امروزه کمتر می توان کسی را دید که از گوشی های هوشمند و سایر گجت ها استفاده نکند. یکی از پر کاربرد ترین و محبوب ترین سیستم عامل های موجود بر روی این گوشی ها و تبلت ها اندروید است. در این مقاله از هاو کن یو به شما ۷ قابلیت و عملکرد مخفی برای گوشی های اندرویدی را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

قبل تر در هاو کن یو چندین و چند قابلیت جالب و البته تنظیمات و منو های مخفی اندروید را معرفی و آموزش داده بودیم. در این مقاله به صورت کامل تر و البته با زدن گذری به موارد قبل این عملکرد های کمتر دیده و شناخته شده در اندروید را با شما مرور خواهیم کرد.

راحت ترین روش برای ذخیره شارژ باتری

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

یکی از مشکلات رایج برای گوشی های اندروید و البته تمامی گوشی های هوشمند مشکل مصرف باتری والبته مدت زمان شارژ نگه داشتن است. روش های و موارد بسیاری برای بیشتر کردن این زمان در همین هاو کن یو برای شما به نمایش گذاشتیم .ولی این مرتبه به سراغ یک مورد ساده خواهیم رفت که شاید خیلی از شما با آن آشنایی ندارید. در گوشی های هوشمند که طی سال های اخیر روانه بازار شده اند چنانچه شما یک پس زمینه یا تصویر با رنگ تاریک و یا غیر روشن انتخاب کنید نمایشگر شما اقدام به خاموش کردن نور های اضافی نمایشگر خواهد کرد و نتیجتا مصرف شارژ بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین با تکنولوژی هایی که اخیرا به کار رفته است و با انتخاب تصاویری با رنگ تیره و کم رنگ شما ضمن خاموش کردن نور های اضافی به مراتب در مصرف شارژ گوشی صرفه جویی خواهید کرد.

 ویژگی Text-to-speech

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

اگر شما گوشی هوشمند دارید پس نتنها شما می توانید مقالات را بخوانید بلکه می توانید به آن ها گوش هم فرا دهید. البته این ویژگی هنوز برای تمامی زبان ها عملکرد خوبی ندارید ولی برای زبان های پر کاربرد دنیا منجمله انگلیسی این عملکرد قابل تحسین است. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را در گوشی اندرویدی خود دنبال کنید.

 Settings -> Accessibility  و سپس گزینه  Text-to-Speech Output را فعال کنید تا از این ویژگی بهره ببرید.

ویژگی کنترل از راه دور گوشی

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

یکی دیگر از قابلیت های جذاب اندروید قفل کردن گوشی از راه دور و یا پیدا کردن مکان گوشی شماست آن هم از هر کجای دنیا. این ویژگی مخصوصا زمانی که گوشی خود را گم کرده اید و نگران اطلاعات آن هستید به راحتی می توانید ضمن قفل کردن گوشی آن را نیز ردیابی کنید. برا فعال کردن این ویژگی باید مسیر را زیر را دنبال کنید.

Settings -> Security -> Device administrators,  Android Device Manager

و سپس تیک این گزینه نهایی رابزنید. قبل تر این آموزش را کامل در هاو کن یو معرفی کرده بودیم که می توانید در لینک زیر آن را مطالعه نماید.

ویژگی Guest Mode

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

اگر احیانا گوشی خود را زیاد به دست دیگران می دهید و یا دیگران زیاد گوشی شما را مورد سرچ و جست و جو قرار می دهند باید با ویژگی مهمان هر چه زودتر آشنا شوید. با دو انگشت نوار وظیفه را از بالای گوشی خود پایین بکشید و سپس بر روی آیکون یوزر در بالا سمت راست بزنید حال یک مهمان جدید را معرفی کنید و مشخص کنید که این فرد به چه مواردی می تواند دسترسی داشته باشد. با این کار تنها چند ثانیه قبل از دادن گوشی به دست کودکان و یا شخص دیگر یوزر را تغییر و دسترسی ها محدود می شوند. این ویژگی با اسم ها و البته امکانات مختلف در گوشی های مختلف مشخص شده است.

ذره بین صفحه نمایش

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

بنا به هر دلیلی از جمله کوچک و ریز بودن نوشته یا ضعیف بودن چشمانتان اگر قادر به خواندن و مشاهده جزئیات در صفحه نمایش نیستید می توانید بر روی آن زوم کنید و آن نوشته یا تصویر و … را چند برابر بزرگ کنید. برای پیدا کردن این ویژگی مسیر زیر را دنبال کنید ضمن اینکه در هاو کن یو مقاله کاملی هم در این رابطه به شما معرفی کردیم که برای مطالعه دقیق این ویژگی می توانید مقاله زیر را هم مطالعه کنید.

Settings -> Accessibility -> Magnification gestures

کنترل گوشی با حرکات سر

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

در سرما های زمستان که تصمیم ندارید دستان خود را از دستکش خارج کنید و یا در شرایطی که بنا به هر دلیل دستان شما بند هستند و نمی توانید با دستان از گوشی استفاده کنید از صورت و سر خود برای کنترل گوشی خود نیز می توانید کمک بگیرید. برای انجام این قابلیت جذاب شما می بایست یک اپلیکیشن معروف را راحت دانلود و از این ویژگی بهره ببرید. نام این نرم افزار معروف  EVA Facial Mouse است که برای دانلود ان هم کافیست بر روی نام نوشته زده و ان را دانلود کنید. این اپلیکیشن از سر و صورت شما همانند موس استفاده و برای شما انجام وظیفه می کند بدون اینکه احتیاج به انگشتان و یا دست باشد.

بازی مخفی

قابلیت های مخفی اندروید

قابلیت های مخفی اندروید منبع عکس pixabay

این ویژگی در تمامی گوشی های اندرویدی فعال نیست و لی در اکثریت آن ها قابل انجام است. اندروید به صورت پیش فرض یک بازی برای تمامی گوشی های هوشمند مشخص کرده است که البته این بازی به نوعی مخفی است. این قابلیت از نسخه های اندروید ۲.۳ به بعد فعال شد. پیدا کردن این ویژگی بسته به برند و محیط کاربری شما ممکن است کمی متفاوت باشد با این حال شما میبایست به تنظیمات گوشی رفته و سپس از آنجا به درباره گوشی یا دیوایس بروید. سپس چندین بار بر روی گزینه نسخه اندروید بزنید تا بعد از تکرار دفعات این گزینه فعال شود و بازی رونمایی شود.