بوی بد بدن درفصل های گرم سال و حتی فصل سرما یکی از مشکلات بهداشتی رایج بدن است که شما با آن رو به رو هستید.  بوی بد بدن و یا بوی عرق بدن بسیار نامطبوع و دردسر ساز است و احتمالا برای همه شما اتفاق افتاده باشد که فکر کنید بدنتان بو می دهد و حس نا خوشایندی مخصوصا زمانی که در جمعی قرار دارید به شما دست بدهد. اما چگونه می تواند از این بوی عرق بدن و بوی بد بدن جلوگیری کرد با ما همراه باشید.

در فصل گرما به دلیل بالا رفتن دمای محیط و در فصل های سرد سال هم به دلیل لباس های گرمی که استفاده می شند بدن دچار تعریق می شود. عرق بدن به مرور زمان از خود بوی نا خوشایندی متصاعد می کند.

البته گروهی دیگر همچون ورزش کاران و یا افرادی که کار های فیزیکی دارند نیز مدام با این مشکل رو به رو هستند و از ان ظرف هم افرادی دیگر به صورت طبیعی مقدار عرق کردن بدنشان بیشتر از حد نرمال است. همه این افراد با مشکل بوی بد بدن و بوی عرق بدن مواجه هستند.

اما حال سوال اینجاست که چه چیزی باعث می شود این بو ناخوشایند شود و یا بدن افراد با بوی بد مواجه شود. راه های بر طرف کردن این بو و جلوگیری از این حس بد چیست؟ در 6 روش زیر به راهکار های از بین بردن بوی بد بدن و بوی عرق بدن خواهیم پرداخت.

چگونه بوی بد دهان را از بین ببریم و از آن جلوگیری کنیم؟

برای از بین بردن بوی بد بدن مرتب خودتان را تمیز کنید

از بین بردن بوی بد بدن _ هاو کن یو

برای از بین بردن بوی بد بدن ساده ترین و البته اولین راهکار رعایت بهداشت عمومی بدن است. حداقل روزی یک بار دوش بگیرید. با این کار باعث پاک کردن عرق پوستتان شده و از سوی دیگر از شر باکتریهای روی پوستتان خلاص می شوید.

عرق به خودی خود بو ندارد.  اما زمانی که باکتریهای روی پوستتان با عرق ترکیب می شوند، تکثیر شده و باعث ایجاد بوی بد و نانطبوع می شوند. کاملا خودتان را بشویید، خصوصا قسمت هایی از بدن که که بیشتر عرق می کنند(همچون زیر بغل) . این کار می تواند تاثیر به سزایی بر روی بوی بد بدن بگذارد.

از بین بردن بوی بد بدن با صابون های آنتی باکتریال

از بین بردن بوی بد بدن _ هاو کن یو

استفاده از یک صابون ضد باکتری و شست و شوی کامل بدنتان با آن، منجر به از بین بردن باکتریهای می شود که عاملی برای بوی بد بدن هستند. زمانی که برای خرید صابون اقدام می کنید، بر روی بسته بندی آن به دنبال کلمه آنتی باکتریال یا ضد باکتری بگردید.

خودتان را خوب خشک کنید

از بین بردن بوی بد بدن _ هاو کن یو

زمانی که  دوش میگیرید حسابی خودتان را با حوله خشک خشک کنید. خصوصا جاهایی که قسمت هایی که بیشتر عرق می کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست خشکی دارند، رشد و تکثیر باکتریهای عامل ایجاد بوی بد، بر روی پوستتان سخت تر خواهد بود.

از محصولات ضد تعریق قوی استفاده کنید

از بین بردن بوی بد بدن _ هاو کن یو

زمانی که استحام کردید و به خوبی خود را خشک کردید، در زیربغلتان از محصولات ضد تعریق استفاده کنید. این مواد دارای آلمینیوم کلویید هستند که یک ماده ماده شیمیایی است که باعث کنترل میزان عرق کردن می شود. علاوه بر این محصولات ضد تعریق غالبا دارای دئودورانت (که بوی بد بدن را از بین میبرد) هستند. شما می توانید روزانه دو بار از آنها استفاده نمایید. یک بار اول صبح و بار دیگر عصر.

برای تهیه یک ضدتعریق قوی، احتیاجی به نسخه پزشک و تجویز نیست. به دنبال ضد تعریق بگردید که گفته می شود ماندگاری بالاتری دارد و قویتر است و  اگر احساس میکنید که به کمک بیشتری احتیاج دارید، از پزشکتان بخواهید که یک محصول ضد تعریق خوب برایتان تجویز نماید.

چگونه می توانید بوی بد کفش و پا را از بین ببرید؟

لباس هایتان را تمیز نگه دارید

از بین بردن بوی بد بدن _ هاو کن یو

زمانی که خیلی عرق کرده اید، حتما لباسهایتان را عوض کنید. استفاده از لباسهای تمیز، باعث کمتر شدن بوی بد بدن می شود. سعی کنید در فصل های گرم به صورت منظم حتی با عدم عرق کردن روزانه لباس ها را تعویض کنید.

همچنین حواستان باشد که حتما جورابهایتان را هم عوض کنید خصوصا اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پاهایشان مدام داخل کفش است و پاهایشان بو می گیرد. همچنین میتوانید داخل کفشتان از پودر دئودورانت  استفاده کنید و آن را زیر کفی داخل کفشتان بریزید. راهکار دیگر این است که  در زمان هایی که می توانید،  پا برهنه باشید و از کفش استفاده نکنید.

یک سری نوشیدنی ها و غذاهای خاص را کنار بگذارید و یا مصرفشان را کمتر کنید

از بین بردن بوی بد بدن _ هاو کن یو

آن چه که میخورید بر روی بوی بدنتان تاثیر میگذارد. غذاهایی وجود دارند که باعث تعریق بیشتر بدن و در نتیجه بوی بد بدن  می شوند، مواردی مثل فلفل موجود در غذاهای تند. همچنین بوهایی مثل بوی سیر و یا پیاز نیز می توانند مانند بوی عرق بر روی بدنتان بمانند و با بوی عرق نیز ترکیب شوند. همچنین نوشیدنیهایی که دارای الکی و کافیین هستند نیز باعث تعریق بیشتر بدن می شوند.