کاربران در حال انتقال از محتویات متنی به محتویات بصری و تصویری هستند، که این مسئله نیازمند مجموعه‌ی کاملاً جدیدی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی رسانه های اجتماعی است. بدون شک اینستاگرام یکی از سریع ترین روش ها برای رسیدن به تعداد بالایی از کاربران خاص و آشنا کردن آنها با یک برند است. اعداد دروغ نمی گویند. اینستاگرام بیش از 1 میلیارد نفر کاربر فعال و بیش از 500 میلیون حساب کاربری با فعالین روزانه دارد.

تبلیغات اینستاگرام هم برای فیسبوک و هم برای تبلیغ کنندگان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این تبلیغات روش هایی برای افزایش درامد با اینستاگرام است. روزانه تعداد بیشتری از کسب و کارها می خواهند در اینستاگرام تبلیغ کنند و این به خاطر مخاطبان باور نکردنی آن است. فیسبوک شاهد موقعیت های باورنکردنی است که می تواند چنین حجمی را به پول تبدیل کند. در‌نتیجه با رشد تکنولوژی در جهت رویکردهای بصری و تصویری، کاربران می خواهند تا حد ممکن اما در زمان کمتری اطلاعات به دست بیاورند و به این ترتیب در حال انتقال از محتویات مقاله ای به سمت محتویات تصویری هستند.

این موضوع یک مجموعه‌ی کاملا جدید از بهترین روش‌ها در رسانه‌های اجتماعی را ایجاد می کند. شرکت هایی که در حال جلب توجه کاربران هستند چطورند؟ چگونه می توانند اطلاعات صحیح را از طریق یک تصویر و متون کوتاه انتقال دهند؟ از چه استراتژی هایی برای به کار گیری مجدد کاربران در طول زمان باید استفاده کنند؟

در این مقاله روش هایی را بازگو می کنیم که می توانید از طریق آنها تا حد زیادی به فروش و بازاریابی محصولات خود در اینستاگرام بپردازید:

محتویات جالب توجه با کیفیت بالا

خریداران بالقوه به دنبال تصاویر جذاب محصولات نیستند، در واقع به دنبال محتویاتی هستند که به نوعی هیجان و علاقه را در آنها تحریک کند. می‌توانیم به این مورد با عنوان محتویات تجربی اشاره کنیم. برای اینکه بتوانید چنین احساسی را در مخاطبتان ایجاد کنید باید محتویات با کیفیتی را در قالب تصویر، ویدئو یا اسلاید داشته باشید. تولید چنین محتوایی آسان نیست و با داشتن استراتژی های مناسب شروع می‌شود. بهتر است محتوای کمتر اما با کیفیت بالا تولید کنید تا اینکه محتویاتی داشته باشید که توجه را جلب نمی کند.

مخاطبتان را بشناسید

اگرچه این موضوع کاملا شفاف به نظر می رسد اما گاهی سخت ترین کاری است که صاحبان کسب و کار باید انجام دهند. کسب و کارها در زمان ایجاد استراتژی رسانه های اجتماعی باید هدفی داشته باشند و باید روی اغوا کردن یک عده مخاطب اصلی که به آنچه که پیشنهاد می دهند علاقمند باشند، تمرکز کنند. نه اینکه هزاران فالوئر داشته باشند و هیچ یک از آنها علاقه ای به برند آنها نداشته باشند.


چگونه از استوری های اینستاگرام به صورت حرفه ای استفاده کنیم


اما باید چگونه مخاطب را شناسایی کرده و محتوایی متناسب با نیاز هایشان تولید کنیم؟ گوگل آنالیتیکس (تجزیه و تحلیل گوگل) یکی از بهترین ابزار ها برای این کار است. این برنامه داده ها در مورد یک کسب و کار را جمع آوری می کند و آن را دسته بندی می کند. شرکت ها می توانند در مورد سن، جنسیت، علائق و رفتارهای آنلاین بازدیدکنندگان وبسایتشان اطلاعات کسب کنند. این اطلاعات می تواند برای هدف گیری این دسته بندی ها در پایگاه های تبلیغاتی مختلف مانند شبکه های اجتماعی استفاده شود.

