چگونه پدر خوبی باشیم؟ چگونه شوهر خوبی باشیم؟ پاسخ به این دو چگونه کار سختی است. در ابتدا شوهر خوب بودن و بعد با به دنیا آمدن فرزندان شوهر خوبی بودن شاید بخش اعظم وظیفه ایست که یک مرد در طول زندگی مشترک خود بر عهده دارد. در این مقاله از هاو کن یو ما روش مختلف را برای پاسخ به این دوسال بررسی می کنیم.

حقیقتاً اکثر افرادی که ازدواج می‌کنند یک ازدواج موفق را انتظار دارند، اما متأسفانه همه‌ی افراد کارهای لازم برای رسیدن به این خواسته را انجام نمی‌دهند و یا حداقل دانش و مهارت لازم برای انجام این دو وظیفه مهم را ندارند. این مقاله از هاو کن یو  ویژگی‌هایی که از یک مرد یک همسر  و یک پدر خوب می‌سازد و همچنین قوانین ابداعی در مورد اینکه چگونه همیشه همسر و پدر خوبی باشید را به شما ارائه می‌دهد. برای ساختن یک ازدواج شادتر و همچنین پدر خوبی بودن، همۀ آنها را با هم بررسی می کنیم.

۷ ویژگی برای تبدیل‌شدن مردان به یک همسر عالی

مهیا کننده‌بودن

این یعنی او همیشه اولویت را به خانواده اش می‌دهد. او فارغ از خود است و زندگی می‌کند تا کسانی که برایش مهمترین افراد هستند خرسند باشند. حتی موقع خواب هم به وظایفش عمل می‌کند. او از آن دسته مردهایی است که برای پول در‌آوردن انگیزه دارد و تا جایی که می‌تواند پس اندازش را حفظ می‌کند. به خصوص وقتی عزیزانش نمی‌توانند استراحت کنند او هم آرامش ندارد و تنها زمانی که بداند عزیزانش در آرامش هستند می‌تواند آسوده باشد. او مردی است که آرزوی عالی‌بودن خانه و همچنین محل کارش را دارد.

هدف زندگی‌اش هم برقراری تعادل بین کار و زندگی است. کلماتی مانند «نه»، «نمی توانم» و «غیرممکن است» نیز در دایره واژگانش جایی ندارند. به طور کلی شما برای هر آنچه فرزندان و همسر خود نیاز دارند احساس مسئولیت دارید و مدام در حال بر طرف کردن و تلاش برای برطرفی نیاز های آن ها هستید. این مورد شامل نیاز های مالی و عاطفی است.

رابطۀ خوب با خانواده

مردی که رابطه‌ی خوب و عاشقانه‌ای با خانواده‌ی خودش دارد می‌تواند همان مردی باشد که باید با او باشید. این نوع مردها نقش و اهمیت خانواده را درک می‌کنند و اوقات با خانواده بودن را گرامی می‌دارند. پس از ازدواج بیشترین اهمیت را به خانواده‌اش می‌دهد و شروع به ارتقاء دادن خانواده با همسرش می‌کند. همچنین گفته‌شده مردانی که با مادرانشان با احترام رفتار می‌کنند به احتمال خیلی زیاد به همسرانشان هم احترام می‌گذارند. طبیعتاً چنین فردی شایسته ازدواج کردن است.

از تقدس ازدواج آگاه است


یک مرد خوب هدف و همچنین اهمیت ازدواج را درک می‌کند. حفظ تعهد مادام العمر به عشق‌ ورزیدن و وفاداری به همسر و فرزندان نیز از ویژگی‌های خوب یک شوهر عالی است. زیرا فرهنگ با‌هم زندگی کردن و با‌هم بودن از استانداردهای جامعه است و زن‌ها زندگی با مردی که تعهدی به زندگی مشترک ندارند را نمی‌خواهند. به منظور حفظ یک ازدواج لازم است بعضی از علائم یک ازدواج ناخشنود را بدانید و به طور مؤثر از آن پیشگیری کنید. بدانید که با ازدواج افراد زیادی بر ری شما حساب باز خواهند کرد و شرایط شما با قبل از ازدواج کاملا متفاوت است.

