درونگرایی و برونگرایی چیست؟ به بیان ساده، افراد برونگرا انرژی خود را از جمع دریافت می کنند و افراد درونگرا از تنهایی. فرد برونگرا نمی تواند از صبح تا شب در خانه تنها بماند، و اگر هم بماند حوصله اش سر می رود و انرژی اش تحلیل. بر عکس فرد درونگرا در جمع و مهمانی های شلوغ خسته و کلافه می شود. اگر شما هم با افتخار جزو قبیله ی درونگرایان هستید، با ما همراه باشید تا دریابیم که چطور به عنوان فردی درونگرا بیاموزیم اجتماعی تر باشیم. با هاو کن یو همراه باشید

لازم نیست بیش از حد صحبت کنید

درونگراها دوست ندارند زیاد حرف بزنند، مخصوصا با غریبه ها. لازم نیست زیاد صحبت کنید. کافی است احساس راحتی کنید و به سهم خود، مکالمه و گفتگو را دنبال کنید. وقتی هم که چیزی برای گفتن داشتید آن را بیان کنید بدون آنکه  تصور کنید دیگران چه برداشتی خواهند کرد.

با افتخار درونگرا باشید

زن های درونگرا جذاب هستند. یکی از خصوصیات جذاب برای خانم ها خجالتی بودن است. نگران درونگرایی خود نباشید چرا که در دیدگاه های ابتدایی به نظر جذاب خواهید آمد و این مورد هیچ تناقضی با اجتماعی بودن ندارد. مردهای درونگرا هم جذاب هستند منتها دلیل جذابیت آنها هاله ای از رمز و راز است که دور آنها را فرا گرفته است. کافی است از درونگرا بودن خود لذت ببرید. اگر اعتماد به نفس داشته باشید  این مورد به خوبی درک خواهد شد، حتی اگر از نظر ظاهری چندان جذاب نباشید. ولی فراموش نکنید که این درونگرایی نباید به انزوای شما و جداییتان از جمع بیانجامد.

برای قرارهای اولیه، مکان های مناسب گفتگو را انتخاب کنید

اگر درونگرا هستید و با فردی به تازگی آشنا شده اید، باید بدانید قدم زدن در پارک برای بیشتر آشنا شدن با یک دوست یا حتی همکار و شریک تجاری ایده ی خوبی نیست. در عوض رفتن به رستوران می تواند ایده های خوبی برای مکالمه به شما بدهد.

اول گوش دهید، بعد فکر کنید، بعد جواب دهید

مردان برونگرا اول به سخن گوش می دهند و بعد جواب می دهند و مردان درونگرا سخن را گوش می دهند و فکر می کنند. هیچ کدام از این دو خوب نیستند. به عنوان یک فرد اجتماعی اگر قرار است تصویر خوبی از خود نشان دهید باید به سخن گوش دهید، فکر کنید و بعد جواب دهید. هرگز اجتماعی بودن را پرحرفی برداشت نکنید.

بر نقاط قوت خود تاکید کنید

آیا شنونده ی خوبی هستید؟ آیا ذاتا مهربان و صادق هستید؟ لازم نیست برای اینکه این خصوصیات مثبت را نشان دهید یک شبه خود را به یک فرد برونگرا تبدیل کنید. کافی است بگذارید ویژگی های مثبتتان به صورت خودجوش ظاهر شوند. این ویژگی ها را در تعاملات و کلمات خود نمایان کنید.

تمرین کنید

فردی که بر کلام و جملات خود مسلط است ارتباط بهتری هم می تواند برقرار کند. مهارت های گفتاری را فرا بگیرید و آن ها را تمرین کنید.  با افرادی که می شناسید حرف بزنید و آرام آرام حلقه ی آدم های دور و برتان را وسیع تر کنید تا به مرور زمان برای صحبت کردن با غریبه ها احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

لازم نیست شماره 1 جمع باشید

بعضی از افراد به محض اینکه در جمع قرار می گیرند به خوبی از عهده ی خنداندن و داستان تعریف کردن بر می آیند و جمع را سرگرم می کنند. برخی دیگر هم دوست دارند اینگونه باشند اما نمی توانند. با گذر از اینکه آیا تمایل دارید کنترل یک جمع را در دست بگیرید یا خیر، برای اجتماعی شدن اصلا لازم نیست لیدر مباحث جمعی شوید. همین قدر که بتوانید هر کجا که لازم است به خوبی و با قدرت صحبت کنید، وظیفه خود را انجام داده اید.

ظاهر شما نیز در اجتماعی بودن تایر گذار است

نوع لباسی که به تن می کنید در این که از طرف دیگران پذیرفته شوید نیز تاثیر گذار است. اگر لباستان خیلی متفاوت باشد خود زمینه را برای انزوای شما در یک جمع مهیا می کند. سعی کنید در هر جمعی ضمن مرتب و منظم بودن در ظاهر خیلی از دیگران جدا نشوید و لباسی نزدیک به لباس سایرین بر تن داشته باشید.

هر غریبه ای پتانسل تبدیل شدن به یک دوست خوب را دارد

” هیچ کس غریبه نیست. بلکه غریبه ها دوستانی هستند که قبلا آنها را ملاقات نکرده اید. سعی کنید با غریبه ها به گونه ای  رفتار کنید که  گویی قبل تر با یکدیگر تعامل داشته اید. همیشه این افراد را در جمع تشخیص دهید و سعی کنید آن ها را به خود نزدیک کنید و به گرمی از ان ها استقبال کنید. مطمئنا این رفتار شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

زمان تنهایی خود را فدا نکنید

تنهایی خود را قربانی بهبود مهارت های اجتماعی تان نکنید. وقتی در خلوت خود فیلم تماشا می کنید، کتاب می خوانید و به هر گونه امور شخصی تان مشغولید ذهن خود را از ایده های تازه سرشار می کنید. و از این جهت همیشه چیز جالبی برای گفتن خواهید داشت. به طور خلاصه، باید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. زیاد به برخوردهای اول و نظر دیگران در موردتان اهمیت ندهید؛ فقط بیرون بروید و به همه نشان دهید که چه آدم جذابی هستید.