کسب درآمد از سایت چگونه ممکن است؟ اگر به فکر این هستید که  یک وبلاگ یا وبسایت برای خود درست کنید و در عین حال در وبسایتتان بخش فروشگاه آنلاین ندارید، ممکن است که دوست داشته باشید تا بدانید که چه طور میتوانید  به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. سایت Entrepreneur.com نمونه ای از وبسایت هاییست که بازدید کنندگان آن میتوانند کالاهایی مثل انواع کلاه یا لباسهای هودی را از طریق آن خریداری کنند.   در حقیقت موضوع اصلی این مقاله این است که چطور میتوانید به صورت آنلاین و از طریق محتوای سایتتان کسب درآمد کنید. درست همان طور که وبسایت Entrepreneur.com این کار را انجام می دهد.  چه شما متخصص شبکه های اجتماعی باشید، یا چه متخصص موضوع یا صنایع و یا وبلاگنویس (بلاگر) باشید.

اولین مرحله به دست آوردن مخاطب است. نام تجاری شما (برند شما)  باید خوانندگانی را  که کسب و کارهای دیگر به عنوان مشتر میخواهند را جذب کند. به همین دلیل است که  شبکه های تلویزیونی زمان زیادی را صرف جذب مخاطبین ۱۸ تا ۴۹ سال می کنند – زیرا آن ها میداند که افرادی که در این محدوده سنی قرار می گیرند با توجه به تبلیغات تلویزیونی به احتمال بیشتری خرید خواهند کرد. برای شما یا محتوای آنلاین شما، جذب مخاطبینی که با صنایع شما مرتبط هستند ، مهمتر از جذب مخاطبینی با محدوده سنی خاص است.

کسب درامد از سایتبه عنوان مثال وبسایت Entrepreneur.com به دنبال جذب مخاطبینی است که در حال تلاش برای شروع کسب و کار خود هستند  و میخواهد که به آن ها دسترسی پیدا کند، بنابراین یک مرد یا زن ۶۰ ساله که تصمیم گرفته است کار کردن برای دیگران را رها کند و چیزی جدید را امتحان کند، با این که  سنش بین محدوده ۱۸ تا ۴۹ سالگی نیست، باز هم قطعا عضوی ارزشمند  برای این سایت خواهد بود.

شاید هم دوست داشته باشید تا مخاطبین خود را با توجه به موقعیت جغرافیایی، منافع یا نقشه ای دیگر مورد هدف قرار دهید. در نهایت هر روشی را که انتخاب می کنید، مهم این است که با سعی و کوشش محتوایی معنادار برای مخاطبینتان درست کنید تا بتوانید آن ها را تبدیل به مخاطبینی وفادار کنید.

یکی از رایج ترین راه های کسب درآمد از طریق محتوای آنلاین این است که با کسب و کارهایی که برای  مخاطبان شما ارزش دارند، همکاری کنید. درست مانند این که تبلیغی در سایتتان قرار دهید که مخاطبینتان را به سایت فیس بوک هدایت کند و از این طریق به روش تبلیغات کلیکی (مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغ شما به سایت، اپلیکیشن موبایل یا رسانه‌ای دیگر هدایت می‌شوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیک‌ها و مراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده، پول  پرداخت می‌کند.) از فیس بوک کسب درآمد کنید.

برای کسب درآمد از طریق مشارکت با سایت های مختلف، حتما لزومی ندارد که صفحات وبسایتتان مثل صفحات وبسایت مثل  Entrepreneur.com ماهانه چندین میلیون بازدید داشته باشند. اگر می خواهید که به صورت آنلاین پول کسب کنید، می توانید تا به سه روش مختلف مشارکت تجاری این کار را انجام دهید.

آگهی ها

کسب درامد از سایتآگهی کردن یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد از سایت از طریق محتوای دیجیتال است. قطعا شما هم در بیشتر وب سایت های مورد علاقه خود باانواع تبلیغات مختلف برخورد کرده اید. تبلیغاتی که ممکن است در صفحه اصلی سایت جلوه کنند و به چشمتان بخورند.

اگر مخاطب سایتتان از نرم افزارهای مخصوص بلاک چین استفاده نکرده باشد، میتوانید تا تبلیغات شما را ببیند. حتی میتوانید قبل از پخش شدن ویدو، چند تبلیغ قبل آن قرار دهید تا مخاطب با آن ها مواجه شود.

در حقیقت هیچ کس دوست ندارد که در حین تجربه دیجیتال خود مدام با تبلیغات رودررو شود ، اما قطعا برای شریک تجاریتان تبلیغ کردن می تواند به منزله رسیدن به مخاطبین  مورد نظر خود باشد ، و همچنین برای شما هم میتواند به منزله کسب درآمد از سایت باشد.

