چگونه لرزش خودرو و موتور خودرو را کم کنیم؟ چگونه صدای داخل خودرو را کم کنیم و صدای موتور داخل اتاق خودرو نیاید. فارغ از اینکه چه خودرویی دارید ممکن است صدای موتور و همچنین لرزش موتور خودرو به دلایلی داخل اتاق خودرو احساس شود وحس خوشایندی را به هنگام رانندگی به خصوص در سرعت های بالاتر برای شما به همراه نداشته باشد. در این مقاله روش های جلوگیری از این صدا و خودرو را با شما مرور می کنیم.

صدای لرزش ماشین حس ناخوشایندی هم برای راننده و هم برای سرنشینان ماشین ایجاد می کند. تا به حال شما کاربران هاو کن یو فکر کرده اید که ممکن است علت این لرزش ها چه باشد؟ گاهی موتور خراب است و گاهی هم البته سایر قطعات. گاهی شرایط جاده باعث ایجاد صدای ناخوشایند می شود و گاهی هم شرایط آب و هوایی سرد زمستان. ما در این مقاله می خواهیم علت اصلی لرزش موتور و لرزش ماشین به طور کلی را برای شما بیان کنیم. در ادامه ی این مقاله با ما همراه بمانید.

چگونه قدرت کولر خودرو را تقویت کنیم ؟ (روش استفاده صحیح از کولر)

اگر ماشین داشته باشید هر از گاهی با مشکلات مکانیکی مواجه خواهید شد و مجبور خواهید شد ماشین را به تعمیرگاه ببرید. یکی از رایج ترین مشکلاتی که افراد صاحب خودرو با آن دست و پنجه نرم می کنند لرزش موتور است مخصوصا اگر ماشین مدت ها روشن نشده باشد و ناگهان استارت زده شده و بخواهد حرکت کند. ما در این مقاله توضیح خواهیم داد که علت اصلی لرزش موتور چیست و نکاتی را برای حل آن به شما ارائه خواهیم داد.

علل لرزش موتور خودرو و نکاتی برای کاهش آن

آیا می خواهید بدانید که چگونه می توان لرزش موتور را کاهش داد؟ باید علاوه بر دانستن این نکته علت ریشه ای لرزش موتور را هم بدانید. در زیر پنج تکنیک مختلف همراه با علل احتمالی لرزش موتور ارائه می شوند.

دسته موتور معیوب

خرابی پایه ی موتور ممکن است یکی از علل باشد. ارتباط بین موتور و شاسی به این قطعه بستگی دارد. اگر این قطعه حراب بشود موتور هنگام حرکت ماشین خواهد لرزید. پس از مکانیک بخواهید پایه موتور را تعویض کند تا مشکل حل شود.

مشکل شمع خودرو

همچنین باید شمع ها و وایر های خودرو را هم برسی کنید. اگر این دو شاخه ها مشکلاتی داشته باشند موتور ماشین هم خواهد لرزید. اگر مشکل از دوشاخه ها باشد می توانید در صورت داشتن دانش و ابزار آنها را بر دارید.

صداخفه کن میل لنگ

صدا خفه کن میل لنگ یکی دیگر از قطعاتی است که می تواند باعث لرزش موتور خودرو شود. کار اصلی این قطعه کاهش صدای لرزش است. از این قطعه عمدتا در موتورهای دیزلی استفاده می شود. اگر این قطعه کار نکند و یا معیوب باشد در ماشین خود ارتعاشات و لرزش های بی جهت را احساس خواهید کرد. با یک مکانیک تماس بگیرید تا مشکل مربوط به صدا خفه کن میل لنگ را بر طرف کند.

