چگونه موضوعات بروز و پر طرفدار دنیا را برای سایت یا شبکه اجتماعی خود پیدا کنیم؟ با استفاده از چه ابزار هایی می توانید موضوعات و تاپیک های برتر دنیا که طرفدار بیشتری دارند را برای سایت، اینستاگرام، تلگرام، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی پیدا کنید؟ در این مقاله از هاو کن یو به سراغ ۸ ابزار برای پیدا کردن موضوعات ترند یا برتر می رویم. با ما در هاو کن یو همراه باشید.

اگر شما از ان دسته کسب و کار های آنلاین هستید که برای سایت و یا شبکه های اجتماعی خود محتوا و کانتنت تولید می کنید مطمئنا یکی از چالش های روزانه پیش روی شما پیدا کردن موضوعات و تاپیک های داغ برای تولید محتوا است. این موضوع که در این روز ها کدام موضوعات بیشتر در موتور های جست و جو سرچ می شوند و یا برای فالور و اعضای شبکه های جتماعی شما کدام موضوعات جذاب تر هستند، مطمئنا می تواند به کیفیت کار شما بیافزاید و از سوی دیگر خروجی بهتری هم داشته باشید ضمن اینکه بر روی سئوی سایت شما هم نتیجه مطلوبی خواهد گذاشت.

چندین ابزار آنلاین برای پیدا کردن راحت تر این موضوعات جذاب در سر تا سر جهان وجود دارد که به شما در پیدا کردن این موضوعات ترند و یا برتر روز کمک می کند. یکی از معروف ترین ان ها که احتمالا شما با آن آشنا هستید گوگل ترندز (GOOGLE TRENDS)  است. اما ابزار کاربردی دیگری هم موجود هستند که به شما در این امر کمک می کنند که البته برخی از آن ها رایگان و برخی دیگر مشمول هزینه است که با یکدیگر این موارد را در هاو کن یو مرورو می کنیم.

چگونه برای شبکه های اجتماعی محتوا تولید کنیم؟

پیدا کردن موضوعات ترند و پرطرفدار با Epicbeat

Epicbeat یک ابزار با صد ها فیلتر برای پیدا کردن آخرین موضوعات پر طرفدار و سرچ شده در جهان است. با کمک Epicbeat شما می توانید به جست و جوی محتوا هایی که بیشتر در معرض توجه بودند بپردازید و موضوعات و تاپیک هر یک را نیز به صورت مجزا پیدا کنید.

در نسخه رایگان این ابزار شما به صورت نامحدود می توانید سرچ کنید و تنها در برخی از ابزار محدودیت دارید و این در حالی است که نسخه پرمیوم یا پولی ماهیانه تنها ۳۹ دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

چنانچه اهل توییتر هستید این ابزار می تواند اطلاعات فوق العاده ای را برای افزایش تعداد فالور ها و یا اینگیجمنت بیشتری را با اطلاعات زیر در اختیار شما بگذارد

  • تعداد لغات ایده آل برای توییت ها
  • اکانت هایی که با توجه به موضوع احتمال بیشتری دارد که شما را فالو بک کنند
  • کدام persona ها اکتیو تر هستند. (retweeters, responders, original posters, promoters, curators)

Epicbeat همچنین به شما اجازه می دهد تا اطلاعات جالبی در رابطه با موارد نوشتاری و ظاهری که بیشتر برای خواننده ها مورد توجه بوده است و مورد استقبال واقع شده است دسترسی داشته باشید. به طور مثال شما کاربران هاو کن یو می توانید بفهمید به صورت میانگین مقالات پر بازدید و پر طرفدار و البته بیشتر خوانده شده، تشکیل شده از چه تعداد لغات بوده است و یا اینکه چه فونت ها، سایز فونت، رنگ و … بیشتر به مذاق خواننده ها خوش آمده است. این ابزار ویژگی های کاربردی بسیاری برای وب مستران و یا کسانی که تولید محتوا می کنند به همراه دارد که هر یک می تواند به شما اطلاعات بسیار کاربردی و مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

BuzzSumo ابزاری کامل برای پیدا کردن تاپیک هایی از هر نوع

BuzzSumo یک ابزار کامل و شاید بهترین ابزار برای پیدا کردن موضوعات داغ در هر زمینه ای با فیلتر های کامل است. با کمک این ابزار وقتی شما کاربران هاو کن یو یک موضوع را سرچ می کنید می توانید فیلتر هایی به این صورت بر آن اعمال کنید که مثلا نوع محتوای هر یک را شما مشخص کنید (ویدئو، ویس، اینفوگرافی، عکس، نوشتار و .. ) و یا موضوع و تاپیک مورد نظر اخیرا کی پر طرفدار بوده است و یا اینکه در چه زبان های بیشتر مورد توجه بوده است و …

همچنین در این سرچ اطلاعاتی در رابطه با اینکه این موضوع در شبکه های اجتماعی چه تعداد بار باز نشر شده است، و یا در چه شبکه های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است هم در اختیار شما قرار خواهد داد. در BuzzSumo قسمتی با نام Trending Now هم وجود دارد که به شما اطلاعاتی در رابطه با موضوعات داغ و پر طرفدار ۲۴ ساعت گذشته خواهد داد. البته این ابزار هم در نسخه رایگان محدودیت های ارائه می کند که شما با پرداخت ماهیانه ۹۹ دلار می توانید از این محدودیت ها عبور کنید.