داستان های جالب توجه بگوئید

View this post on Instagram

. موزه بانک ملی ایران نمایشگر تاریخ بانکداری #موزه تاریخی #بانک_ملی ایران در قلب تهران، بنایی بسیار زیبا و دل انگیز و نموداری از ذوق و هنر معماری اوایل دوره پهلوی یکی از دیدنی های شهر تهران و دارای سه هزار اثر نفیس و بی بدیل نظیر گلدان های قدیمی و معاصر از جنس طلا و چینی، ساعت های نفیس رومیزی عتیقه، سینی های فاخر چای خوری نقره و طلا، #سکه ها و #اسکناس های قدیمی، دفترچه #حساب_پس انداز سران دولتی و مملکتی از دوران پهلوی اول تا امروز می باشد. برای دیدن #تاریخ_بانکداری ایران باید به این مکان رفت. به طوریکه بازدیدکننده به محض ورود خودرا در شعبه ای قدیمی می بیند که کارمندان در پشت باجه های بانک ملی ایران در انتظار انجام امور بانکی هستند. نمای جنوبی ساختمان #موزه بانک ملی ایران که الهام گرفته از ستون های تخت-جمشید و مزین به گلهای #لوتوس است. #موزه_بانک_ملی_ایران #ساختمان_صندوق_پس_انداز_ملی #موزه_گردی #bmimuseum

A post shared by Bank Melli Iran museum (@bmimuseum) on

یک تصویر به اندازه هزاران کلمه ارزش دارد و بهترین روش برای رساندن منظورتان به روشی خلاقانه و منحصر به فرد است. اینستاگرام به شما کمک می کند به این هدف برسید و این کار را با توانمند سازی برندتان در نقل داستان از طریق محتوای تصویری انجام می دهد. خواه این محتوا ویدئو باشد یا بومرنگ یا عکس. اینستاگرام یک ابزار ارزشمند برای ارتباط با مخاطب در سطح عاطفی است. یک کانال ارتباطی مؤثر برای قصه گوئی برند.

توصیه ی فوق العاده ای که در اینجا به شما می کنیم این است که سعی نکنید تصاویر محصولاتتان را در چشم مخاطب فرو کنید، محتویاتتان را در یک روایت بزرگتر بگنجانید. همچنین مهم است که پروفایل اینستاگرامتان را با توجه به کسب و کارتان انطباق دهید و یک سازگاری ایجاد کنید. مثلا استفاده از یک طرح رنگ، تغییر از بین تعدادی از موضوعات از پیش تعیین شده و ایجاد مجموعه ای از محتویات، مانند مجموعه ی “جلسه با گروه”. این کار به تلاش هایتان در راستای داستان گویی کمک می کند.

صدای برندتان را در اطراف محتوایتان نگه دارید

یکی از مهمترین روش ها برای افزایش فروش برند و منحصر به فرد شدن این است که همواره صدای برندتان را در اطراف محتواهایی که تولید می کنید حفظ کنید. فالوئرها می خواهند بدانند که برندتان به چه چیز باور دارد. می خواهند شخصیت برندتان را بشناسند. و بهترین راه برای برقراری ارتباط از طریق صدایی است که در پایگاه های شبکه های اجتماعی تان از آن استفاده می کنید. یک راه عالی برای ثابت نگه داشتن پیغام شبکه ی اجتماعی تان ایجاد راهنمای برندسازی است که تمامی اطلاعات و راهبردهای استایل و پیغام تصویر سازی محتوای برندتان را در خود دارد. با دنبال کردن روش های بالا می توانید محتوایتان را برای جذاب تر شدن و تبلیغات موفقیت آمیز به حد مطلوب برسانید.