چگونه شیشه بالا بر خودرو را تعمیر کنیم؟

اکسل ها

گاهی ممکن است مرتکب این اشتباه شود که انگار مشکل فقط مربوط به موتور است. اما امکان دارد که اکسل های ماشین هم دچار مشکلاتی باشند. سعی کنید به یاد آورید که اخیرا تصادفی داشته اید یا خیر. اگر تصادف کرده اید ممکن است اکسل ها آسیب دیده باشند. اگر حتی نشانه ی آسیب هم وجود نداشته باشد باید بلافاصله بعد از تصادف از مکانیک بخواهید تا نگاهی به اکسل های ماشینتان بیندازد.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای بد هم یکی از علل ارتعاش موتور ماشین است. در زمستان ها موتور ماشین در سطح بهینه کار نمی کند. لازم نیست برای این مشکل اری انجام دهید چون وقتی آب و هوا معتدل شد خود به خود خوب خواهد شد. موتورهایی که می لرزند مشکلات بالقوه ای دارند که باید حتما آنها را بر طرف نمود. برای مثال لرزش موتور برای شما که راننده هستید حس ناخوشایندی ایجاد می کند و همچنین برای سلامت کلی ماشین هم خوب نیستند.  به خاطر این واقعیت که شما تعمیرکار و مکانیک نیستید باید هرگاه که لرزش های بی جهت را در ماشبن خود احساس کردید ماشین خود را به تعمیرگاه ببرید . چنین مشکلاتی در ماشین های قدیمی از این هت رخ می دهند که هر از گاهی استهلاک ماشین موتور را از جای اصلی خود اندکی حرکت می دهد.

چگونه لنت ترمز خودروی خود را در سریع ترین زمان تعویض کنیم ؟

اما چگونه صدای خودرو در جاده و خیابان را کاهش دهید؟

عایق کردن کف خودرو

صدای باد، که ماشین شما از دل آن عبور می کند همراه با اصطکاک بی وقفه ی تایرهای ماشین بر روی کف سنگلاخ و ناهموار جاده  می تواند صدای ناخوشایندی را برای شما به عنوان راننده و نیز برای سایر سرنشینان خودرو فراهم کند. خبر خوب است که در ساخت مواد کاهنده ی صدا پیشرفت هایی انجام شده که کاهش صدای ناخوشایند درون ماشین را به کار ساده ای تبدیل ساخته است.  شما با کاهش صدای داخل ماشین قادر خواهید بود تا موزی کو رایدو را با صدای کمتری گوش کنید، با سرنشینان به گفتگو بپردازید و تمرکز و توجه خود را به رانندگی معطوف کنید. شما برای کاهش صدای داخل ماشین می توانید این کارها را انجام دهید:‌

کف ماشین خود را با آسترهای عایق بپوشانید تا صدای داخل ماشین کم شود. آستر معمولا از کف یا قیر ساخته شده است و به خاطر تراکمی که دارد صدای باد و برخورد تایرها با کف جاده و خیابان را کم می کند. شما اول باید صندلی ها هرگونه قطعه ی داخلی که مانع برداشتن کف پوش ماشین می شود را بر دارید. پس از اینکه کف پوش ماشین را برداشتید می توانید آستر را با برس کاغذ دیواری به کف ماشین بچسبانید. وقتی این کار را انجام دادید می توانید کف پوش را بر روی ماده ی عایق کننده قرار دهید.

چگونه موتور خودرو را تمیز کنیم؟ آموزش مرحله به مرحله

عایق کردن در خودرو

عایق کفی را برای کاهش صدای جاده به داخل درهای ماشین اسپری کنید. داخل در اکثر ماشین ها توخالی است و تنها ساز و کار قفل در و شیشه ها در آن تعبیه شده است. این فضای تو خالی باعث می شود تا صدای بیرون به داخل ماشبن نفوذ کند و نیز داخل سازه ی در هم صدای اکو بپیچد. شما می توانید کف ساخته شده از گاز و هوا را بخرید؛ این کف در فضاهای بسته گسترش می یابد تا داخل ماشین را آکوستیک کند. شما اول باید قاب در داخلی ماشین را بر دارید تا بتوانید به قاب در داخلی دسترسی پیدا کنید. وقتی به داخل در دسترسی پیدا کردید ماده ی کفی را داخل هر فضای بازی که پنجره را احاطه نکرده اسپری کنید. از اسپری کردن بر روی شیشه پنجره خودداری کنید چون ممکن است باعث چسبیدن آن به در شود.

عایق کردن گلگیر خودرو

حفره های گلگیر ماشین را با کف یا قیر استر کنید تا صدای جاده ناشی از اصطکاک تایرها کاهش یابد. گلگیرهای اکثر ماشین ها از ورقه ی فلزی نازک یا لایه ی پلاستیکی ساخته شده اند.وقتی تایرها با جاده اصطکاک شدید پیدا کنند صدا از طریق فلز به داخل منتقل می شود. هرگونه آلودگی یا خار و خاشاک را از داخل حفره های گلگیرها پاک کنید و استر را طوری بزنید که در حفره های چرخ های ماشین جاری شود. پشت استر چسبی دارد که می توانید از آن مانند کاغذدیواری داخل منازل استفاده کنید.