کفش مناسب و راحت چگونه بخریم؟ چگونه کفش خوب انتخاب کنیم؟ سوال مورد بحث امروز در وبسایت هاو کن یو. حتما از اهمیت و نقش کفش ها در سلامت جسم اطلاع دارید تا جایی که ضرب المثلی پا ها را به قلب دوم انسان مثال می کند. پس در خرید کفش نتنها زیبایی و کیفیت بلکه رعایت اصول و اساس هایی هم باید با دقت بررسی شوند که امروز به آن ها خواهیم پرداخت.

کفش هایی که شما هر روز می پوشید میتواند روی سلامت پا، زانو، کمر، و مهره های کمرتان اثر گذار باشد. انتخاب یک جفت کفش خوب میتواند به خوبی از درد کمر و قوسی کمر جلوگیری کند و به داد بسیاری از مشکلات دیگر در ستون فقرات برسد.

در این میان استفاده از کفش های پاشنه بلند روز به روز افزایش یافته است. در کنار جذابیتی که کفش ها پاشنه بلند به بانوان هدیه میکند، باعث بروز مشکلاتی نیز میشود. در مقاله زیر راهنمای تهیه و استفاده کفش های پاشنه بلند را تهیه کردیم. پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید:

چگونه کفش پاشنه بلند بپوشیم

نکات
نکات مهم پیش از مطالعه
  • این مقاله در رابطه با راهنمای خرید یک کفش معمولی و کفشی که روزانه از آن استفاده می کنید تهیه شده است و برای خرید کفش های ورزشی نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • این راهنمای برای خرید هر کفش معمولی روزمره ای از چرم تا … می تواند مورد استفاده قرار گیرد و تنها یک نمونه برای به تصویر کشیدن استفاده شده است

 

از کفش های ساق دار استفاده نکنید

10

برای استفاده روزمره کفشی را انتخاب کنید که مچ پای شما را نپوشاند تا برای استفاده روزانه مناسب تر باشد. البته شکی نیست که این نوع کفش های ساق دار با هدف و نیت خاصی و برای ورزش های متفاوتی ساخته و تولید می شوند ولی برای استفاده از کفش هایی که هر روز از آن ها استفاده می کنید بهتر است به سراغ کفش های بدون ساق بروید که راحت تر هستند. این نکته را هم به خاظر داشته باشید که پوشیدن کفشهای ساق دار مثل کفش بسکتبال بطور مداوم باعث ضعیف شدن مچ پا می شوند.

کف کفش درقسمت گودی پا نباید باریک باشد

09یک نگاه به کف کفش خود بیندازید. حال به سراغ قسمتی از کف کفش بروید که گودی یا وسط پای شما قرار دارد، شما کاربران سایت هاو کن یو باید بدانید که عرض کفش در این ناحیه نباید خیلی کم باشد و نباید دقیقا اندازه عرض پای شما در این ناحیه باشد.  کفشی را انتخاب کنید که کفی آن در گودی پا خیلی نازک هم نباشد :مرکز کفش های مخصوص دوندگان که مانند کپی دقیقی از پا میباشند برای استفاده روزمره مفید نیستند چرا که این نوع کفش ها نمیتوانند تعادل لازم را فراهم کنند.

کفشی را انتخاب کنید که پا بتواند تنفس کند

08بسیاری از کفش ها از مواد و متریالی ساخته شده اند که به راحتی اجازه ورود و خروج هوا به داخل کفش را نمی دهند و این باعث عرق گردن پا و ایجاد مشکلات دیگر می شود. پس به دقت جنس کفش را در رابطه با این موضوع برسی کنید. البته گاها برخی از کفش ها با این که جنس کفش این امکان را ندارد ولی به گونه ای طراحی شده اند که این شرایط را به راحتی ایجاد می کنند.

جلوی کفش را روبه بالا خم کنید

07این همان تست قدیمی است که بار ها خود شما کاربران سایت هاو کن یو هم به هنگام خرید آن را انجام داده اید اما هدف از انجام این کار چیست؟کفش را با دو دست بگیرید و سپس شروع به خم کردن قسمت جلویی کفش کنید. فقط یک سوم جلویی کفش باید راحت خم شود و دو سوم بقیه باید سخت و محکم باشد. این کفش مناسب برای استفاده روزمره است

کفش را در دست های خود بگیرید و آن را بچرخانید

06مجدد کفش را با دو دست در دست بگیرید،(با چرخاندن دستانتان در جهت مخالف )کفش نباید به راحتی حالت خود را از دست بدهد و مجدد به حالت و فورم خود باز گردد اگر این اتفاق نیفتاد شما چس از مدتی کفشی خواهید داشت که به از فرم و حالت خود خارج شده است

 کفش را بررسی کنید

04
انتهای کفش را از طرف داخل و زیر کفش و همچنین از طرفین انتهای کفش که اطراف پاشنه هستند به طرف داخل فشار دهید تا مطمئن شوید به راحتی حالت خود را از دست ندهد.

در رابطه با سایز پاهایتان سوال کنید

03برای اندازه گیری, کفی کفش را رابیرون بیاورید و آنرا کف پای خود بگذارید. کفی کفش باید از پهنای شصت پای شما بزرگتر باشد . اگر یک از پاهای شما بزرگتر از دیگری بود سایز بزرگتر را انتخاب کنید

دوخت کفش را بررسی کنید

02
یک نگاهی اجمالی به دوخت ها، نوع دوخت ها، مقاومت آن ها و نظم ان بیندازید. یک کفش خوب از هر نظر باید دارای دوخت مرتب و مستحکم باشد.

قبل از خرید با کفش ها راه بروید

01کفش ها را داخل مفازه و هر مکانی که در حال خرید کفش هستید بپوشید. اگر پاهایتان رو به بیرون غلط خورد و یا پاشنه ی شما به بیرون غلط خورد کفش را نخرید اگرچه بعضی از جنس ها مثل چرم جا باز میکنند ,اگر کفش خیلی تنگ باشد در دراز مدت باعث ناراحتی میشود. البته کفش نو و کار نکرده کمی با کفشی که یک هفته استفاده شده است متفاوت است ولی نیابد ناراحتی خاصی به هنگام راه رفتن احساس کنید.

مطمئن شوید کفش لیز نمی خورد و صدا تولید نمی کنند

01برای احتیاط با کفش ها بیرون از مغازه روی سطح لیز راه بروید و مطمئن شوید که کفش ها لیز نخواهد خورد و صدا نمی دهد، صدا دادن کفش بستگی به نوع بافت و جنس زیر کفش دارد.