مردم بر این باورند که به خاطر سپردن آنچه که در گذشته انجام داده اید بسیار مهم است و می تواند گواهی برای وضعیت زندگی در حال حاضرتان باشد. اما لازم است تا بدانید که آنچه در گذشته اتفاق افتاده است چیزی جز تاریخ نیست. آنچه که در گذشته انجام داده اید، هرچند بر روی آینده شما می تواند تاثیر گذار باشد ولی مطلقا  هیچ نقشی در آینده شما ایفا نمی کند. همه ما در زندگی خود کارهایی انجام داده ایم و در شرایطی بوده ایم که در هر صورت بخشی از زندگی ما بوده اند و اکنون از به خاطر آوردن آن ها خوشحال نمی شویم.

ما در این مقاله در رابطه  باچ ند راه ساده برای فراموش کردن اتفاقات منفی ای  که در گذشته برایتان اتفاق افتاده صحبت خواهیم کرد. همچنین  در رابطه با حرکت رو به جلو در زندگی و فراموش کردن گذشته مباحثی را مطرح خواهیم کرد. در این مقاله خواهید آموخت چگونه می توانید خاطرات بد را با روش های مختلف به دست فراموشی بسپارید و شرایط را برای ادامه زندگی معمول مهیا کنید. زندگی که برای آینده و بر اساس آینده برنامه ریزی می شود. با ما همراه باشید.

ذهنیت خود را تغییر دهید

اگر تمرکز ذهنیتان بر روی موارد منفی است که در گذشته  برایتان اتفاق افتاده، قطعا  زندگیتان در جهتی منفی حرکت خواهد کرد. زندگی شما در جهت افكار غالب شما حركت می كند، بنابراین ذهنیت و تمرکز بر روی هر چیزی که باشد، زندگی و احساسات شما نیز به همان سمت، سوق داده خواهند شد. پس به جای معطوف کردن ذهنیت و تمرکزتان بر روی موارد منفی ای که در گذشته رخ داده اند از جمله شکست های عاطفی، چیزهایی که از دست داده اید و شرایطی که به آنها افتخار نمی کنید، شروع به عوض کردن تمامی این اندیشه ها و جایگزین کردن آنها با افکار مثبت کنید.

به عنوان مثال استفاده از جمله: “من بهتر می شوم”، ” من بسیار هوشمند هستم”، ” گذشته من چیزی جز گذشته نیست”، “آنچه که پیش روی من است خوب خواهد بود”،  هیچ چیز مانع راه من نیست”، ” من فردی موفق خواهم شد”، ” اجازه نخواهم داد تا گذشته ام مرا محدود سازد” و … می تواند کمک بسیار زیادی کند. اگر هر روز صبح که  از خواب بیدار می شوید  چیزهای شبیه به  این جملات را با صدای بلند و جسورانه به خود بگویید، این جملات در ناخودآگاه شما نقش می بندند و دیگر کسی قادر خواهد نبود تا از گذشته تان بر علیه شما استفاده کند و علت آن این است که شما به انتخاب خودتان افکار ناشی از گذشته تان را رها کرده اید.


چگونه با مرگ عزیزانمان کنار بیاییم؟


با برخی از دوستانتان قطع رابطه کنید

حتما در زندگی شما هم افرادی وجود دارند که  خودتان نیز عمیقا باور دارید که نتنها تاثیر مثبتی در زنگیتان ندارند بلکه  حتی سرعت شما را در جهت پیشرفت کُند می کنند. قطعا، قطع کردن رابطه تان با دوستانی که باعث به تعویق افتادن زمان رسیدنتان به هدفتان می شود، یک حرکت مثبت است. برای این که تمرکزتان را بر روی چیزهای مثبت بگذارید، دوستان منفیتان باید از زندگیتان بیرون روند. این افراد با جهت فکری، سبک زندگی و رفتارشان مدام بر روی شما تاثیر گذار هستند و به راحتی می توانند تغییرات منفی در شما و زندگیتان ایجاد کنند.  گاهی اوقات برای رسیدن به اهداف، باید خودتان را از بعضی محیط ها دور نگه دارید و از دوستانی که همیشه منفی نگر هستند جدا کنید.

زمانی که از جدا کردن صحبت می کنیم، منظور یک  اقدام همه جانبه است، تمامی عواملی که باعث ایجاد احساسات منفی می شود، از افراد گرفته تا محیط، ابزار ها و مدیا های گوناگون. تمرکز خود را فقط بر روی خودتان و رویاهایتان قرار دهید. انجام این کار می تواند احساس تنهایی را به شما منتقل سازد، و کمی زندگی شما را دستخوش تغییرات ناخوشایند کند ولی بدانید که مقطعی و گذراست و به زودی بر همه شرایط غلبه خواهید کرد.

اهداف جدیدی برای خودتان تعیین کنید

فراموش کردن گذشته - هاو کن یویکی از مهمترین روش هایی که می توانید با کمک آن از پس بسیاری از سختی ها بربیایید و دیگر خیلی در گیر گذشته نباشید، تعیین کردن اهدافی برای آینده تان است. هدف داشتن سختی را آسان و قدرت تحمل شما را بالا می برد.

