چگونه خانه ی خود راخوشبو کنیم؟ چگونه بوی بد خانه و منزل را از بین ببریم؟ اگر شما هم با مشکلی با نام بوی ناخوشایند در منزل و یا هر مکانی رو به روهستید روش هایی را امروز به شما معرفی خواهیم کرد که نتنها بوی بد خانه خود را از بین خواهید برد بلمه من بعد همیشه خانه خوشبویی هم خواهید داشت. باما همراه باشید.

می خواهید چند روش سریع و مطمئن یاد بگیرید تا منزلتان را خوشبو کنید؟ برای معطر و تازه نگه داشتن منزل باید برای آن وقت بگذاریدو البته مواردی که ما اینجا در هاو کن یو برای شما معرفی می کنیم را به کتار بگیرید. اما گاهی ائقات هم هست که زمان کافی برای استفاده ازهر یک از این روش ها را نداردی که برای آن شرایط هم مواردی را ذکر خواهیم کرد.

  • منابع بوی بد را پیدا کنید
  • استفاده از خوش بو کننده های هوا
  • غذای خوشمزه و معطر بپزید.بوی نان تازه پخته شده بر هر بوی بدی در خانه غالب می شود.
  • خوشبو کننده فرش
  • یک محفظه معطر
  • استفاده از پاک کننده ها
  • از توپ‌های پنبه‌ای عطری استفاده کنید. این بوی خوشایند را در فضای منزلتان پراکنده کنید (چگونگی آن را در زیر مشاهده کنید). شمع های گرم کننده فوق العاده هستند، مانند هر مایعی که بوی خوب می دهد زمانی که گرم می شوند حتی می‌توانند بوی بهتری تولید کنند.
  • معطر کننده های پارچه‌ای در دسترس شما هستند.
  • از پولیش لوازم منزل استفاده کنید.

هوای منزل را تازه کنید

هوا منزل را تازه و تهویه کنید، با بسته بودن همه پنجره و در ها و البته انباشته شدن مواردی که کم کم بوی بدی متصاعد می کنند رفته رفته بوی بد در محل باقی مانده و سبب بو گرفتن محیط می شود. بهتر است چه برای سرویس های بهداشتی و چه داخل منزل شرایطی را مهیا کنید که فرایند تهویه و جابه جا شدن هوا صورت گیرد. در صورت در دست نداشتن هیچ یک از air conditionar  ها و یا دستگاه های تصفیه کننده هوا یک دریچه یا پنجره باز هم می تواند به تصویه هوا در منزل کمک کنید. دقت کنید که هوا از یک مسیر باید وارد و از ایک مسیر باید خارج شود.

البته همانطور که بالا تر گفتیم بهترین راه برای اینکه هوای کهنه و بد را از منزل خارج کنید این است که پنجره ها را باز کنید و اجازه دهید هوای پاک و تازه وارد خانه شود. این یک حقیقت علمی است که هوای کهنه و هوای تازه از یکدیگر خوششان نمی آید و هوای تازه همیشه برنده است.

برای رسیدن به نتیجه بهتر پنجره های چند اتاق را باز کنید تا هوا در خانه گردش کنند, اگر بادی نمی وزد چه باید کرد؟ مشکلی نیست پنکه های سقفی و رومیزی را روشن کنید و نزدیک پنجره ها بگذارید تا هوا را به داخل بکشند. اگر هوای بیرون خیلی سرد باشد این کار عملی نخواهد بود، اما حتی چند دقیقه باز ماندن پنجره ها می تواند واقعاً به بوی تمیز اتاق ها کمک کند. اگر شما فقط بخواهید از چند میهمان پذیرایی کنید, هوای اتاق هایی را تازه کنید که احتمال بیشتری دارد در آنجا بنشیند، این برای مواقعی است که هوای بیرون خیلی سرد است و نمی شود همه پنجره ها را باز کرد.

چگونه انواع بوی بد خودرو را از بین ببریم؟ (سیگار، شیر و….)

عوامل ایجاد بوی بد را از منزل خارج کنید

بوی بد هر محیط باید منابع و دلایلی داشته باشد. از سرویس های بهداشتی گرفته تا استفاده از فرش ها و موکت ها و حتی رطوبت بیش از اندازه محیز و …. که هر یک به نحوی می توانند در ایجاد بوی بد نقش داشته باشند. سعی کنید بر روی کاغد دلایلی که هر یک می توانند باعث ایجاد بوی بد در منزل شوند را یاد داشت کنید.

