بهترین غذا ها برای افرادی که سر کار می روند  چیست؟ در این مقاله از هاو کن یو به حل مشکل تغذیه کسانی که به سر کار می روند می پردازیم و مشکلاتی از قبیل تنوع غذایی،  تهیه غذای سالم برای محل کار، تهیه سالم و متنوع ترین غذا های بعد و قبل از سر کار در سریع ترین زمان، و … می پردازیم و در مجموع به شما بهترین غذا ها را برای استفاده در محل کار و … که از هر نظر مناسب هستند را معرفی می کنیم. اگر با مشکل تغذیه برای محل کار خود و یا قبل و بعد از سر کار مواجه هستید با ما همراه باشید.

مسلما آماده کردن غذا و پخت و پز در روز جمعه ایده خوبیست، این که آخر هفته ها به فروشگاه بروید و مواد غذایی  مثل سبزیجات و مرغ تهیه کرده و شروع به آماده سازی آنها کنید  و از قبل سرخشان کنید  تا برای آماده کردن غذا در طول هفته راحتتر باشید قطعا ایده خوبیست. البته انجام این کار همیشه هم آسان نیست و برای این کار احتیاج به برنامه ریزی از قبل  دارید تا معین کنید چه چیزهایی باید بخرید، چه زمانی قرار است با آنها غذا درست کنید ، و چگونه قرار است آنها را در غذایتان به  کار ببرید.

در حقیقت این حرف بدین معناست که باید چندین ساعت از اوقات آخر هفته تان را کنار بگذارید تا بتوانید این روش را انجام دهید. ست تا بعضی آخر هفته ها این کار به نظرتان کاری سرگرم کننده و با برنامه ریزی به چشم بیاید و آن را انجام دهید، اما در هفته های دیگر ممکن است که آخر هفته هزار و یک کار دیگر داشته باشدید و ترجیح دهید تا به جای تنها وقت گذراندن در آشپزخانه و هویچ خرد کردن و  این که حواستان به مرغ داخل فر باشد و از گرم شدن هوای کنار فر اذیت شوید، به کارهای دیگرتان رسیدگی کنید. ( بدون داشتن تهویه مطبوع در آشپزخانه و به علت بالا رفتن درجه حرارت آشپزخانه، پخت و پز برای آشپزها در فصولی مثل بهار و تابستان خیلی سخت است.)

ناهار خوردن ضرورت دارد و بسته بندی کردن و آوردن غذای خانگی به سرکار بسیار به صرفه تر از این است که وسط روز از بیرون چیزی بگیرید. پس به دلیل مشغله های آخر هفته ها که حتی شاید وقت خرید کردن حضوری هم از خوربارفروشی نداشته باشید و ملزوماتتان را به صورت تلفنی  سفارش دهید، پس  بهتر است تا طرز درست کردن  انواع غذاهای بدون پخت و پز را یاد بگیرید. هفت غذایی که در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد کاملا برای چنین هفته های پر مشغله ای مناسب هستند و میتوانید مواد اولیه لازم برای این غذاها را در شب های طول هفته یا صبح ها آماده و بسته بندی کنید.

چهار مدل غذا با سبزیجات، دو مدل غذا با مرغ و یک مدل غذا با ماهی، ، بنابراین نگران نباشید،  قطعا چیزیی که دوست دارید را از میان این ۷ مدل دستور غدذا پیدا خواهید کرد. برای هر کدام از این غذاها باید لیست کوچکی از مواد اولیه مرتبط با غذا را تهیه کنید که کلیه این مواد به سادگی در مغازه پیدا می شوند.

همچنین  هر کدام از این غذاها حداقل ۲۰ گرم پروتئین دارند ( متخصصین تغذیه توصیه می کنند که وجود ۱۵ گرم  پروتیین در هر وعده غذایی  ضروریست.)  علاوه بر این کلیه این غذاها از  مواد مغذی شامل میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل، حبوبات، چربی های سالم و پروتئین های کم چرب تهیه می شوند و هر کدام بین  ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری دارند و حتی میتوانید تا خودتان میزان پروتیین آنها را تغییر دهید و یا برخی مواد اولیه این غذاها را به سلیقه خودتان عوض کنید.

