لباس چی بپوشم؟ انتخاب لباس مناسب و لباس پوشیدن بسیار مهم و البته کاربردی است.  این سوالی است که بسیار ی از شما بار ها و بارها با ان رو به رو می شویم و هر بار با مشکلی به نام انتخاب لباس مواجه میشویم؟ اما چارهخ چیست؟ برای انتخاب لباس برای هر شرایط باید مواردی را مد نظر داشته باشید که در این مقاله از هاو کن یو به ان می پردازیم. با ما همراه باشید.

بار ها و بار ها در هاو کن یو در رابطه با اهمیت لباس در انواع شرایط با شما کاربران صحبت کردیم. لباس پوشیدنِ ما بیش از حد تصورمان حرف هایی برای گفتن دارد. مثلا اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه کسی هستیم می دهد و انواع احساسات را در اطرافیانمان ایجاد می کند. افراد بر اساس لباسی که پوشیده ایم قضاوت های اولیه را در مورد ما دارند. نا خواسته با ظاهر  بر اساس چیزی که به نظر می رسیم قضاوت می شویم. در مورد شخصیتمان نتیجه گیری می کنندو در نتیجه اگر فکر می کنید «نظرات» اهمیتی ندارند، «احساسات» نشان می دهند که چرا طرز لباس پوشیدن مطمئناً حائز اهمیت است.

مسلماً لباس پوشیدن یک هنر است، هنر اینکه بدانید چگونه خود را در طول موقعیت های مختلفی که در آن شرکت می کنید نشان دهید. این موقعیت ها هستند که به ما می گویند برای متناسب بودن با وضعیت رویدادهای خاص چگونه لباس بپوشیم. لباس پوشیدن برای هر مناسبتی، احترام گذاشتن به آن مناسبت و اطرافیانتان در آن موقعیت است. در ادامه ما راهنمای آسانی برای قوانین لباس پوشیدن در مناسبت های مختلف را به شما ارائه می دهیم.

لباس های مناسب برای مراسم شادی و جشن ها

جشن عروسی معمولا رویداد کروات های سفید یا سیاه است مگر اینکه در این روز ها با (قوانین جدید ) عروس و داماد تم خاصی را برای جشنشان تعیین کرده باشند.

خانم ها همیشه باید به خاطر داشته باشند که در جشن های عروسی نباید پیراهن های سفید بپوشند، چرا که این رنگ مخصوص عروس است. بهترین لباس شبی که دارید را بپوشید. لباس شب مناسب برای عروسی یک لباس کاملاً بلند است اما قوانین آداب و معاشرت انعطاف پذیرتر هستند، لباس شبی که بلندی اش تا زانو باشد هم به همان اندازه خوب است. جواهرات و دیگر موارد اضافی را متناسب با وضعیت و حالت جشن انتخاب کنید.

برای آقایان لباس رسمی تنها انتخاب است. کت و شلوار رنگ تیره همراه با کفش مهمانی تیره رنگ در چنین موقعیت های رسمی هیچگاه نمی تواند گزینه نامناسبی باشد. رنگ را متناسب با زمان و فصل انتخاب کنید.

یک مهمانی غیر رسمی

در یک جمع اجتماعی غیر رسمی  قانون لباس پوشیدن، پوشیدن لباس های نیمه رسمی را توصیه می کند. پوشیدن لباس رسمی برای مردان و لباس شب برای زنان چیزی است برای به رخ کشیدن. رنگ مشکی تُن تیره ای دارد که با  زمان برگزاری مهمانی هماهنگ است. علاوه بر رنگ مشکی هر رنگ تیرۀ دیگری که حالت خودنمایی نداشته باشد برای این مراسمات مناسب است.

