چگونه اجتماعی باشیم؟ چگونه روابط اجتماعی خوب داشته باشیم؟ چگونه با دیگران خوب برخورد کنیم؟ چگونه یک فرد اجتماعی باشیم؟ در این مقاله از هاو کن یو به شما آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید رواب اجتماعی قوی و خوبی داشته باشید. با ما همراه باشید.

در این مقاله از هاو کن یو بیشتر به بر قراری یک رابطه خوب اجتماعی و همچنین برقراری یک رابطه اجتماعی خوب خواهیم پرداخت که در صورت انجام موفق آن و کسب مهارت ها در برقراری این رابطه اجتماعی قوی شما شاهد نتایج بی پایان آن بر زندگی شخصی، کار و .. خواهید بود. ثمرات یک رابطه اجتماع خوب بی پایان هستند که در این بحث نمی گنجد. اجازه دهید صحبت را کوتاه کرده و به سراغ آموزش مهارت های برقراری یک رابطه اجتماعی خوب برویم.

با غریبه ها بحث را آغاز کنید

getty_483605165_9706479704500111_66568

چنانچه به صورت متناوب در محیط های جدید قرار می گیرید و یا با انسان های ناآشنا زیاد برخورد دارید حتما به سمتشان بروید و سر صحبت را باز کنید. این یک تمرین بسیار خوب برای کسب مهارت در روابط اجتماعی و قوی کردن آن است. قرار نیست در این ملاقات کوتاه با آدم های ناآشنا بحث های فلسفی و یا صحبت در رابطه با موضوعات عمیق داشته باشید، شما حتی برای گفتن یک سلام یا  خسته نباشید و یا حتی صحبت در رابطه با یک موضوع کوچک صحبت را آغاز کنید. از همین فردا که با آدم های ناآشنا برخورد دارید این تمرین ساده را برای افزایش اعتماد به نفس در روابط اجتماعی تمرین کنید.

چگونه اعتماد دیگران را جلب کنیم؟ (۵روش)

بحث را با کسانی که صحبت را آغاز کرده اند ادامه دهید

getty_607477429_230941

چه بسیار مواقعی که دوست و آشنا و یا حتی غریبه ها سر صحبت را در محیط های مختلف با شما باز می کنند که ممکن است شما به موضوع مطرح شده علاقه نداشته باشید و یا اینکه اصلا حوصله صحبت کردن نداشته باشید ولی باید بدانید اگر تمایل به تبدیل شدن به یک فرد اجتماعی دارید حتی برای مدت زمانی کوتاه می بایست جواب فرد مقابل را داده و تا حدودی با وی همکلام شوید. حتما جواب ها و یا ادامه دادن بحث با یک روی خوش و حالت دوستانه باشد.

از دیگران برای انجام کار های مختلف با همراهی خود دعوت کنید (کار گروهی و اجتماعی )

getty_687951474_20001333200092800_215191

چنانچه به دنبال روابط اجتماعی خوب و قوی هستید باید یاد بگیرید که با دیگران تعامل داشته باشید. هرگز برای انجام کار های مشارکتی کوچک لازم به شناخت و یا دوستی طولانی مدت نیست. همان همکار شما که تنها یک روز است با یکدیگر همکار و یا هم کلاس شده اید می تواند گزینه مناسبی باشد. منظور از دعوت برای انجام همکاری هرگز انجام کار های بزرگ نیست بلکه همان کار های روزانه کوچک که مدام با آن ها رو به رو می شوید. به عنوان مثال چنانچه می خواهید صندلی ، میز و … را جا به جا کنید از وی بخواهید به کمک شما بیاید و یا برعکس برای کمک های مشابه داوطلب شوید. یا  اگر وسیله ای زمین افتاد برای برداشتن آن پیش دستی کنید. کار های مشارکتی کوچک دیگری همچون کمک به دوستان برای انجام کارها و موارد مشابه که بقیه واقعا به کمک شما نیاز دارند می تواند گزینه های مناسبی باشند.