شما باید به این واقعیت برسید که  هیچ یک از اتفاقات گذشته نمی تواند به تنهایی تاثیر بزرگی در آینده داشته باشید و این شما هستید که با تطبیق پذیری با شرایط و هوشمندانه رفتار کردن به خوبی می توانید از پس اتفاقات بر بیایید. در ذهنتان برنامه ریزی کنید و اهداف بلند مدت و بزرگ داشته باشید. برای آن ها تلاش کنید و هر آنچه در راستای رسیدن به این اهداف مقابل شماست به راحتی رد شوید. حتی گذشته. سبک زندگی و چهارچوب های خود را مشخص کنید، آن چه که لازم است را فراهم کنید و هر آنچه که شما را از مسیرتان دور می کند را کنار بگذارید. بدانید چه می خواهید و برای چه تلاش می کنید.

بخشیدن را یاد بگیرید

فراموش کردن گذشته - هاو کن یویکی از مواردی که هر فردی را از نظر  عاطفی و ذهنی نابود می کند، داشتن روحیه ای غیر بخشنده است. داشتن کینه از دیگران دقیقا مشابه این است که زهری را بنوشید و انتظار داشته باشید تا طرف مقابلتان مسموم شود. خیلی ها بر این باورند که ناراحت بودن و کینه داشتن از دیگران احترام به خود است و این در صورتی است که جدای از آنچه که برای طرف مقابلتان اتفاق می افتد همیشه تاثیرات منفی این خصومت به شما ضرر می زند.

 ادامه این روال هیچ تاثیر مثبتی ندارد. خودتان هم به خوبی این موضوع را می دانید و درک می کنید. اما تمام ضربه های اجتماعی، عاطفی، احساسی را تحمل می کنید تا غرورتان جریحه دار نشود. تنها راه فراموش کردن گذشته این است که گناهکارانی را که در زندگیتان مرتکب اشتباهی شده اند را  فراموش کنید.


چگونه آرام باشیم ؟


مهم نیست که آنها چگونه باعث ناراحتی شما و شکستن قلبتان شده اند، همینکه بتوانید آن ها را ببخشید و با لبخندی بر  روی لبتان (که حقیقتا امری سخت است) به آن ها بگویید که آنها را بخشیده اید کافیست. در این زمان حس و قدرتی در خود احساس می کنید که با هیچ اتفاق دیگری نمی توانید این حس را به خود منتقل کنید. در حقیقت شما بعد از انجام این کار خودتان را از قفسی که در آن محبوس کرده بودید رها می کنید. واقعا حس و حالتان متفاوت خواهد بود تنها اگر بتوانید بر روی غرور خود پا بگذارید.

استرس و نگرانی جزئی از زندگی شما هستند

اگر که زندگی شما هیچ گونه استرسی ندارد، مشکلی پیش نمی آید، نگران و ناراحت نمی شوید و شکست را تجربه نمی کنید همگی نشان از بی فعالیت بودن شما دارد. درواقع تحرکی برای ادامه و به چالش کشیدن زندگی ندارید. شما اصلا حرکت نمی کنید که بخواهید با مشکلات رو به رو شوید. پس اگر هر یک از این موارد را تجربه می کنید نباید ناامید شوید بلکه امیدوار از این که برای خود و زندگیتان تلاش می کنید.

دست از تحت تاثیر قرار دادن اطرافیانتان بردارید

فراموش کردن گذشته - هاو کن یوآیا تا به حال احساس کرده اید که هیچ کس شما را درک نمی کند؟ با خود درباره تصمیماتی که این روزها می گیرید فکر کرده اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است، علت در این است که سایرین آنچه که شما میبینید را نمیبینند. شما هیچ احتیاجی به توضیح دادن کارهای خود برای دیگران ندارید. شما باید این طرز تفکر را که باید حتما از جانب دیگران مورد تایید واقع شوید را کنار بگذارید و دیگر به این که آیا دیگران کار شما را دوست دارند یا خیر توجه نکنید. شما نمی توانید همه را راضی نگه دارید و این امری غیر ممکن است.
سعی کردن برای این که همه را راضی نگه دارید، کاری از پیش نمی برد و تنها کار شما را سخت تر می کند. ممکن است که همه شما با این ذهنیت بزرگ شده باشید که بهترین راه پیش بردن زندگیتان به نحوی است که همه از شما خوششان بیاید. تحقق این خواسته امکان ندارد. مهم نیست که شما تا چه حد آدم خوب و محبوبی باشید، همیشه آن بیرون افرادی هستند که با شما مشکل داشته باشند.

نتیجه گیری

فراموش کردن گذشته - هاو کن یواگر هنوز هم به گذشته خود فکر می کنید، قادر نخواهید بود  تا به جلو حرکت کنید. آیا می توانید قهرمان دویی را بیابید که قرار باشد با وجود کوله باری سنگین در پشت خود، مسیر 100 متری مسابقه را بپیماید و باز هم قهرمان شود؟ بله، ممکن است که او در نهایت آن مسیر را به پایان برساند، اما قطعا نمی توانید این کار را سر زمان مقرری که انتظار می رود انجام دهد. بسیاری از شما آماده این هستید که برای مسابقه تان بدوید و برای رویاها و جاه طلبی هایتان بجنگید، اما قبل از همه چیز باید اول این کار را انجام دهید: کوله پشتی مملو از  شرم، پشیمانیها، ناراحتیها ، اشتباهات، شکستها و دل شکستگی ها و ناراحتی هایتان روی زمین بگذارید. به شما قول می دهیم  هنگامی که این کوله پشتی را رها می کنید، پیمودن مسابقه زندگی برایتان راحت تر از قبل خواهد شد.