چگونه عینک مناسب صورتمان پیداکنیم؟ انتخاب عینک مناسب صورت کار سختی است؟ عینک مناسب صورت شما چگونه است؟ اگر طرفدار ست کردن تیپ شخصی تان هستید و البته اهل استفاده از عینک های طبی و حتی آفتابی مطمئنا انتخاب عینک مناسب شکل و فرم صورتتان یک امر مهم خواهد بود. با ما همراه باشید تا بگوییم متناسب با شکل . فرم صورتتان از چه فریم عینک باید استفاده کنید.

شک نکنید که انتخاب عینک مناسب بسیار در آنچه به نظر می رسید تاثیر گذار است. اگر از عینک ها استفاده می کنید این وسایل همانند هر قطعه دیگر از البسه شما باید مورد توجه قرار بگیرد و در انتخاب آن دقت شود. انتخاب عینک مناسب کاملا بستگی به ویژگی های صورت شما و فرم آن دارد که هر یک را به ترتیب بررسی و عینک و یا شاید بهتر باشد بگوییم فریم عینکی مناسب به ان را به شما معرفی می کنیم.

عینک مناسب صورت های گرد

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 07

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۷

در این فرم صورت، کشیدگی و پهنای صورت یک اندازه است و بین گوش ها بیشترین فاصله ممکن وجود دارد. کسانی مثل؛ سلنا گومز،کلی کلارکسون و میلا کولیس جز صاحبان این فرم صورت هستند. اگر صورت شما گرد است عینک مستطیلی با  گوشه های زاویه دار به صورت شما زاویه می دهد، گونه ها را در معرض نمایش بیشتری قرار می دهد و همانطور که جسیکا کوپل، مدیر برند تورا می گوید، کلی صورت شما را بصورت برجسته تری در معرض دید قرار می دهد. کوپل، توصیه زیادی می کند که با گرفتن کمک از یک چشم پزشک فریم عینک خود را انتخاب کنید.

کوپل همچنین در ادامه می گوید برای رسیدن به متناسب ترین فریم عینک با مدل صورت تان عامل ضروری اینست که مدل های مختلفی را امتحان کنید.

زمانی که یک فریم عینک برای صورت شما کاربران هاو کن یو مناسب است و شما در آینه این تناسب را می بینید علاقه ای بیشتری برای زدن این عینک در طی روز خواهید داشت تا دید بهتری داشته باشد، همچنین هم ضامن زیباتر به نظر رسیدن شما و هم سلامت چشمانتان خواهد بود.

چگونه می توانید عینک آفتابی اصل و با کیفیت را تشخیص دهید؟

 

عینک مناسب صورت قلبی شکل

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 05

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۵

این فرم صورت که به عنوان ایده آل ترین شکل صورت برای خانم ها در نظرگرفته می شود فرم قلب شکلی است که گستردگی آن از چانه باریکی در امتداد گونه های تا پیشانی شما است.افراد معروف یا این فرم صورت، میشل پتی فیر، جنیفر لاوکدی، کلایدا اسفیرجر و نامی کامبل هستند. حسن این نوع صورت برای خانم ها به راحتی می توانید مدل های مختلف عینک طبی را انتخاب کنید که ویژگی های خاص آنها را در معرض دید بهتری قرار دهد.   کارشناسان فریم های کلاسیک و ساده رو پیشنهاد می کنند. طبق توصیه استودی موسس کمپانی ساخت عینک ،یک فریم را با کمی گردی و یک انحنای کم انتخاب کنید و عینک های گربه ای شکل قوس دار را بهترین گزینه برای خانم ها با صورت قلب شکل می داند.

عینک مناسب صورت بیضی

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 01

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۱

افراد با صورت های بیضی شکل که کشیدگی صورت آنها دو برابر پهنای آن است و یک فک باریک دارند باید از داشتن این فرم صورت خوشحال باشند. عکس های شخصی دینا اسچرز شناخته شده عرصه مد به ما این را می گوید که تقریبا هرنوعی از فریم عینک با مدل صورت بیضی به دلیل تناسب طبیعی بین پیشانی، گونه ها و چانه شما ،چشم نواز است. پس چرا به سراغ فریم های بزرگتر نرویم؟ اینجا همان جایی است که باید از این خط های منحنی با یک فریم مدل گرد منحنی شکل استفاده کنیم و این خطوط را زیبایی بیشتری ببخشیم و طبق توصیه اسچرر، با استفاده از یک فریم زاویه دار قادر خواهید بود ژست آدم های دانا را بگیرید. افراد مشهور دارای صورت بیضی ، سلما هایک، جولیان مور، تینا فی، کیت میدلتون و جسیکا آلبا هستند. شما همینطور می توانید سراغ عینک هایی با فریم های بسیار بزرگ بروید. همانطور که اسچرر توضیح می دهد پهنا و مقیاس این عینک ها بصورت زیبایی با عرض آن و تقارن حالت صورت شما متوازن می شود.

