ایمیل مارکتینگ چیست؟ روش ها و تکنیک های ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه از طریق ایمیل مارکتینگ کسب و کار خود را گسترش دهیم؟ تکنیک های جدید ایمیل مارکتینگ چیست؟ این ها سوالاتی است که امروز از یک دید جدید در وبسایت هاو کن یو به آن ها پاسخ خواهیم داد.

اساسا ایمیل مارکتینگ را می توان استفاده از ایمیل های الکترونیکی برای بازاریابی دانست که گسترش، نشان دادن، تبلیغ کردن و در نهایت کسب درآمد بیشتر محصول یا سرویس را در پی خواهد داشت. هر چند که خود ایمیل مارکتینگ با روش ها و تکنیک هایش می تواند یک راه و روش بسیار خوب برای دریافت اطلاعات از مشتریان باشد و می توانید از این طریق با آن ها در ارتباط باشید.

همچنین ایمیل مارکتینگ را می توان به عنوان یکی از شاخه های کسب و کار اینترنتی دانست. بازاریابی ایمیلی کم هزینه، هم ساده و هم پیچیده ، کم دردسر،  بی خطر، و البته چنانچه درست و صحیح استفاده شود بسیار کارآمد است. اگر یک دید کلی داشته باشیم شما یک محصول و یا سرویس دارید که قرار است آن را به فروش برسانید و یا معرفی کنید. برای این کار یک ایمیل مناسب که خود نیازمند مهارت کافی در بازاریابی است تهیه می کنید و سپس این ایمیل را به تمامی کاربران، مشتریان، کسانی که ایمیل آن ها را در اختیار دارید و یا کمپین های تبلیغاتی می دهید و بدین صورت ایمیل ها برای افراد هدف و یا کسانی که مشتری شما فرض شده اند ارسال می شود.

البته در یک بازه زمانی احساس می شد که عمر بازاریابی ایمیل تمام شده است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. ولی کماکان به نظر می رسد یکی از بهترین ابزار های بازاریابی دیجیتالی کماکان مارکتینگ به وسیله ایمیل است. وبسایت ها و کسب و کار های بزرگ دنیا نیز همچنان این ابزار را یکی از ابزار های اصلی کسب و کار خود تلقی می کنند و از آن بهره می برند. پس به هیچ عنوان نمی توان گفت این روش منسوخ شده است.

تا به اینجا هزینه، وقت، انرژی و بسیار موارد دیگر در مقایسه با روش های بازاریابی دیگر کاهش یافته است و از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی می توانید آمار های بسیار خوبی در این روش ها کسب کنید و قدرت پیش بینی و البته تصمصم گیری خود را در موضوعات مختلف در رابطه با محصول یا سرویس خود بالا ببرید. اما حال وبسایت بزرگ inc چندین روش و تکنیک را برای ایمیل مارکتینگ موفق و تاثیر گذار معرفی کرده است که ما اینجا در وبسایت هاو کن یو آن ها را ترجمه و در اختیار شما کاربران قرار داده ایم.

چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

لیست خود را بی رحمانه انتخاب کنید

getty_187241009_117560قبل از ارسال ایمیل شما یک لیست از ایمیل های افراد حقیقی و حقوقی مختلف در اختیار خواهید داشت. ممکن است تعداد آن ها بسته به نوع بازار شما از چند صد تا چند میلیون ادرس ایمیل هم گسترش پیدا کند. روش های مختلفی برای به دست آوردن و دسترسی به این ایمیل ها وجود دارد. یکی از بهترین روش ها جمع آوری این ایمیل ها به وسیله وبسایتتان و ابزار های مشابه است. هر چند می توانید لیست هایی هم به صورت پرداخت هزینه خریداری کنید.

اما باید بدانید که با سختگیری، لیست تمام دسته ها و گروه هایی که قرار نیست ایمیل شما را باز کنند و یا مشتری محسوب نمی شوند را باید از لیست خارج کنید. کار سختی است اما باید لیست این گروه ها را حذف کنید. به دنبال مشتری واقعی بگردید و نه هر فردی. صرفا فرستادن ایمیل به یک سری آدرس، نتیجه مطلوبی برای شما به همراه نخواهد داشت.

ایمیل ها را در ساعات آزاد ارسال کنید

ایمیل مارکتینگ چیست - هاو کن یو

ایمیل مارکتینگ چیست – هاو کن یو

در طی روز و هفته ساعات و روز هایی هستند که اکثریت افراد در استراحت به سر می برند و معمولا در این روز ها و ساعات یکی از کارها چک کردن ایمیل هاست. مطالعات در این زمینه نشان داده است که در این زمان ها افراد حوصله و البته انگیزه بیش تری برای پاسخ گویی و البته دنبال کردن ایمیل های شما دارند.

البته این ساعت ممکن است برای نوع مخاطب شما متفاوت باشد. باید خودتان دست به کار شوید. در ساعت های مختلف اقدام به ارسال ایمیل کنید و ببینید بیشترین و بهترین بازخورد و یا کلیک بر روی ایمیل ها در چه ساعاتی انجام شده است. با فیدبک گرفتن شما می توانید

از نام کوچک دریافت کنندگان ایمیل استفاده کنید

اگر ایمیل های رسمی را از این موارد جدا کنید بهتر است که ایمیل ها را با نام کوچک افراد بدون تایتل هایی مثل عزیز، آقای، محترم و .. شروع کنید. این کار با استفاده از تکنولوژی به آسانی قابل انجام است. با این کار شانس باز شدن ایمل ها را توسط افرا بالا خواهید برد.

