چگونه کسب و کار خود را شروع کنم؟ چه پیش نیاز هایی برای هر کسب و کار نیاز است؟ اگر شما کاربران هاو کن یو، کم کم به فکر شروع یک کسب و کار از هر نوعی هستید مطمعنا با این مقاله از هاو کن یو با آمادگی بیشتری به سراغ آن خواهید رفت.

قبل از هر چیز به شما برای تصمیم به شروع یک کسب و کار تبریک می گوییم. شروع ییک کسب و کار بدون تجربه اصلا ترسناک نیست چرا که همیشه افراد و نمونه های مشابهی هستند که شما می توانید رایگان از تجربیات آن ها استفاده کنید. ۵ نکته مهم و روش که قبل از شروع کسب و کارتان باید بدانید و یا انجام دهید را ما اینجا در هاو کن یو برای شما مهیا و آماده کرده ایم تا این تجربیات گرانبها از بزرگان کسب و کار دنیا را در اختیار شما کاربران بگذاریم. با ما همراه باشید.

 

تحقیقات خود را انجام دهید

business-plan-1

مطمئنا یکی از مهم ترین کار هایی که قبل از شروع هر کسب و کار باید پیگیر باشید و دنبال کنید انجام یک تحقیقات نسبتا کامل در رابطه با کسب و کار مد نظر است. مطمئن شوید که فارغ از هر نوع محصولی که ارائه می دهید (چه کالا و چه خدمات و …) متقاضی مناسب خود را داشته باشد. آیا الان زمان مناسبی برای ارائه این محصول یا سرویس است و یا رقبا به حدی گوی سبقت را از دیگران ربوده اند که شانسی دیگر برای شما وجود ندارد یا بسیار کم است. آیا محصول قابل ارائه شما یک محصول انحصاری است، یا تعداد ارائه کنندگان محصول خیلی چشم گیر نیست یا اصلا شما جزو اولین ها هستید؟ شرایط رقیبان شما کاربران هاو کن یو در بازار های گوناگون چگونه است. آیا نقاط قوت و نقاط ضعف رقیبان را شناسایی کرده اید؟ آیا مورد خاصی درابطه با محصول شما وجود دارد که رقیبان از آن غافل باشند؟

شما میبایست با انجام تحقیقات به دنبال پاسخ تمامی این سوالات بگردید تا بتوانید یک فیدبک خوب نسبت به کسب و کار خود و البته راه موفقیت خود پیدا کنید.

شناخت مشتریان خود

customer-service_yourstory

به چه کسی قرار است محصول خود را ارئه کنید؟ مشتریان شما بیشتر خانوم هستند یا آقا؟ دختر یا پسر؟ آیا رنج سنی خاصی از مشتریان هدف شما هستند و یا این محصول می تواند برای تمامی افراد با هر سنی ارائه شود. ویژگی های مشترک همه مشتریان شما چیست؟ آیا منطقه، شهر، کشور و یا افرادی از موقعیت جغرافیایی خاصی مشتریان هدف شما هستند و یا اینکه محوددیت مکانی برای این محصول وجود ندارد. یک سوال مهم: چرا مشتریان باید از بین ارائه کنندگان محصولات مشابه به سراغ شما بیایند و شما را انتخاب کنند؟ آیا می توانید با مشتریان خود ارتباط دو سویه برقرار کنید و با آن ها در رابطه با ترجیحات و نظراتشان در ارتباط باشید؟

پس باید با یک برنامه جامع یک آشنایی کلی و البته جامع نسبت به کسانی که قرار است محصول شما را خریداری کنند پیدا کنید چرا که مشتریان و سلایق و نظراتشان مستقیم بر روی کسب و کار و محصول شما تاثیر دارند.

آماده کردن یک طرح کسب و کار کامل

consulting-business-plan-how-to-choose-the-right-consultant-800x400

چنانچه می خواهید یک کسب و کار شروع کنید باید حتما یک بیزنس پلن و یا همان طرح کسب و کار از قبل آماده کنید. business plan نوشته و توضیحی‌ست درباره آینده کسب و کارتان. در واقع طرح کسب و کار، سندی‌ست درباره کارهایی که در کسب و کارتان خواهید کرد و این که چگونه آن‌ها را انجام خواهید داد. این طرح درواقع یک شمایی از کسب و کار شماست. خیلی از کسب و کار ها فاقد طرح کسب و کار هستند ولی شما باید بدانید این طرح یک باید به حساب می آید. طراحی این بیزنس پلن احتیاج به دانش و مهارت دارد که در قالب این مقاله نمی گنجد ولی با یک سرچ ساده می توانید روش های نوشتن وتهیه یک طرح کسب و کار را جست و جو کنید.

استخدام افراد مناسب

hiring-sales-leader_feature

حال که کار های بالا را تمام و کمال و به درستی انجام دادید و کم کم به مرحله شروع و استارت زدن کسب و کار نزدیک شده اید احتمالا همکار و یا کارمد و یا افرادی را احتیاج دارید که به خدمت بگیرید و در این راه شما را یاری کنند. اگر شما تمامی کار های اشاره شده را به درستی انجام دهید ولی یک تیم خوب نداشته باشید با یک مانع بزرگ مواجه شده اید. با شناختی که در مراحل قبل نسبت به کسب و کار پیدا کرده اید حال باید به دنبال افرادی بگردید که بتوانند در این مسیر با مهارت های خود به کمک شما بیایند. مهارت های لازم را شناسایی و با یک تست بهترین ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که علاوه بر مهارت های لازمه، شادابی، پر انرژی بودن، ضابطه مند و قابل اعتماد بودن یک لازمه برای هر همکاری به حساب می آید.

قانون و شرایط قانونی را فراموش نکنید

legal-advice-on-vietnam-banking-and-finance-law

شاید این موضوع در کشور خودمان کمی کمرنگ تر باشند و شما به راحتی افرادی را در اطراف خود مشاهده کنید که با دور زدن قانون و حق و حقوق دیگران تا حدی در کار خود پیشرفت کرده باشند ولی شک نکنید یک کسب و کار موفق  و با برنامه ملزم و موظف به تبعیت از قانون است و سعی کنید از همان ابتدای کسب و کار قانونمند جلو بروید چرا که در غیر این صورت شما مدام برای پیشرفت موانع بزرگ و پر استرسی پیش روی خود و کسب و کار خود دارید.