چگونه از ریزش مو جلوگیری کنیم؟ چگونه مو های پر پشتی داشته باشیم؟ چه مواد غذایی برای ریزش مو مفید هستند؟ در این مقاله به سراغ ریزش مو رفته ایم و قصد داریم با معرفی ۷ ماده غذایی که از لحاظ علمی ثابت شده هستند و از ریزش مو جلوگیری میکنند را به شما کاربران معرفی کنیم؟ چنانچه با ریزش مو مواجه هستید با ما در هاو کن یو همراه باشید تا این موارد را به شما معرفی کنیم

بر اساس یک مطالعه‌، هشتاد میلیون نفر مرد و زن آمریکایی از مشکل طاسی سر رنج می برند. هچنین تعداد بی شمار دیگری نیز از ریزش موی ناشی ازاختلال پاتن ها، کمبود ویتامین، استرس و کم خوابی رنج می برند. درحالی که مبارزه کردن با نقاط طاس و تارهای باریک موهایتان کاری بسیا رپراسترس هست؛ اما برای شما کاربران امیدی هم وجود دارد. تحقیقات نشان داده  است که با تغییر رژیم غذاییتان امکان پر پشت کردن وضعیت فعلی موهایتان امکان پذیر است. همان طور که در کتاب ‹ خوردن برای سلامت و التیام فوق العاده › توضیح داده شده ؛ بشقابتان را باغذاهای زیر که سرشار از موادی هستند که رشد موهایتان را بهبود می بخشند، پر کنید.

البته شما کاربران هاو کن یو اگر که به دنبال روش های متوقف کردن ریزش مو هستید نیز از لینک زیر میتوانید این مقاله از هاوو کن یو را نیز در کنار این مقاله مطالعه کنید.

متوقف کردن ریزش مو

دوست دارید بدانید چگونه با رژیم غذایی میتوان ۹۰ درصد شرایط را عوض کرد؟با ما در همراه باشید تا ۷ مورد از این مواد را در این مقاله با یکدیگر مرور کنیم و برای هر یک توضیحی ارائه کنیم.

ماهی برای ریزش مو

موی شما مثل ناخن شما یک ترکیب ساخته شده از پروتیین هست و این بدین معناست که برای رشد موهایتان و مقاومت لایه های ناخن هایتان؛ باید پروتیین مصرف کنید. هم چنین برای تولید کراتین که یک جز اصلی از ساختار مو هست هم پروتیین لازم می باشد. برای این منظور استفاده از پروتیین های دریایی مانند ماهی سالمون یک انتخاب هوشمندانه است. این نوع از ماهی  به علت امگا سه و اسید های چرب و ویتامین، سلامت موی خانم ها را بسیار تقویت می کند. ماهی یک ماده غذایی ثابت شده برای ریزش مو ها است.

عسل

این ماده مغذی علاوه بر این که به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شود؛ می تواند ظاهر موهای کم پشت را هم بسیار بهتر کند. در یک مطالعه بیمارانی که  حالت پوسته پوسته شدن پوست سر، خارش و ریزش موی ناشی ازچربی و آماس پوست سر داشتند؛ به مدت چهار هفته وهر روز محلول  ۹۰ درصد عسل و ۱۰ درصد آب را استفاده کردند و در آخر؛ این افراد بهبود کاهش ریزش موهایشان را گزارش دادند.

آجیل ها و دانه ها

در ژانویه سال ۲۰۱۲ یک سری تحقیقات امیدوار کننده بر روی معکوس کردن روند ریزش مو در زنان چاپ و منتشر شد. افراد شرکت کننده در این آزمایش به مدت شش ماه مکمل هایی شامل امگا سه، امگا شش،  اسید های چرب و آنتی اکسیدان ها را استفاده کردند و نتایج به دست آمده به شدت مثبت بود. بعد از شش ماه؛ این افراد کاهش ریزش موهایشان را گزارش دادند. ۸۶ درصدکاهش ریزش مو، و  ۸۷ درصد هم ضخیم شدن تارهای موهایشان را گزارش دادند. شما  نیز می توانید برای رسیدن به نتایج مشابه آجلیل ها و دانه هایی مثل گردو ،بذر کتان، روغن دانه انگور،تخم گل آفتابگردان و کنجد را که سرشار از امگا سه  و امگا شش هستند، استفاده کنید.