هدف در این کار برقراری ارتباط با مشتری و یا مخاطب است. باید بدانید که زیاده روی در صمیمی شدن به اندازه زیاده روی در رسمی بودن ممکن است برای شما گران تمام شود و ایمیل باز نشود. انتخاب لحن مناسب به عوامل مختلفی ار شخصیت مشتری تا نوع کسب و کار شما بستگی دارد.

در ۲۰ کلمه ابتدایی دلیل قانع کننده بیاورید

در ابتدای ایمیلی که برای مخاطب و البته مشتریان خود ارسال می کنید حتما تمامی مواردی که منجر به ترغیب خواننده به ادامه دادن ایمیل و پاسخ گویی به آن می شود را بگنجانید. خیلی صریح و واضح مواردی که باعث سود مندی مشتری خواهد شد را بیان کنید. البته شما دقت داشته باشید که هرگز غیر واقع صحبت نکنید.

باید این توانایی را پیدا کنید که مخاطب خود را در همان ابتدای کار درگیر مطلب کنید و وی را مجاب کنید تا ادامه ایمیل را مطالعه و چه بسا بر روی لینک ها کلیک شود.

تمایز خود را نشان دهید

ایمیل مارکتینگ چیست - هاو کن یو

ایمیل مارکتینگ چیست – هاو کن یو

محصول و یا سرویس شما برای آنکه بتواند موفق عمل کند باید وجه تمایز و فرقی نسبت به سایر محصولات و سرویس های مشابه داشته باشد. چه چیزی باعث می شود که مشتریان شما به سراغ سایر محصولات نروند و محصول شما را خریداری کنند؟ تمامی مواردی که جواب این سوال است را شما در متن ایمیل خود ذکر کنید.

در ایمیل مارکتینگ از دید و زاویه مشتری ایمیل را بنویسید

نویسنده ایمیل ممکن است اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با محصول و یا سرویس به کار بگیرد ولی آیا این کلمات، موضوعات، تصاویر، اصطلاحات، و… برای مشتری ملموس هستند؟ از سوی دیگر شما نباید ایمل خود را از دید یک فروشنده برای آدرس ها ارسال کنید. باید خود را جای مشتری قرار داده و همه ی مواردی که باید ذکر شوند را استفاده کنید. در ایمیل مارکتینک باید به نوع دیگری با مشتری خود برخورد کنید.

کلیشه ای و غیر واقع برخورد نکنید

getty_637911658_278991همین الان اگر حتی واقعا شما 50 میلیون برنده شده باشید و ایمیلی برای شما با عنوان شما برنده ۵۰ میلیون شدید ارسال شود بدون شک آن را باز نخواهید کرد.  همچنین اگر ایمیل هایی با عنوان های “زمان و هزینه خود را مدیریت کنید”، “کسب و کار خود را رونق ببخشید”، “خلاقیت خود را بهبود ببخشید” و … را هم ببینید مطمئنا باز نخواهید کرد چرا که تجربه خوشی از این عبارات کلیشه ای و البته گاها غیر واقع نداشته اید. پس تایتل یا عنوان ایمیل را کارشناسی کنید و با دقت انتخاب کنید.

متن ایمیل را به سمت دریافت پاسخ ببرید

هرچند که ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی و فروش محصول است اما هدف اصلی آن ارتباط با مشتری است تا به جای فروش یک محصول از راه کسب آمار و اطلاعات و البته جلب اعتماد مشتریان یکی مشتری دائم برای تمامی محصولات و سرویس های خود داشته باشید. پس متن ایمیل باید به نحوی تهیه شود که مشتری را ترغیب به پرسیدن سوال و کسب اطلاعات بیشتر کند. همچنین ایمیل های بعدی که به نوعی پاسخ هایی به این سوالات است باید سریع و البته به موقع برای آن ها ارسال شود.

yes/no question بپرسید

ایمیل مارکتینگ چیست - هاو کن یو

ایمیل مارکتینگ چیست – هاو کن یو

در ادامه تکنیک بالا به جای استفاده از سوالات تفصیلی سعی کنید اگر قرار است از مشتریان سوالی بپرسید،  به صورت بله یا خیر باشد. مشتری ها معمولا زمان و حوصله کافی برای مشکلات را ندارند. سوالات احتمالی مشتری را پیش بینی کنید و سپس همه این موارد را به صورت بله یا خیر از مشتری بپرسید. به زمان و انرژی مشتری هم احترام بگذارید.

تنها یک تماس کافیست

ایمیل مارکتینگ چیست - هاو کن یو

ایمیل مارکتینگ چیست – هاو کن یو

در برقراری ارتباط با مشتری دقت کنید. چنانچه قرار بر تماس با مشتری است سعی کنید این ارتباط تلفنی از یک مورد پیشی نگیرد، مگر اینکه بحث پیگیری موردی خاص در میان باشد. روش های بسیار دیگری برای برقراری ارتباط با مشتری وجود دارد که از آن ها می توانید کمک بگیرید.