ممکن است کمی وقت گیر باشد اما شما تا وقتی که منبع بوی بد را از میان برندارید از شر بوی بد خلاص نمی‌شوید. گاهی اوقات این می‌تواند کمی کارآگاه بازی باشد. برخی از عوامل ایجاد بوی بد  دیگر علوه بر موارد بالا عبارتند از: تخت حیوان خانگی، لوازم کثیف, لباسهای خیس، باقی مانده غذاها در یخچال، گوشه های خیس حمام یا طاقچه، کثیف بودن فر یا مایکروفر, راه آب آشپزخانه و حمام, فرش های کثیف، بالش های کثیف, مکان های پر از گرد و غبار، سطل پوشک بچه, سطل زباله.

شوخی نیست، بوی گرد و غبار! شما از چیزی که اساساً از متلاشی کردن سلول های پوست به وجود می آیند چه انتظاری دارید؟ برای پاک کردن گرد و غبار از منزلتان قبل از اینکه شروع به تمیز کردن عمیق و اساسی کنید ریخته پاش را مرتب کنید. تمیز نگه داشتن، مرتب بودن سطوح، عاری از گرد و غبار و بوی خوش راحت‌تر است.

صحبت از ریخته پاک کردن شد، اگر شما به بوی بد فاسد شدگی دقت کنید, سعی می‌کنید گوشه‌های منزل و پشت وسایل منزل را بگردید تا حشره های مرده را پیدا کنید، جیرجیرک مرده و عنکبوت های بزرگ واقعاً می توانند بوی بدی ایجاد کنند.

مواد خوشبوکننده ایجاد کنید, اسپری کنید، وگل و گیاه

حتی اگر هیچ منبع بوی بدی هم وجود نداشته باشد به مرور زمان و در مکان هایی که موجودات زنده منجمله انسان ها زندگی می کنند احتمال ایجاد بوی نامطبوع به خودی خود وجود دارد. پس استفاده از خوش بو کننده های هوا یک وسیله ضروری برای هر خانه و محیط بسته ای به حساب می آیند. وسایل مختلفی برای خوش بو کردن هوای داخل هر محیطی وجود دارد. از خوش بو کننده های برقی گرفته تا وسایل خوش بو کننده دود زا و یا طبیعی و.. که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم که بسته به نیاز خود می توانید هر یک را با هزینه نچندان بالا خریداری کنید.

شمع ها, اسپری هوا, بخور خوشبو یا خوشبو کننده های برقی سلاح های عالی در مقابل بوی بد هستند. این محصولات روشی قوی و سریع برای خوشبو و معطر کردن منزل شما هستند. با این وجود برای اینکه بیش از حد خوشبو و آزاردهنده نشود مطمئن شوید که همه معطر کننده ها یکسان یا حداقل معطر هستند. استفاده بیش از حد از خوشبوکننده ها باعث می‌شود منزلتان مانند یک کارخانه تولید عطر بو دهد.
نکته: زمانی که آشپزی می کنید از خوشبوکننده استفاده نکنید. برخی بوها با یکدیگر همخوانی ندارند و اگر بوی پیاز با بوی عطر میوه ای اسپری هوا, بوی گل و شمع های صابونی قاطی شود برای میهمانان بیشتر زننده خواهد بود تا فقط بوی پیاز.

دور نگهداشتن سطل های زباله

اگر مکان هایی برای جمع اوری زباله و یا انباشه کردن این دست مواد را دارید سعی کنید ضمن استفاده از مکان مناسب همیشه ان ها را دور از محیط داخلی منزل نگه دارید و در نظافت ان ها نیز کوشا باشید.

غذای خوشمزه بپزید

صبحت از پیاز شد، بوی همه غذا ها بد نیستند. بوهای تند و چرب مانند سیر یا گوشت را کنترل کنید، اما پخت نان، ریختن مقداری چوب دارچین در آرام پز. مقداری کوکی یا نان موز بپذید و این عطر گرم و خوب بر بوهای دیگر غالب خواهد شد. شاید به نظر شما ایده های جذابی نباشند ولی در هر خانه ایجاد بوی خوب ناشی از دم نوش و پخت و پز ها همیشه کاربردی ترین نقش را در از بین بردن بوی بد منزل دارند.

چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

روی فرش خوشبو کننده بپاشید

همانطور که بالا تر اشاره کردیم بدون انکه متوجه شوید فرش ها و موکت ها نقش بسزایی در ایجاد بوی نامطبوع دارند. شما می توانید خوشبو کننده فرش را خودتان بسازید یا از فروشگاه تهیه کنید. راه دیگر این است که مواد خوشبو کننده را روی فرش بپاشید و سپس فوری جاروبرقی کنید تا در عرض چند دقیقه تفاوت بزرگی ایجاد شود.
اگر رنگ فرش شما روشن است می توانید از پودر استفاده کنید. کافی است آن را روی الیاف فرش جارو کنید تا مدت زمان زیادی دوام داشته باشد. وقتی مقدار زیادی پاشیده شود و فرش را جارو کنید جاروبرقی شما نیز بوی خوبی می گیرند. چنانچه خوشبو کننده فرش در دسترس ندارید و زمان کافی هم برای درست کردن یک خوشبوکننده ندارید، می توانید پودر بچه روی فرش بپاشید, اما بهتر است برای فرش های تیره این کار را نکنید اگر عجله دارید، چون جاروبرقی کردن آن وقت می گیرد. اما برای فرش های رنگ روشن مشکلی ایجاد نمی کند. خودتان یک خوشبو کننده بسازید این کار بسیار ساده است حتی لازم نیست برای این کار گل خشک کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که قابلمه‌ای را از آب پر کنید و بجوشانید و چیزهایی که بوی خوب تولید می کنند به آب اضافه کنید مانند پوست پرتقال، چوب دارچین, میخک و روغن اسانس.
شما می توانید برای بوی بهتر آنها را ترکیب کنید بخاری که تولید می شود فضای منزل را معطر می کند.
چنانچه می خواهید بوی قوی تری داشته باشید وان حمام را تا نیمه از آب داغ پر کنید و به آن چند قطره روغن معطر را اضافه کنید، حتی می‌توانید از شامپو نیز استفاده کنید.

با پاک کننده های لوازم منزل سریع تمیز کنید

شما می توانید هر چیزی از جمله مبلمان, میزها, یخچال و سطوح کثیف دیگر را چند دقیقه قبل از ورود یا مواد میهمان با مواد شوینده پاک کنید. علاوه بر این می توانید در کاسه های توالت نیز بریزید تا دستشویی به سرعت خوشبو شود.

همه کار را به ماشین لباسشویی بسپارید

یکی از بی نظیر ترین بوها در دنیا بوی لباس تازه شسته شده است. به استثنای اینکه به دلایلی در برخی از منازل بوی بهتری بدهد.
اگرچه این مورد کاملا بستگی به نوع مواد شونده شما دارد ولی با این حال تمام مواد شونده بوی خوشی دارند. این یک مزیت محسوب می شود. چنانچه می خواهید منزل شما سریع خوشبو شود لباس چرک ها را بشویید، اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که به هیچ وجه تمایل به لباس شستن ندارید باید چیزهایی در اطرافتان باشد که حداقل بشود شست تا بوی بد از بین برود.

ترفند های خوشبو کنندگی

این یک ترفند قدیمی است، اما واقعاً برای خوشبو کردن منزل مفید است. توپ‌های پنبه‌ای را به اسانس و عطر مورد علاقه خود آغشته کنید و آنها را در اطراف منزل دور از چشم جاگذاری کنید، به طور مثال میان کوسن‌ها, در گلدان ها، پشت مبل ها.

مطمئنا هر کسی که وارد منزل شما می شود و در اطراف منزل دور می‌خورد متوجه بوی خوش منزل می‌شود. فقط فراموش نکنید آنها را کجا پنهان کرده اید.

  چگونه می توانید بوی نامطبوع سرویس های بهداشتی را از بین ببرید؟

 

از سوی دیگر اگر از کولر ها و تهویه کننده های هوا استفاده می کنید کافیست در خروجی هوای هر یک مقدار عطر استفاده کنید و خواهید دید که بوی مطبوع به همراه هوا در تمام مکان پخش خواهد شد.

شمع گرم کننده ها جادو می کنند

خوب اگر نمی دانید نام مستعار یک شمع روشن یا صفحه شمع چیست چیزی از دست نداده اید. این شی کوچک شمع ها را به کندی می سوزاند و باعث می شود مدت طولانی تری بسوزد و بوی قوی تری هم تولید کند.
ظرف شمع را دور نیندازید آنها را نگه دارید و برای ساختن ماده خوشبو کننده خود استفاده کنید می توانید از آنها برای موارد زیر استفاده کنید: شامپو های مورد علاقه، نرم کننده پارچه، پاک کننده مورد علاقه, روغن اسانس.
هر مایع خوشبو کننده ای وقتی گرما می‌بیند بوی بهتری تولید می کند، این به مراتب موثرتر و مطمئن تر است تا اینکه اجاق گاز را ساعت ها روشن بگذارید تا ماده ای معطر بجوشد. شمع گرم کننده ها ارزان نیز هستند. بنابراین شما می توانید به طور همزمان از چند گرم کننده شمع استفاده کنید.

خوشبو کننده پارچه در دسترس شماست

می توانید از خوشبوکننده ساخت خودتان برای خوشبو کردن پارچه استفاده کنید با رقیق کردن مقداری نرم کننده در آب.

پولیش اسباب و لوازم منزل

اگر لوازم چوبی در منزل دارید، مقداری روغن حامل (مانند روغن زیتون) بردارید، به آن یک یا دو قطره روغن اسانس و مقدار کمی سرکه اضافه کنید و زدودن گرد و غبار و برق انداختن سطوح چوبی از آن استفاده کنید. می توانید مقداری ماده معطر نیز به آن اضافه کنید.