مردان می توانند لباسشان را به کروات و کت مزین کنند در حالیکه لباس زنان می تواند پیراهن چین داری باشد که بلندی اش به زانو می رسد. پیراهن خانم ها می تواند کمی از زانو هم کوتاه تر شود اما این را به خاطر بسپارید که فاصله بین جذاب بودن و زننده بودن تنها یک خط باریک است.

مهمانی شام

برای این مهمانی هم می توانید همان لباس مهمانی غیر رسمی تان را بپوشید. این که از میزبان هم توصیه ای بخواهید می تواند هوشمندانه باشد. چون با این کار از آزار احتمالی میزبانتان جلوگیری می کنید. اگر خیلی بالاتر از سطح مهمانی یا پایین تر از سطح آن لباس بپوشید ممکن است میزبان یا افراد دیگری که در مهمانی هستند را اذیت کنید.

اینکه قبل از دمِ در ِ خانۀ میزبان ظهر شوید تماسی با او بگیرید. اگر مهمانی یک جشن است به نحوی لباس بپوشید که نشان دهید شما هم می خواهید جشن بگیرید. کمی زرق و برق و رنگ های شاد خالی از لطف نیست.

لباس مناسب یک شام کاری یا مهمانی اداری

به نحوی لباس نپوشید که در طول مهمانی تحریک آمیز باشد. در این موقعیت ها شما می خواهید جدی گرفته شوید و پوشیدن لباس تحریک کننده زمانی که صحبت سر ارتقاء شغلی باشد اصلا به نفع شما نیست. لباسی که شما می پوشید باید معمولی و مناسب کار باشد. وقتی صحبت کار باشد، همیشه باید حرفه ای رفتار کنید.

راهنماهای مد در اینگونه مراسمات به زنان پیشنهاد می کنند که یک پیراهن معمولی یا یک دامن با یک بلوز مناسب و خوب بپوشند. به مردان هم توصیه می شود که لباس رسمی با پیراهن یقه بسته و کفش راحتی بپوشند. باید هوشیار و حرفه ای به نظر برسید. این باید برایتان مانند یک کلمۀ آهنگین یادآور شود.

لباس مناسب برای مصاحبه های کاری

یک مصاحبۀ کاری یکی از مهمترین اتفاقات زندگی شماست. شما باید تأثیر اولیۀ خود را که تعیین کنندۀ ماندن یا رفتن است را ایجاد کنید. مطمنا لباس زسمی مناسب با شخصیت شما  کت و شلوار لباس مناسبی برای یک مصاحبه است.

لباس شما باید نشان دهد که شما منظم و متعهد هستید، پس واکس زده و براق به نظر برسید. اگر گمراه شده اید با مدیر نمایندگی تماسی بگیرید و سوال کنید که چه لباسی قابل قبول است. این کار نشان می دهد که شما برای آن شرکت احترام قائلید و به آن شغل علاقمند هستید.

هنوز هم یک دست کت و شلوارِ برازنده لباس قابل قبول بسیاری از شرکت ها است. در مورد خانم ها بهتر است از استفاده از متعلقات و جواهرات اضافه خودداری کنند. هم برای مردان و هم برای زنان داشتن یک ساعت می تواند کافی و مناسب باشد. این نشان می دهد که شما به زمان اهمیت می دهید. فکر نکنید که آنها دقت نمی کنند، با این کار دقیقاً از آن ها می خواهید که شما را قضاوت کنند.

لباس برای مراسم های مذهبی

برای مناسبت های مذهبی سعی کنید از لباسی استفاده کنید که متناسب با شرایط محیطی باشند. مراسمات مذهبی محافظه کارانه تر هستند بنابراین بهتر است عرف این گونه مراسمات را قبل از انتخاب لباس دوباره بررسی کنید.

برای زنان پوشیدن لباس های رسمی بدون وجود متعلقات اضافه بهترین گزینه است. از پوشیدن لباس هایی که برای چنین مکان هایی زننده هستند خودداری کنید.