اگر می خواهید که از روش تبلیغات آنلاین پول کسب کنید، باید حواستان باشد که در حد اعتدال رفتار کنید و تصمصم بگیرید که کسب و کار شما مهم تر است و یا مخاطبانین شما؟ باید متوجه شوید که  چه ترکیبی از تبلیغات می تواند در حین این که سود بیشتری به شریکتان  میرساند، تجربه ای مثبت و غیر خسته کننده را برای مخاطبینتان فراهم کند؟

حتما درباره انواع تبلیغاتی که می توانید در وب سایت استفاده کنید، اطلاعات کسب کنید.  تبلیغات ویدئویی نسبت به  بسیاری از تبلیغاتی که میتوانید در جاهای مختلف سایتتان بگذارید و مخاطب میتواند به راحتی آنها را نادیده بگیرد و رد کند ، از نرخ بالاتری برخوردارند و دقیقا به همین علت است که کسب و کارهای مختلف حاضر هستند تا برای تبلیغات ویدیویی، مبالغ بیشتری بپردازند و اخیرا همگی به این سبک از تبلیغات روی آورده اند و تغییر رویه داده اند و به دنبال منافعی هستند که فقط از طریق تبلیغات ویدیویی به دست می آیند.

ساختن تبلیغات ویدئویی نیز به این معنی است که باید محتوای ویدئویی داشته باشید، و باید ویدیو شما به  قدر کافی خوب و بلند باشد تا زمانی که مخاطب آن  را میبینید، برای آن ارزش قایل شود و بدان توجه کافی کند. مسلما اگر یک  تبلیغ ۳۰ ثانیه ای بسازید که ۱۵ ثانیه از آن محتوای جذاب و خوبی نداشته باشد، قطعا بیننده های تکراری زیادی نخواهید داشت.

در مقابل، تبلیغات بنری و یا جعبه های تبلیغاتی قرار داده شده در محتوای آنلاین سایت ها  معمولا نرخ پایین تری دارند، زیرا بازدیدکنندگان سایت میتوانند به راحتی با اسکرل کردن از روی این تبلغات بگذرند و آن ها را نادیده بگیرد، اما شما میتوانید تا (با مهارت و حفظ اعتدال) و بدون خدشه دار کردن احساس مخاطب سایتتان زمانی که از وبسایت شما بازدید میکند، چندین تبلیغ از این دسته را نیز داخل صفحاتتان بگنجانید

در حقیقت، اگر هوشمندانه رفتار کنید، میتوانید در حین ارائه تبلیغات،  تجربه کاربر سایتتان را نیز بهبود بخشید. وبسایت  IMDB.com ( سایتی با موضوع انواع فیلم و اطلاعات مربوط به فیلم ها) یک مثال خوب در  این ضمینه است و گاهی اوقات پوستر و بنرر مربوط به فیلم برتر هفته را به صورت بک گراند (تصور پیش زمینه) در صفحه مربوط به بازدیدها قرار می دهد و معمولا برای این کار از یک تصویر خوب استفاده میکند و مخاطب نیز با کلیک بر روی عکس به سایتی دیگر به نام Fandango که در ضمینه فروش بلیط فعالیت میکند، هدایت می شود.

این  تبلیغ به وبسایت Fandango کمک می کند، زیرا یکی از بزرگترین وب سایت های دنیا یعنی IMDB، کاربرانی را برای خرید بلیط به وبسایت Fandango هدایت میکند  و علاوه بر آن به بازدید کنندگان کمک می کند تا به راحتی سینمایی پیدا کنند که بتوانند  فیلمی که بدان علاقه دارند را تماشا کنند. در حقیقت این کار یک معامله دو سر برد برای هر دو سایت است.

تبلیغات محتوایی(Native)

کسب درامد از سایتآگهی های محتوایی کمتر از تبلیغات بنری یا ویدیوی  ناخوانده هستند. در حقیقت تمامی تبلیغات محتوایی  یا تبلیغاتی که اسپانسر دارند قاعدتا  باید به گونه ای برچسب گذاری (لیبل گذاری) شوند که مخاطبان وبسایت شما بتوانند تفاوت بین تبیلغات محتوایی را  با محتوای مطالب سایتتان تشخیص دهند.

یک تبلیغ محتوایی میتواند شامل متنی داستان مانند و با  تیتر و عکس باشد و در کنار مطالب دیگر سایتتان قرار بگیرد. نکته در اینجاست که باید بالای نوشته مربوط به تبلیغتان ذکر شود که شرکت تبلیغ کننده آن، اسپانسر است. همچنین اسم نویسنده مقاله نیز باید به نام شرکتی که تبلیغ کرده است باشد.

