند. این کتاب این دسته از افراد را هدف گرفته است تا بر موانع ذهنی که بر سر راه آنها و درامد مطلوبشان است فایق آیند.

چگونه عملکرد خود را ارتقا دهیم اثر برد استالبرگ و استیو مگنس

گاهی اوقات بهترین کتاب های کسب و کار توسط افرادی نوشته می شوند که خارج از دنیای کسب و کار هستد و تخصصشان چیز دیگری است. نویسندگان این کتاب از تجربیات خود در زمینه ی سلامت، محیط بیرون و مربیگری ورزشی استفاده می نند تا نکاتی را در مورد تمرکز بر بهره وری، شادی و موفقیت از طریق تمرینات ذهنی و جسمی ارائه کنند.

به کاهدان زدن: هر چیز که در مورد موفقیت می دانید (تقریبا) اشتباه است اثر اریک بارکر

نویسنده این کتاب را بر اساس وبلاگ موفق خود نوشته است و در آن به شما می گوید که موفقیت چیست و چگونه می توان به آن دست یافت. او در این کتاب از همه چیز از فلسفه ی بودا گرفته تا راهبرد چنگیز خان صحبت می کند تا نشان دهد راه متفاوتی برای موفق شدن و ساختن زندگی هم وجود دارد.

همه دروغ می گویند:‌ اینترنت و دیتا چگونه می تواند به ما بگوید که ما کیستیم اثر سیث استیونز دیویدوتز

این کتاب که در زمره ی پرفروش های نیو یورک تامیز قرار دارد می گوید که زندگی و کسب و کار شما توسط داده ها مصرف می شود و شما نخواهید دانست که با این وضعیت چه کار باید بکنید.  یافته های او راه های نوینی ایجاد می کنند تا ما بتوانیم به خودمان به عنوان فرد و جامعه بنگریم.

مقیاس: قوانین جهانی رشد، نوآوری، پایداری و سرعت زندگی در ارگانیسم ها، شهرها، اقتصادها و شرکت ها اثر جفری وست

این هم کتاب دیگری در رابطه با کسب و کار است که نویسنده ی آن خارج از حوزه ی کسب و کار دست به نوشتن زده است.نویسنده فیزیکدان است . با اینکه تکنولوژی و جهانی سازی کمک های شایانی به جوامع بشری کرده اند اما جوامع را نسبت به قبل پیچیده تر کرده اند. برای بر طرف کردن این پیچیدگی نویسنده ی کتاب سعی کرده نشان دهد که در کجاهای زندگی باید به دنبال سادگی گشت.

کلاس کاپیتان: نیروی نهفته ای که بزرگترین تیم های جهان را می سازد اثر سم واکر

شما خواه رهبر باشید یا عضوی از یک گروه این کتاب به شما کمک می کند تا کار تیمی خود را توسعه دهید و آن را مدیریت کنید. نویسنده فرمولی را اختراع کرده است و آن را در مورد تیم هایی که مورد آزمایش قرار گرفته اند به کار برده است و بر روی تیم های سراسر جهان کار کرده است؛ از تیم های المپیک گرفته تا لیگ های برتر فوتبال.

او با دقت نمودن به کاپیتان های تیم ها دریافته است که تیم های موفق چگونه عمل می کنند و از این نکته برای اختراع فرمول موفقیت استفاده کرده است. کتاب نشان می دهد تیم های مختلف در صنایع گوناگون چگونه این فرمول را به کار می بندند. شما هم می توانید با مطالعه ی این کتاب از این فرمول بهره مند شوید.

آپستارت ها: چگونه اوبر، ایربی ان بی و کمپانی های برتر سیلیکون ولی در حال تغییر جهان هستند اثر برد استون

اگر تغییر جهان در اولویت های شما قرار دارد بهتر است این کتاب را مطالعه کنید و ببینید شرکت ای دیگر در این راستا چه کرده اند. شرکت هایی نظیر اوبر در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته اند که قوانین کسب  کار را تغییر داده اند. کتاب کم کمی کند تا شما هم سهمی در تغییرات دنیای پیرامونتان داشته باشید.

هنرمندان واقعی از گرسنگی نمی میرند: راهبردهای ماندگار برای موفقیت در عصر نوین خلاقیت اثر جف گوینز

اگر فریلنسر هستید و یا قصد دارید کسب و کار خود را راه بیندازید این کتاب مفیدی برای شما است. در گذشته مردم خیال می کردند نمی توان از رشته های خلاقیت – حور پول در آورد. اما خوشبختانه اوضاع تغییر کرده است و امروزه خلاقیت سود مالی دارد. در این کتاب، نویسنده از هنرمندان گذشته شاهد مثال می آورد. همانطور که او نشان می دهد این هنرمندان در فقر و فلاکت از گرسنگی نمردند بلکه صاحبان گسب و کارهای موفقی بودند. نویسنده در این کتاب راهکارهایی ارائه می کند که که صاحبان کارهای فریلنس آنها را به کار می برند منجمله همکاری با دیگران و شاگردی نزد استاد.

