چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ چگونه بیت کوین به دست بیاوریم؟ روش های استخراج بیت کوین چیست؟ با چه نرم افزار هایی می توان ارز دیجتال استخراج کرد. روش های استخراج ارز دیجیتال چیست؟ در این مقاله از هاو کن یو به این سوال به صورت جامع و کامل پاسخ خواهیم داد.

قبل تر در مقالات مرتبط با ارز های دیجیتال و کریپتو ها و همچنین معرفی ارز های دیجیتال، در رابطه با این که تقریبا به قطع، آینده ما با بلاک چین و بعد مالی آن که ارز های دیجیتال است گره خورده است. گفتیم که اگر می خواهید آینده نگر باشید باید حتما در رابطه با ارز های دیجیتال، بیت کوین، شبکه بلاک چین و روش های استفاده و کار با آن ها اطلاعاتی کسب کنید. حال در این مقاله به اتفاق شما کاربران هاو کن یو می خواهیم یک قدم به جلو تر برداریم و با روش های استخراج ارز های دیجتال همانند، بیت کوین، اتریم، بیت کوین کش و … آشنا شویم.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا به دنبال به دست آوردن پول بیشتر هستید. بله ارز های دیجیتال یک روش و شاید این روز ها از جذاب ترین روش های کسب پول هستند. برای ما ایرانی ها با توجه به تحریم ها، مشکلات اقتصادی، کاهش ارزش پول ملی و .. این مورد جذاب تر هم می شود.

اگر با ارز های دیجیتال آشنا نیستید باید ابتدا با اصطلاحات، نحوه کارکرد، شبکه بلاک چین و همچنین ارز های دیجیتالی همچون بیت کوین آشنا شوید که در لینک های زیر می توانید این موارد را دنبال و مطالعه کنید.


بیت کوین چیست و چگونه آن را خریداری کنیم؟ (مفاهیم کلی بیت کوین)

فناوری بلاک‌چین چیست؟ راهنمای جامع و مرحله به مرحله برای مبتدی ها

اما آیا واقعا می توان از ارز های دیجیتال و کریپتوکارنسی ها پول به دست آورد؟

جواب کوتاه این است که بله می توانید از این راه کسب درآمد کنید. حتی می توانید از این راه ثروتمند شوید. چیزی که گفته نمی شود این است که این فرایند هم مثل هر صنعت و کسب و کار دیگری یک فرایند آهسته و سخت است که باید واقعا به آن متعهد باشید تا پاسخ دهد. درست همانند هر کسب و کار شما در این زمینه هم برای موفقیت به اطلاعات، مهارت، تجربه و البته گاهی زمان ها کمی شانس نیاز دارید. کسب و کاری که البته این روز ها با استقبال افراد زیادی رو به رو شده است.

بر اساس مسیری که شما کاربران انتخاب می کنید، راه اندازی جریان درآمدتان نیازمند صرف زمان، هزینه و ارتباطات سخت است. هاو کن یو برای کمک به شما راهنمایی را حاوی بیش از 20 روش برای به دست آوردن ارز آنلاین برایتان فراهم کرده است. لطفا توجه کنید که این روش ها به هیچ وجه تضمین شده نیستند. این مقاله برای پولدار شدن یک شبه نیست بنابراین اگر به دنبال راه های آسانی برای به دست آوردن پول هستید احتمالا در این فهرست چیز جالبی پیدا نمی کنید.

روش های استخراج بیت کوین و ارز های دیجیتالی

روش های استخراج ارز های دیجیال: ارز دیجیتال بخرید و نگه دارید

با فرایند بخر و نگه دار حداقل ما ایرانی ها به خوبی آشنا هستیم. بهتر از هر فرد دیگری در کشور های دیگر!!همانطور که دلار، خودرو، طلا و .. خریداری کرده و منتظر می مانید تا ارزش آن بیش تر شود و بعد بفروشید و سود نسیبتان شوید ارز های دیجیتال هم وضعیت مشابهی دارند.

تقریبا تمامی پیش بینی ها حداقل در بلند مدت برای ارز های دیجیتال حاکی از افزایش ارزش تمامی ارز های دیجیتال به خصوص بیت کوین است. در این روش شما ارز های دیجیتال را خریداری کرده، مدتی منتظر می مانید و بسته به انتظار و قدرت ریسکی که دارید آن را در زمان مورد نظر که دارای ارزش بیش تر است می فروشید.

