چگونه یک مقصد عالی برای سفر خود انتخاب کنیم؟ چگونه می توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید و نهایت استفاده را از تعطیلات خود ببرید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که شما چگونه می توانید برای سفر خود برنامه ریزی کنید و از میان مکان ها و مقاصد مختلف برای سفر بهترین مورد را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

خب، شما می خواهید به تعطیلات بروید اما مطمئن نیستید کجا بروید. کشورها، مناطق و شهرهای کوچک و بزرگ زیادی در دنیا وجود دارند که باعث می شوند این تصمیم گیری ساده برای بعضی ها کمی سخت شود. می دانیم که انتخاب مقصد بعدی از فهرست رو به افزایشتان کار سختی است.

شاید شما هم مانند خیلی از مسافرین فهرستی داشته باشید و برای انتخاب جایی که می خواهید تعطیلات را در آن بگذرانید با مشکل مواجه باشید. شاید هم اصلاً فهرستی ندارید و برای انتخاب یک مقصد عالی برای تعطیلاتتان کاملاً سردرگم هستید.

برای فهمیدن اینکه چگونه فهرستتان را محدود کنید مطالعه کنید، مقصدی را پیدا کنید که متناسب با نیازتان باشد و فرایند برنامه ریزی سفر را ساده و بدون استرس شروع کنید.

از کجا شروع کنیم

ابتدا به این فکر کنید که از این تعطیلات چه می خواهید و آنرا یادداشت کنید. شاید بخواهید کاملاً آسوده از سفر برگردید، یا بخواهید با زمان محدودی که دارید تا جایی که میتوانید از جاهای مختلف بازدید کنید، شاید هم بخواهید درمورد چیزی که واقعاً به آن علاقه دارید یاد بگیرید.

بنویسید که از این تعطیلات چه چیزی میخواهید به دست بیاورید، ممکن است فقط یک چیز باشد یا فهرست کاملی از چیزهای مختلف. این اولین گامی است که شما را راهنمایی می کند تا مقصد عالی و کاملی را برای تعطیلات بعدی تان انتخاب کنید.

مقصدی را انتخاب کنید که مناسب نیازتان باشد

زمانی که فهمیدید که در این تعطیلات به دنبال چه چیزی هستید می توانید به مقصدهایی فکر کنید که این نیاز ها را برآورده می کنند. در اینجا به چند مثال اشاره می کنیم:

  • اگر به دنبال یک تعطیلات آسوده و آرام هستید شهر بزرگی مثل تهران را انتخاب نمی کنید، جزیره، ساحل یا کوهستان دور افتاده ای را انتخاب می کنید که امکان تمدد اعصاب و استراحت را برای شما فراهم کند و با احساس جوانی و شادابی بازگردید.
  • شاید از این ایده که روز ها لم بدهید و استراحت کنید و فقط یک کتاب خوب بخوانید خوشتان نیاید و ترجیح دهید بیشتر در حال حرکت باشید و ار بیشتر وقتتان استفاده کنید. پس یک جزیره برای شما مناسب نیست. در عوض مقصدی را انتخای کنید که چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن داشته باشد، شاید یک شهر بزرگ یا منطقۀ کاملی که بتوانید در آن از جایی به جای دیگر بروید.
  • اگر بخواهید بهترین ها را در هر دو حالت داشته باشید چه؟ زمانی برای استراحت در حالیکه بدون زحمتی برای گشتن از برخی جاهای دیدنی دیدن کنید. مثلاً جنوب شرق آسیا، استرالیا یا جنوب اروپا مکان های خوبی برای استراحت هستند و در عین حال چیزهای زیادی برای سرگرم کردن شما دارند.
  • در نهایت، شاید پس از غوطه ور شدن فرهنگی برای یادگیری یک زبان دوست داشته باشید غذای محلی بپزید یا واقعاً بخواهید زیر پوست تاریخ و فرهنگ آن مکان بروید. ممکن است جایی برای این تجارب در دنیا وجود نداشته باشد، این واقعاً به نوع دقیق تجربه ای بستگی دارد که شما به دنبالش هستید. به عنوان مثال می خواهید پختن غذای ایتالیایی را یاد بگیرید، پس به ایتالیا بروید. یا می خواهید یاد بگیرید چینی حرف بزنید، پس به چین بروید.

در این مرحله مهم است که تحقیقاتی را درمورد برخی از مقاصدی که فکر می کنید مناسب نیازهای تعطیلات شما هستند، انجام دهید. در وبلاگ های مورد علاقه تان به دنبال مقالات باشید یا یک سرچ ساده در گوگل برای برخی از این مقصدها انجام دهید و مقالاتی را بخوانید تا ببینید آیا اینها واقعا چیزی هستند که در ذهن شماست.

چه موقع برویم

انتخاب اینکه چه موقع برویم فاکتور بسیار مهمی برای بسیاری از مقصدها است. مثلاً اگر میخواهید به اسکی بروید پس تابستانِ ژاپن نمیتواند گزینۀ خوبی باشد زیرا مسلماً برفی وجود ندارد که روی آن اسکی بروید. همین موضوع درمورد تعطیلات ساحلی صدق می کند. احتمالاً نیمۀ زمستان در جزایر گرمسیری بهترین زمان برای لذت بردن واقعی از آن با تمام پتانسیل نیست.

اگرچه سفر در فصل تخفیف (خارج از فصل بخصوص برای یک مقصد ویژه) بخاطر قیمتهای ارزان جذاب به نظر می رسد، اما اگر نتوانید آنچه که مدنظرتان بوده است را انجام دهید واقعا باز هم ارزان است؟

بازدید از فستیوال ها و وقایع ورزشی اصلی در سرتاسر دنیا نیز می تواند مثال خوبی باشد. یک سرچ گوگل انجام دهید تا ببینید آیا برگزار می شوند، آیا هنوز هم بلیط وجود دارد و غیره. در این صورت آنها را ازدست نمی دهید. اگر در آمریکا فصل بیسبال نباشد احتمالا تا زمانی که آنجا هستید بازی های لیگ اصلی را تماشا نمی کنید.

با این وجود شاید باز هم اولویت شما تعطیلات ارزان قیمت است. در این مورد از تعطیلات اصلی، فستیوال ها و رویدادها دوری کنید و خارج از فصل بخصوص سفر کنید تا ارزان ترین قیمت ها را بدست آورید.

کمی جستجو بر اساس نیازتان نتایج پرباری برای ایجاد یک تعطیلات عالی به همراه دارد.

تصمیم نهایی

هنوز هم نمی توانید تصمیم بگیرید؟ شاید فهرستی از تعدادی مقصد دارید اما نمی توانید انتخاب کنید. خب، چرا از خانواده و دوستانتان نمی پرسید که چه فکر می کنند؟ شاید یکی از افرادی که می شناسید قبلا به یکی از این مکانها سفر کرده باشد و بتواند کمی اطلاعات داخلی به شما بدهد که باعث شود این مقصد در رأس فهرست شما قرار گیرد یا کاملا از آن خارج شود.

به یاد داشته باشید که همیشه نظرات سایرین را تا حدی در نظر بگیرید. آنچه یک نفر را علاقمند می کند و یک تعطیلات خوب را برای او ترتیب می دهد برای همه مناسب نیست. بنابراین آنچه که می گویند به دقت فکر کنید و آنچه را که فکر می کنید مفید است یادداشت کنید.