اضافه کردن کسب کار به نقشه گوگل موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. امروزه گوگل مپس ، که قبلا با عنوان google places شناخته می شد، بخشی از داشبورد Google My Business است که داشبورد گوگل برای مدیریت و پیگیری حضور آنلاین در صحنه های مختلف گوگل از جمله Google Local (Google Maps)، Google+، Google Analytics و Adwords است. همانطور که در حال آماده سازی فهرستتان هستید فقط به یاد داشته باشید که اگرچه گوگل در برخی از موقعیت ها کسب و کارها و بیزنس ها را از انجمن های اطراف در نتایج جستجوی “محلی” نمایش می دهد، اما شما فقط اجازه دارید کسب و کارتان را در شهری ثبت کنید که در آن یک آدرس فیزیکی و واقعی دارید.

اضافه کردن کسب کار به نقشه گوگل درGoogle My Business

اگر یک کسب و کار تأسیس شده دارید، احتمالا کسب و کارتان از قبل در فهرست راهنمای Google My Business موجود است و فقط لازم است آن را درخواست کنید و مدعی آن شوید. احتمالا کسب و کارها و محل های جدید باید اضافه شوند.

به Google My Business بروید

  • روی “Get on Google” کلیک کنید.

نام کسب و کارتان و آدرسش را در کادر Search وارد کنید.

کسب و کارتان را انتخاب یا اضافه کنید.

اگر کسب و کارتان در بین موارد پیشنهادی ظاهر شد روی آن کلیک کنید. در غیر این صورت گزینۀ “Add your Business” را انتخاب کنید. تعیین کنید که می خواهید نام تجاری-آدرس-شماره تلفن یا (NAP) تان چگونه در شبکه ظاهر شود و از آن NAP در اینجا استفاده کنید. (یعنی مثلا می خواهید در آدرستان خیابان به شکل Street نوشته شود یا به شکل اختصاری St. ؟) آدرسی که در اینجا استفاده می کنید به طور پیش فرض به آدرس شما در شبکه تبدیل می شود. در این مورد ثبات بسیار مهم است. زمانی که سوالات را جواب می دهید به یاد داشته باشید که هر چه اطلاعاتی که گوگل دربارۀ کسب و کار شما دارد جزئی تر و صحیح تر باشد، بهتر می تواند فهرست کسب و کارتان را طبقه بندی کند و نمایش دهد.

انتخاب طبقه بندی

نزدیک به قسمت پایین فرم، از شما خواسته می شود دسته بندی که کسب و کارتان را توصیف می کند را انتخاب کنید. انتخاب دسته بندی بسیار مهم است زیرا گوگل ضرورتاً به همین طریق کسب و کار شما و نوع جستجویی که کسب و کار شما را نمایش می دهد را طبقه بندی می کند. گوگل دسته بندی ها یا کلمات کلیدی از پیش تعیین شده ای برای هر صنعت دارد. شروع به تایپ کردن کلمۀ کلیدی تان کنید تا ببینید گوگل چه چیزی را به شما پیشنهاد می دهد، سپس بهترین آنها را انتخاب کنید. سپس شانس اضافه کردن دسته بندی های بیشتر (تا 5 عدد) را خواهید داشت.

کسب و کارتان را تأیید کنید

گوگل از شما می خواهد تأیید کنید که کسب و کارتان در همان جایی که گفته اید واقع شده است. این معمولا به معنی این است که باید یک تا دو هفته برای کارت پستالی که حاوی پین کد شناسایی است منتظر بمانید. معمولا گزینه ای به شما ارائه می شود که می توانید پین کدتان را از طریق پیامک یا یک تماس تلفنی اتوماتیک دریافت کنید. از این گزینه استفاده کنید زیرا هم سریع تر است و هم آسا نتر.

نکته: اگر مجبورید منتظر کارت بمانید، به هر کسی که نامه هایتان را چک می کند یاد آوری کنید که مراقب آن باشد، سپس بعد از دریافت کد سعی کنید در اولین فرصت ممکن آن را تأیید کنید، شما 30 روز فرصت دارید. شاید تعجب کنید اما اغلب کسب و کارها باید این فرآیند شناسایی را 2 تا 3 روز طی کنند زیرا شخصی کارت ارسال شده را دور می اندازد یا فراموش می کند پس از دریافت کردن از آن استفاده کند.

کسب و کارتان را تأیید کنید. یک صفحۀ Google+ ایجاد کنید.

ایجاد صفحۀ Google My Business اولین گامی است که در بهینه سازی جستجوی محلی برمی دارید و باید اولویت بالایی برای تمامی کسب و کارها برای آنلاین شدن وجود داشته باشد.