چگونه اشیاء و وسایل گمشده خود را پیدا کنیم. در این مقاله از هاوکن‌یو تمامی روش‌ها و ترفندهای موجود برای پیدا کردن اشیاء و وسایل گمشده بررسی شده است. شما می‌توانید با استفاده از این راهنما من‌بعد خیلی سریع و اصولی وسایلی که در خانه، خودرو، محل کار و غیره گم کرده‌اید را پیدا کنید.

اگر برای بار هزارم است که سوئیچ خودرو خود را گم می‌کنید و نمی‌دانید آن را کجا گذاشته‌اید و یا کتاب و سایر وسایل خود را نمی‌توانید پیدا کنید زمان آن رسیده است که در این مقاله از هاو‌کن‌یو روش و مراحلی برای پیدا کردن آن‌ها در کمترین زمان ممکن بیابید. حتما می‌دانید که گم کردن وسایل چقدر آزار‌دهنده و استرس‌زا است پس اجازه دهید سریع‌تر به سراغ مراحل پیدا کردن این وسایل گمشده برویم.

آرامش خود را حفظ کنید


نفس عمیق بکشید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

برای چند ثانیه و قبل از اینکه شتاب‌زده شروع به گشتن کنید چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید وضعیت روحی خود را آرام نگه داشته و تمرکز کنید.

  • اضطراب و استرس داشتن به هنگام جست‌و‌جو برای پیدا کردن وسایل فقط کار را سخت‌تر و تمرکز شما را برای پیدا کردن وسیله یا شی مورد نظر کمتر می‌کند. پس برای متمرکز کردن تمام حواس خود لازم است آرامش خود را حفظ کرده و بر اعصاب خود تسلط و کنترل داشته باشید.

ذهن خود را خالی کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

در حالی که سعی در آرام کردن خود دارید زمان آن رسیده است که کمی ذهن خود  را خالی کنید. سعی کنید ذهن خود را از تمام تفکرات برای دقایقی دور نگه دارید، حتی از فکر کردن به جاهایی که ممکن است وسایل خود را گم کرده باشید هم دست بکشید.

در نظر بگیرید که بدترین شرایط هم جای جبران دارند

اجازه دهید از نقطه تاریک ذهن شما به موضوع نگاه کنیم که به طور مثال این وسیله یا شی دیگر پیدا نشود که در این صورت هم دنیا به آخر نرسیده است و حتما راهی برای جبران کردن، خرید مجدد و یا دیگر راه‌ها وجود دارد. این موارد برای آرام نگه داشتن و ایجاد فضای بهتر برای تمرکز بیش‌تر لازم است.

خودتان را در آن شرایط تصور کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

آخرین باری که با آن وسیله یا شی بودید کی و کجا بود؟ آخرین بار کی آن وسیله را همراه خود داشتید و به کجا می‌رفتید و یا در چه مکانی بودید؟ بهتر است کمی خود را در شرایط قبل قرار دهید تا کم کم آخرین مکان‌ها و زمان‌هایی که با آن وسیله یا شی بودید را به خاطر بیاورید.

برای پیدا کردن وسایل گمشده اعتماد به نفس داشته باشید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

به خودتان بگویید که من قادر هستم این شی را به هر نحوی پیدا کنم. با دادن انرژی مثبت به خودتان شما به راحتی شرایط را برای تمرکز بیشتر و البته شانس بیشتری برای پیدا کردن آن شی به خود می‌دهید.

پیدا کردن وسایل گمشده


مکان‌های خاص هر وسیله را بگردید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

احتمالا شی یا وسیله گمشده شما مکان و یا جای به خصوصی برای خود باید داشته باشد، مکانی که همیشه آن وسیله یا شی را آنجا قرار می‌دادید، به عنوان مثال اگر همیشه سوئیچ خودروی خود را درون ظرفی قرار می‌دادید یا کلید را روی در قرار می‌دادید، به سراغ این مکان‌ها بروید.

  • ضمن اینکه مکان‌های مشخص شده را می‌گردید، فضاهای اطراف آن مکان‌ها را نیز با دقت جست‌وجو کنید.

شروع به تمیز کردن کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

برخی مواقع یکی از بهترین روش‌های پیدا کردن وسایل گمشده تمیز کردن محیط است. این تمیز کردن را می‌توانید به مکان‌هایی که بیشتر احتمال گمشدن در آن‌ها وجود دارد محدود کنید. شما حین تمیز کردن به مکان‌هایی برخورد می‌کنید که در حین گشتن نیز به ذهن شما خطور نمی‌کنند.

