اگر احساس می کنید که صورتتان چاق تر از چیزی است که دوست دارید، و می خواهید صورتتان زیباتر و لاغر تر به نظر برسد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. لاغر کردن صورت با حفظ وزن مناسب بدن، باید از طریق ورزش، رژیم غذایی انجام شود و فرم دهی به عضلات صورت از طریق ورزش های مناسب این کار. همینطور برای مهمانی ها نیز می توانید از آرایش برای اصلاح فرم صورت کمک بگیرید. اگر شما افزایش وزن دارید و یا ژنتیکی  صورت پر تری دارید نمی توانید به تنهایی فقط صورتتان را لاغر کنید ولی با تلاش و روش های مناسب این کار عملی است.

در ادامه در هاو کن یو روش های زیر برای لاغر کردن صورت آمده کرده ایم.

روش اول:

بررسی ضرورت لاغر کردن صورت

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-1-version-2

۱. صورت خود را در آینه ببینید. اگر اندام مناسبی دارید و  حس می کنید که صورتتان لاغر نیست به گزینه های زیر توجه کنید، البته در نظر بگیرید که شاید شما خود را کمی چاق تر از چیزی که هست، می بینید.به افراد خانواده خود نگاه کنید. آیا فرم صورت آن ها هم مثل شماست؟  شاید شما استعداد ژنتیکی در چاق بودن صورت دارید. همچنین بعضی از چربی های صورت به خاطر دوران نوجوانی است و با افزایش سن، از بین می رود.

– از افرادی که حقیقت را به شما می گویند بپرسید که آیا صورتتان متناسب است یا واقعا چاق است؟

-آیا صورتتان بر خلاف چاق بودن، پف کرده است؟ تغذیه نامناسب، غذاهای شور، کمبود خواب، مصرف الکل و دخانیات، بیماری و ورزش نکردن از عواملی هستند که باعث پف کردن صورت می شوند.

– با پزشک خودتان مشورت کنید، او می تواند تشخیص دهد که چه مقدار چربی برای صورت شما مناسب است. همچنین پزشک شما می تواند بیماری های احتمالی را نیز تشخیص دهد.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-2-version-2

۲. وضعیت خود را چک کنید. وضعیت های نامناسب ایستادن باعث می شود صورت شما چاق تر نشان داده شود. اگر صحیح بایستید چربی های اضافه خودشان را نشان نمی دهند ولی اگر وضعیت ایستادنتان نامناسب است، و گردن و چانه تان به سمت پایین است، باعث چاق تر نشان دادن صورت شما می شود.

-بایستید، تا ستون فقراتتان در حالت صحیح قرار بگیرد. از یک پزشک کمک بگیرید تا وضعیت مناسب ایستادن و نشستن را به شما آموزش دهد.

-به خودتان یادآوری کنید که شانه هایتان را عقب نگه دارید و سر و چانه خود را بالا بگیرید و به چشم های افراد نگاه کنید.

-ورزش های اصلاح وضعیت نشستن و ایستادن نیز وجود دارند. می توانید از پزشک کمک بگیرید و یا در اینترنت جستجو کنید. یوگا، پیلاتس و ورزش های از این دست، می توانند به شما کمک کنند.

روش دوم:

تغذیه و رژیم غذایی

تغذیه مناسب برای بدن، بر روی صورت هم تاثیر به سزایی دارد

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-3-version-2

۱. سالم بخورید. میزان کالری مصرفی خود را بر اساس سن، وزن و جنسیت خود محدود کنید. جدول کالری غذاها را می توانید تهیه کنید و یا از پزشک خود مشورت بگیرید.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-4-version-2

۲. اگر اضافه وزن دارید، وزن خود را کاهش دهید. زمانی که وزن خود را کم می کنید، چربی های اضافه اطراف صورت نیز از بین می روند. این نکته را در نظر داشته باشید که کم کردن وزن در یک نقطه از بدن امکان پذیر نیست، در هنگام کاهش وزن، تمام بدن و همینطور صورت تحت تاثیر قرار می گیرد. به وسیله رژیم های غذایی و ورزش های مناسب می توانید وزن خود را کم کنید و شاهد آب شدن چربی های اضافه صورتتان نیز باشید.

– توجه داشته باشید که رژیم های صحیحی را پیروی کنید، چرا که رژیم های نامناسب برای بدن مضر هستند

-ورزش های کاردیو و تمرین های استقامتی، بهترین راه برای کاهش وزن و تناسب اندام هستند.

