امروزه گیف و تصویر متحرک در کشور ما بسیار محبوب شده است. روزانه در کانال های تلگرامی مختلف و وبسایت ها با دهها و یا صدها گیف متنوع برخورد میکنیم. اما شاید بعضی از آنها آنقدر تاثیر گذار و زیبا باشند که تصمیم بگیرید از آن به عنوان Wallpaper یا بکگراند تلفن خود استفاده کنید. در این مقاله نحوه قرار دادن هر تصویر متحرک، گیف یا انیمیشن را به عنوان Live wallpaper آموزش خواهیم داد. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

اما تفاوت گیف با تصویر متحرک در چیست؟

به طور کلی هر انیمه یا فیلمی را که به صورت بی صدا پخش میشود گیف مینامند، اما تصویر متحرک عکس برداری متوالی و هنرمندانه ای از یک سوژه است که پس از قرار این عکس ها کنار هم، عکس به صورت زنده و با کمی تحرک به نمایش در می آید. به عنوان مثال، تصویر سمت چپ یک گیف ساده از بازی محبوب قارچ خور و تصویر سمت راست عکس زنده و Live میباشد.

به طور کلی در ادامه این مقاله روش قرار دادن این عکس های متحرک را در گوشی های اندرویدی خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

نرم افزار LoopWall را دانلود کنید

نرم افزار های بسیاری در استور ها وجود دارند تا به شما کمک کنند که تصویر زمینه دلخواه خود را به گوشی خود اضافه کنید، اما این نرم افزار یعنی LoopWall با قابلیت های فراوانی که دارد میتواند یکی از بهترین انتخاب های شما در این زمینه باشد. برای دانلود این اپلیکیشن میتوانید از لینک زیر استفاده کنید. کافیست تا نرم افزار را نصب کرده و اجرا نمایید.

تصویر زمینه خود را انتخاب کنید

هنگامی که نرم افزار را باز اجرا میکنید، مجموعه ای از گروه ها و دسته ها را میبینید (به عنوان مثال غذا، حیوانات، طبیعت و…) که با انتخاب هر گروه تعداد زیادی از گیف های سینماتیک نمایش در می ایند. حال میتوانید تصوی مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را ب یک کلیک انتخاب کنید.

علاوه بر این در صورتی که تصویر متحرک دلخواه شما در میان تصاویر پیشنهاد شده وجود نداشت، میتوانید گیف دلخواه خود را به اپلیکیشن اضافه کرده و از آن استفاده کنید.

پیش نمایش و تغییر اندازه

حال که تصویر دلخواه خود را انتخاب کرده اید، میتوانید بر روی گزینه preview شمایی کلی از کار خود را مشاهده کنید. علاوه بر این در همین قسمت میتوانید تصویر را برش دهید، رنگ زمینه را انتخاب کنید و همچنین با استفاده از دو علامت + و – اندازه دلخواهتان را بگذارید.

مرحله آخر

در این مرحله کافیست بر روی علامت تیک گوشه سمت چپ کلیک کرده و گزینه set as wallpaper را انتخاب کنید. حال اگر به صفحه خانه دیوایس اندرویدی خود مراجعه کنید، یک تصویر پس زمینه متحرک و زیبا خواهید داشت. برای تعویض این تصویر مراحل را یک به یک برای Gif دیگری انجام دهید. اگر میخواهید تلفن خود را به تصویر  ثابت بازگردانید، کافیست تا از بخش تنظیمات به قمست انتخاب تصویر پس زمینه رفته و یکی از پیش فرض های دستگاه را انتخاب کنید.

در صورتی که سوال یا تجربه کار با این نرم افزار و روند کار دارید نظرات خود را در انتهای پست قرار دهید.