۱۴ نکته کلیدی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم

پنیر- کراکر (نوعی بسیکوییت بدون شیرینی)- یک نوع میوه- تخم مرغ

این غذا به دلیل وجود تخم مرغ و پنیر یک پکیچ پروتیین به حساب می آید. این غذا دقیقا همان وعده ایست که بدن شما بدان احتیاج دارد و میتوانید به راحتی آن را تهیه کنید. برای این سیبتان قهوه ای نشود روی آن کمی آب لیمو ترش بچکانید و یا تا وقتی که قصد خوردن غذایتان را ندارید، سیبتان را برش ندهید.

نان پیتا و هویچ و ماست حموس (خوراک خمیر مانندی از نخود پخته و کوبیده و سیر و غیره)

اضافه کردن ماست یونانی به حموس نیز سبب می شود که حالت کرمی ترکیبتان بیشتر شود و همچنین مقدار قابل توجهی از پروتئین  را به غذایتان اضافه میکند.(در این ناهار ساده گیاهی، ۲۰ گرم پروتیین وجود دارد.) . حتبی برای خوردن این غذا به چنگال هم احتیاج ندارید.

سالاد سیب و کلم و نخود

اگر از سالاد کلم متنفرید، به احتمال زیاد سالادهایی که تا الان خورده اید به خوبی درست نشده اند. از آنجا که کلم حالت فیبر مانند دارد، درست کردن وعده های غذایی کلم دار به زمان اضافی و برخی ملاحظات احتیاج دارد. کمی به برگ های کلمتان سس دارای سرکه و روغن زیتون و ادویه بزنید و حتی اگر امکانش هست اجازه دهید تا کمی بماند.

لقمه  نخود، آووکادو و تخم مرغ

این لقمه گیاهی  را میتوانید با مواد اولیه متفاوتی از  جمله آوکادو، نخود له شده، کلم آغشته به سس و تخم مرغ آپ پز شده درست کنید. شما می توانید کیسه ای از تخم مرغ های پخته شده را در فروشگاه مواد غذایی بخرید، اما اگر مایل باشید خودتان را به کار ببندید، این هم کار می کند! دستور غذا را اینجا دریافت کنید.

سالاد تن با کراکر و برش های فلفل قرمز

مهم نیست که چه قدر سس مایونز دوست دارید، اما حتما این سالاد رو بدون سس امتحان کنید. به دلیل پیازچه ای که میتوانید داخل این غذا بریرزید، این سالاد کمی حالت ترد پیدا میکند و عالوه بر آن با اضافه کردن کمی حموس به آن میتوانید آن را کمی خامه ای مانند کنید. علاوه بر این میتوانید کمی  فلفل شیرین برش داده شده و کراکر گندمی به سالادتان اضافه کنید.

۷ ترفند آماده کردن غذا که شما اشتباه انجام می دادید.

لقمه مرغ، پنیر چدار و لوبیا پخته شده

وقتی صحبت از آماده سازی غذاهای بدون آشپزی میشود، مرغ سرد از قبل پخته شده بهترین گزینه است.یکی از راه های به کار بردن مرغ این است که آن را تکه تکه کنید و داخل نان مکزیکی ترد پیچیده و با مواد اولیه ای که دوست دارید لقمه تان را پر کنید. شما میتوانید این غذا را  سرد میل کنید ، اما اگر در محل کارتان ساندویچ ساز یا فر داشتید، میتوانید تا غذایتان را در آن گرم کنید، زیرا حالت گرم این غذا هم بسیار خوشمزه است.

سالاد مرغ یونانی و نان پیتا

زمانی که دوست دارید یک چیز خوشمزه به خودتان هدیه دهید، سالاد یونانی را انتخاب کنید. زیتون و پنیر فتای موجود در این سالاد مغذی و در عین حال نمکی هستند و خیار و گوجه موجود دراین سالاد هم ترد و موادی تازه هستند. علاوه بر این اضافه کردن مرغ کبابی  و خرد شده به غذایتان پروتیین اضافه میکند و در آخر اضافه کردن نان پیتا این سالاد را به غذایی کامل تبدیل میکند.

به دلیل این که داخل این سالاد از سبزیجات برگ دار استفاده نشده است، لازم نیست تا زمانی که سالادتان چند ساعت داخل یخچال میماند، نگران کهنه و نم کشیده شدن سالادتان شوید.