داشتن انرژی کلیدی است برای شادتر بودن. مطالعات نشان داده اند که زمانی که احساس انرژی می کنید، درباره خودتان نیز احساس بهتری خواهید داشت. به بیان دیگر، زمانی که احساس خستگی می کنید، کارهایی از قبیل تغییر دکوراسیون منزلتان در آخر هفته  که باید غالبا شما را شاد کنند، باعث خستگی و افسردگیتان می شوند. زمانی که احساس می کنید انرژیتان فروکش کرده است، یکی از تکنیک های زیر را امتحان نمایید.

در زیر 8 راهکار برای داشتن انرژی بیشتر را معرفی کرده ایم. پیشنهاد می شود که اول یک چیز کافیین دار بنوشید و اگر احساس کردید که تاثیر چندانی نداشت، سراغ مراحل زیر بروید. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

ورزش کنید

حتی یک پیاده روی ساده و 10 دقیقه ای باعث افزایش انرژی و بهتر شدن حالتان می شود. این روش واقعا موثر است. حتما آن را امتحان کنید. یکی از دلایلی که ورزش در داشتن انرژی و مودی بهتر به شما کمک میکند این است که ورزش باعث آزاد کردن هورمونی به نام اندورفین در بدن میشوند. این هورمون وظیفه ایجاد نشاط و حس خوب را ایفا میکند. هرچه بیشتر در معرض فعالیت های بدنی باشید اندورفین بیشتری در بدنتان ترشح میشود و در نتیجه شاداب تر و پر انرژی تر خواهید شد.

یکی دیگر از فواید ورزش برای شادابی بیشتر منظم کردن ساعات خوابی است. علاوه بر این اگر در طول روز ورزش کنید، کیفیت خواب بهتری خواهید داشت. در یک مقاله منتشر شده در آپریل سال 2015 محققان به این نتیجه دست یافتند که داشتن فعالیت های بدنی برای افرادی که به بیماری بیخوابی متوسط و مزمن دچارند، بسیار مفید بوده و کیفیت خواب آنها را بالا میبرد.

به موسیقی زنده گوش دهید

هیچ چیز مانند موسیقی نمیتواند خون را در رگ های شما جاری کند. سبک های مورد علاقه خودرا کشف کرده و به دنبال اجراهای زنده در آن سبک باشید. مطمئنا پس از گوش کردن به آن موسیقی ها برای چند دقیقه احساس انرژی و شادابی بسیار زیاد تری خواهید داشت. حتی میتوانید در قدم بعد به سراغ نواختن یک ساز مورد علاقه بروید.ش

به اندازه کافی بخوابید

  اگر به نظرتان صدای آلارم موبایلتان که هر روز صبح به گوشتان می رسد آزاردهنده است، این بدین معناست که خوابتان به اندازه کافی نبوده است. در وبسایت هاو کن یو مقالات متعددی در رابطه با افزایش کیفیت خواب و بهبود زمان خوابیدن موجود است که در زیر میتوانید دو مورد از آنها را بخوانید.

یک چرت 10 تا 30 دقیقه ای

برای بعضی از افراد یک چرت 10 تا 30 دقیقه ای کمکی واقعا بزرگ است. منظور از چرت زدن خوابیدن های طولانی نیست. چرت زدن برای جران خواب شبانه شما نبوده و فقط به این موضوع کمک میکند که در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید. شاید به چرت زدن عادت نداشته باشید، اما بعضی از افراد حتی روزی سه بار چرت می زنند. اگر بعد از ظهر ها شادابی شما تقلیل می یابد میتوانید چرت زدن را امتحان کنید.

با انرژی کار کنید. حتی اگر انرژی ندارید

تحقیقتات نشان داده اند که زمانی که افراد سریع تر حرکت می کنند، متابولیسم آن ها بالاتر می روید. همچنین نوع رفتاری که از خود نشان می دهید، بر روی احساسی که دارید نیز تاثیر می گذارد.(حتی به میزانی تقریبا غیرمعمول) اگر طوری رفتار کنید که پر انرژی هستید، ناخودآگاه احساس با انرژی بودن نیز خواهید داشت.

با دوستانتان صحبت کنید

شاید زمانی که احساس بی انرژی بودن و خستگی دارید، ملاقات با یک دوست بتواند به شما کمک کند و زمانی که ملاقاتتان تمام می شود، بیشتر  احساس انرژی خواهید کرد. پس پیشنهاد می شود که این روش را نیز امتحان نمایید. این روش هم برای افراد درون گرا و هم برای افراد برون گرا موثر خواهد بود.

کاری انجام دهید

انجام دادن یکی از کارهای سخت لیست انجام کارهایتان که آن را به تعویق می انداختید می تواند انرژی زیادی به شما بدهد. برای یک تحول بزرگ می توانید سراغ جمع و جور کردن کمدتان بروید. قطعا بعد از تمیز کردن کمدتان احساس انرژی فراوانی خواهید کرد.

از غذا برای افزایش شادابی استفاده نکنید

مسلما زمانی که بی حال و حوصله هستید، این که سراغ یک بسته بزرگ بستنی بروید روشی وسوسه بر انگیز خواهد بود. اما مطمئن باشید که در نهایت بابت حجم اضافی کالری ای که استفاده کرده اید دوباره ناراحت خواهید شد. به طور کلی، زمانی که احساس کسالت و بی انرژی بودن می کنید، مراقب روشی که برای درمان حالتان انتخاب می کنید باشید. برای مثال خشکبار میتواند به شما کمک زیاد کند.

داشتن انرژی (یا کمبود انرژی)  چیزی مسری است. اگر خودتان احساس انرژی داشته باشید، مسلما به اطرافیانتان نیز کمک می کنید که انرژی بگیرند و این باعث خوشحالی بیشتر آن ها نیز می شود. در حقیقت  Bob Sutton در کتاب معروف خود به نام The No Asshole Rule گفته است که اگر فردی باشید که منبع انرژیست این روش به شما کمک می کند که  در محل کارتان نیز عملکرد مثبت و بهتری از خود نیز نشان دهید. آیا با خواندن این مقاله برای  شروع پروژه شاد کردن خودتان ترغیب شدید؟