چگونه کفش های نایکی اصل تشخیص دهیم؟ راههای تشخیص کفش نایکی اصل چیست؟ کفش های ورزشی نایکی جزو محبوب ترین کفش ها در جهان هستند و این بدین معنی است که بازار متقلبینی که کلاغ را جای قناری جا می زنند باز می کند. حتما شما هم دوست دارید نایکی اصل بخرید اما نمی دانید که باید به دنبال چه مشخصاتی باشید. خوشبختانه نایکی اصل علاماتی دارید که می خواهیم در این مقاله از هاو کن یو آنها را به شما معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

از آنجایی که کفش های ورزشی وکژوال  نایکی در سراسر دنیا به واسطه کیفیت و البته ظاهر زیبایشان شناخته شده هستند و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند پس طبیعی است که تولید کننده هاییی برای تولید مدل تقلبی این کفش ها اقدام کنند و تشخیص کفش نایکی اصل را حتی برای طرفداران پر و پا قرص هم سخت کنند. در این مقاله روش های خرید کفش های نایکی اصل و البته راه های تشخیص کفش نایکی اصل را با هم مرور می کنیم.

نکات مهم پوشیدن کفش های پاشنه بلند

چگونه کفش خوب بخریم

 

خرید کفش نایکی به صورت آنلاین

اول، فروشندگان آنلاین نایکی را بررسی کنید. اکیدا توصیه می کنیم که هنگام خرید آنلاین نایکی هوشیار باشید. چرا که نایکی را به صورت فیزیکی نمی بینید احتمال اینکه پول خود را دور بیندازید وجود دارد. برای اینکه نایکی اصل بخرید نکات زیر را رعایت کنید.

  • اگر از وبسایت رسمی نایکی برای خرید اقدام کی کنید چندان کار سختی پیش رو ندارید. ولی از انجایی که این امکان در داخل کشور چندان میسر نیست معمولا باید به سراغ واسطه ها و البته گاها نمایندگی ها برویم. دثت کنید که برای خرید همیشه از نمایندگی ها و فروشگاه های قابل اعتماد و معتبر خرید کنید.
  • نقد و بررسی و نظرات خریداران وبسایت های دیگر را بخوانید. اگر محصولی رتبه ی ضعیفی گرفته باشید طبیعتا محصول خوب و معتبری نیست. البته از طرف دیگر باید مراقب وبسایت هایی هم بود که تنها نظرات مثبت را انعکاس می دهند. پس حتما از اعتبار وبسایت ها هم مطمئن باشید.
  • دقت کافی را برای خرید کفش به کار بگیرید، برخی وبسایت ها می گویند محصول در صورت عدم رضایت پس گرفته می شود. حتما از وبسایت هایی خریداری کنید که نماد اعتماد الکترونیکی دارند. بهتر است از این فروشگاه ها خریداری کنید.

از فروشگاه هایی خریداری کنید که عکس نایکی واقعی را نمایش می دهند نه عکس های آرشیوی نایکی را. عکس های آرشیوی جذابیت بیشتری دارند اما هنگام خرید آنلاین کفش این موارد به کار شما نمی آیند. اگر از نایکی در خانه عکس گرفته شده باشد خیالتان را راحت می کند و می توانید هنگام دریافت محصول را با عکسش تطابق دهید. می توانید به فروشگاه اینترنتی زنگ زده و از آنها بخواهید حتما عکس نایکی را برایتان بفرستند تا با دیدن تاریخی که عکس گرفته شده خیالتان راحت شود. مثلا از او بخواهید عکس نایکی را کنار روزنامه ی منتشر شده در آن روز بیندازید.

درج شدن قیمت به صورت دستی

از خرید جنس هایی که زیرشان نوشته شده نایکی نمونه، سفارشی و از این دست موارد اجتناب کنید. اصلا نایکی شفارشی نداریم. کل صورت موجودی فروشنده را بررسی کنید تا از سایز کفش ها اطلاع کسب کنید.