یکی ازروش های موفقیت آمیز تبلیغات محتوایی این است که محتوای تبلیغ شده به محتوای وبسایت شما مرتبط باشد. پیدا کردن شرکایی که در واقع سایت شما و هدف شما را تکمیل میکنند، باعث ایجاد ارزش هم برای شما و هم مخاطبینتان و هم شرکت تبلیغ کننده خواهد شد.

اغلب می توانید نمونه ای از این لیبل های  تبلیغات محتوایی را که شامل اسم شرکت تبلیغ کننده هستند  در پست های اینستاگرامی یا توییت های منتشر شده در سایت تویییتر که جنبه تبلیغاتی دارند ببینید. معمولا کنار اسم آگهی هشتگ #sponsored و یا نوشته ای که منبع تبلیغ را نشان میدهد، قرارد داده میشود.

مشارکت محتواییکسب درامد از سایت

یک تبلیغ معمولی تبلیغی است که در آن یک شریک تجاری برای گرفتن بخشی از سایت شما  هزینه پرداخت می کند و تا حدودی مشابه تبلیغات محتوایی است. اما در این مدل تبلیغ، سطح اختیار شما خیلی بیشتر است و حتی بسیاری  از برندهای تبلیغ دهنده (اسپانسر) برای اطمینان از سازگار بود محتوای تبلیغشان با پلت فرم شما، به شما پیشنهاد میدهند که خودتان نحوه تبلیغ را برایشان معین کنید.

در هر دو مدل از تبلیغات، شخص تبلیغ کننده برای به نمایش گذاشته شدن محتوایی که میخواهد به شما پول پرداخت میکند. توجه داشته باشید که شما می توانید تا با تبلیغ دهنده مشارکت کنید که کدام یک از طرفین نوع محتوایی که قرار است به نمایش گذاشته شود را تامین میکند.

یک نمونه عالی از این مدل تبلیغات سری برنامه های Elevator Pitch است که  در وبسایت  Entrepreneur.com که در ضمینه کارآفرینی فعالیت می کند به نمایش گذاشته میشود. موضوع  سایت Entrepreneur.com درباره داستان های کسب و کارهای نوظهور جوانان و کارآفرینان است، نمایش این غبیل برنامه های تلویزیونی برای این کارآفریننان و جوانان و جذب سرمایه گذار  و به واقعیت رساندن رویاهایشان، کاری دشوار و در عین حال خوشایند خواهد بود.

شرکت مخابراتی Sprint این دیدگاه را درک کرده و برای ساخت برنامه با سایت Entrepreneur مشارکت کرد و این سایت  از طریق این شرکت مخابراتی، هزینه مالی لازم برای ساخت این شو در فصل اول و سپس فصل دوم و فصل سوم را تامین کرد.

وبسایت Entrepreneur با این روش  محتوای ارزشمندی که مخاطبان انتظار دارند را ایجاد کرده و شرکای این برنامه نیز ، جایگاه برجسته ای را در زمان پخش این شو به دست آوردند، به این صورت که در حین پخش هر قسمت از شو مابین قسمت ها لوگوی شرکت sprint به طرز برجسته ای به نمایش گذاشته میشود.

نمونه یک همکاری ایده آل محتوایی به نحوی است که شریک تجاری می تواند به طوری که خللی در محتوا ایجاد نکرده و نظارتی بر روی محتوا نداشته باشد، شامل بخشی از  محتوا باشد. در حقیقت در اینجا صحبت از پیدا کردن نقطه تعادل است، به طوری که هر دو طرف برنده باشند.

خلاصه ای  از اینکه چگونه به صورت آنلاین پول به دست آورید.

کسب درامد از سایتهمیشه راه ها مختلفی برای کسب درآمد از سایت  وجود دارند ، اما سه راه اصلی  کسب درآمد “از طریق محتوا” از قبیل سه مورد زیر هستند:

 تبلیغات

کسب و کار ها و افراد و برندها مختلف به ازای گرفتن بخشی از  فضای وب سایت شما یا زمانی قبل از شروع ویدیو شما برای تبلیغ کردن حاضر به پرداخت پول هستند.

محتوای اسپانسردار

کسب و کار ها و افراد و برندهای مختلف برای ایجاد آگهی هایی که مشابه ضمینه و فعالیت و طرز نوشتار شما در سایتتان باشد، حاضر به پرداخت پول هستند.  به این مدل از آگهی، آگهی برچسب گذاری شده گفته میشود، و هدف از آن این است که با ساختن محتوایی مشابه با محتوای شما (اما با جنبه تبلیغاتی)  آن چه که کاربران واقعا از آن لذت می برند را  ایجاد کنند.