Google Trends ابزار شناخته شده گوگل

مطمئنا شما وب مستران و یا صاحبان کسب و کار انلاین به خوبی با گوگل ترندز آشنا هستید. این ابزار برخلاف مورد هایی که بالا معرفی کردیم تمرکزش تنها بر روی موتور جست و جوی گوگل است و خود را درگیری شبکه های اجتماعی نمی کند. هر چند ارتباط تنگاتنگی مابین موضوعات جست و جو شده و ترند های برتر وجود دارد. این ابزار همانطور که می دانید کاملا رایگان است.

در صفحه اصلی Google Trends شما با چند باکس که هر یک موضوعات پرطرفدار ۲۴ ساعت گذشته را  داراست،رو به رو هستید و گاهی این موضوعات برای بازه های زمانی از جمله سالیانه و یا ماهیانه برای شما به نمایش در می ایند.

همچنین شما ابزاری برای مقایسه سرچ لغات و عبارات مختلف و در صد سرچ شان به همراه نمودار خواهید داشت و یا اینکه با وارد کردن یک موضوع مشاهده کنید که اخیرا میل کاربران اینترنت و یا سرچ کنندگان به این موضوع چگونه تغییر کرده است.

 

Curator ابزاری از توییتر برای توییتر

Curator که متعلق به توییتر است مشخصا بر روی توییر مانور می دهد و برای کاربران این شبکه اجتماعی و حتی کسانی که گه گدار از آن استفاده می کنند یک ابزار فوق العاده است. با کمک این ابزار شما می توانید یک پروژه بسازید و به وسیله آن یک لغت را دنبال کنید تا موضوعات و محتوا های در ارتباط با ان را پیدا کنید. همچنین در این پروژه شما می توانید مشاهده کنید که به صورت ساعت به ساعت چگونه این لغت کلیدی توسط کاربر ها مورد توجه واقع شده است که می تواند به شما برای مشخص کردن ساعت انتشار تویت کمک کند. این ابزار رایگان است ولی برای استفاده از ان باید با اکانت توییتر خود وارد شوید.

آموزش ساخت حساب کاربری در توییتر

Hashtagify ابزاری با تمرکز بر روی هشتگ ها

این ابزار هم برای توییتر ارائه شده است و البته تمرکز بر روی هشتگ ها در توییتر است. با کمک این ابزار شما تنها کافیست با وارد کردن یک لغت هشتگ های مرتبط و پر طرفدار با آن لغت را پیدا کنید . اطلاعتی مرتبط با آن را مشاهده کنید. همچنین شما با ساخت یک اکانت رایگان در Hashtagify می توانید الگو های مرتبط با هشتگ ها را هم مشاهده کنید.

در نسخه رایگان شما شاهد ابزار های بسیار کاربردی و مفیدی هستید ولی در نسخه پولی با برخی ابزار که مطمئنا پیشرفته تر هم هستند رو به رو خواهید شد. هزینه ماهیانه این ابزار تنها ۹.۹ دلار است.

چگونه از اینستا گرام برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

ContentGems

با کمک ContentGems شما کاربران هاو کن یو به راحتی می توانید محتوا های مرتبط با یک موضوع مشخص را با امکانات مناسب پیدا کنید. با کمک این ابزار و داشبوردی که برای خود می سازید می توانید یک تاپیک را سرچ و بر اساس آن منابع و سورس های محتوا و موضوعات را خود مشخص کنید و موردی را اضافه و یا از نتایج حذف کنید.

Social Mention، موتور جست و جو در شبکه های اجتماعی

Social Mention یک موتور جست و جو برای شبکه های اجتماعی است که نتایج جست و جوی ان تنهامرتبط با سوشال نتورک هاست. این موتور جست و جو نتایجش از ۸۰ شبکه اجتماعی از سراسر جهان تامین می شود که شامل شبکه های اجتماعی از جمله، فیسبوک، اینستاگرام، تویتر، یوتوب، و… است. در حال حاظر این ابزار رایگان است و حتی لازم به ساخت اکانت برای استفاده هم نیست.

البته نتیجه های جست و جو را شما کاربران تنها می توانید به دو صورت منبع (شبکه اجتماعی) و زمان انتشار فیلتر کنید که شاید پیدا کردن ترند ها کمی سخت باشد. با این حال داشتن یک ابزار جست و جو در میان شبکه های اجتماعی، جذاب و البته کاربردی است که Social Mention این ابزار را رایگان در اختیار شما قرار داده است.

Moz Content

Moz Content به شما این امکان را می دهد که موضوعات پر طرفدار را در سایت های دیگر آنلایز و پیدا کنید. همانند دیگر ابزار ها تنها کافیست لغت یا عبارت مورد نظر خود را سرچ کنید و یک لیست از مقالات پر طرفدار را مشاهده کنید. در نسخه رایگان شما ۱۰ سرچ رایگان در روز می توانید داشته باشید که به نظر مناسب و کافی می آید ولی با این حال اگر به دنبال سرچ های بیشتر در Moz  Content هستید می توانید با پرداخت ماهیانه ۵۹ دلار از ابزار های و کاربرد های بی نهایت این ابزار فوق العاده بهره ببرید.