خرید کیف دستی بخریم؟ همیشه بانوان هنگام خرید کیف دستی با چالش هایی مواجه خواهند شد. اما باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟ هنگامی که برای خرید یک کیف دستی جدید به مغازه می‌روید، فرم بدنتان را نیز در نظر بگیرید. هر کیف دستی‌ای برای هر خانمی مناسب نیست. برای پیدا کردن کیف دستی مناسب‌تان، نکات زیر را دنبال کنید:

به طور کلی هنگامی  که صحبت از خریدن  کیف های دستی میشود، آن شکل از کیف که  مخالف شکل بدن شما است برای شما مناسب‌تر است. هنگامی که برای خرید بیرون می‌روید، کیف دستی مورد پسندتان را برداشته و به اتاق پرو بروید و همان‌طور که همیشه کیفتان را نگه می‌دارید، آن را در دست بگیرد و آن را در آیینه از تمامی زوایا بررسی کنید.

 اگر در رابطه با انتخاب انواع کیف و کیف‌دستی مشکل دارید، در ادامه این مقاله برخی  دستور‌العمل‌های لازم برای انتخاب کیف مناسب ذکر شده است.

مدل‌های کیف دستی


کیف ها تنوع زیادی در انواع اشکال، سبک ها، جنس‌ها و رنگ ها دارند. کیف‌ها فقط برای نگه  داشتن وسایل شما طراحی نشده‌اند، بلکه طراحی شده‌اند تا بخشی از فشن باشند. هنگام دسته‌بندی کیف‌‌ها باید به دو روش به آن‌ها نگاه کنیم. یک مورد شکل کیفتان و مورد بعدی نحوه‌ استفاده از آن. اول از همه کیف‌ها را بر حسب این که چگونه آن‌ها را استفاده می‌کنید، دسته بندی می‌کنیم.

کیف رو دوشی

خرید کیف دستی www.howcanu.com

کیف‌های رو دوشی شکل‌ها و اندازه‌های بسیار مختلفی دارند. آن‌ها نسبتا بزرگ هستند و معمولا می توانید کیف پول، کلید، تلفن همراه، کتاب، دفترچه یادداشت، لوازم آرایشی و سایر لوازم خود را در آن‌ها بگذارید و گاهی اوقات داخل و بیرون آن‌ها جیب‌هایی طراحی شده است. این کیف‌ها طوری طراحی شده‌اند که که بر روی شانه قرار بگیرند. این دسته از کیف‌ها بسیار کاربردی بوده  و شاید رایج ترین نوع کیف در بین خانم‌ها باشند.

کیف دستی-کتابی

کیف دستی نیز یک مدل کیف بدون بند  و دسته است که  می‌توانید آن را در دستتان بگیرید و یا زیر بازویتان حمل کنید. در طول زمان کیف های دستی همیشه به نسبت کوچک بوده‌اند و اغلب در زمان‌های عصر و شب استفاده می‌شده‌اند. شما می‌توانید کلید‌هایتان، گواهینامه رانندگیتان و یا رژ لبتان در آن ها بگذارید. البته در سال‌های اخیر کیف دستی‌های نسبتا بزرگ‌تری  نیز طراحی شده‌اند که  محبوبیتشان هم زیاد بوده است. شکل این کیف دستی‌ها همانند همان کیف‌دستی‌های قدیمی طراحی شده  است، اما به نسبت بزرگ‌تر هستند و می‌توانید تا تمام ملزوماتتان را داخل آن‌ها بگذارید. جنس کیف‌های دستی می تواند نرم و لطیف باشند و یا فرم دار بوده و یا حتی سفت و سخت باشد. این کیف‌ها در اشکال و جنس‌های مختلفی، از جمله ابریشم، ورنی و یا پارچه‌های پولکی  تولید می‌شوند.

کیف دسته‌دار

خرید کیف دستی www.howcanu.com

بدیهی است که کیف های دسته دار طوری طراحی شده اند که با دست نگه داشته شوند و معمولا یک دسته کوچک دارند و برای استفاده بر روی شانه طراحی نشده‌اند، این کیف‌ها فقط باید در دست حمل شوند و معمولا از کیف روی دوشی کوچک‌تر بوده و از کیف کتابی-دستی بزرگ‌تر هستند.

کیف زنبیلی

 

خرید کیف دستی www.howcanu.comاین کیف‌های غیر رسمی معمولا از برزنت درست می‌شوند. این دسته از کیف‌ها معمولا از بالا باز هستند و کلا یک قسمت دارند و بسیار بزرگ بوده و وقتی آن‌ها را بر روی دوش خود میاندازید معمولا تا آرنجتان می‌آیند. این دسته از کیف‌ها برای رفتن به ساحل، فعالیت‌ در فضاهای باز و یا خرید مناسب هستند.

کیف پست‌چی‌

خرید کیف دستی www.howcanu.com

به دلیل مدل استفاده این دسته از کیف‌ها، آن‌ها را نیز کیف یک‌وری نیزمی گویند. این کیف‌ها عالی هستند، چون امکان ندارد تا گمشان کنید. این دسته از کیف‌ها تنوع زیادی در مدل و سایز دارند و غالبا توسط دانش‌آموزان و یا مسافرین استفاده می‌شوند.

کوله پشتی

خرید کیف دستی www.howcanu.com یک مدل کیف دیگر که در میان دانش‌آموزان بسیار محبوب است، کوله پشتی است. این کیفه‌ها دو دسته پهن دارند و بر روی پشت شما قرار می‌گیرند. کوله پشتی برای حمل کتاب های مدرسه، یادداشت ها و چیزهای دیگری که تا  حدودی سنگین هستند، بسیار مناسب است. این دسته از کیف‌ها معمولا از نایلون ساخته می شوند، اما می توانند از برزنت و یا چرم نیز ساخته شوند.  کوله پشتی‌ها برای مسافرت، پیاده روی، کمپینگ و فعالیت های دیگر عالی هستند.