البته در صورتی که مراسم مذهبی شاد هستند و  حالت جشن گونه دارند می توانید لباس هایی بپوشید که رنگ شادی دارند و جدی نیستند. مردها هم می توانند یک دست کت و شلوار رسمی مناسب به تن کنند.

لباس مناسب مراسم ترحیم

اگر برای رفتن به مراسم خاکسپاری آماده می شوید رنگ مشکی مناسب ترین گزینۀ انتخابی است، با این حال شما می توانید از لباس های تیره با رنگ های دیگر نیز استفاده کنید. آیین تشریفاتی چنین مراسمی با رنگ های خنثی و تیرۀ دیگر هم می تواند منتقل شود، رنگ هایی همچونسرمه ای تیره، نوک مدادی و سبز تیره. با این حال سعی کنید از همان لباس مشکی برای احترام بیشتر کمک بگیرید.

برای زنان لباس های رسمی برای چنین موقعیتی مناسب است. جواهرات باید با دقت زیاد انتخاب شوند. مردان اگر از لباس رسمی استفاده می کنند بهتر است از  کت و شلوار تیره کمک بگیرند که شباهتی به لباس جشن نداشته باشد.

لباس مناسب برای سینما، کنسرت و…

زمانی برای رفتن به این گونه مکان ها بهترین لباس ها پوشیده می شدند. مردان بهترین لباس رسمی شان را می پوشیدند و زنان نیز بهترین لباسشان را همراه با دستکش و شال به تن می کردند تا پا به پای مردان پیش بیایند.

اما اخیرا دیگر اینگونه نیست و اگر شما به این شکل لباس بپوشید در انتخاب لباس رسمی شاید کمی زیاده روی کرده باشید. البته این روزها لباس های معمول مانند شلوار جین و تی شرت برای این مکان ها رایج تر هستند. به هر حال همه چیز به شرایط بستگی دارد که شما قرار است با چه افرادی و ان هم در چه ظرایطی برخورد کنید. به هر حال فراموش نکنید این مکان ها لباس رسمی تر می پسندد.

اولین ملاقات عاشقانه

به طور کلی اولین قرار عاشقانه برای گذاشتن بهترین تأثیر بسیار داریا اهمیت است.  راز این کار این است که خودتان باشد و مثل همیشه لباس بپوشید و لی بهترین ها را. اگر برای خوب به نظر رسیدن خیلی تلاش کنید این موضوع نادیده باقی نمی ماند و همین امر تأثیر منفی که علیه شماست را می گذارد. این موضوع هم در مورد دختران و هم  در مورد پسران صدق می کند. پس سعی نکنید که خیلی نگران لباس پوشیدن و انتخاب ان ها باشید و تنها خودتان باشید با همان لباس های همیشگی ولی این بار مرتب و منظم تر.

مردان باید شلوار جین و تی شرت بپوشند و متعلقات لازمی که شخصیتشان را نشان می دهد به همراه داشته باشند. در مورد زنان معمولاً لازم نیست که تأثیر بیشتری را روی مردان بگذارند اما نباید ژنده پوش و خموده به نظر برسند. متخصصان می گویند زنان در این مواقع می توانند یک شلوار جین و یک مانتو بپوشند و ترکیب رنگی متناسب با شخصیت واقعی خودشان را اعمال کنند که معمولی به نظر برسند.

دور همی های خانوادگی و مهمانی های تولد

 

این جمع خانواده است، پس می توانید کاملا راحت باشید. قانون لباس پوشیدن در اینجا لباس معمولی است، هر چه که می خواهد باشد. کارشناسان مد می گویند «اگر شما خانم هستید می توانید یک پیراهن راحت، دامن یا شلوار زیبا بپوشید، اگر آقا هستید می توانید یک تی شرت یقه دار، سوئی شرت و شلوار جین بپوشید.»

این قوانین سادۀ لباس پوشیدن مطابق با اندام، وقت و فصل شما قابل تغییر هستند.