آیا جدی گرفته می شوید؟ حرف شما برای دیگران تا چه اندازه مهم است؟ آیا شخصیت جدی دارید؟ دیگران در رابطه با شما چگونه فکر می کنند؟ در جمع و مکان هایی که گروهی از افراد وجود دارد برخوردشان نسبت به شما چگونه است؟ اگر میخواهید من بعد نوع برخورد دیگران باشما کمی جدی تر  باشد، بر روی حرف ها و تصمیمات شما بیشتر حساب باز کنند و یا اینکه از جایگاه و موقعیت بهتری در بین دوستان و آشنایان، همکاران و .. برخوردار باشید با ما در هاو کن یو همراه باشید.

اگر حضور شما تأثیری ندارد پس نبودتان هم فرقی نمی کند

آیا با این مسئله که افراد شما را جدی نمی گیرند مشکل دارید؟ دلایل غیر منطقی زیادی وجود دارد که افراد شما را رد کنند: سن (خیلی جوان یا خیلی مسن باشید)، نژاد، جنسیت، صدا، قد….حتی رد کننده بودن آنها می تواند به این خاطر باشد که شما با ارائۀ نظر نامناسب یا از دست دادن یک جلسۀ مهم چنین گرایشی را در آنها ایجاد کرده باشید.

اما علت آن هر چه که می خواهد باشد، اگر جدی گرفته نمی شوید بستگی به خودتان دارد که ذهن و قلبتان را تغییر دهید. با توجه به این توضیحات 14 مورد قدرتمند را که می توانید انجام دهید در اینجا آورده ایم.

همیشه مطلع باشید

به طریقی صحبت کنید که افراد بدانند شما در مورد چیزی که درباره اش حرف می زنید آگاهی دارید و چیزی برای گفتن دارید. به این ترتیب افراد دوست دارند به شما گوش دهند. باهوش بودن کافی نیست. قدرت در دست اطلاعات است و افراد آن را جدی می گیرند. قبل تر هم در هاو کن یو در رابطه با ارزش و اهمیت دایره اطلاعاتیتان در موضوعاتی که در ان ها مشارکت می کنید صحبت کرده بودیم.

بر ارزش بیفزایید

فقط زمانی لب بگشایید و شروع به اظهار نظر و صحبت کنید که مطمن باشید مطلب جدید، قابل ارائه و صحیحی را می توانید ارائه دهید. به روش هایی فکر کنید که می توانید از طریق آنها ایده ها و جزئیات مفید اصولی را اضافه کنید.

راستگو و واقعی باشید

مطمئن ترین راه برای جدی گرفته شدن این است که صادق و معتبر باشید. اینها ویژگی هایی هستند اغلب به راحتی ظاهر نمی شوند. سعی کنید با رفتار ها خود در گذر زمان این حس صادق و قابل اعتماد بودن را به دیگران منتقل کنید.

روی حرفتان بایستید

برخی افراد می خواهند قول همه چیز را به همه کس بدهند. اگر میخواهید جدی گرفته شوید فقط روی حرفتان بایستید. همیشه. هرگز قولی را ندهید که 100 درصد به آن متعهد نیستید، زیرا اعتماد اساس هر رابطه ای است. این حس را به دگران منتقل کنید که وقتی حرفی میزنید، قولی می دهید برای آن ارزش زیادی قایل هستید و به به آن احترام می گذارید.

شفاف و موجز و مختصر سخن بگویید

چیزی که می گویید و روشی که آن را بیان می کنید اصولی هستند که قابلیت شما را نشان می دهند، پس یاد بگیرید که سریع به سراغ اصل مطلب بروید. همۀ چیزهای غیر ضروری را از فیلتر رد کنید. گاهی اوقات بیان جئیات بیشتر لازم است اما در اکثر مواقع توضیحات زیاد و یا بیان جزئیات نشانه ضعف شما است.

به موفقیت پایبند باشید

اینکه چگونه حضورتان را نشان دهید بسیار مهم است. وقتی خودتان را جدی بگیرید بقیه هم شما را جدی می گیرند. اجازه دهید حضورتان تأثیری داشته باشدو بگذارید به موفقیت پایبند باشد. برای جمع بدون حضور شما و جمعی که شما در ان حضور دارید باید تمایز و فرق وجود داشته باشد.