اسفناج

در مطالعه ای نشان داد شده است که زنانی که از ریزش موی بیشتری نسبت به هم سنین خود رنج می برند به طرز قابل توجهی میزان سطح آهن و ویتامین D2 کمتری در بدنشان دارند. اسفناج می تواند یک انتخاب بسیار خوب باشد. زیرا ،سرشاز از آهن و ویتامن C  است که به جذب آهن کمک کند. شما با خوردن یک  سالاد اسفناج شامل :  تخم مرغ آب پز یا قارچ که هر دوی آن ها  سرشار از ویتامین D  هستند؛ بهترین کار را برای کم کردن روند ریزش موهایتان انجام می دهید.

صدف

صدف برای جلوگیریاز ریزش مو ، روی یک ماده غذایی فوق العاده است. در یک مطالعه، محقیقن میزان سطح روی را در ۵۰ نفر از افرادی که  از ریزش موی ناحیه ای رنج می بردند را با ۵۰ نفر از افرادی که این مشکل را نداشتند مقایسه کردند و متوجه شدند که  تمامی بیماران، به طور قابل توجهی میزان سطح روی بدنشان کم می باشد. هم چنین در یک مطالعه دیگر، میزان سطح روی و مس را در بدن ۳۱۲ زن و مردی که مشکل ریزش مو را تجربه می کردند ، امتحان کردند.علت ریزش مو مهم نیست .همه این افراد به طور قابل توجهی میزان روی کمی در بدنشان داشتند.

خوشبختانه مکمل های دارای روی و غذاهای سرشار از روی می توانند  ریزش مو را  در اکثر موارد کم بکنند.پس اضافه کردن روی به برنامه غذاییتان یک ایده کاملا خوب می باشد. طبق تحقیقات موسسه ملی سلامت درهر وعده از صدف میزان بیشتری روی نسبت به غذاهای دیگر وجود دارد.دیگر منابع غذایی شامل روی؛ گردو، اسفناج ،تخم مرغ ، تخم گل آفتاب گردان ، لوبیا سبز،جوانه گندم  ،گوشت، اوت میل ونخود هستند.

روغن ها

روغن کدو تنبل ، رزماری و نارگیل همگی مانند دارویی برای پوست سر و جلوگیری از ریزش مو هستند.  در یک مطالعه، محققین به صورت روزانه به  دسته ای از آقایون که ریزش مو داشتید ۴۰۰ میلی گرم از روغن دانه کدو تنبل و به دسته ای دیگر از آن ها ، یک داروی متفرقه و بدون تاثیر را دادند .دسته ای که روغن دانه کدو تنبل را استفاده کرده بودند همگی ۴۰ درصد افزایش رشد مو داشتند.

حتی اگه شما کاربران هاو کن یو در برنامه غذاییتان از روغن ها استفاده نمی کنید اما لازم هست  تا بدانید که روغن ها را می توانید به عنوان محصولات مراقب از مو؛ برای  قبل و بعد از شست و شو استفاده  نمایید.  به عنوان مثال روغن نارگیل باعث از دست نرفتن پروتیین موهای شما می شود. همچنین روغن رزماری هم مانند عنصر Minoxidil که عنصر اصلی در داروی  معروف Rogaine  می باشد، رشد مو را افزایش داده و باعث خارش کمتر پوست سر می شود.

گیاهان دریایی

اخیرا یک مطالعه نشان داده است که، ترکیبی شامل  گیاه Cistanche Tubulosa  که نوعی گیاه صحرایی در طب سنتی چینی می باشد و گیاه Luminaria Japonica که یک علف دریایی خوردنی به رنگ قهوه ای  می باشد ، روند رشد موی  افرادی که ریزش موی متوسط  تا کم داشتند را بهتر کرده است.بعد از ۱۶ هفته مصرف  این ترکیب ، داوطلبین متوجه افزایش ۱۳درصدی حجم موها و ۲۷درصدی ضخامت موهایشان شدند. همچنین ترکیب این دو گیاه در درمان التهاب پوست سر و شوره نیزموثر بوده است.