اگر به طور نسبی بخواهیم بگوییم، این راه “ایمن ترین روش” برای به دست آوردن کریپتوکارنسی است. تمام چیزی که نیاز دارید این است که تا جایی که راحت هستید مقداری ارز برای سرمایه گذاری بخرید و فقط آن را به مدت یکسال نگه دارید. اگر نوع سکه ای که خریده اید یکی از محتمل ترین و نوید بخش ترین کریپتوکارنسی ها باشد، احتمالا بهایش از چیزی که برای خرید آنها هزینه کرده اید بالاتر می رود. مسئول کار خود باشید و تحقیقات لازمتان را انجام دهید، فقط به خاطر اینکه کسی سکه ای را به شما پیشنهاد داده آن را خریداری نکنید. به دنبال اطلاعات لازم دربارۀ سکه باشید، از جمله گزارشات آن و نقشۀ راه آن و آنها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید، مثلا موجودی در حال گردش، ظرفیت بازار و حجم روزانۀ تبادلات رایج را بررسی کنید. بعضی از سرمایه گذاران 12 نوع سکۀ متفاوت را خریداری می کنند و برای یک سال نگه می دارند.

طبیعی است که این روش خالی از ریسک نیست و احتمال کاهش ارزش و ضرر هم وجود دارد. این شما هستید که با دانش و اطلاعات باید در زمان مناسب و بر اساس پیش بینی ها اقدام به خرید و یا فروش کنید.

وبلاگ نویسی، متصدی پست ها و نظر دادن

یوتیوب از سال 2004 متولد شده است و اگر بیش از 10000 بازدید در هر ویدئو داشته باشید می توانید با پست گذاشتن ویدئوهایتان در آنجا پول خوبی به دست آورید و همین موضوع در مورد وبلاگ نویسی هم صدق می کند. گوگل با پلتفورم های ادسنس بر این فضا چیره شده است اما کریپتوکارنسی با گزینۀ دیگری در استیم کوین، آن را به ما ارائه می دهد.

استیم کوین Steem coin سکه ای است که پشت پایگاه وبلاگ نویسی Steemit است. Steemit روشی را به وبلاگ نویس های کوتاه مدت معرفی می کند تا با وبلاگ نویسی هر روزه مقدار درآمد معقولی داشته باشند. کاربران استیمیت می توانند با وبلاگ نویسی، نوشتن نظرات و سازماندهی محتوا برای دیگر کاربران استیمیت درآمدزایی کنند. زمانی که در استیمیت ثبت نام کنید به سایت های خواهر آن همچون Dtube (نمونۀ غیر متمرکز یوتیوب) و Busy.org (نسخۀ غیر متمرکز توئیتر) نیز دسترسی دارید که در این سایت ها هم فرصت به دست آوردن استیم کوینزها را دارید. در واقع یک تغییر انقلابی برای نگاه کردن به رسانه های اجتماعی است که شما را به این فکر می اندازد که اگر استیمیت به یک واسطۀ اصلی تبدیل شود، این کار تا چه حد سود ده خواهد بود.

سرمایه گذاری در فاسِت Faucet farming

ابتدا بگوییم

فاست چیست:

فاست های به صورت خلاصه در واقع سایت ها و یا نرم افزار ها و حتی بازی هایی هستند که به صورت آنلاین اجرا می شوند و شما در ازای بازی، یا انجام کاری، مقداری ارز دیجیتال به دست می آورید. اینکه ایا هدف این سایت ها گسترش و همه گیر کردن ارز های دیجیتالا، یا برای رضای خدا، یا تبلیغات و کسب درآمد، را اینجا رها می کنیم. ولی شما کاربران بدانید که می توانید در این سایت ها به ازای انجام کاری مقداری هرچند ناچیز ولی رایگان بیت کوین و .. به دست بیاورید.

فاست ها به هیچگونه سرمایه گذاری از جانب شما نیازی ندارند، آنها با ارائۀ تبلیغات به شما و اینکه به شما اجازه می دهند بخشی از آن را به خاطر تلاشتان برای خودتان طلب کنید، درآمدزایی می کنند. سایت های بی شماری در شبکه وجود دارند که می گذارند شما هر چند دقیقه مقدار اندکی بیت کوین از طریق فاست ها به دست آورید و در نهایت مقدار بیت کوین کافی برای نقد کردن و مقداری هم برای نگه داشتن در کیف پول مجازی تان جمع آوری کنید. برای پیدا کردن سایت های فاست شما کاربران ها و کن یو به سراغ گوگل بروید و این دو سایتی که به نظر محبوب تر از همه می رسند را بررسی کنید.

  • Free Bitcoin
  • Free Dofecoin
  • Cointiply- Free Bitcoin or Dogecoin
  • Free Dash
  • Free Ethereum
  • Free Cardsno

ماینینگ یا استخراج بیت کوین و ارز های دیجیتال

کم کم باید خودتان دست به کار شوید، باید بیل و کلنگ را به دست بگیرید و به دنبال گنج بروید. بیل و کلنگی که کامپیوتر و یا سیستم شخصی شماست و قدرت پردازش سیستم شما حکم بزرگی بیل و کلنگ را دارد.