دیگران را مد نظر داشته باشید

ماجراهایی را بگویید که اشتراکی بین شما و سایر افراد داشته باشد. سعی کنید مدام با دیگران ارتباط برقرار کنید و مدام حضور دیگر افراد را در جمع مد نظر داشته باشید. به ان ها بها دیهد و دیگران را محترم بشمارید.

خوب لباس بپوشید

تلاش کنید متناسب با موقعیتی که در آن قرار دارید لباس بپوشید. حتی در عصری که مردم غیر رسمی و معمولی لباس می پوشند، اجازه دهید لباس هایتان این پیغام را برسانند که شما خودتان را جدی می گیرید. وقتی خوب لباس می پوشید، مردم درمورد شما خوب فکر می کنند.

چگونه بهتر لباس بپوشیم

نسبت به لحن کلامتان آگاه باشید

لحن کلامتان حقیقت را می گوید، حتی زمانی که واژگانتان آن را مخفی می کند، حتی زمانی که خودتان از حقیقت ناآگاهید. همیشه به لحن کلامتان گوش دهید، زیرا این لحن شماست که دیگران به آن پاسخ می دهند. برای یکبار هم که شده صحبت های خود را ضبط کنید و برای خود باز پخش کنید.

با اطمینان سخن بگویید

وقتی به حرف زدن خودتان گوش می دهید، مطمئن شوید که اعتماد به نفس را در کلامتان منتقل می کنید. یک عادت صوتی رایج این است که پایان هر جمله ، مانند سؤال پرسیدن، با تن صدای بالا رونده بلندتر ادا می شود. اما این عادت باعث می شود مقدماتی و مردد به نظر برسید، و اگر شما هم این کار را انجام می دهید باید تمرین کنید تا آن را کاهش داده و حذف کنید.

چگونه مکالمه خوبی داشته باشیم؟ (9 نکته در برقراری ارتباط کلامی)

بیشتر شنوده باشید

به جای اینکه بخواهید با صحبت کردن در مورد خودتان افراد را متقاعد کنید تا شما را جدی بگیرند، به یک شنوندۀ عالی تبدیل شوید. اجازه بدهید بقیه صحبت کنند، آنها را تشویق کنید تا در مورد خودشان حرف بزنند و واقعا به آنها گوش بدهید. با این کار به سرعت اعتماد و احترام (و به عنوان یک گفتگو کنندۀ خوب شهرت)را برای خودتان می سازید. اگر نمیدانید چگونه از پس ازین وظیفه بر بیایید این مقاله از هاو کن یو را مطالعه کنید.

چگونه شنونده خوبی باشیم؟ (7 مهارت برای خوب شنیدن )

مؤدب باشید

رفتار کردن با دیگران به همان نحوی که می خواهید با شما رفتار شود مطمئن ترین راه برای جدی گرفته شدن است. وقتی از خودتان احترام نشان دهید، احترام دریافت می کنید. مجبور نیستید همیشه ایده هایی مانند ایده های دیگران را به اشتراک بگذارید، اما همیشه می توانید مؤدب بودن را انتخاب کنید. باز هم برای تکمیل اطلاعات و مهارت خود می توانید به این مقاله از هاو کن یو مراجعه کنید.

چگونه مودب باشیم؟ (۱۰ عادت افراد مودب)

همیشه، همیشه وقت شناس باشید

اینکه همیشه سر وقت باشید به دیگران نشان می دهد که شما ارزش زمان را می دانید. از طرف دیگر، دیر رسیدن این پیام را می دهد که شما خودتان را بالا تر از افرادی که منتظرشان گذاشته اید می بینید. اگر شما دائماً دیر می رسید، شاید در مورد شما اینگونه فکر شود که همیشه گستاخ هستید.

چگونه وقت شناس باشیم؟ ۸ عادت افراد وقت شناس

اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن اعتماد به نفس یک روش فوق العاده برای داشتن بهترین تأثیر روی دیگران است. اگر در مورد اینکه جدی گرفته شوید، جدی فکر می کنید اعتماد به نفستان را به نمایش بگذارید و اجازه بدهید اعتماد بنفستان بگوید که چه کسی هستید.

چگونه اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم؟ (25 تکنیک برای بالا بردن اعتماد به نفس)