سخت کار می کند

مردی که وجدان کاری بالایی دارد مناسب ازدواج است. کسی که دارای این ویژگی است دست از کار نمی کشد تا به خواسته‌اش برسد. همیشه، تحت هر شرایطی، سخت کار می‌کند تا آینده‌ی مالی خانواده را تأمین کند. چنین بهایی را برای آیندۀ فرزندانش هم قائل می شود. برای زنان خوب نیست که مردی را انتخاب کنند که به «ذهنیت فرار از کار» دچار است.

زنانگی و ظرافت زنان را محترم می شمارد


مردی که زیبایی یک زن را درک می‌کند و آنرا محترم می شمارد استحقاق ازدواج کردن را دارد. او عشقش را به عنوان یک زن می‌ستاید و هدف همسرش در ازدواج را درک می‌کند. همچنین به همسرش بها می‌دهد،‌ نه تنها برای ویژگی‌های ظاهری‌اش، بلکه برای خصوصیات شخصیتی و اخلاقی‌اش. چنین مردی که این خصیصه‌ها را در همسرش محترم می‌داند مطمئناً دخترانش را هم تشویق می‌کند تا وقتی بزرگ شدند ظرافت‌های زنانه و ارزش خود را حفظ کنند.

پدر خوب بودن و همسر خوبی بودن و وفاداری

مردی که به خدا ایمان داشته باشد و به دیگران وفادار باشد یک همسر عالی خواهد بود. این نوع مردها برای عهد و پیمانشان با دیگران و بخصوص با همسران ارزش قائلند. همچنین به اهمیت همسرشان به عنوان زن زندگی‌شان و مادر فرزندانشان واقفند. ایمان و وفاداری او زمینه را برای گام‌هایی فراهم می‌کند که او برای حفظ ثبات ازدواج برای همسر و فرزندانش بر‌می‌دارد. به علاوه یک شوهر عالی به ازدواجش اولویت می‌دهد و از ابعاد اخلاقی که شالوده‌ی خانواده را شکل  می‌دهند اطمینان حاصل می‌کند.

هدف زندگی را می داند

می‌توان با مردی که هدف از زندگی کردنش را می‌داند ادامه داد. با تعیین کردن هدفی که روحش را هدایت می‌کند با اعتماد به‌نفس آن را دنبال می‌کند. وقتی هدفش را تعیین می‌کند باید حرفه‌ای‌تر باشد، فرقی نمی‌کند با چه کمبودهایی مواجه باشد. همچنین بخاطر داشتن این خصوصیت، پس از ازدواج همیشه یک منبع الهام‌بخش بسیار قوی برای همسرش است.

با چه مردانی ازدواج نکنیم ؟ (۱۰ نوع پسر که نباید با آن ها ازدواج کرد)

با چه دخترانی ازدواج نکنیم؟ (۱۰ مورد)

۱۶ توصیه که دنبال موارد بالا برای شوهر خوبی بودن باید رعایت کنید

 

خوش مشرب و پر انرژی باشید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

حقیقت این است که هیچ کس یک فرد متکبر و خودبین را دوست ندارد. پس بهتر است نه تنها با همسرتان بلکه با همه از جمله دوستان و خانواده‌تان خوش مشرب باشید. فقط لازم است مهربان، صمیمی، مثبت، اجتماعی و فهمیده باشید. گفته شده «هر چیز بکاریم همان را درو می‌کنیم»، پس حتی اگر سر کار روز خوبی نداشته‌اید یا بخاطر رانندگی در ترافیک سنگین دچار خستگی جسمی شده‌اید باز هم سعی کنید شاد و سر‌زنده باشید. اگر همسرتان بیرون از خانه سر کار نمی‌رود دلیل نمی‌شود کارش راحت‌تر از شما باشد. او تمام روز درگیر کارهای خانه و بچه‌هاست.

