چگونه در طبیعت زنده بمانیم؟ چگونه در جنگل، کوه، برف، سرما و گرما جان خود را نجات دهیم؟ مقاله امروز هاو کن یو به شما نشان خواهد داد که زمانی که در طبیعت گیر افتاده یا گم شده اید چگونه بتوانید جان خود را نجات دهید. با ما همراه باشید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و البته گوشی های هوشمند احتمال گمشدن شما کمتر از قبل شده است ولی با این حال ماهانه هزاران فقره گمشدن و در خطر افتادن جان انسان ها اتفاق می افتد که ممکن است یک روز این اتفاق برای شما پیش بیاید که باید حداقل دانش و مهارت لازم برای نجات جان خود و دیگران را فرا بگیرید، در این مقاله شما مهارت های پایه ای که ارزش فرا گرفتن را برای نجات جان شما دارند را آموزش خواهید دید. با هاو کن یو همراه باشید.

در مورد تمام گزینه های ممکن فکر کنید

sdadadasdadsچنانچه خود را در موقعیت گمشدن یا تنها بودن در شرایط بحرانی پیدا کردید، و دسترسی به شخص یا وسیله ارتباطی نداشتید حال باید کمی جدی تر تمام جوانب را در همان ساعات اولیه این احساس در نظر بگیرید، به عنوان مثال اگر فکر می کنید یا شواهدی برای وجود منطقه مسکونی یا انسان ها یا حتی پناهگاهی در اطراف شما وجود دارد بهتر است بدون از دست دادن وقت برای رسیدن به مکان های مورد نظر اقدام کنید. انجام عملیات در روز های اول گمشدن بسیار به شما برای نجات پیدا کردن کمک می کند.

پناهگاه بسازید

sdfsdfsdfsاگر شانسی برای خود برای رسیدن به مکانی مناسب قائل نیست بهتر است برای شب و در امان ماندن از سرما و حیوانات درنده زودتر به فکر ساخت یک پناهگاه باشید. علاوه بر وسایل و تجهیزاتی که ممکن است در اختیار داشته باشید معمولا شاخه های درختان و گیاهان بهترین و در دسترس ترین موارد برای ساخت پناهگاه هستند، برای استحکام بیشتر این پناهگاه بهتر است از شاخه های بیشتر کمک بگیرید و همچنین از هوای سر و باد ان را در امان دارید.

در مکان های گرم از اشعه خورشید فاصله بگیرید

edsdasdasdچنانچه مکانی که در آن گم شده اید بیابان مانند است بهتر است برای استراحت خود یک مکان مناسب و به دور از اشعه خورشید تدارک ببینید. بهترین گزینه برای این درامان بودن از خورشید ساخت یک سایبان با استفاده از خود شن هاست همانند شکل، همچنین شما می توانید در زیر شن ها خود را برای دقایقی مدفون کنید و سر خود را بیرون نگه دارید. معمولا در زیر شن ها خنک تر است هرچند خطر وجود حیوانات و حشرات همراه همراه شماست.

در زمین های سرد و نمناک نخوابید

esdasdsadچنانچه تمایل به اشتراحت داشتید و زمین محل شما نمناک و یا خیس بود به شدن از استراحت دراین مکان ها پرهیز کنید. چنانچه امکان پیدا کردن مکان دیگری است، نقل مکان کنید. چنانچه اینچنین نیست با استفاده از کیاهان و شاخه های خشم برای زیر خود سطح مناسب درست کنید. در صورت امکان با فاصله از زمین بخوابید.

ساخت آتش 

درست کردن آتش با استفاده از وسایل شیشه ای

sdsdcscdcچنانچه دسترسی به مواد اشتعال زا ندارید با استفاده از نور خورشید و یک ذره بین هم می توانید به راحتی اتش درست کنید. چنانچه ذره بین هم در اختیار ندارید از عینک و یا حتی بطری پلاستیکی آب می توانید کمک بگیرید و با متمرکز کردن نور اقدام به روشن کردن اتش کنید.

