چگونه وقت شناس باشیم؟ همیشه سر وقت رسیدن کار سختی است چرا که عوامل مختلفی در دیر رسیدن شما دخیل هستند که شما اختیاری بر آن ها ندارید ولی با روش ها و رعایت نکاتی می توانید صفت وقت شناس بودن را برای خود دست و پا کنید و همیشه از سر کار گرفته تا قرار های ملاقات به موقع به قرار خود برسید. با ما همراه باشید.

کافیست چند قرار ملاقات دیر به سر قرار برسید و چندین بار هم مشاهده شود که سر کار دیر حضور پیدا می کنید آن وقت است که دیگر بر شما به این راحتی ها حساب نخواهد شد. از دیدن دیگران آنها آدمهایی فاقد صلاحیت، خود محور و حتی فاقد کمال شخصیتی محسوب می شوند.

در کامنتهایی که دریسایت هاو کن یو یکی از کاربران پرسیده بود که آیا ترفند­هایی وجود دارد که در مواقع اضطراری بتوانیم به موقع برسیم و خودمان را وقت­شناس نشان دهیم؟ با کمی تحقیق و آزمایش پاسخهایی برای این کاربر پیدا کردیم.

اول از همه،مهمترین مسئله این است که وقت­ شناس بودن بخشی از نگرش در کل زندگی شما شود. هرگز به موقع در هیچ زمانی نمی­رسید اگر یکسری از تکنیکهای مدیریت زمان را به خوبی اجرا نکنیدفرقی نمی­کند قرار ملاقات داشته باشیدملاقات کاری مهم، یا حتی بخواهید برای دیدن یک فیلم برید.

  این به این معنا است که به عنوان مثال اگر که تعهد زمانی مهمی دارید یک مکان(موقعیت) مرکزی داشته باشید، خواه یک تقویم آنلاین یاشد، یک گوشی هوشمند برنامه­ ریز روزانه یا فقط یک کارت که روی آن جدول زمانی کارهای شما نوشته شده. به نظر واضح می­ رسد که به موقع باید بدانیدکه کجا باید باشید و یا اینکه چه زمانی است.اما این یک گام مهم است که مردم آن را نادیده می­گیرند.

این افراد میخواهند هر چیزی را در ذهن و مغزشان نگه دارند. ثانیا اینکه، سر وقت رسیدن نیازمند کمی تعدیل نگرش است. بسیاری از اوقات که دیر به به ملاقات رسیده ایم به این دلیل بوده که رویدادهایی که به نظر مهم نمی­رسیده را برنامه ­ریزی نکرده­ ایم

از آن زمانها برای چیزهایی که برای شما مهم هستند استفاده کنید. می­دانیم که در زندگی شما مسائل مهمی وجود دارد که احساس می­کنید ضروری است. به عنوان مثال گزارش کار هفتگی در محل کارتان،یا شام خانه والدین همسرتان چه این کارها برای شما واقعا مهم باشد یا اینکه دلتان بخواهد که آنها را در تقویم خودتان حذف کنید باید یاد بگیرید که برای تمام کارهای خود برنامه ریزی داشته باشید.

۱۰ روش برای اینکه خودتان وقت­ شناس تر باشید

 درست قبل از اینکه خانه را ترک کنید گوشی خود را چک نکنید

اغلب مواقع چک کردن آخر ایمیل­ها، مسیج ها، پست های اینستاگرام، اخبار و … قبل از بیرون رفتن از خانه بیشتر از اول چیزی که شما فکر می­ک نیدوقت شما را می­گیرد و وقت شما را از بین خواهد برد.  دقت کنید که معمولا همین چک کردن های بی مورد و غیر ضروری بدون اینکه متوجه شوید ده ها دقیقه شما را از قرار ملاقات و یا جاییی که باشید عقب خواهد انداخت. بهتر است این کار را به بعد از خارج شدن از منزل و در راه موکول کنید

چگونه در اتوبوس و مترو از وقت خود بهره ببریم؟ (۱۰ فعالیت)

ترفندی برای مواقع حساس

همیشه ۲۵ درصد به زمانی که برآورد کرده­ اید اضافه کنید . یا زودتر برای آن اقدام کنید. این موضوع را برای کاری که باید انجام بدهید یا وظیفه­ای که بر عهده شما گذاشته شده است اعمال کنید. اگر شما برآورد کردید که کاری که قصد انجام ان را دارید نیم ساعت وقت­تان را می­گیرد پیش خودتان چهل دقیقه زمان برای کار در نظر بگیرید(از نظر تکنیکی ۳۷ دقیقه اما باید یاد­آور شویم که این عددد خنده­ دار است!). اگر شما به ۱۲ ساعت نیاز دارید تا پروپوزالتان (طرح پیشنهادی شما)پیش خودتان ۱۵ ساعت تخمین  بزنید، البته اگر وقت شناس هستید.

