مسافرت یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارهاست. از دیدن مکان ها و بنا های جدید گرفته تا برخورد با افراد از هر فرهنگ و زبان. اما میتوان گفت که یکی از بزرگ ترین موانعی که ما را گاهی از مسافرت و کسب تجربه دور میکند، هزینه بالای آن است. به خصوص مسافرت از طریق وسایل نقلیه گران قیمت مانند هواپیما یا کشتی های لوکس شاید مقداری دور از ذهن به نظر برسد. اما با انجام ترفند هایی میتوانید هزینه مسافرت های خود را به نحو شگفت انگیزی پایین بیاورید. در این مقاله از هاو کن یو روش هایی را آموزش خواهیم داد تا از طریق آنها سفری ارزان و طبعا لذت لخش داشته باشید.

همه ما میدانیم که مسافرت با وسایل نقلیه زمینی (مانند قطار و اتوبوس) بسیار ارزان تر از مسافرت با وسایل نقلیه هوایی و دریایی است. اما در صورتی که مسیر دور باشد چطور؟ آیا مسافرت از تهران به استانبول به صورت زمینی مقرون به صرفه تر است یا به صورت هوایی؟ همانگونه که همه پاسخ را میدانیم مسافرت از راه های زمینی ارزان تر است اما مشکل آن صرف وقت بسیار بالای آن است و در صورتی که با کمبود زمان مواجه باشید، احتمالا انتخاب خوبی نخواهد بود. روش هایی وجود دارد که میتوان سفر هوایی و دریایی را به نقاط دور دست تقریبا برابر با هزینه زمینی یا حتی کمتر از آن نماید که عبارت اند از:

در ارزان ترین روز ها سفر کنیدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

قیمت بلیط های کشتی و هواپیما نسبت به تاریخ رفت و برگشت، ماه سفر و حتی زمان آغاز سفر در شبانه روز قابل تغییر است. وب سایت ها و اپلیکیشن های زیادی در این زمینه به کمک ما می‌آیند. با استفاده از این برنامه ها میتوانید ارزان ترین بلیط ها را جستجو کرده و خریداری کنید. با این ترفند میتوانید تا دهها و صدها هزار تومان از هزینه یک بلیط بکاهید. به عنوان مثال اگر میخواهید سفری از یکی از شهر های دور به پایتخت داشته باشید و یک سفر هوایی را انتخاب کرده اید، بلیط روز شنبه ساعت ۶ صبح گزینه مناسبی نیست چراکه بسیاری از افراد قصد سفر کاری به پایتخت را در روز شنبه دارند. همچنین ساعت ۶ صبح زمان بسیار مناسبی است که افراد با هواپیما سفر کرده و به پایتخت جهت انجام کارهای اداری سفر کنند.

چگونه ترس از پرواز را در خود از بین ببریم؟

در فصل های خلوت سفر کنیدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

احتمالا عبارت های سیزن را شنیده اید. این عبارت به معنی محبوب بودن یک یا چند مقصد در طول یک فصل مشخص است. به عنوان مثال شهر های ساحلی و با تفریحات آبی مقصد مسافران در طول ماه های زمستانی نیستند. برای درک بهتر این موضوع جزیره کیش را در نظر بگیرید. ماه های High Season در این جزیره ماههای تابستانی و عید نوروز است. میتوانید با چیدن برنامه سفر در پاییز یا اردیبهشت به جزیره کیش از هزینه های خود کم کنید.

غیر مستقیم پرواز کنیدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

عموما پرواز های مستقیم (بین المللی) گرانتر از پرواز های غیرمستقیم و ترانزیت دار هستند. در صورتی که میتوانید، از چند پرواز برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. برای رزور پرواز ها میتوانید از قبل به وبسایت های ارائه دهنده خدمات رزور و ثبت بلیط مراجعه کرده و ارزان ترین شرایط را انتخاب کنید.

به فکر پارکینگ خودرو خود باشید چگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

اگر با خودروی سواری تا فرودگاه رانندگی میکنید باید بدانید که هزینه آنی پارکینگ های فرودگاهی بسیار زیاد است. میتوانید با مراجعه به وبسایت فرودگاه یا تماس با بخش پارکینگ یک محل پارک بسیار مقرون به صرفه تر رزرو کنید. به هر حال پیشنهاد بهتر این است که از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یا تاکسی تا رسیدن به ترمینالهای هوایی استفاده کنید.