مدل کیفی که  انتخاب می‌کنید به آن‌چه که باید با خود حمل کنید، جایی که می خواهید بروید  و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. بسیاری از خانم‌ها فقط  یک سبک کیف مورد علاقه دارند که  تقریبا هر روز از آن استفاده می‌کنند و فقط در موارد خاص یا شرایط خاص، آن را با یک کیف کوچک‌تر یا بزرگ‌تر جابه‌جا می‌کنند. و برخی خانم‌های دیگر ده‌ها مدل کیف دستی دارند و به‌طور مرتب کیف‌های خود را  با توجه به لباس، جایی که می خواهند بروند و روحیه خود، تغییر می‌دهند.

حال که  با دسته بندی انواع کیف دستی با توجه به نوع استفاده و حمل آن ها آشنا شدید، کمی این دسته بندی را جزیی‌تر می‌کنیم و در رابطه با برخی مدل‌های رایج‌تر از کیف‌ها کمی بیشتر صحبت می‌کنیم.

انتخاب کیف دستی با توجه به فرم بدن


  • خانم‌های قدبلند و لاغر: کیف‌های کوتاه و با شکلی خمیده مانند یک کیسه را انتخاب کنید. از کیف‌های رودوشی‌ای که  بند کوتاه دارند و شما را بلندتر نشان می‌دهند، استفاده نکنید. کیف‌هایی را انتخاب کنید که نسبت به طولشان عریض‌تر هستند. کیف‌های دستی انتخابی خوب برای این دسته از خانم‌ها هستند.
  • خانم‌های ریزنقش: با وجود آن‌چه که در هالیوود می بینید، کیف‌های بزرگ برای خانم‌های ریز نقش مناسب نیستند. کیف‌های بزرگ تمامی بدن شما را می‌پوشانند. از کیف‌های رودوشی‌ای که بند بلندی دارند نیز دوری کنید، این دسته از کیف‌ها شما را ریز‌تر و حتی کوتاه‌تر نشان می‌دهند.
  • خانم‌های درشت اندام: این دسته از خانم‌ها باید کیف‌های بزرگ و شکل‌دار و صندوق‌مانند انتخاب کنند، تا با این روش برجستگی‌های بدنشان را بپوشانند. حواستان باشد که کیفی را که بسیار کوچک است انتخاب نکنید، این کیف‌ها شما را درشت‌تر نشان می‌دهند. اگر عاشق طرح و نقش هستید، از طرح‌های ظریف و ریز دوری کنید.
  • همه افراد: اگر قصد دارید که ولخرجی کنید و یک کیف گران بخرید، کیفی را انتخاب کنید که در اکثر مواقع قادر به استفاده از آن باشید. هیچ لزومی ندارد که برای خرید کیفی که فقط ممکن است گاهی اوقات آن را از کمدتان درآورده و استفاده کنید، مبالغ بسیار بالایی بپردازید. اگر عادت دارید که کیف‌های ارزان و متنوع می‌خرید، ابتدا یک  کیف کلاسیک به رنگ مشکی و قهوه‌ای برای استفاده هر روزتان بخرید و سپس به سراغ مدل‌های جالب و عجیب غریب و آهنی بروید.

انواع اشکال کیف ها

خرید کیف دستی www.howcanu.com

  • کیف هلالی: این مدل از کیف جنسی نرم و شکلی مانند هلال دارد و می‌تواند شیک و در عین حال غیر رسمی باشد. غالبا این مدل کیف از بالا با یک زیپ بسته می‌شود.
  • کیف خورجینی (مدرسه‌ای): کیف خورجینی معمولا یک دسته کوتاه دارد که می‌توانید آن را با دست بگیرید و یا گاهی اوقات بر روی دوش خود بیاندازید. کف آن صاف است و از بالا با زیپ، قزن قفلی، بند و یا سگک بسته می‌شود.
  • کیف پاکتی: کیف پاکتی نیز نوعی دیگر از کیف دستی-کتابی  است که به شکل پاکت نامه طراحی شده است و توسط یک لبه برگردان بسته می‌شود.
  • کیف مچی: کیف مچیی نیز یک مدل کیف بسیار کوچک است که یک بند بسیار نازک دارد تا بتوانید آن را دور مچ دست خود بیاندازید. این مدل کیف گنجایش بسیار کمی دارد و غالب اوقات حتی  گنجایش آن کمتر از کیف پول است.  در سال‌های اخیر کیف‌های مچی بسیار محبوب شده‌اند، خصوصا برای استفاده در مهمانی‌های شبانه که دوست ندارید کیفتان را کنار بگذارید.
  • کیف‌های مناسب مراسم شب: این دسته از کیف ها در مناسبت‌های خاص و در مدل‌ها  و اشکال مختلف طراحی شده‌اند.آن‌ها می توانند مانند کیف دستی‌های کوچک، کیف رودوشی‌های کوچک و یا هر مدل دیگری از کیف‌ها بشند. این دسته از کیف‌ها می‌توانند در هر شکل و سبکی باشند  و معمولا براق بوده  و یا  از جنس ورنی، پولکی و یا مزین به کریستال یا جواهرات هستند. در سالهای اخیر کیف‌ها ساخته شده از فلز یا پلاستیک سخت نیز محبوب شده‌اند.

دیگر اشکال محبوب در بین کیف‌ها از جمله کیف‌های صندوقی، کیف‌های پزشکی، کیف‌های باگتی و ساک‌های ورزشی هستند.