شب قبل برنامه­ هایتان را تنظیم کنید

چگونه ریسک پذیر باشیم_ هاو کن یو

اگر شما هم مثل من کارهای ضروری دارید که باید صبح انجام بدهید، شب قبل مطمئن شوید که آنها را برنامه ­ریزی کرده اید، لباسهایتان را مرتب کنید، کلیدهایتان،کیف پولتان و… رابردارید. کیف پول، کیفی که خود قراره بردارید،هر چیزی که صبح نیاز دارید را داخلش بگذارید

همه چیز را مرتب کنار بگذارید، و به زودی،صبح از خواب بیدار شوید،لباس بپوشید، وسیله ­هایتان را بردارید و راهی شوید.

ساعت­تان را چند دقیقه جلو بکشید

قرار نیست زمان را کلا تغییر بدهید، تنها کافیست که در حد ۳ الی ۵ دقیقه ساعت خود را جلو بکشید و بعد تاثیر ان را در کار هایتان مشاهده خواهید کرد.

هر زمان که چشمتان به ساعت می افتد نا خود آگاه تایمی که مشاهده می کنید را در نظر می گیرید و فارغ از اینکه چند دقیقه ساعت شما جلو کشیده شده است برای کار های خود زودتر اقدام می کنید. بهتر است که به صورت تصادفی چند دقیقه ­ای جلوتر از زمان تنظیم شده باشد حدود ۵ دقیقه این کار را برای ساعت لپ­تاپ و کامپیوتر شخصی هم می­توانیدانجام دهید.

از یک اپلیکیشن ردیاب زمان استفاده کنید تا یاد بگیرید که چه مدت کارهای معمول را می توانیدانجام دهید، این زمان ها را ثبت کنید و بعد از اینکه ثبت کردید، در هنگام برآورد زمان مورد نیاز برای انجام کارهای مشابه به رکوردی که ثبت کردید مراجعه کنید.

برای وقت شناس بودن کارهاتان را در ده دقیقه جلوتر زمان­بندی کنید

به عنوان مثال اگر راس ساعت یک قرار ملاقاتی دارید زمان بندیتان را روی ۱۲:۵۰ تنظیم کنید. اما همیشه ده دقیقه زمان برای اینکه اگر خواستید  تنبلی کنید داشته باشید، در این مورد خودتان شگفت زده می­شوید وقتی ده دقیقه زودتر سر قرار حاضر شوید. این مورد برای وقت شناس بودن شما الزامی است.

اگر وقت شناس هستید زنگ هشدارتان را تنظیم کنید

از برنامه زمان شمار که در زنگ هشدارتان هست استفاده کنید یا از آلارم گوشی یا ساعت مچی خود کمک بگیرید. یا از یک برنامه مشابه استفاده کنیدتا یاداشت تذکر را قبل از هر قرار ملاقات به شما ارسال کند.

همه اتفاقات زمان بر را مد نظر داشته باشید

از زمانهای ترافیک آگاه باشید یا از عواملی که باعث می شود دیر برسید با خبر شوید. به عنوان مثال یک ساعت قبل جلسات مهم  تنظیم کنید که حرکت کنید(بنابراین اگر مشکلی پیش بیایددیر نخواهید رسید). از قبل و با برنامه ریزی در نظر بگیرید که بر اساس اطلاعات و البته تجربه شما چه کمواردی می توانند زمان رسیدن شما را به تعویق بیاندازند و برای هر یک زمان در نظر بگیرید.

 باک خودرو را قبل از تمام شدن یک چهارم سوخت بزنید

اجازه ندهید که باک خالی سوخت ماشین­تان باعث دیر رسیدن شما شود.  در هر زمانی ۱/۴ سوخت که دارید باک را پر کنید تا هرگز در مواقع اضطراری توقف در جایگاه سوخت در طول رفت و آمد شما باعث دیر شدنتان نشود.

از زمان شمار برعکس استفاده کنید

یک تایمر دیجیتال ارزان قیمت بردارید، و از آن برای زمان فوریت اسفاده کنید. شاید این کار کمی استرس منتقل کنید ولی زمان شماریکه کم کم به پاسان خود نزدیک می شود تاثیر بسزایی در زودتر انجام دادن کار ها دارد. این کار را می توانید در کار های روزمره ( به صورت ۱۰ یا ۲۰ دقیقه ای) تمرین کنید وس از مدتی خواهید که بدون این کورنومتر ها در انجام کار ها تعجیل می کنید.