تعویض واشر درب یخچال، و یا تعمیر واشر درب یخچال. آیا با این دو جمله در زندگی روزمره برخورد کرده اید؟آیا با ساختمان یخچال و فریزر منزل خود آشنا هستید؟ دیگر خانه ای بدونه حضور یخچال و فریزر و یا حداقل یکی از آن ها معنایی ندارد. امروز در هاو کن یو شما فرا خواهید گرفت که واشر درب یخچال تا چه اندازه بر روی سلامت و کارکرد یخچال و فریزر تا ثیر دارند و در صورت بروز مشکل در این قسمت چگونه آن را برطرف کنید.

واشر دور درب یخچال و فریزر که نقش مهمی در کارکرد یخچال دارند به راحتی بر روی کیفیت مواد موجود در درون یخچال و فریزر، مقدار مصرف برق یخچال و همچنین بر روی طول عمر یخچال تاثیر دارد. از طرف دیگر با ریختن مواد غذایی بر روی قسمت های مختلف واشر یخچال و یا تماس آن با مواد غذایی مختلف، تمیز کردن آن بیش از بیش ضروری به نظر می رسد چرا که در بلند مدت باعث ایجاد فساد و البته بوی ناخوشایند می شود که تمیز کردن به همان صورت به راحتی باعث آسیب به واشر می شود که بهتر است خارج شود. با آموزشی که امروز در سایت چگونه ها یعنی “هاو کن یو” فرا خواهید گرفت در مدت زمانی بسیار کم و با هزینه ای ناچیز به راحتی واشر درب یخچال را تعمیر و یا درصورت نیاز تعویض می کنید. با هاو کن یو همراه باشید.

تست واشر یخچال

august-home-maintenance-to-do-list-7-refrigerator

از کجا بفهمیم که آیا زمان تعمیر و یا تعویض واشر یخچال فرا رسیده است یا خیر؟ برای این کار وبسایت هاو کن یو به شما چندین روش پیشنهاد می دهد. یک اینکه اگر در اطراف درب یخچال سرما احساس میکنید این بدین معنی است که واشر کارایی خود را از داده است و احتما واشر خیلی فرسوده شده است و هر چه زودتر باید واشر تعویض شود. راه دیگر ترفندی است که در کانال وبسایت هاو کن یو هم به این مورد اشاره کردیم و ان این است که یک اسکناس در دست بگیرید و دری یخچال را بز کنید و سپس اسکناس را بین درب قرار دهید، اگر اسکناس به راحتی پس از بسته شدن درب خارج شد پس آن قسمت از واشر درب دچار مشکل است. این کار را برای نواحی مختلفتکرار کنید.

عدم تعویض واشر آسیب دیده علاوه بر افزایش هزینه برق در بلند مدت به اختلال در کار یخچال هم می انجام.

یخچال و یا فریزر را از برق جدا کنید

unplug

قبل از هر چیز و یا انجام هر کاری شما می بایست یخچال را از برق جدا کنید تا ضمن ایمنی در انجام کار از آسیب به یخچال هم جلوگیری به عمل بیاید.

پیچ ها را باز کنید

dsd

حال به سراغ واشر یخچال بروید و با دست به آرامی قسمت رویی واشر را با لا بگیرید و یا کنار بزنید. به راحتی شما پیچ های پنهان شده در زیر واشر را مشاهده خواهید کرد. بسته به مدل یخچال ممکن است از گیره یا پیچ های مختلف استفاده شده باشد. شما تنها کافیست با دقت به دنبال این گیره یا پیچ ها بگردید و سپس آن ها شل کنید ولی به هیچ وجه از جای خود خارج نکنید.

واشر را خارج کنید

dfdf

پس از اینکه تمامی پیچ ها را کمی باز و شل کردید که بهتر است این کار را ضربدری انجام دهیدف حال به ارامی و بدونه صدمه به واشر پیچ ها را به همان حالت ضربدری خارج و در نهایت با دقت واشر را جدا کنید.

واشر را بررسی و تمیز کنید

hjyt

حال واشر خارج شده را با دقت برسی کنید. اگر احیانا این واشر تست های بالا را به سلامت پست سر گذاشته بود و شما هم در این برسی پارگی و یا صدمه ای بر روی آن مشاهده نکردید پس حال تنها میبایست به شستن و تمیز کردن ان ادام کنید و ان را با آب و صابون و یک پارچه به خوبی بشویید.

واشر خشک کنید

sasasas

اگر تست ها در مراحل بالا موفقیت آمیز بود حال تنها کافیست واشر شسته شده را خشک و آماده جا گذاری کنید. در غیر این صورت با هزینه ای کم اقدام به خرید یک واشر نو متناسب با برند و مدل یخچال خود کنید.

واشر را گریس یا وازلین بزنید

tytt

حال چه واشر نو چه واشر قبلی را استفاده می کنید در قسمت و سطحی که قرار است بر روی درب قرار گیرد و به درب متصل شود به صورت سراسری مقداری بسیار کم و یک لایه نازک گریس و یا وازلین بزنید تا ضمن ایجاد خاصیت عایقی بیشتر از ترک و خشک شدن آن در آینده هم جلوگیری شود.

واشر را در سر جای خود قرار دهید

st

حال واشر را مطابق جایگاهی که بر روی ان تعبیه شده است بر سر جای خود قرار داده و به آرامی و بدونه فشار شروع به بستن پیچ ها در سر جای خود کنید. به هیچ عنوان پیچ ها را پیش از حد محکم نکنید که به واشر صدمه بزنید. بهتر است بستن پیچ ها را از گوشه شروع کنید.