حتما شما هم بار ها در سفر با افرادی که متعلق به همان مکان هستند برخورد داشته اید و خوب می دانید که چقدر اهمیت دارد که چگونه با افرادی اون منتطقه رابطه برقرار کنید. در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه در سفر به مکان های مختلف با افراد محلی ان متقه برخورد و تعامل داشته باشیم؟ با هاو کن یو همراه باشید.

بهترین راه برای شناخت یک مکان جدید این است که با افراد محلی آنجا صحبت کنیم، اما دقیقاً چگونه سر صحبت را با آنها باز کنیم؟ در اینجا توصیه های خوبی وجود دارد که از طریق آنها می توانید اولین گام را بردارید.

فرقی نمی کند در یک استراحت بین شهری در یک شهر دور افتاده باشید، با یک تور دو هفته ای به یک کشور خارجی سفر کرده باشید، یا در یک ایرانگردی دو ماهه به سر ببرید، در هر صورت برای شناخت محل مورد نظر هیچ راهی بهتر از صحبت کردن با افراد محلی و اهالی آنجا پیدا نخواهید کرد. آنها همان کسانی هستند که در مورد همۀ جزئیات، باید ها و نباید ها، جاهایی که باید بروید و جاهایی که نباید بروید بهترین اطلاعات را دارند. به صورت خلاصه اینکه آنها بهترین راهنمایان توری هستند که می توانید داشته باشید.

۱۰ روش برای اینکه خوش سفر باشیم

با این حال بررسی های بین المللی سفر در سال ۲۰۱۶ نشان داده است علی رغم اینکه ۶۰% از ما می خواهیم با افراد محلی ارتباط برقرار کنیم، تنها ۲۵ درصدمان در این راستا حرکتی انجام می دهیم. علاوه بر نزدیک شدنِ مستقیم به غریبه ها، آدرس پرسیدن و امیدوار بودن به اینکه جواب چیزی بیشتر از یک پاسخ سریع باشد، ملاقات با افراد محلیِ یک منطقه می تواند نیازمند مهارت باشد. در اینجا بهترین ترفندهای وب سایت های برجسته گردآوری شده است تا راهکارهایی برای مواجه شدن با افراد محلی در حین مسافرت به شما ارائه شود. در ادامه با شما کاربران روش های برقراری ارتباط با افرادی محلی (چه داخل و چه خارج از کشور) را با شما مرور می کنیم؟

با افراد محلی گپ بزنید و چت کنید

بهترین راه برای ملاقات با افراد محلی در حین سفر این است که با آنها صحبت کنید، اما این کار اغلب سخت تر از چیزی است که به نظر می رسد: نزدیک شدن به غریبه ها و آشنا شدن با آنها نقطۀ قوت هر کسی نیست. اما وقتی اینترنتِ شگفت انگیز دم دست باشد حتی دیگر نیازی ندارید این کار را رو در رو انجام دهید. این مورد در رابطه با شرایطی که شما به زبان این متطقه مسلط نیستید و معمولا خارج از کشور به سر می برند بیشترین کاربرد را دارد.

حتما سری به وبسایت reddit  بزنید

می خواهید ازمناطق شلوغ دوری کنید؟ به وبسایت reddit بروید و با افراد محلی برای کسب اطلاعات در این زمینه چت کنید تا بفهمید کجا بروید و یا کجا نروید و یا در واقع با افرادی در همان مناطق مشورت کنید و در ارتباط باشید.

چنین وبسایت هایی نه تنها دریچه ای برای اطلاعات عمومی هستند بلکه منبعی عالی برای سفر کردن هستند. این وبسایت اخیرا در ایران هم طرفدارانی پیدا کرده است ولی مطمئنا برای مسافرت به کشور های خارجی بیشتر به کار شما خواهید آمد.

در این خصوص پیج های شخصی هم وجود دارند که تقریباً تمامی موضوعات مورد سوال، از جمله سفر به کشور ها، شهرها و مناطق مختلف را پوشش می دهند. اغلب در این وب سایت ها سوالاتی در مورد توصیه هایی برای سفر و حتی در مورد افرادی که باید با آنها بیرون بروند پرسیده می شود. شما هم به چنین صفحاتی مراجعه کرده و چت کنید.