چگونه خط و خش عینک طبی و آفتابی را برطرف کنیم؟

عینک مناسب صورت های مربع شکل

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 03

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۳

فک صورت مربع شکل ممکن است نیمرخ نامتناسبی را به تماشا بگذارد همانطور که ساندرا بولکک، دمی مور، روساریو داوسون و آنجلینا جولی برای اثبات حرف ما مدرک هستند. در نتیجه پیدا کردن فریم های عینک مناسب می تواند برای این افراد چالش برانگیز باشد. با این ویژگی های توضیح داده شده، برجستگی و همچنین متقارن بودن صورت کاملا مشخص می کند که انتخاب اشتباه نوع فریم می تواند به جای اضافه کردن لطافت به ظاهر شما، از شما جلوه سختتری نشان دهند. طبق پیشنهاد اسچرر عینک های مستطیلی، با فریم هایی با رنگهای تیره زاویه شکل صورت شما را تقویت کرده وتوازن را برقرار می کند و صورت شما را جلای بیشتری می بخشد و برای شما زنانگی و توانایی دلربایی بیشتری به ارمغان می آورد.

اگر خط فک نامتوازنی دارید

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 02

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۲

بیشتر کسانی با خط فک نامتوازن، حداقل یک جفت عینک خلبانی برای روزهای آفتابی دارند اما تعداد کمتری برای استفاده روزمره منحصرا این نوع عینک ها را انتخاب می کنند. افرادی که خط فک پررنگی دارند مثل ویکتوریا بکهام، هیلاری سوآنک و اولیویا وایلد می توانند از عینک های خلبانی به عنوان عینک های دائمی استفاده کنند زیرا با فرم صورت آنها تناسب کامل دارد.  طبق گفته اسچرر،عینک های خلبانی و دیگر عینک های از این دست منحنی باعث ملایم تر به نظر رسیدن این خط فک نامتوازن می شوند و باعث ایجاد توازن و تقارن بیشتر و منحرف کردن تمرکز روی خط پررنگ فک می شوند. اگر تمایل به در دید قرار دادن نیمه پایین صورت خود را دارید به جای این نوع فریم مستطیلی انتخاب کنید.

ترفند هایی که هر عینکی باید بداند

عینک مناسب افرادی که پیشانی بلند دارند

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 01

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۱

تایرا بنکس، کریستینا ریچی، ریحانا و تورومان همه پیشانی ها بلند و بزرگی دارند. با وجود اینکه یافتن عینکی متناسب با سایز صورت شما ممکن است کار خارج از عرفی باشد فریم عینک هایی که از هالیوودی ها  الهام گرفته شده است نوعی شیک پوشی جلب توجه کننده در اختیار شما قرار خواهد داد. آنطور که اسچرر توضیح می دهد، برای پنهان کردن پیشانی بلندتان باید توجه را به یک ویژگی خاص دیگرتان جلب کنید. عینک های با سایز بسیار بزرگ توجه ها را به محدوده چشمانتان خواهد کشید و یک المان برجسته خواهد بود که توجه را از تمرکز روی سایز پیشانی تان منحرف خواهد کرد.

چگونه بفهمیم عینکی هستیم؟

عینک مناسب صورت های کوچک

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 08

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۸

صورت کوچک سخت ترین فرم صورت برای خرید کردن است چون حتی فریم های کوچک قدیمی هم تمام صورت شما را می پوشاند و صورتتان را غرق می کند. یک جفت عینک بدون فریم گرد را امتحان کنید. مسلما شما خواهان گم شدن صورتتان زیرعینک نیستید بنابراین برای کوچکتر جلوه ندادن آن، درهنگام انتخاب فریم عینک حتما به یاد سایز اجزای صورت خود باشید.

اگر صورتی با زاویه های تیزی دارید

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو 04

انتخاب عینک مناسب صورت _ هاو کن یو ۰۴

بیشتر مانکن ها (مدل) بخاطر زاویه های صورتشان است که مورد توجه قرار می گیرند که آنها را در سایه روشن ها و ژست های مختلف خوش عکس تر می کند. بهرحال، این ویژگی در زندگی واقعی ممکن است به نوع متفاوتی تعبیر شود.

اگر شما چنین زاویه هایی روی صورتتان دارد به توصیه اسچرر گوش کنید به نتیجه برسیدید که مایلید چگونه به نظر بیایید؟ اگردوست دارید به عنوان شخصی داناتر به نظر بیایید شما یا می توانید از فریم های زاویه داری که فلزی هستند استفاده کنید یا از فریم های منحنی طوری استفاده کنید تا از اینچنین تیز به نظر رسیدن زاویه ها ی صورتتان بکاهید و اندکی لطافت را به چهره تان اضافه کنید.

شما مسلما نمی خواهید صورتتان بسیار منحنی جلوه داشته باشد زیرا این انحنا با زاویه های تیز صورتتان در کنار هم توازن را از بین خواهد برد و یک ناهماهنگی به وجود می آورد.