راستگو باشید

وقتی حرف از قوانینی برای همسر و پدر بودن می شود، صداقت نقش حیاتی پیدا می‌کند. صداقت در برابر همسر خیلی بیشتر از یک وفاداری ساده است. یعنی همسرتان باید شخص درجه یک زندگیتان باشد. نگذارید آخرین نفری باشید که از دست یافته‌هایتان یا نگرانی‌هایتان مطلع می‌شود. هر وقت همسرتان به شما نیاز دارد، مسئله هر‌چه که باشد مهم نیست، از او حمایت کنید تا بتواند واقعا روی شما حساب کند.

همه چیز را با او به اشتراک بگذارید

با گذشت زمان زوج‌ها دستخوش جدایی قرار می‌گیرند. کمتر ماجراها، افکار و عقایدشان را با هم به اشتراک می‌گذارند. پس سعی کنید زندگی‌تان و ماجراهایتان را با او به اشتراک بگذارید. احساساتتان، اوقاتتان و مشکلاتتان را هم به اشتراک بگذارید. خلاصه، بهتر است که هر چیزی را با همسرتان به اشتراک بگذارید.

همیشه حضور داشته باشید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

این یعنی اینکه در ذهن و جسم و حتی روحش کنارش باشید. پس از اتمام کارتان به خانه بروید. بعد از ظهر‌ها و به خصوص آخر هفته‌ها کارهای مشترکی با همسرتان انجام دهید. از همه مهمتر فقط با بودن در کنارش، دوستش باشید.

مؤدب باشید

سر همسرتان داد نزنید. ویژگی‌های همسر خوب که در بالا ذکر شد را به یاد می آورید؟ فقط به او احترام بگذارید. اسمش را صدا نزنید. تحقیرش نکنید. یادتان باشد از الفاظ «لطفا» و «متشکرم» استفاده کنید. همیشه در را برایش باز کنید، فرقی نمی‌کند چند وقت است ازدواج کرده باشید. کارها را بدون اینکه از او سؤال کنید برایش انجام دهید. چیزهای خاصی هستند که زنها با آنها در مورد عشقشان خود نمایی می‌کنند. اگر شما از آنها چشم پوشی کنید ممکن است همسرتان فکر کند او را دوست ندارید. البته قبل تر در هاو کن یو مقاله کاملی در رابطه با مودب بودن برای هر فردی منتشر کردیم که در لینک زیر می توانید آن را مطالعه کنید.

چگونه مودب باشیم؟ (۱۰ عادت افراد مودب)

مراقبت کنید و اهمیت دهید

می‌خواهید یک همسر عالی باشید؟ پس لازم است به ازدواجتان و همسرتان اهمیت دهید و مراقبشان باشید. باید به‌ یاد داشته باشید زمانی که همسرتان غمگین، عصبانی یا افسرده است به او نشان دهید که مراقبش هستید و به او اهمیت می دهید. بی دلیل برایش یک هدیۀ کوچک بخرید. حتی فقط با نگاه کردن به او می‌توانید نشان دهید که برایتان اهمیت دارد. اگر چه صرفاً بیان کردن اینکه به او اهمیت می‌دهید روش کاملی برای نشان دادن توجهتان نیست، اما باز هم بهتر از این است که کاری نکنید.

از منطقۀ امنتان خارج شوید

مانند هر رابطۀ دیگری در رابطۀ زناشویی هم باید گاهی از منطقۀ امنتان و مسیرهای عادی‌تان خارج شوید تا کاری برای دیگری انجام دهید. فقط چون این چیزها او را شادتر می کند این کارها را بدون اینکه سؤالی بپرسید انجام دهید. بدون شکایت چیزی از مغازه انتخاب کنید یا با مادرش صحبت کنید. گاهی بهترین کار برای شما کاربران هاو کن یو این است که دهانش را بسته نگه دارید؛ یا چیزی بگویید تا تأییدش کنید که منظوری نداشته‌اید. مخلص کلام این است که همسر خوب بودن به این معنی است که گاهی باید کاری بکنید که به نظرتان غیر‌عادی است فقط به این دلیل که عاشق آن زن هستید.