– فیبر و سبزیجات سبز را در وعده های غذایی خود داشته باشید

-مصرف الکل را قطع کنید. الکل شامل مواد غیر مغذی است و باعث کاهش آب بدن شما می شود. کم آبی بدن باعث پف کردن صورت نیز می شود.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-5-version-2

۳-سطح هیدرات را در بدن حفظ کنید. مصرف آب به میزان کافی باعث دفع نمک اضافی بدن، که عامل پف صورت است، می شود. همین طور سموم بدن را که باعث رنگ پریدگی می شود را دفع می کند.

روش سوم:

در صورت ۵۰ ماهیچه وجود دارد که متخصصان بر این باورند که نرمش های صورت بر لاغر کردن آن، تاثیرات به سزایی دارند.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-6-version-2

۱. نرمش صورت تنها راه راه درمان نیست. نرمش صورت با تمام طرفدارانی که دارد تنها راه برای کاهش چربی های صورت نیست. تا زمانی که وزن خود را کاهش ندهید، صورتتان همان طور مثل باقی خواهد ماند. البته گفته می شود نرمش های صورت، مکمل خوبی در هنگام کاهش وزن هستند زیرا می توانند باعث جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست صورت، در هنگامی که وزن زیادی را از دست می دهید، باشند.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-7-version-2

۲. یوگا برای صورت را امتحان کنید. یوگا شما را مجبور می کند که همراه با تنفس عمیق سر خود را بالا نگه دارید که اینکار باعث کارکرد خوب عضلات صورت و همچنین جوان نشان دادن آن می شود.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-8-version-2

  • X و O که در بالا نشان داده شده است را تکرار کنید. این دو حرف باعث می شوند، که عضلات دهان و چانه در ارتباط باشند و حرکات زیادی انجام دهند. این کار را در طول روز به هر مقدار که توانستید انجام دهید.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-9-version-2

۴- آدامس بجوید. عمل جویدن، تعداد زیادی از عضلات صورت را درگیر می کند. اگر شما عاشق جویدن آدامس هستید، این کار برای شما سخت نخواهد بود. سعی کنید از آدامس های بدون قند استفاده کنید، و بیشتر از رژیم غذایی خود، قند مصرف نکنید.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-10-version-2

۵- دهان خود را باز کنید. دهانتان را تا جایی که می توانید باز کنید و چند ثانیه در همان حالت بمانید. شما کاربران سایت هاو کن یو این کار را ۳۰ بار در روز انجام دهید. سه بار در روز( صبح، ظهر، شب) هر بار ده مرتبه.

روش چهارم:

از آرایش استفاده کنید. آرایش تمام نقص های صورت و همچنین چاقی آن را می پوشاند.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-11-version-2

۱. از رژ گونه مناسب صورتتان استفاده کنید. رژ گونه را از قسمت خارجی صورت به داخل پخش کنید. این کار باعث میشود که گونه هایتان زیباتر به نظر برسد.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-12-version-2

۲. از کانتورینگ صورت استفاده کنید. کانتورینگ با استفاده از برجسته کردن استخوان ها و گونه و ایجاد سایه در قسمت های مختلف، باعث لاغر نشان دادن صورت می شود.

-کانتورینگ صورت های لاغر را رنگ پریده و خسته تر نشان می دهد. توجه داشته باشید که چه میزان از کانتورینگ استفاده می کنید.

– از یک آرایشگر در مورد کانتورینگ کمک بگیرید. او با توجه به صورت شما بمی تواند راهنمایی تان کند این روش را با تمرین کردن می توانید یاد بگیرید.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-13-version-2

۳. ابروهایتان را قوس بدهید. قوس دادن ابرو صورت شما لاغر تر نشان می دهد، همچنین می توانید از یک سایه تیره تر از رنگ ابروهای خودتان کمک بگیرید و به آن فرم دهید.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-14-version-2

۴. از کانسیلر برای زیر چشمتان استفاده کنید. خط ها و فرو رفتگی های زیر چشم صورت شما را چاق تر نشان می دهند.

aid1458164-728px-lose-weight-from-your-face-step-15-version-2

۵. از رژ های روشن تر استفاده کنید. رژ های تیره صورت را چاق تر نشان می دهند، با استفاده از رژهای روشن، لب های خود را نازک تر نشان دهید.