فرودگاه های همسایه یعنی انتخاب های بهترچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

برای درک بهتر این مورد نیز یک مثال ذکر می‌کنیم. فرض کنید قصد انجام یک سفر رفت و برگشت هوایی از تهران به کیش را دارید. آیا یک پرواز مستقیم از تهران به مقصد کیش قیمتی مناسب تر دارد یا تهران به مقصد بندر عباس؟‌ اگر جوابتان گزینه دوم باشد میتوانید ظرف ۲-۳ ساعت با کمک لنج ها و کشتی های کوچک مسافر بری بندر عباس را به مقصد کیش ترک کنید. ضمنا هنگام برگشت نیز میتوانید دوباره به بندر عباس آمده با هوا پیما به تهران برگردید.

قبل از ورود به فرودگاه وسایل خود را وزن کنیدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

تعرفه حمل هر کیلو بار هواپیما در شرکت های هوایی مختلف متفاوت است. همچنین میزان حمل بار مجاز برای یک نفر هم نسبت به شرکت و نوع هواپیما یکسان نیست. بهتر است اول از مقدار مجاز خود و همچنین تعرفه هر کیلو اضافه بار را جستجو کنید. سپس در خانه با استفاده از ترازو اثاث خود را وزن کنید تا در فرودگاه به مشکل بر نخورید. به یاد داشته باشید که شرکت های هواپیمایی هزینه های گزافی را بابت حمل هر کیلو اضافه از مسافران می‌گیرند.

زودتر به فکر باشیدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

بلیط خود را روزها و یا حتی ماه ها قبل از شروع سفر تهیه کنید. بدین صورت علاوه بر اینکه دیگر نگران کمبود یا Sold Out بلیط های موجود نیستید، هزینه بسیار کمتری نسبت به بلیط های لحظه آخری متحمل می‌شوید. استفاده از کوپن های کلوب های هوایی MILAGE نیز گزینه مناسبی است. این کوپن ها را جدی بگیرید. هر شرکت هوایی به مشتریان وفادار خود اجازه یک سفر رایگان (یک بلیط رایگان بعد از ۳ یا ۵ سفر قبلی) هدیه می دهند. در صورتی که زیاد از هواپیما استفاده میکنید این ترفند را به یاد داشته و از شرکت هواپیمایی خود شرایط کوپن هایتان را پرس و جو کنید.

چگونه حرفه ای سفر کنیم؟

کرایه هتل یا اجاره خانه چگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

تا به اینجا در این مقاله ترفند های انتخاب بلیط بهتر و حذف کردن هزینه های اضافی بود. حال که به مقصد مورد نظر رسیده ایم چه کاری میتوانیم در راستای کم کردن هزینه های طول اقامتمان انجام دهیم. یکی از آنها انتخاب بین هتل و خانه های اجاره است. به طور قطع نمیتوان گفت که خانه های اجاره ای ارزان تر از هتل ها هستند. اما معمولا هتل ها به دلیل خدمات لوکس تر و محلیت بهتر گرانتر هستند. البته استثنا نیز وجود داشته و برخی از خانه های اجاره ای بسیار لوکس بوده که قیمت آنها بسیار بیشتر از هتل هاست. قبل از سفر بودجه خود را بررسی کنید تا در طول آن به مشکل بر نخورید.

مانند محلی ها غذا بخوریدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

عموما رستوران های لوکس و فست فود های گران قیمت مخصوص مسافران است. این محل ها هزینه زیای از شما دریافت میکنند. میتوانید مانند محلی هایی که تازه از کار برگشته و در حال رفتن به خانه اند غذا بخورید. برای این کار نیز میتوانید از وبسایت ها کمک بگیرید تا در محل مورد نظر ارزان ترین و با کیفیت ترین رستوران را به شما معرفی کنند.

حواستان به جیبتان باشدچگونه ارزان سفر کنیم www.howcanu.com

قبل از شروع مسافرت تمام جوانب آن را سنجیده و سپس برنامه ریزی کنید. بودجه ای را که برای این سفر اختصاص داده اید با دقت انتخاب کنید. نکته مهم این است که پول خورد های سفرتان را خرج نکرده و در نهایت با اسکناس های درشت تر تعویض کنید. از انجام فعالیت های پر هزینه و کوتاه خودداری کنید تا با حد اقل بودجه سفری خوب و خاطره ساز داشته باشید.