اثبات کنید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

مسلماً گفتن عاشقت هستم به همسرتان، یا خریدن هدیه و کارت پستال برای او کافی نیست. اگر دریابید که واقعاً عاشق همسرتان هستید و می‌خواهید یک همسر فوق العاده باشید، باید کاری برای نشان دادنش انجام دهید نه فقط اینکه حرفش را بزنید. می‌توانید با چیزی که دوست دارد غافلگیرش کنید. می‌توانید او را به آغوش بکشید و ببوسید، بدون اینکه به رابطۀ جنسی منجر شود. کاری انجام دهید که برای هر‌دویتان معنی‌دار باشد. در ذهن داشته باشید که لازم است در صورت امکان هر روز کار خوبی برای اثبات عشقتان انجام دهید.

گوش دهید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

حتما شما کاربران هاو کن یو کاملا به این مورد پر اهمیت برای هر مردی واقف هستید. همه دوست دارند حرف هایشان شنیده شود. پس وقتی همسرتان حرف می‌زند فقط گوش کنید. سعی کنید کلامش را قطع نکنید. صدایش را بشنوید و توجه بیشتری به کلامش داشته باشید. درک کنید که چه می‌گوید. این همان چیزیست که او نیاز دارد. اگر می‌توانید هم تماشایش کنید و هم به او گوش کنید. بسیاری از زن ها چیزی را می خواهند اما در موردش صحبت نمی‌کنند. بقیه آنها حتی نمی‌دانند چه می‌خواهند. پس وظیفه‌ی شما این است که حساسیتتان را بالا ببرید. در هر حالتی گوش دهید. روش هایی برای گوش کردن فعال را یاد بگیرید تا بتوانید از حالا شنونده‌ی خوبی باشید.

چگونه بفهمیم دختری دوستمان دارد؟

از ایده ها و نظرات استقبال کنید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

 

در زندگی متأهلی واقعی ممکن است همسرتان ایده‌ها و نظراتی داشته باشد که شما نخواهید بشنوید. اما این فرصتی برای شما است تا خودتان را به عنوان یک همسر خوب نشان دهید. سعی کنید از ایده ها استقبال کنید. این به این معنا نیست که شما باید با همۀ چیز هایی که همسرتان می گوید موافق باشید بلکه به این معناست که شما نباید با این مشاجره کنید.

آزادانه در مورد مسائل مالی صحبت کنید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

شما و همسرتان به عنوان والدین و سرپرست باید بتوانید آزادانه در مورد مسائل مالی صحبت کنید. بهتر است قبل از سرمایه گذاری در هر‌چیزی، به ویژه در مورد سرمایه گذاری‌های بزرگ مانند خرید خانه، نظر یکدیگر را بپرسید تا به یک نتیجه‌ی مشترک برای پرداخت آن برسید.

همچنین لازم است که هر ماه شما و همسرتان روی اقتصاد زندگی‌تان کار کنید. به او نشان دهید تا بداند شما درمورد صرفه‌جویی روزانۀ پول آگاهی دارید، در مورد مسائلی مانند نخریدن موارد اضافه، استفادۀ مناسب از نور، محدود کردن غذا خوردن بیرون از خانه و غیره.

چگونه بفهمیم یک مرد به ما علاقه دارد (۷ نشانه ثابت شده)

مشورت کردن را امتحان کنید

به همسرتان بگویید که دارید یاد می گیرید مرد بهتر، همسر بهتر و پدر بهتری باشید همیشه سعی کنید به جلو گام بردارید، مثلاً در سمینارهای پربار سازی ازدواج شرکت کنید، قرارهای هفتگی یا صحبت‌های آزادانه با همسرتان داشته باشید یا به یک مشاور مراجعه کنید تا به هر دویتان در درک بهتر یکدیگر کمک کند.

