بگذارید با شما صادق باشیم. کسب و کاری که بدون تفکر و با عجله به وجود آمده باشد محکوم به شکست است. ممکن است برایتان پیش آمده باشد که کسب و کار جدیدی را شروع کرده اید و پس از مدتی با اینکه تمام وقت، هزینه و انرژی خودتان معطوف این کار کرده اید شکست سختی خوردید. این شکست، صرفا به دلیل بد بودن ایده یا مشکلات بازار کار نیست. این امکان وجود دارد که مشکل از برنامه ریزی شما بوده باشد. کسب و کارتان به سود دهی نرسیده است؟  اگر 13 نکته زیر را قبل از شروع آن در نظر نگیرید با احتمال زیاد با شکست مواجه خواهید شد.

در ادامه این مقاله با 13 مورد که همانند چتر نجات کسب و کار شما در هنگام سقوط عمل می کنند همراه باشید.

شغل پاره وقت

به شدت به شما توصیه می کنیم که یک شغل پاره برای خودتان دست و پا کنید تا هنگام شروع کسب و کار جدید یک درآمد تضمین شده داشته باشید. شغلی را انتخاب کنید که نسبت به شرایط شما انعطاف پذیری لازم را داشته باشد و نیاز به پنج روز و هر روز هشت ساعت از وقت شما نداشته باشد. بهتر است شغل پاره وقتی در صنعت مورد علاقه خود پیدا کنید تا نکاتی نیز یاد بگیرید. داشتن شغل پاره وقت فشار های مالی و اقتصادی را نه تنها در کسب و کار شما تا حد زیادی کمتر خواهد کرد بلکه در زندگی شخصی نیز با آسودگی خیال بیشتری خواهید بود.

بهترین راه برای پیدا کردن یک شغل پاره وقت بررسی توانایی ها و مهارت های شماست که می تواند پول ساز باشد. در زیر آموزش شروع یک کسب و کاره پاره وقت را بررسی کرده ایم برای مطالعه آموزش فریلنسینگ روی لینک کلیک کنید.


چگونه یک درامد جانبی پولساز داشته باشیم ؟


 به سراغ فریلنسینگ یا آزاد کاری بروید

اگر شما هم با توجه به مهارت و دانشی که دارید تمایل به یافتن شغل و انجامشان در محل کار شخصی خود و یا حتی در منزل دارید بد نیست با فریلنسینگ و فریلنسر ها و البته نکاتی که برای پیدا کردن پروژه های مناسب باید مد نظر داشته باشید، آشنا شوید. خیلی از افراد در جامعه عمر گرانبهای خود را، به این امید که روزی استخدام یک شرکت یا سازمان بشوند، صرف پیدا کردن کار دائم با حقوق ثابت و امن تلف می کنند. غافل از اینکه ورود به عرصه ی کارآفرینی راز موفقیت بسیاری از افراد بوده است، نه قفل و زنجیر شدن به میز این شرکت و آن شرکت. فرصت های شغلی مختلفی هم که وجود دارد را یا نادیده می گیرند یا اگر هم موقتا وارد یکی از آنها بشوند به طور جدی انها را در نظر ندارند.

ابتدا کارمند باشید و سپس کارمند استخدام کنید

به عنوان شخصی که می خواهد یک استارتاپ یا کسب و کار را راه اندازی کند باید بدانید که رییس بودن چگونه است. پیشنهاد می کنیم ابتدا مدتی نزد یک رییس خوب کار کنید. شرایط کاری و پیشبرد سازمان را بسنجید و تجربیات خود را بالا ببرید. یک مدیر خوب مدیری است که به اندازه تمام کارمندانش تجربه و مهارت داشته باشد. پس سعی کنید زمانی که برای کسی کار می کنید ازهیچکدام از وظایف محوله نگذرید و همه را با اشتیاق انجام دهید چرا که قطعا روزی در استارتاپ خودتان به کار خواهد آمد.

یک شریک خردمند انتخاب کنید

اگر نمی خواهید کار خود را به تنهایی آغاز کنید قبل از شروع حتما به دنبال یک شریک خردمند باشید. خردمند بودن نه تنها نشان دهنده محتاط بودن نیست بلکه بدین معنی است که در زمان مناسب کار مناسب را انجام دهد. مشورت بپذیرد و خود را با شرایط سخت وفق دهد. داشتن یک شریک خوب قطعا می تواند به شکوفا شدن هرچه زودتر استارتاپ شما کمک کند.