ماینینگ را در کنار بیت کوین و ارزهای دیجیتال زیاد شنیده اید. ماینینگ یا به فارسی استخراج بیت کوین یکی از مهم ترین روش های به دست آوردن بیت کوین یا هر ارز دیجیتال است.

اینکه این روش چگونه است را قبل تر در هاو کن یو توضیح دادیم. گفتیم که بلاک چین یک شبکه غیر متمرکز است و پردازش های آن از طریق پردازنده هایی که کاربران بلاک چین به اشتراک می گذارند انجام می شود. یعنی قدرت بلاک چین از قدرت کاربرانی که پردازنده های کامپیوتری خود را با شما به اشتراک گذاشته اند حاصل می شود. این سیستم هم در ازای اشتراک گذاری پردازش گر های کامپیوتری، موبایلی و …. با این شبکه و البته قدرت آن ها به شما پاداش می دهد و آن پاداش ارز دیجیتال است.

البته ماینینگ به یک میدان رقابتی تبدیل شده و کامپیوتر شخصی استاندارد شما یا لپ تاپتان نمی تواند از پس آن بر بیاید. چرا که قدرت پردازشی لازم و یا کافی را ندارد. برای داشتن بازده باید روی یک کامپیوتر پیشرفته و تعدادی پردازندۀ گرافیک (یا همان GPU) اضافه سرمایه گذاری کنید، سپس با وجود این سرمایه گذاری سخت افزاری باز هم چند ماه طول می کشد که به سود دهی برسید، چرا که درآمد زایی از طریق ماینینگ گاهی بسیار کند پیش می رود.

خبر خوب این است که حتی اگر بخواهید دست از این کار بکشید باز هم می توانید از سخت افزارتان برای کارهای دیگری همچون شرط بندی یا بازی کردن استفاده کنید. خبر بد این است که این سخت افزار فنی است و ممکن است به همین خاطر مجبور شوید برای حفظ رقابت در ماینینگ باقی بمانید. اگر به ماینینگ علاقمند هستید می توانید با گوگل کردن این عبارت به راحتی در این زمینه کسب اطلاع کنید. وبسایت whattomine.com منبع خوبی (البته به زبان اصلی) است.

ماینینگ با موبایل: پروژۀ جدیدی با نام Electroneum قصد دارد به کاربران این امکان را بدهد تا از طریق گوشی های موبایل هوشمندشان درآمد زایی کنند.

ماینینگ از طریق مرورگر: اگر مایل باشید می توانید با مرورگر سادۀ ماینینگ کارتان را شروع کنید و با استفاده از ابزار هایی مانند Cryptotab یا DogeOil تعدادی بیت کوین در مرورگر گوگل کرومتان پیدا کنید.

البته استفاده از کامپیوترهای شخصی و گوشی ها و … با ابزاری همچون کرپتوتب و … شما را به درآمد آن چنانی نخواهد رساند ( اگر با ضرر ناشی از پول برق و یا صدمات رو به رو نشوید) مگر به روش هایی همچون جذب زیر شاخه در کریپتو … رو بیاورید. البته مطمئنا برای شروع و تجربه حس استخراج بیت کوین با سیستم های معمولی این روش بد نیست.

استخراج ابری یا کلود ماینینگ Cloud mining

اگر بخواهید از دستگاه ها استخراج بیت کوین استفاده کنید با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد که باید مهارت ها و تجهیزات لازم برای رفع این مشکلات را داشته باشید. یکی از این مشکلات گرمای تولیدی توسط این دستگاه های پر قدرت و تهویه مناسب است.

اما اگر دوست ندارید با وجود سخت افزارها یکی از اتاق های خانه تان را به سونا تبدیل کنید، یا اگر می خواهید نیازی نداشته باشید تمامی این مهارت ها و سخت افزار ها را خود در خانه خود تهیه کنید روش استخراج ابری یا کلود ماینینگ به کمک شما خواهد امد.

در این روش افراد و یا شرکت هایی که مزرعه های استخراج را در اختیار دارند با شما قرار داد بسته و شما بدون دانش نصب و راه اندازی و نگهداری از تجهیزات این شرکت ها استفاده می کنید و در ازای آن هزینه ای پرداخت می کنید.

خدمات کلود ماین این توانایی را به کاربران پیشنهاد می کند تا تجهیزات ماینینگ را اجاره کنند و البته نشان داده شده که این روش اگر با کلاه برداری شرکت های همراه نباشد، سودآور است و می تواند شما را به سود خوبی برساند.

