چه گیاهانی برای دور کردن حشرات از خانه مفید هستند؟ گیاهان ضد پشه و حشرات کدام هستند و چگونه می توانیم با استفاده از حشرات گیاهان را از خانه دور کنیم؟  در این مقاله از هاو کن یو با هم گیاهانی را معرفی خواهیم کرد که علاوه زیبایی و طراوت همراه همیشگی گیاهان شما را در دور کردن حشرات و گیاهان هم یاری می کنند.

نیش پشه ها نه تنها آزار دهنده هستند بلکه خطرات سلامتی قابل تو[هی را به همراه دارند. پشه ها به عنوان کشنده ترین خانواده های حیوانی در جهان در نظر گرفته می شوند و بیماری های فوق العاده خطرناکی مانند مالاریا، تب زرد، چیکونگونیا، تب نیل غربی، تب دنگ، و ویروس زیکا را منتقل می کنند. پشه ها از طریق استشمام بوی دی اکسید کربن و عطرهای اغوا کننده ای که منتشر می شود جذب انسان ها و حیوانات می شوند. خوشبختانه روش های طبیعی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان بدون استفاده از مواد شیمیایی پشه ها را از خود دور نگه داشت.

10 گیاه آپارتمانی که همه می توانند از آن نگهداری کنند

هاو کن یو خوشحال است که می تواند کاشت 8 گیاه رایجکه می تواند به عنوان عامل بازدارندۀ پشه های آزار دهنده باشد را با شما به اشراک بگذارد.

گیاه اسطوخودوس برای دوری حشرات

گیاه برای دور کردن حشرات _ هاو کن یوش

عطر خوشایند اسطوخودوس توسط پشه ها آزاردهنده دریافت می شود. به عنوان یک امتیاز اضافه، این گیاه دارای خواص ضد قارچی و ضدعفونی کننده است. می توانید این گیاه را در باغچه خانه تان یا در گلدان هایی نزدیک درب و پنجره ها بکارید. حتی برای محافظت بهتر می توانید گیاه را روی پوستتان بمالید تا روغنش آزاد شود.

گل همیشه بهار برای دور کردن حشرات

گیاه برای دور کردن حشرات _ هاو کن یوش

گل همیشه بهار گلی است که پرورشش آسان است و حاوی تیوفن ها می باشد. تیوفن ترکیبی است که خواص دافع حشرات را دارد. تیوفن ها در ترساندن پشه ها، شته ها، تریپس (ریشک بال)، مگس سفید (سفید بالک)، سوسک های مکزیکی، کورئینا، و کرم گوجه فرنگی مؤثر عمل می کنند.

شمعدانی

گیاه برای دور کردن حشرات _ هاو کن یوش

شمعدانی ها گیاهان تزئینی با جذابیت باور نکردنی هستند که می توانند پشه ها و چندین نوع از آفت ها را ترسانده و دور کنند. اگر چه این کیاهان با رشد سریعشان عاشق آب و هوای گرم و آفتابی و خشک هستند اما می توانند در مناطق سردتر هم در گلخانه ها رشد کنند البته باید مرتباً هرس شوند.

روزماری و دور کردن حشرات

این گیاه معمولاً به عنوان طعم دهندۀ غذاها استفاده می شود اما رایحۀ جنگلی آن نیز در دور نگه داشتن پشه ها، بید کلم، و حشرات هویج مؤثر است. همچنین وقتی می خواهید بدون مزاحمت پشه ها و دست و پنجه نرم کردن با آنها، اوقات خوشی را در کنار آتش داشته باشید روزماری گزینۀ بسیار عالی است. فقط کافی است کمی روزماری در آتش بریزید، سپس بویی که تولید می کند تمامی پشه ها را دور نگه می دارد.

نعنا

گیاه برای دور کردن حشرات _ هاو کن یوش

نعنا گیاه دیگری است که فایده ای جز پخت و پز هم دارد. مطالعات نشان داده اند که روغن نعنا می تواند ناقلان مالاریا، فیلریال و تب زرد را به مدت 60 تا 180 دقیقه دور کند. این گیاه به واسطه عطر و بوی تند به راحتی نقش خود را در دور کردن حشرات می تواند ایفا کند.

پونه

گیاه برای دور کردن حشرات _ هاو کن یوش

پونه دافع معروف و طبیعی پشه است. نگه داشتن ساقه های خرد شدۀ این گیاه در جیبتان می تواند یک ضمانت تقریبی برای دور ماندن پشه ها از شما باشد. می توانید این گیاه را در اطراف خانه تان نگه دارید و مانع ورود پشه ها به خانه تان شوید.

ریحان

گیاه برای دور کردن حشرات _ هاو کن یوش

ریحان فقط یک گیاه خوشمزه که به عنوان چاشنی در کنار غذای ایتالیایی تان استفاده می شود نیست، بلکه یک دافع طبیعی و در دسترس برای پشه ها است. به خاطر انتشار بوی تند از برگ های این گیاه، پشه ها ترجیه می دهند به آنها نزدیک نشوند. در حقیقت مطالعه ای در این زمینه انجام شده است مه نشان می دهد این گیاه به طور بالقوه برای پشه ها سمی است.

نعنای گربه ای

نه تنها گربۀ خانگی تان برای داشتن این گیاه در باغچۀ تان از شما تشکر خواهد کرد، بلکه از طریق کاشت آن می توانید از لذت راه رفتن در حیاط بدون وجود نیش پشه های مزاحم بهره ببرید. مطالعات نشان داده اند که نعنای گربه ای حدود 10 برابر قوی تر از دافع حشرات مؤثر عمل کند.

آیا هیچ یک از این حشره کش ها طبیعی را امتحان کرده اید؟ شاید گیاهان دیگری را بشناسید که باید به این فهرست اضافه شوند. خوشحال مش ویم اطلاعاتتان را در زیر با ما به اشتراک بگذارید.