چگونه ماشین لباشویی را رسوب زدایی کنیم؟ چگونه ماشین لباسشویی را جرم گیری کنیم؟ چگونه صحیح از ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ ماشین لباسشویی هم همانند هر وسیله دیگر احتیاج به تمیز کردن، جرم گیری و رسوب زدایی دارند. از آن جایی که این وسیله های پر کاربرد در هر خانه ای یافت می شوند از این رو امروز در هاو کن یو به این آموزش می پردازیم.

به هنگام استفاده از ماشین های لباسشویی باید نکاتی را رعایت کنید و  معمولا هر نوع ماشین لباسشویی پس از مدتی استفاده احتیاج به تمیز کردن و رسوب زدایی و جرم گیری دارد تا علاوه بر بازیابی قدرت و توان قبل در تمیز کردن، همچنین از صدمه به لباس ها هم جلوگیری به عمل بیاید. در این مقاله ما در رابطه با تمیز کردن و البته جرم گیری هر دو نوع ماشین لباسشویی درب بالا و درب جلو را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. شما کاربران باید بدانید که به صورت معمول هر دو الی سه ماه یکبار میبایست این جرم زدایی و تمیز کردن را تکرار کنید. با ما همراه باشید.

جرم زدایی ماشین لباسشویی

 

ما چند روش در این مقاله معرفی خواهیم کرد که این روش شاید ارزان قیمت و ساده ترین روش باشد که مطمئنا نتیجه مطلوبی هم به همراه خواهد داشت.

مواد مورد نیاز :
  • ۲ پیمانه سرکه
  • ۱/۴ پیمانه جوش شیرین
  • ۱/۴ پیمانه آب
  • ۱ عدد اسفنج

ترکیب مواد و تهیه محلول

ab0b9cce5e35035b_p1150145-preview

در ابتدا شما میبایست در یک ظرف مناسب آب و جوش شیرینی که مقدار هر یک بالاتر گفته شد را با یکدیگر ترکیب کنید. این مخلوط قرار است نقش تمیز کننده را برای ما بازی کند. هر چند که این ترکیب توانایی از بین بردن برخی جرم ها و حتی بوی ناخوشایند داخل ماشین لباسشویی را هم دارد. پس از مخلوط کردن این دو ماده در نهایت سرکه را در ظرف دیگری (بدون مخلوط کردن) قرا دهید و به سراغ ماشین لباس شویی بروید. این ترکیب علاوه بر تمیز کردن و از بین بردن بوی نامطبوع با کمک واکنش سرکه و جوش شیرین قدرت از بین بردن جرم و رسوبات هم در این محلول افزایش پیدا می کند.

استفاده از محلول ساخته شده

82c772f23925664b_p1150273-preview

حال که آب و جوش شیرین در یک ظرف و سرکه در ظرف دیگریست به سراغ ماشین لباس شویی بروید و محلول را داخل ماشین لباسشویی بریزید و سپس به آن آب با درجه بالا و داغ  اضاف کنید و درب را ببندید و با سرعت معمول ماشین لباسشویی را روشن کنید. اجازه دهید بقیه کار را ماشین لباسشویی برای شما انجام دهد. به صورت طبیعی ترکیب جوش شیرین و سرکه باعث جدا شدن جرم های ناشی از مواد معدنی که به دیواره ها چسبیده، می شوند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

4be5bc34c0163269_p1150261-preview

پس از پایان کار حال با اسفنج تمیزی که از قبل آماده کرده بودید، شروع به تمیز کردن ماشین لباسشویی و تمامی دیواره های داخلی کنید. از آِب و یا حتی ترکیبات بالا هم در صورت نیاز می توانید مجددا استفاده کنید. در نهایت با آب ولرم تمامی دیواره ها را آب کشی کنید.

منظم تمیز کردن ماشین لباسشویی

شاید روش کار بالا برای شما خیلی راحت و ساده به نظر بیایید ولی شما این کار را باید دو الی سه ماه یکبار باید انجام دهید و ان وقت است که متوجه بازده و کارایی بسیار بیشتر و بهتر ماشین لباس شویی خود خواهید شد.

تمیز کردن سایز اجزای و استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی

sd

شما کاربران هاو کن یو باید بدانید که بستن درب ماشین لباسشویی پس از هر بار استفاده از وسیله یک امر کاملا اشتباه به حساب می آید. چرا که با وجود بخار آب و ذرات آب باقی مانده در  آن و گرمای موجود مطمئنا شرایط برای رشد یافتن باکتری ها و … فراهم می شود و پس از گذشت زمان به یکباره شما شاهد بوی بد ماشین لباس شویی و البته کاهش کارایی و قدرت تمیز کنندگی ماشین لباسشویی و همچنین به وجود آمدن جرم و رسوبات در ماشین لباس شویی خواهید بود. پس بعد از هر بار استفاده از ماشین حتما درب آن را باز رها کنید.

خشک نگه داشتن اجزای ماشین لباسشویی

sdfsd

هر یک از اجزای ماشین که در طی شست و شوی لباس ها خیس یا مرطوب می شود و یا بر روی ان ها آب پاشیده می شود باید حتما بعد از استفاده خشک شود. این اجزا شامل تمامی موارد فلزی پلاستیکی و .. می شود که علاوه بر ظاهر نا مناسب و ایجاد لکه های دائمی و یا رنگ پریدگی می تواند در بلند مدت هم دردسر ساز شود. پس بنابر این با یک دستمال خشک تمامی قطرات و ذرات آب را از روی بدنه و … خوب خشک کنید.

رها کردن لباس های خیس در ماشین

%d8%b1%db%8c%d8%b3

رها کردن لباس های خیس در داخل مشاین لباسشویی حتی برای یکساعت می تواند به راحتی باعث ایجاد رسوبات و باکتری ها داخل ماشین شود که پس از مدتی بو های نا مطبوع را نتنها از ماشین بلکه از لباس ها هم به استشمام می رسد. خاطرتان باشد حتما بلافاصله پس از استفاده تمامی لباس ها را از ماشین در کمترین زمان ممکن خارج کنید.

تمیز کردن مخزن پودر لباسشویی

capture

هر چند وقت یکبار با استفاده از سرکه و یک مسواک قدیمی مکانی که در آن پودر لباسشویی و یا نرم کننده ها قرار میگیرد با به خوبی تمیز کنید. این مکان ها با استفاده از رطوبت و پرز و … باعث جمع شدن و یا به هم چسبین پودر و … می شود که میتواند مشکلاتی برای ماشین به وجود بیاورد. بهتر است چند وقت یکبار ان ها را تمیز کنید.