دنیای ماشینی:‌ چگونه در دنیای هوش مصنوعی، الگوریتم، بوت و بی گدیتا جلو بیفتیم اثر ملکولم فرانک، پائول روریگ و بن پرینگ

شاید شما هم نگران آینده ی کار بشر هستید وقتی که می بینید ممکن است بسیاری از مشاغل توسط ماشین  روبات و کامپیوتر اننجام شوند. نگران کسب و کار خود هستید. نویسندگان این کتاب در حوزه ی فناوری و کسب و کار متخصص هستند و درک خوبی از اقتصاد دیجیتال نسل بعد دارند.

بهتر بیاموزید: تسلط بر مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در زندگی، کسب و کار و مدرسه، یا چگونه در همه چیز متخصص شویم اثر اولریش بوسر

اکثر ما خیال می کنیم یادگیری فقط یک جنبه ی حفظ کردن واقعیت ها، تاریخ ها و جزییات را در بر دارد. اما لزوما این طور نیست و تکنیک های بهتری هم وجود دارند که در این کتاب توضیح داده شده اند.

معنا: قدرت علوم انسانی در عصر الگوریتم ها اثر کریستین مدزبرگ

در عصر داده ها و فناوری، شاید فکر کنید کار بشریت تمام است. شاید هم هنوز به انسان امید دارید. این کتاب به شما ثابت می کند که هوش انسان هنوز هم برای پیشرفت کارها یک اصل اساسی است؛ حتی وقتی که تمام فرایندها و کارها را ماشین ها انجام دهند. شرکت های زیادی در این کتاب به عنوان شاهد مثال معرفی و بررسی شده اند و نشان داده شده که رهبران کسب و کار، کارآفرینان و افراد چگونه می توانند انسانیت را در بین متفکران گروهی حفظ کنند.

جرقه: چگونه خود و دیگران را به موفقیت بزرگتر رهنمون شویم اثر آنجی مگان، کورتنی لینچ، شان لینچ و فردریک دابلیو اسمیت

نویسندگان این کتاب کهنه سرباز ارتش، مشاور کسب و کار و کارآفرین هستند و رویکرد جامع و چندجانبه ای را برای یافتن موفقیت در کسب و کار ارائه می کنند. آنها در این کتاب هفت رفتار کلیدی رهبر را معرفی می کنند که این رفتارها جرقه ی موفقیت را می زنند. این رفتارها به شما کمک می کند تا در زندگی کاری و شخصی خود تغییر ایجاد کنید. در این کتاب منابع آنلاین هم آورده شده است.

توهم دانش: چرا ما هرگز تنها نمی اندیشیم اثر استیوم سولمن و فیلیپ فرنباخ

دو نویسنده ی این کتاب نشان می دهند چگونه ذهن انسان جهل را تولید کرده و آن را در قالب خرد جمعی تحویل می دهد. از این نویسندگان، که دانشمندان علوم شناختی هم هستند، هر چه بیشتر در مورد ذهنمان بیاموزیم برایمان بهتر خواهد بود. بینشی که نویسندگان به دست می دهند می تواند برای تصمیم گیری هم مفید واقع شود چرا که مبنایی برای درک منشا دیدگاه ها و نحوه ی موختن از آنها ارائه می کند. دو نویسنده نتیجه می گیرند که نبوغ واقعی از ایجاد هوشی به دست می آید که ما آن را از پیرامون خود جمع می کنیم. این رویکرد نوین، در آینده ی نزدیک به راه حل های احتمالی جدیدی برای مشکلات قدیمی منجر می شود.

ضربه زنها: علم محبوبت در عصر حواس پرتی اثر درک تامپسون

این کتاب در مورد محبوبیت شخص شما نیست بلکه به محبوبیت برند و کسب و کار می پردازد. نویسنده بر این باور است که باید درک خوبی از روانشناسی انسان داشت و دانست که انسان به چیزها چگونه می نگرد – او با آوردن مثال از جنگ ستارگان و هنر امپرسیونیستی مطالب خود را توضیح می دهد.  او ثابت می کند که محبوبیت یک علم است. بنابراین اگر از توصیه های او پیروی کنید امیدی برای افزایش محبوبیت خودتان و برندتان وجود دارد.

هدیه شناسی: هنر و علم هدیه دادن اثر جان رولین

این کتاب بیان می کند که هدیه دادن می تواند نتایج خیلی مثبتی در بر داشته باشد. اما هشدار می دهد که هدیه دادن به شیوه ی غلط نباید انجام شود و برای توضیح مطلب، از داستان های زیادی استفاده می کند.