از خرید نایکی هایی که زیر قیمت فروخته می شوند خودداری کنید

چرا که یا تقلبی هستند یا در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. به طور کلی می توان گفت که کفش نایکی که زیر قیمت فروخته می شود احتمالا تقلبی است و اصل نیست.

اگر تخفیف معقولی داده شود قابل قبول است. فروشنده ممکن است قیمت کفش نایکی را بسیار بالا گذاشته باشدو بعد هنگام فروش به شما خیلی تخفیف دهد. خلاصه حواستان باشد مخصوصا چون دارید به صورت آنلاین خرید می کنید و جنس را از نزدیک نمی بینید. در ضمن از خرید نایکی های چینی هم پرهیز کنید که نایکی های تقلبی معمولا از چین می آید. در کل بهتر است از خود سایت نایکی یا خرده فروشان معتبر آن خرید کنید.

نایکی هایی که قبل از تاریخ رسمی روانه شدن به بازار فروش می روند را نخرید. بی ش کمی توان گفت که هر کفشی که قبل از تاریخ رسمی روانه شدن به بازار فروش برود تقلبی است. اینها را از روی اصل مدلسازی می کنند و به شما قالب می کنند.

اصالت کفش های نایکی خود را راستی آزمایی کنید

وقتی که کفش باب میل را انتخاب کردید اصالت آن را هم باید راستی آزمایی کنید. عکس آن را با عکس منتشر شده در وبسایت نایکی یا یکی از خرده فروشان معتتبر آن مطابقت دهید. از فروشنده درخواست کنید به شما راجع به اصالت کفش اطمینان دهد. می توانید اطلاعات تماس تامین کننده را هم درخواست کنید.

تشخیص نایکی تقلبی از نایکی اصل

بسته بندی را بررسی کنید

اکثر نایکی های فیک و تقلبی داخل جعبه ی نایکی اصل قرار ندارند. در عوض، داخل پلاستیک پیچیده شده اند و یا اصلا جعبه ندارند. اکثر جعبه های نایکی های تقلبی بد چسب خورده اند و استحکام جعبه های اصل را ندارند. به صورت کلی کفش های نایکی دارای بسته بندی های شکیل هستند.

وضعیت کفش ها را بررسی کنید

اگر قبلا نایکی داشته اید آنها را با این نایکی جدید مقایسه کنید. اگر هر دو جفت نایکی از نظر کیفیت خیلی تفاوت دارند نایکی های جدید احتمالا تقلبی بوده و ظرف چند روز پس از استفاده از بین می روند.

  • نایکی های اصل، همیشه نرم تر و خاکستری تر از نایکی های تقلبی هستند. چرا که از چرم واقعی ساخته شده اند. وسط کفی نایکی های تقلبی نقاطی از فرایند تولید به جا مانده و مشهود است اما نایکی های واقعی این نقاط را ندارند.
  • بند ها را هم بررسی کنید. بندهای نایکی های واقعی معمولا کامل بسته شده است اما بندهای نایکی های تقلبی یکی در میان.

شماره SKU روی جعبه و برچسب های داخل کفش ها را بررسی کنید

هر جفت نایکی اصل یک شماره SKU دارد که با شماره SKU روی جعبه باید مطابقت داشته باشد. اگر این شماره ها وجود ندارند یا مطابقت ندارند کفش ها تقلبی هستند. تاریخ برچسب ها را هم توجه کنید. تولیدکننده های نایکی های تقلبی برچسب های تاریخ گذشته را اغلب می زنند. مثلا برچسب تقلبی تاریخ ۲۰۰۸ زده اما در حقیقت نایکی آن محصول را اولین بار در ۲۰۱۰ تولید کرده است.

کفش ها را پا کرده و امتحان کنید

کف اکثر نایکی های تقلبی مثل پلاستیک می ماند و چندان انقباض و کشش ندارند اما کف نایکی های واقعی از لاستیک BRS 1000 است. اکثر نایکی های تقلبی اندازه ی پا نیستند. معمولا نیم شماره کوچک تر هستند و نسبت به نایکی های واقعی خیلی باریک تر هستند. پس حتما آن نایکی را در یک خرده فروشی معتبر پا کنید تا این موارد را احساس کنید.