سیستماتیک باشید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

اگر مطمئن هستید که به عنوان مثال شی را در یک اتاق یا در یک مکان مشخص گم کرده‌اید، حساب شده آن مکان کوچک را به چند قسمت تقسیم کنید و قسمت به قسمت شروع به گشتن هر یک از مکان‌ها کنید. این مکان‎ها می‌توانند به عنوان مثال دراور، کمدها و سپس مبلمان و غیره باشند.

مکان‌های غیرمعمول را جست‌وجو کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

چه بسیار مواقعی که وسایل گمشده را در مکان‌های عجیب‌وغریب و غیرمعمول همچون یخچال پیدا کرده‌اید. پس عجیب بودن یک مکان و یا کم بودن شانس پیدا کردن وسیله در یک مکان دلیل بر چک نکردن آن محیط‌ها و مکان‌ها نیست. چه بسیار مواقعی که برای نوشیدن آب به یخچال مراجعه و برای برداشتن ظرفی وسایل خود را در یخچال قرار داده‌اید،  پس حتما چک کردن تمامی این مکان‌ها را در برنامه داشته باشید.

برای پیدا کردن وسایل گمشده با دیدی باز نگاه کنید

زمانی که به گشتن می‌پردازید سعی کنید نگاه خود را محدود به مکان‌ها نکنید و با دیدی باز تمامی مکان‌ها را جست‌و‌جو کنید. به عنوان مثال اگر شی کوچیک است بر روی زمین دراز بکشید و با گذاشتن صورت خود بر روی زمین نمایی کلی از سطح داشته باشید.

جیب‌های خود را چک کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

در بسیاری از مواقع کلید، سوئیچ و هر شی گمشده‌ای دیگری در جیب شما است و شما ساعت‌ها به دنبال آن در مکان‌های مختلف می‌گردید. جیب‌ها به خاطر در دسترس بودن و البته عادت هر شخص به قرار دادن اشیا در جیب، از جمله مکان‌هایی هستند که باید در اولویت قرار بگیرند.

  • جیب‌ها را با دقت بگردید و تمامی محتویات آن را خارج کنید.

خودروی خود را چک کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

اگر که مالک خودرو هستید حتما یکی از مکان‌هایی که باید مورد جست‌وجو قرار بگیرید خودرو یا خودروهای شما است. تمامی قسمت‌های خودروی خود را با دقت چک کرده و بگردید.

وارسی مجدد مکان‌های احتمالی


اگر که هنوز شی مورد نظر را پیدا نکرده‌اید حال می‌بایست مجدد شروع به تفکر کنید که در چه مکان‌هایی این احتمال وجود دارد که شی شما یافت شود و یا آخرین باری که آن شی را دیدید یا همراه داشتید کجا بوده است.

انجام مراحل بالا به شما در به خاطر آوردن این مکان‌ها کمک شایانی می‌کند.

مکان‌های سابقه‌دار را بگردید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

اگر که گم شدن این وسیله سابقه‌دار است به دنبال مکان‌هایی بروید که قبلا آن را پیدا کردید، این احتمال وجود دارد که شی مورد نظر مجدد در همان مکان‌ها یافت شود.

با مکان‌هایی که آن‌ها بودید تماس بگیرید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

اگر از سر کار برمی‌گردید و یا در مدرسه و یا دانشگاه و آموزشگاه و غیره بوده‌اید بلافاصله با این مکان‌ها تماس برقرار کنید چرا که با جا ماندن و یا پیدا شدن آن‌ها توسط دیگر افراد به دفاتر و پیشخوان‌ها منتقل می شوند و با یک تماس ساده می‌توانید این موارد را به راحتی پیگیری کنید.

از نمایی دیگر مکان‌ها را جست‎وجو کنید

وسایل گمشده-هاوکن‌یو

شاید نگاه شما شرطی شده است و تنها به چند مکان مشخص بادقت توجه می‌کند. حال شاید با تغییر نمای خود بتوانید دید بهتری به مکان داشته باشید. مثلا در سه کنج اتاق بایستید و یا چهار پایه‌ای زیر پای خود بگذارید و مکان‌های مورد نظر را برسی و جست‌وجو کنید.

 

شما کاربران هاوکن‌یو چگونه وسایل گمشده خود را پیدا می‌کنید؟ روش‌های خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.