با حد اقل ها شروع کنید

می توانید کسب و کار خود را با سرمایه گذاری های اندک شروع کنید و به نتایج مثبت برسید . اگر شریک دارید هر کدام در حد توانتان بودجه برای کار فراهم کنید. بسیاری از کارآفرینان با سرمایه های بسیار کم شروع کرده اند و به موفقیت رسیده اند.

یک شریک تجاری پیدا کنید

می توانید کسب و کار خود را با یک شریک تجاری از صفر شروع کنید و با برنامه ریزی صحیح حتی بدون هزینه اولیه کارتان را جلو ببرید . برای مثال، برخی از شرکای تجاری ابتدا با برگزاری سمینار و فروش مربیگری های آنلاین و کارهایی از این قبیل سرمایه اولیه را به دست می آورند. در این حالت نه خطری وجود دارد و نه احتمال شکست. از طرفی نیاز به شبکه امنیتی دیگری هم ندارید.

کمک های مالی

می توانید برای شروع کار از کمک های مالی دولتی استفاده کنید. روند پیچیده ای نیست، اما باید به طور صحیح انجام شود. برخی از ارگان های دولتی وام هایی را برای کمک به کارآفرینان در نظر می گیرند که شرایط پرداخت مناسب تری نسبت به وام های بانکی دارد. قرض گرفتن پول از دوست یا خانواده هم راه حل دیگری است. البته این یکی از راه هایی است که به ندرت پیشنهاد می کنیم . چون در برخی تجربه ها دیده شده است که کار با فامیل یا دوستان بسیار اعصاب خردکن است مخصوصا وقتی پای قرض گرفتن پول در میان باشد.

جذب سرمایه

این مدل کسب و کار واقعا کاربردی ست. پیش فروش ایده ها به خاطر جذب سرمایه  به شما این امکان را می دهد که سرمایه لازم برای شروع کارتان را افزایش دهید. مسئله اصلی این است که اکثر مردم فکر می کنند مشکل مالی دارند، اما در واقع مشکل اصلی آگاهی است. به همین دلیل است که بسیاری از پروژه های جذب سرمایه که موجب افزایش سرمایه فراوانی می شوند، هنوز موفق به عرضه در بازار نشده اند. باید خاطر نشان کنیم که راه اندازی کسب و کار آسان نیست، حتی زمانی که صاحب سرمایه هستید.

پس انداز

با استفاده از پس اندازهایتان قطعا می توانید کسب و کار خوبی برای خودتان فراهم کنید. این یک شبکه امنیتی بسیار عالی هست، اما به نظم زیادی نیاز دارد. دقت کنید همیشه داشتن یک حساب پس انداز برای روز های مبادا بسیار کاربردی است و می توان سکوی پرتاب برای شما و کسب و کارتان باشد.

چه بسیار مواقعی که در کسب و کار شما داشتن مقداری پشتوانه مالی در یک زمان حساس

واگذاری

اگر در ابتدا بر فروش ایده های محصولاتتان تمرکز کنید، می توانید  مقدار خیلی کمی از پولتان را صرف واگذاری کنید. بدون اینکه به هیچ شبکه دیگری  نیاز داشته باشید. این واگذاری ها و شرایطش انواع مختلفی دارد که در این مقاله نمی گنجد ولی همیشه این موضوع را با آگاهی کامل باید مد نظر داشته باشید.

برخی زمان ها شما باید یک قدم به عقب بردارید تا بتوانید دو قدم دیگر رو به جلو بردارید. این عقب گرد های کوچک در هر کسب و کاری همیشه وجود دارند و می توانند کلیدی برای موفق بعدی شما باشند.

آزمودن

می توانید با تمرکز بر یک الگوی اولیه و پرداخت هزینه جهت تبلیغات چشم انداز بهتری داشته باشید. امروزه می توانید با استفاده از سیستم رسانه های اجتماعی تبلیغات خود را به نمایش درآورید. بعضی از شرکت ها با استفاده از برنامه های تبلیغاتی، محصولاتی که هنوز آماده نشده اند را تبلیغ می کنند تا بتوانند میزان تقاضای بازار را برای آن ارزیابی کنند و با ریسک کمتری کار را شروع کنند. قبل از اینکه پریشان شوید و شب ها بیدار بمانید، یک شبکه اجتماعی برای خودتان ایجاد کنید. گاهی ممکن است نسبت به خودتان و روند کار کمی مردد شوید و این موضوع همیشه مشکل ساز است. با یک اکانت اجتماعی درست، می توانید کارآفرین شوید، بدون اینکه آینده خود و خانواده تان را در معرض خطر قرار دهید.