چگونه آب را از داخل گوش خارج کنیم؟ راه حل های خارج کردن آب از گوش چیست؟ حتما شما هم بار ها پس از استحمام یا برگشت از استخر دچار گیر افتادن آب داخل گوش خود شده اید، مخصوصا در ماه های گرم سال همچون تابستان. اما چگونه و با چه روش هایی این آب گیر افتاده در گوش را خارج کنیم. با ما همراه باشید.

مطمنا حس گیر افتادن آب در گوش حس خوشایندی نیست، البته اگر برای مدتی به این موضوع رسیدگی نکنید شرایط از این هم می تواند بد تر شود و با ماندگار ی آب در گوش شاهد عفونت، التهاب و سایر مشکلات گوش و شنوایی شوید. بسیاری از مواقع خارج کردن آب ار گوش راحت تر از آن چیزییست که به نظر می رسد و شما با چند راه حل ساده و سریع می توانید این آب در گوش گیر افتاده را خارج کنید.

نکته: اگر با سپری کردن مراحل و روش های زیر نتوانستید مشکل را برطرف کنید و آب همچنان در گوش شما باقی ماند و مهم تر از ان احساس درد در گوش خود داشتید بهتر است هرچه زودتر به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

ترکیب سرکه و الکل

01این ترکیب برخلاف ظاهر خشنش علاوه بر این که به خارج شدن آب  از گوش شما کمک می کند، همچنین شما می توانید با این محلول گوش خود را نیز ضد عفونی کنید. این محلول از نصف الکل و نصف سرکه تشکیل شده است، بهتر است از سرکه سفید کمک بگیرید، این محلول را داخل قطره چکان ریخته و سپس با دقت چند قطره داخل گوش خود بچکانید، و سپس آن را از گوش خود خارج کنید، می توانید برای این کار از شخص دیگری نیز کمک بگیرید.

  • اسید تشکیل شده در این محلول به راحتی واکس و لایه پوشیده شده بر سر راه خارج شدن آب را باز کرده و راه را برای خارج شدن آن باز می کند.
  • همچنین وجود الکل باعث میشود تا آب سریع تر تبخیر شود
  • چنانچه از هر مشکلی در ناجیه گوش خود رنج می برید بهتر است از این کار خود داری کنید و یا با مشاوره پزشک این کار را انجام دهید

استفاده از کف و یا انگشت دست

02سر خود را  به سمت گوشی که آب در ان به دام افتاده خم کنید، حال دست خود را از ناحیه کف دست بر روی گوش خود قرار دهید و سپس با کمی فشار و ایجاد خلا سعی کنید هوا و آب داخل گوش خود را با جدا کردن دست از گوش خارج کنید. دقت کنید حتما سر و گوش خود را خم کنید و یکباره این کار را انجام ندهید، چرا که امکان جلو بردن آب وجود دارد.

  • همچنین به جای کف دست همین حرکت را با یکی از انگشتان خود می توانید انجام دهید و با تکرار حرکات هوا را داخل گوش گیر انداخته و سپس با جدا کردن انگشت سعی در خارج کردن آب بکنید، مطمن شوید انشگت شما تمیز است و مراقب باشید گوش خود را زخم نکنید.
  • همچنین با هر یک از روش های بالا شما می تواند ضمن انجام مراحل بالا گوش و کانال گوش خود را با انگشت یا با دست کمی در جهت و یا خلاف عقربه های ساعت بچرخانید، این حرکت می تواند باعث جابه جا شدن آب و در نهایت خارج شدن آن شود.

استفاده از سشوار

03شاید شما کمتر این راه حل را شنیده و یا دیده باشید ولی به هر حال استفاده از این روش بار ها برای حل این مشکل به افراد مختلف کمک کرده است. برای این کار میبایست سشوار را بر روی کمترین حرارت و یا حتی باد سرد قرار داده و سپس با فاصله چیزی حدود ۳۰ سانتی متری از گوش خود نگه دارید، حال سشوار را روشن و برای مدتی در همین حالت نگه دارید تا آب خارج شود. مطمئن شوید حرارت و فاصله زیاد نباشد.

استفاده از حوله

05با استفاده از یک حوله و یا پارچه نرم و تمیز می توانید این آب گیر افتاده را خارج کنید، برای این کار تنها بایست دستمال را داخل گوش بیرونی کنید و از وارد کردن ان به گوش خارجی جلوگیری کنید. سر خود را به سمت گوش خم کنید و از دستمال برای جذب آب کمک بگیرید.

خوابیدن به سمت گوش

07روش دیگر خوابیدن به سمتی است که گوش شما دچار مشکل شده است. با این روش و طی شب جاذبه می تواند به خارج شدن آب از گوش شما کمک کند. همچنین شما هنگام دراز کشیدن و یا تماشای تلویزیون نیز می توانید از این ترفند کمک بگیرید.

جویدن

08جویدن آدامس نیز می تواند به خارج شدن آب از گوش به شما کمک کند، با جویدن و جا به جایی و حرکات فک شما باعث حرکت کانال گوش و سپس خارج شدن آب شود. همچنین می توانید گوش خود را به سمت دیگر خم و سپس به یکباره به سمت دیگر پرت کنید.

خمیازه

09گاهی وقت ها هم، خمیازه کشیدن به راحتی می تواند باعث حرکات و جا به جایی آب داخل گوش شما شود، به صورت خلاصه اگر بگوییم، هر حرکت که موجب حرکت آب در گوش شما شود می تواند به خارج شدن آن از گوش شما کمک کند. با این حال روش های دیگری نیز برای خارج شدن آب از گوش پیشنهاد شده است که ما اینجا در هاو کن یو به شما بهترین و موثر ترین روش ها را معرفی کردیم، در صورتی که از هیچ یک از این روش ها جواب نگرفتید بهتر سات برای خارج کردن آب ار گوش به پزشک مربوطه مراجعه کنید.