سفیدی موها در سنین میان سالی و کهنسالی امری کاملاً مورد قبول و جا افتاده در همه ی ملت هاست، اما بسیار پیش می آید که تغییر رنگ موها در سنین جوانی و زیر سی سالگی رخ می دهد. در این صورت حتما این مقاله را تا آخر بخوانید چرا که به احتمال زیاد با استفاده بهینه از روش های گفته شده در زیر میتوانید تا حد زیادی از وقوع سپیدی جلوگیری کنید.
در بدن انسان ماده ای به نام ملانین وجود داشته که مسئول رنگ دهی به تار های موست که بالطبع مقدار آن در طی پیری و سالخورگی به مراتب کمتر میشود
در صورتی که سن شما کمتر از سی سال است و چندین تار موی گندمی یا سفید در لابلای موهای خود میبینید، نگران نباشید زیرا با استفاده از این درمان ها احتمالا (در صورتی که ارثی نباشد) به شما کمک کرده و رنگ موهای اصلی شما را به شما هدیه خواهد کرد. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

روغن نارگیل

coconut-oil-web
نارگیل از دیرباز یکی از بهترین و ارزشمند ترین میوه ها و در کل مواد غذایی بوده است. از دیرباز استفاده از نارگیل برای بهبود پوست مرسوم بوده است. اکنون نیز با پیشرفت علم دانشمندان به نشانه هایی از وجود آنتی اکسیدان در نارگیل دست یافتند. علاوه بر این لوریک اسید موجود در نارگیل به مقاومت و لطافت پوست و موی شما کمک بسیار زیادی میکند. مقداری از روغن نارگیل را در کف دست خود ریخته و ریشه مو و کف سر را با دستان خود ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت میتوانید آبکشی و استحمام کنید.

با استرس خداحافظی کنید

o-work-stress-facebook
دنیای امروز پر از جنب و جوش و استرس است. تقریباً همه می دانند که اضطراب بد ترین ضربه را به پیری و سفیدی مو های شما خواهد زد. برای هر انسان بالغ، کسب آرامش و ذهن خالی حتی برای چند دقیقه در روز امری کاملا لازم و ضروری است. برای بدست آوردن آرامش می توانید از بازی های فکری، حمام آب گرم، کتاب خوانی یا خواب استفاده کنید. راه های مختلف را امتحان کرده تا بهترین روش برای کسب آرامش خود را بیابید. اهمیت وجود استرس به قدری است که اگر از زندگی شما حذف نشود، هیچکدام از موارد پایین برایتان نتیجه ی مثبتی در پی نخواهد داشت.

سیگار را کنار بگذارید

1377858_1280x720علم ثابت کرده است که کشیدن سیگار به افزایش استرس بدن و همچنین پیر شدن پوست و مو تاثیر مستقیم دارد. علاوه بر این کشیدن سیگار باعث پیری زودرس تمام اعضا و ارگان های داخلی بدن میشود. ضرر های شدید و متعدد عادت سیگار کشیدن بر کسی پوشیده نیست، پس اگر نگران سفیدی مو و پیری زودرس هستید اولین قدم شما ترک عادت سیگار خواهد بود. ترک این عادت میتواند به افزایش متابولیسم (که مقدار ملانین های رنگی را ثابت نگه میدارد) کمک کند.

آب به جای قهوه

better-water-makes-better-coffeeهرچه بیشتر مقدار کافئین خون خود را کم کرده و آب را جایگزین آن کنید پوست و موی زنده و جوان تری خواهید داشت. همچنین میزان خوردن غذا های سرخ کرده و تند را زیر نظر داشته باشید. این نوع خوراکی ها میزان آب بدنتان را کم کرده و در نتیجه مانع رسیدن رطوبت و مواد لازم به پوست و موی شما میشوند. این را هم بدانید که هر چه کمتر آب بنوشید، چروک و خطوط پوستی زودتر به سراغ شما می آیند.

مس و ید

به گفته دانشمندان وجود مس در خورکیهای روزمره باعث سرعت بخشیدن به تولید ملانین در بدن است. (ملانین همان ماده رنگساز مو بود که در بالا به آن اشاره شد) برای رسانیدن مس به بدن خود میتوانید از مولتی ویتامین ها استفاده کنید ولی اگر میخواهید با مواد طبیعی آن را به بدن خود برسانید به سراغ گوشت، نخود ها، تمشک و آناناس بروید. ید نیز برای بدن و جلوگیری از پیری زود رس بسیار موثر است. تقریبا تمام مردم از فقر ید در رژیم غذایی خود رنج میبرند، اما اگر میخواهید مقداری از آن را جبران کنید، سبزیجات تازه به خصوص هویج و اسفناج مصرف کنید.

نکته مهم: پیشنهاد میکنیم قبل از تغییر رژیم غذایی خود یک آزمایش خون انجام دهید تا از میزان دقیق مواد معدنی و عناصر خون خود مطلع شوید.

پروتئین و ویتامین

highproteindiets_1280px_97576cceb35a44cd86625a4d974aa827وجود پروتئین و ویتامین برای ادامه ی بقای ما لازم و ضروری است. در حقیقت در صورتی که این دو ماده در رژیم غذایی وجود نداشته باشد عضلات بدن رو به زوال خواهند رفت. پوست و موی شما نیز از این قائله مستثنی نیستند. برای رسانیدن هرچه بیشتر پروتئین میتوانید از گوشت قرمز، عدس و تخم مرغ استفاده کنید. در گروه ویتامین ها نیز ویتامین b12 در آبرسانی به مو و جوان نگه داشتن آن نقش بسازیی دارد. ماهی، موز، تخم مرغ، و گوشت منابعی غنی از ویتامین B12 هستند.

خواب کافی

sleep-quick-preset_1920x1080در نهایت به مقوله خواب رسیدیم، که شاید یکی از مهمترین عوامل در جلوگیری از پیری زودرس شود، طبق گزارشات وبسایت های معتبر بیشتر مردم جهان از کمبود خواب مورد نیاز شبانه روزی رنج میبرند. یک انسان بالغ با حجم کاری متوسط نیاز به ٨ ساعت استراحت و خواب کامل در شبانه روز نیاز دارد پس بدانید در صورتی که ۵-۶ ساعت در یک شبانه روز میخوابید، احتمالاً سفیدی مو به زودی به سراغ شما خواهد آمد.