فردی باشید که دیگران را به جمع خود دعوت می کند

getty_578096399_200013342000928067_105143

چه بسیار شرایطی که شما با دوستان صمیمی و قدیمی خود در مهمانی، محل کار و یا گردش گرم صحبت کردن هستید و با افراد تازه وارد و یا تازه آشنا روبه رو می شوید، در این زمان این فرد یک گزینه عالی برای ثابت کردن توانایی برقراری روابط اجتماعی خوب است به شرطی که شما آن فردی باشید که این همکار و یا دوست جدید را به جمع خود دعوت می کنید و به دیگران معرفی می کنید. هرگز این موقعیت های عالی را برای نشان دادن شخصیت اجتماعی خوب و قدرتمند خود از دست ندهید. این حس خوب برای فرد جدید تا مدت ها در خاطرش خواهد ماند و شک نکنید که در جمع حاظر شما نزدیک و البته نزدیک ترین فرد به وی خواهید بود.

چگونه با زبان بدن جذاب تر باشیم؟ (محیط کاری، دوستانه و اجتماعی)

مدت زمان در اجتماع بودن را افزایش دهید

getty_508065473_217751

شکی نیست که هر کس به یک تایم مشخص برای تنها بودن و با خود خلوت کردن احتیاج دارد ولی باید بدانید که به عنوان یک فرد اجتماعی هرگز نباید اجازه دهید این تایم بیش تر از تایمی شود که شما در میان سایر افراد و یا اجتماع هستید. سعی کنید که با گذراندن مدت بیش تری در میان افراد مختلف مهارت های خود را در زمینه شناخت انواع شخصیت ها و همچنین نحوه بر خورد با آن ها افزایش دهید و بیا به نحوی بر مهارت های اجتماعی خود با افزایش این تایم بیافزاید. به عنوان مثال در محیط کار، خانوادگی، دوستانه و یا اموزشی برای صرف وعده های غذایی و یا انجام کار ها گوشه گیر نباشید و همیشه با جمع همراه باشید.

با دیگران رفتار شایسته و در خور داشته باشید

getty_78527873_9706459704500112_84034همیشه به هنگام بودن در جمع در رابطه با رفتار خود در مقابل دیگران مراقبه داشته باشید و همیشه بهترین را برای اطرافیان خود بخواهید. به هنگام همنشینی و یا همراهی با افراد دیگر همیشه حق بیشتری برای آن ها قائل باشید. به عنوان مثال هنگام عبور از ورودی ها و یا ورود و خروج اجازه دهید آن ها ابتدا خارج یا وارد شوند و یا به هنگام میل کردن و عده های غذایی مراقب باشید که این افراد در اولویت باشند. نگران شخصیت خود نباشید چراکه همیشه ادب و نزاکت داشتن و رعایت حقوق دیگران و حتی مقدم شمردن حق دیگران بر خود از دید همگان نشانه بزرگی است ضمن اینکه تاثیرات فوق العاده ای بر روابط و شخصیت اجتماعی شما خواهد داشت.

از دیگران تعریف کنید

4-pay-compliments-regularly-ss_10730از تشویق و هایلایت کردن ویژگی و شاخصه های خوب دیگران حداکثر استفاده و بهره وری را داشته باشید. با این حرکت جادویی شما تقریبا رابطه خود را با شخص مقابل و یا اشخاص طرف خود تثبیت کرده اید. سعی کنید همیشه انرژی مثبت را به دیگران منتقل کنید که البته این به این معنی نیست که شما غیر واقع برخورد کرده و یا اینکه انتقاد های منصفانه را به کل کنار بگذارید. ولی بدانید که چگونه عیب ها و مواردی که لازم است گفته شوند را منتقل کنید ضمن اینکه این موارد هم همیشه همراه با ویژگی های خوب و موارد دست چین شده باشند.