این قراردادها ارزان تمام نمی شوند و علی رغم سرمایه گذاری انجام شده، استفاده از این روش 4 ماه فرصت لازم دارد تا به سوددهی برسد و پس از این مدت شما هر روزه سود خالص دریافت خواهید کرد. هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنید (که اصطلاح درست در اینجا این است: هر چه قدرت قدرت پردازش و یا هش ریت Hash Rateرا بالاتر ببرید) پول بیشتری به دست می آورید، بنابراین شما در ابتدا به سرمایه گذاری بالایی مثلا 10000 دلار نیاز دارید تا بتوانید روزانه 20 دلار به دست آورید. نمونه هایی از سرویس های قابل اعتماد کلود ماینینگ عبارتند از: genesismining.com، hashing24.com، hashflare.com و nicehash.

سرمایه گذاری (Staking)

در مواجهه با کریپتوکارنسی دو مکتب فکری رایج وجود دارد، یکی کار کردن، که در اینجا ماینینگ یا استخراج مطرح است، و دیگر سرمایه گذاری.

سرمایه گذاری به دارندگان یک سکۀ خاص اجازه می دهد به ازای حمایت از شبکه، کسب درآمد کنند. شما باید با خرید مقدار مشخصی از یک ارز خاص سرمایه گذاری کنید و یک کیف پول و یک گره node مجازی ایجاد کنید و سپس در نهایت ارزتان را به یک گرۀ تازه ایجاد شده منتقل می کنید که برای تأیید تراکنش ها در بلاک چِین مورد استفاده قرار می گیرند. با اضافه شدن بلاک ها کاربران بر اساس مقدار سرمایه ای که گذاشته اند پاداش می گیرند. ارزهای رایجی که می توانید روی آنها سرمایه گذاری کنید عبارتند از: Lisk، Ark، Neo، Otum، OMG، Cardanoو Stratis.

ایردراپ ها (Airdrops)

معنی لغوی اریدراپ بار ریزی هوایی است. وقتی ارز جدیدی معرفی می شود یا دسته ای از ارزها به منظور کسب سود و برتری پخش می شوند، بسیاری از شرکت ها ایردراپ ها را امتحان می کنند. این یعنی اینکه مثلا شما به کیف پول خود سر می زنید و مشاهده می کنید مقداری توکن های اتریوم به کیف شما سرازیر شده است بدون اینکه شما کار خاصی انجام داده باشید.

یک ایردراپ زمانی رخ می دهد که تیم توسعۀ کریپتوکارنسی سکه هایشان را به صورت رایگان یا در قبال کارهای کوچکی مثل دانلود کردن نرم افزارشان، کیف پول بومی، یا ثبت نام در ICO توزیع می کند. اگر میخواهید بدانید ایردراپ چه زمانی رخ می دهد در سایت هایی مانند Earn.com و همینطور Airdropalert.com ثبت نام کنید. این تنها یک استراتژی مارکتینگ از سوی ساپورتر های ارز های دیجیتال است. که اگر به اطلاعات بیش تر نیاز دارید با مقدار بیشتری در رابطه با ایردراپ ها سرچ کنید.

بونتی هاBounties (اعانه ها)

بونتی ها هم شبیه به ایردراپ ها هستند و در آنها شرکت ها به دنبال ارائۀ انگیزه برای افزایش محبوبیت سکه شان هستند و فرق آن اینجاست که کسب درامد در این روش به صورت جایزه و پاداش است. شرکت ها امور بازار یابی مانند به اشتراک گذاری مطالب در فیس بوک و توئیتر و وبلاگ نویسی را برای کاربران فراهم می کنند و به کسانی که این کارها را انجام می دهند با کریپتوکارنسی پاداش می دهند. در واقع شما در ازای انجام کاری دستمزی از ارز های دیجیتال دریافت می کنید. اگر می خواهید بدانید که بونتی ها چه موقع رخ می دهند در سایت bounitesalert.com ثبت نام کنید.

بازی کردن

شک دارم این یکی به توضیح نیاز داشته باشد. تمام چیزی که نیاز دارید این است که با گوشی هوشمندتان بازی کنید و ارزهای آنلاین را به عنوان جایزه دریافت کنید. یک گزینۀ رایج و پر طرفدار Stormplay است. با سرچ ساده می توانید لیست فراوانی از بازی ها که در ازای بازی و طی کردن مراحل، ارز های دیجیتال کسب کنید را پیدا کنید.

پشتیبانی شبکه

تعدادی پروژۀ نوید بخش در این فضا وجود دارد که به دنبال ایجاد یک بازار غیر متمرکز برای منابع است. پروژه هایی مثل Golem، Sia،Presearch و Storaj که به شما این امکان را می دهند تا فضای هارد دیسک یا قدرت CPU را اجاره کنید و بر اساس ارز مورد نظر در شبکه شان پول دریافت کنید.

قسمت دوم به زودی

مقالات مرتبط


فناوری بلاک‌چین چیست؟ راهنمای جامع و مرحله به مرحله برای مبتدی ها