تعویض باتری لپ تاپ های قدیمی و ضخیم تر کاری بسیار آسان است. اما در مدل های ۷-۸ سال اخیر لپ تاپ های ساخت شرکت اپل، شرایط مقداری متفاوت است. از آنجایی که این سری لپ تاپ ها از نوع کامپکت بوده و دارای باتری اکسترنال نیستند، نمیتوان آنها را به راحتی جدا کرد. در این مقاله از هاو کن یو نحوه جداسازی باتری قدیمی و جایگذاری باتری جدید را در سری لپتاپ های مک بوک پرو آموزش خواهیم داد. علیرغم اینکه باتری این لپتاپ عموما یک دهه یا بیشتر کارایی خواهند داشت، اما ممکن است به دلیل نواسانات برق زیاد یا استفاده نادرست، زود تر از کار بیافتد. در ادامه با هاو کن یو همراه باشید.

وسایل مورد نیاز

  • باتری نو (این باتری باید مخصوص سری های مک بوک پرو بوده و با ولتاژ و جریان استاندارد باشد)
  • پیچ گوشتی ۴ پهلو
  • یک عدد اسپاج یا هر شی تخت پلاستیکی همانند چاقو
  • پیچ گوشتی ۳ پر (برای باز کردن پیج های داخلی)

نکته
در ازای وسایل گفته شده در بالا میتوانید یک کیت تعمیر لپ تاپ های اپل را (که در بازار موجود است) خریداری کنید.

باز کردن کاور محافظ

آموزش تعویض باتری مک بوک پرو همه مدل ها و لپتاپ های کامپکتifixit

آموزش تعویض باتری مک بوک پرو همه مدل ها و لپتاپ های کامپکتifixit

در قسمت اول باید دری فلزی مک بوک پرو را که توسط ۸ عدد پیچ فیلیپس محکم شده اند را با استفاده از پیچ گوشتی ۴ پر باز کنید. توجه داشته باشید که ترمز های سیاه رنگ که وظیفه تعادل و سکون مک بوک را بر عهده دارند در این مقاله مورد بحث نیستند. نکته مهم دیگر در این قسمت استفاده از پیچ گوشتی مناسب و اندازه است. چرا که در صورت استفاده از پیچ گوشتی نامناسب احتمالا پیچ های قاب فلزی هرز خواهند شد.

دراوردن باتری کهنه

آموزش تعویض باتری مک بوک پرو همه مدل ها و لپتاپ های کامپکتifixit

آموزش تعویض باتری مک بوک پرو همه مدل ها و لپتاپ های کامپکتifixit

حال که قاب فلزی را از ته شاسی اصلی جدا کردید نوبت به جداسازی باتری کهنه میرسد. این باتری توسط چند عدد پیچ سه پر به همراه یک پلاگ سیم که به برد اصلی متصل است. ابتدا با استفاده از اسپاج پلاستیکی سوکت باتری را همانند ویدیو بالا از برد اصلی جدا کرده و سپس به سراغ پیچ ها بروید. توجه داشته باشید که در این قسمت به هیچ عنوان از یک تیغه فلزی مانند چاقو استفاده نکنید چرا که این سوکت حامل جریان الکتریکی است. پس از باز کردن پیچ ها باتری به راحتی به سمتی کشیده شده و به بیرون دراورید. حال همه چیز برای جایگذاری باتری جدید مهیاست.

جایگذاری باتری نو

در صورتی که باتری خریداری شده دقیقا همانند مدل استاندارد آن باشد، جایگذاری آن بدون مشکل پیش خواهد رفت. تنها کافیست تا مراحل را به صورت عکس پیش بروید. نکته مهم در این قسمت آن است که حتما در انتخاب باتری وقت صرف کرده و به تمام فاکتور های آن مانند ولتاژ، جریان و حتی ابعاد آن توجه کنید تا در هنگام تعویض به مشکل بر نخورید.

نکته
در صورت کمبود تجهیزات از باز کردن لپ تاپ خود خودداری نمایید چرا که امکان هرز شدن پیچ ها و مشکلات اساسی دیگر موجود است.

برای دریافت بهتر تعویض باتری مک بوک پرو فایل ویدیویی که در بالا برای شما عزیزان مهیا کرده ایم تماشا کنید.

ضمنا در صورت بروز هرگونه مشکل یا ایجاد سوال آن را در قسمت نظرات درج نمایید تا در اسرع وقت پاسخگوی آن باشیم