استفاده از اپلیکیشن Ask a stranger

این یک اپلیکیشن مخصوص گوشی های آیفون است که امکان پرسش سوال از غریبه ها را در مورد هر موضوعی برای شما فراهم می کند. می توانید از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید یا سوالتان را در لحظه بپرسید، معمولاً گروهی از غریبه ها هستند که در مورد مکانی که می خواهید بروید، جاهایی که قرار است ببینید و غذاهایی که می خواهید بخورید اطلاعاتی به شما بدهند.

روزنامه ها و کتاب های محلی را بخوانید

روزنامه های محلی منبعی از اطلاعات ارزشمند هستند. وقتی به رستوران ها و کافه ها می روید آن ها را بردارید و مطالعه کنید، یا می توانید نسخۀ آنلاین آنها را از طریق گوگل مطالعه کنید. در این صورت می توانید مانند یکی از اهالی آن منطقه در مورد آنجا اطلاعات کسب کنید. موقعیت هایی که از این طریق به دست می آورید میتوانند حراج اشیاء متفرقه، یک اجتماع بزرگ، یا رویدادهای اجتماعی دیگری باشد که رفتن به آنجا می تواند شانس برخورد با افراد محلی را برای شما بالا ببرد. اگر زبان محلی آنجا را نمی دانید می توانید از گوگل ترنسلیت به عنوان یک مترجم همراه کمک بگیرید.

با افراد محلی غذا بخورید

 کم کم به سراغ نکاتی برای برقراری ارتباطات با افرادی که قصد سفر به مناطق محلی در داخل ایران دارند می رویم. چه موضوعی بیشتر از یک وعدۀ غذایی خوشمزه می تواند راه را برای یک مکالمه باز کند؟ ان هم یک غذای اصیل محلی_ایرانی. جدا از اینکه نزدیک موقع شام به خانۀ افراد بروید یا اینکه در رستوران صندلی تان را کنار آنها بکشید، اما اینکه شما را به یک وعدۀ غذایی مجلل و عالیِ محلی دعوت کنند، واقعاً نیازمند مهارت است. خوشبختانه اینجا هم تکنولوژی حواسش به ما هست تا بدون اینکه خجالت بکشیم امکان ملاقات با افراد محلی را در حین سفر داشته باشیم.

وبسایت EatWith

این وب سایت با داشتن میزهایی در بیش از ۱۵۰ شهر در سرتاسر دنیا، که منتظر حضور شما هستند، بر اساس یک مفهوم ساده ساخته شده است: مقصدتان را پیدا کنید، میزبانی را انتخاب کنید و ثبت نام کنید! هزینه ها متفاوت هستند، اما اکثریت وسیعی از غذاها بسیار ارزانتر از قیمت همان غذا در رستوران پایتان آب می خورند. مزیت مهم آن این است که با افراد جدیدی، از بین دیگر مسافران و همچنین افراد محلی، مصاحبت می کنید.

وب سایت Withlocals

این صفحه هم شبیه به EatWith است با این تفاوت که فقط ۲۰ کشور را در فهرست خود دارد. Withlocals مسافران را بر اساس غذاها و تجاربشان با افراد محلی مرتبط می کند. مسافران می توانند از گردش ها، فعالیت های متنوعی مانند کارگاه ها، و صد البته غذای آن شهر، احساس واقعی آنجا و فرهنگش را دریافت کنند.

سایت Vayable

با این وبسایت می توانید انواع مختلف راهنمای تور را دریافت کرده و با افراد محلی ملاقات کنید. همراستا با Withlocals، این وبسایت غذاهای محلی، گردش های محلی و تفریحاتی را به مسافران کنجکاو ارائه می دهد. Vayable با تمرکز بر ۱۰ شهر اروپایی، تمامی انواع تور ها را به شما ارائه می دهد، همچنین اگر آنچه که دیدید نظرتان را جلب نکرد، این شانس را دارید که درخواست تور خصوصی را بدهید.

با افراد محلی ملاقات کنید

یک روش فوق العادۀ دیگر این است که توری را با راهنمایی شخصی خودتان برای هرجایی که روانۀ آن هستید برنامه ریزی کنید. در تور های ایرانی معمولا هستند افرادی که از مکناطق محلی همراه شما باشند و شما را  راهنمایی کنند.  صدها گزینه در صدها مکان وجود دارد، پس محلتان را انتخاب کنید، راهنمایتان را انتخاب کنید، و روانه شوید.