برای ساخت هر آتش به سه نوع چوب احتیاج داردید. در ابتدا به عنوان شروع کننده هر نوع تیغ و گیاهان خش شده و یا حتی برگ خشک شده درختان که خاصیت اشتعال زایی بالا تری نسبت به سایر موارد دارند می توانید استفاده کنید. اشعه باید به این نوع چوب ها بتابد. اما پیش از انجام کار شما به نوع دوم چوب ها هم احتیاج دارید، که بلافاصله بعد از روشن شدن آتش باید از این نوع چوب ها برای جلوگیری از خاموش شدن اتش استفاده کنید. معمولا شاخه های باریک و خشک شده درختان و موارد مشابه مناسب هستند. در نهایت با روشن شدن اتش شمت به چوب های قطور تر برای ساخت یک آتش مناسب احتیاج خواهید داشت.

sdcdccd

همچنین روش های سنتی تری هم برای روشن کردن اتش با استفاده از دو قطعه چوب وجود دارند. بدین صورت که شما با ایجاد یک سوراخ بر روی یک چوب و سپس تیز کردن مقطع چوبی دیگر و چرخواندن ان در سوراخ با ایجاد اصطحکاک کرما ایجاد گرده و آتش درست کنید.

دمای بدن خود را تا جای ممکن متعادل نگه دارید

sdcsdسرمازدگی و یا دمای بیش از حد هر دو برای شما خطر آفرین هستند، چه در مکان های گرم و چه سر به هر حال باید بدن شما باید از تماس مستقیم با اشعه های خورشید و یا سرمای هوا، حفظ شود. میتوانید به راحتی از یک پتو یا موارد مشابه برای پوشاندن بدن خود کمک بگیرید.

نجات جان خود

ساخت چاقو

sddsdsشما چه برای محافظت از خود در برابر حیوانات و چه شکارشان و یا حتی سایر موارد احتیاج به یک چاقوی خوب دارید. چنانچه در اختیار دارید می توانید از ان کمک بگیرید، ولی اگر در اختیار ندارید باید اقدام به ساخت وسیله ای مشابه کنید.

می توانید یک شاخه درخت را در دست گرفته و با استفاده از سنگ های در دسترس انتها و یا حتی لبه های آن را تیز کنید. همچنین شما برای ساخت چاقو از خود سنگ ها و سخره های می توانید کمک بگیرید و با شکستنشان قطعات تیز و یا شبیه به چاقو تهیه کنید.

همچنین می توانید با استفاده از دو تکه سنگ و خیس کردنشان و سپس سایش بر روی یکدیگر اقدام به تیز کردن سنگ ها کنید.

ماهی گیری کردن

zx

برای تهیه غذا چنانچه به آب دسترسی دارید میتوانید به فکر شکار ماهی و یا ماهیگیری هم باشید، نگاهی به روخانه و یا آب بیندازید تا ببینید تجمع ماهی هایا وجود ماهی در کدان ناحیه است. حال در آب قرار بگیرید و به ارامی با چشم سعی کنید ماهی را بدون هیچ حرکتی دنبال کنید. پس از دنبال کردن ماهی برای مدتی حال می توانید حتی حرکات ماهی را پیش بینی کنید. تصمیم به حمله بگیرید و سپس با یک حرکت ناگهانی اقدام به شکار کنید.

توجه داشته باشید که نور در آب می شکند بنابر این ماهی عقب تر از چیزی که شما میبینید قرار گرفته اند، پس این فواصل را در نظر بگیرید و سپس اقدام به شکار کنید.

موارد غذایی دیگر

sdf

اگر در شکار ماهی موفق نبودید و یا اصلا آب و رودخانه ای در کار نبود حال باید به دنبال موارد دیگر باشید، گل های زرد و یا ساقه های سفید برخی گیاهان و یا حتی برگ برخی از درختان می تواند به کمک شما بیاید، شما باید حداقل آب لازم برای بدن و البته انرژی برای طی کردن مسیر را تامین کنید.