وقتتان را با اعضای خانواده‌تان مغتنم بشمارید

زمان زود می‌گذرد و شما به عنوان پدر باید وقتتان با عزیزانتان را غنمیمت بدانید. لازم است که زمان کافی از نظر کمیت و کیفیت را، مخصوصا در روزهای تعطیل، صرف فعالیت های قابل توجهی با همسر و فرزندانتان کنید. اگر می توانید زمانی را صرف آموختن درس‌های زندگی به فرزندانتان کنید، آنها این درس‌ها را به عنوان خاطرات زیبایی در زندگی‌شان به یاد خواهند آورد.

زمان استفاده از رسانه های اجتماعی را محدود کنید

در کنار قوانین لازم برای پدر و شوهر خوب بودن، به جای لم دادن روی مبل و تماشا کردن تلویزیون در تمام طول روز، می توانید به خانواده پیشنهاد دهید که بیرون بروید و کمی تفریح کنید. به جای استفاده از رسانه‌های اجتماعی کارهای بسیار زیاد دیگری هست که می توانید انجام دهید، از جمله تنیس بازی کردن با همسرتان، شب را با اعضای خانواده بیدار بمانید یا با هم کتاب بخوانید یا به داستانی گوش دهید. در واقع اینکه بخواهید فعالیت‌های روزانه‌ای را برای خانواده‌تان رقم بزنید کار دشواری نیست، بله، بستگی به دیدگاه خودتان دارد که چگونه جَوّ خانه‌تان را بهتر کنید و افراد را به هم نزدیک کنید.

نسبت به دوران بارداری همسرتان بی‌تفاوت نباشید

تمامی زنان نیاز دارند که مردانشان طی دوره‌ی طولانی بارداری کنارشان باشند. از نقشتان به عنوان یک شوهر عالی و پدر آینده آگاه باشید. در این دوره توجه و مراقبت بیشتری را به همسرتان معطوف کنید. او خوشحال می‌شود و یک بارداری سالم را پشت سر می‌گذارد. متعاقباً هم شما و هم خانواده‌ی کوچک و نوپایتان یک فرزند سالم خواهید داشت.

نسبت به تحصیلات فرزندانتان بی تفات نباشید

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

چگونه پدرخوبی باشیم _ هاو کن یو

با بزرگ شدن فرزندان پدر و مادر هر دو باید مسئولیت‌شان در آموزش رفتار  و دانش عمومی فرزندانشان تقسیم کنند. زیرا این وظیفۀ مشترک والدین خوب است. هرگز به این باور تکیه نکنید که شما مرد هستید و فقط لازم است مسائل مالی خانه و خانواده را تأمین کنید. در این صورت خیلی زود به مشکل بر می‌خورید زیرا هیچ زنی، به ویژه زنان امروزی، چنین مردی را با چنین نگرشی نمی‌پذیرد.

در واقع کودکان می‌توانند چیزهای زیادی در مدرسه بیاموزند اما هرگز نمی توان مزایای آموزش در خانه را را نفی کرد زیرا این نوع آموزش راهنمایی است برای ایجاد صمیمیت و نزدیکی بین اعضای خانواده. از طریق آموزش‌دادن فرزندانتان در خانه آنها می‌توانند احساس یک عشق عظیم و توجه را از والدینشان دریافت کنند. در نتیجه آنها فرزندان تحصیل کرده‌ای خواهند بود و از شر رفتارهای بد و شرارت‌های اجتماعی خلاص خواهند شد.

فراگیری این ۱۶ قانون درباره‌ی اینکه چگونه همسر و پدر خوبی باشید کار آسانی نیست و نمی‌توانید یک شبه روی همه‌ی آنها تسلط پیدا کنید. برای اینکه یک شوهر خوب باشید باید با چیزهای کوچک شروع کنید. از این طریق می‌توانید به تدریج خودتان را آموزش دهید و تغییرات مثبت را برای تمام مدت زندگی پیش بگیرید.