۱۰ اشتباه رایج در مسافرت که باید بدانید

اپلیکیشن Party with Locals

با این اپلیکیشن از آنچه که در حال وقوع است مطلع شوید و با افراد محلی به مهمانی بروید. در واقع یک اطلاعات زمینه ای از مکانی که قصد سفر دارید را مرور کنید و سپس اقدام به سفر کنید. این اپلیکیشن که برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS موجود است، به شما امکان انجام همین کار را می دهد.

Showaround

 این برنامه با صدها کاربر محلی در سرتاسر دنیا راهنماهای شخصی را به شما ارائه می دهد تا هر جایی که می خواهید بروید را به شما نشان دهد. تورها از پیش تعیین نشده اند؛ در عوض خود شما علائقتان را قبل از رسیدن به آنجا تعیین می کنید تا مطمئن شوید این تور شخصی دقیقاً طبق خواستۀ شما طراحی شده است.

سایت CouchSurfing

CouchSurfing بزرگترین و معروف ترین وب سایت تبادل میهمان نوازی است و روش آزمایشی است برای اینکه شبی را مهمان یک فرد محلی باشید و اطلاعات داخلی را کسب کنید و اگر خوش شانس باشید یک دوست محلی پیدا کنید. ثبت نام کنید، یک میزبان پیدا کنید و اجتماعی شوید.

ToursbyLocals

اگر از یک فرد محلی برای گردش در بازار های محلی کمک بگیرید نمی توانید حدس بزنید که قرار است با چه چیزی به خانه بر گردید. ToursbyLocals یک شرکت معروف است که صدها تور را در سرتاسر جهان برای افراد و گروه ها پیشنهاد می دهد. این تورها که بر اساس فعالیت بدنی مورد نیاز شما سفارش داده می شوند، هر چیزی که در محدودۀ توانایی شما باشد را پوشش می دهند و یک دیدگاه منحصر به فرد از منطقۀ بومی به شما می دهد.

Meetup

 Meetup بزرگترین شبکه از گروه های محلی است و برای هر فردی چیزی در چنته دارد. محل مورد نظرتان را محدود کنید و آنگاه موقعیت پیدا کردن گروهی با طرز فکر مشابه را پیدا می کنید. می توانید با آنها ملاقات کنید و کارهای مورد علاقه تان را با هم انجام دهید.

۵ روش

برای اینکه بتوانید تجارب جدید را کاملاً در بر بگیرید، داشتن یک ذهن باز در هنگام سفر بسیار ضروری است. اینکه چشم بندی ببندید و یک مسیر امتحان شده را دنبال کنید، اما وقتی برای بار بعد به سفر می روید برای لحظه ای ذهنتان را پاک کنید، آماده شوید تا با ذهنی باز به سفر بروید و ۵ روش را در پیش رو داشته باشید. به هیچ تکنولوژی نیاز ندارید.

چگونه گروهی سفر کنیم؟ نکات مهم سفر های دست جمعی

حالت محافظتی و آماده باشتان را پایین بیاورید

سفر این است که خود را در معرض چیز متفاوتی قرار دهید. ذهنتان را باز کنید و قضاوت کردن را کنار بگذارید.

با غریبه ها صحبت کنید

صحبت کردنتان را به کارمندان هتل محدود نکنید. یک غریبه دوستی است که هنوز ملاقاتش نکرده اید.

جواب مثبت بدهید!

سفر کردن فقط شامل مقصد نمی شود، بلکه تمامی وقایعی که در طول مسیر رخ می دهد را هم شامل می شود. «بله» واژۀ قدرتمند و جادویی است که امکان تجارب جدید را برای شما فراهم می کند.

کنجکاو باشید

شجاعت این را داشته باشید تا کارهایی را برای اولین بار انجام دهید. سفر کردن، عبور از مرزهاست، از جمله مرزهایی که خودتان برای خودتان ایجاد کرده اید.

مراقب به اشتراک گذاشتن باشید

مواجهه با دنیا با یک ذهن باز شما را به منبع الهام برای دیگران تبدیل می کند. اجازه دهید که خانواده، دوستان و اطرافیانتان زیبایی و مساعد بودن دنیا را از منظر شما ببینند.

حالا همه چیز مرتب است که قبل از سفر، در طول سفر و بعد از آن با یک فرد محلی چت کنید و گپ دوستانه ای بزنید و سفرتان را به یک سفر خاطره انگیز تبدیل کنید.