برای یادگیری این که چگونه مهارت هایتان را در رزومه حرفه ای تان لیست کنید سراغ مقاله درستی آمده اید. اما بهتر است که اول از همه با Jane آشنا شوید. او مدیر عامل کمپانی معروف Jane’s Addictive Sweets که تولید کننده کاپ کیک است می باشد. تصور کنید که کاپ کیک ها را دوست دارید و علاقه دارید تا در این شرکت مشغول به کار شوید. Jane از کجا می تواند متوجه این شود که شما آن فرد مد نظر او برای استخدام هستید؟ بله، مهارت های آن شخص!

قرار دادن یک فهرست از مهارت های لازم در رزومه حرفه ای تان، همانند تزییتات روی یک کاپ کیک مهم است. مسلما هیچ شخصی کاپ کیک بدون تزیینات را دوست ندارد. پس اگر رزومه ای می خواهید که در پی آن مصاحبه های زیادی برایتان اتفاق بیوفتد،  بدین احتیاج دارید تا یاد بگیرید چه مهارت هایی را باید داخل رزومه تان قرار دهید  و چگونه توضحیشان دهید. این مقاله به شما نشان می دهد که:

  • در کجای رزومه تان مهارت های کاری را قرار دهید.
  • چه مهارت هایی را در رزومه قرار دهید که منجر به مصاحبه های بیشتری برایتان شوند.
  • چگونه می توان مهارت های مربوط به کار را در یک رزومه قرار داد.
  • 31 عدد از بهترین مثال ها برای چگونگی قرار دادن مهارت هایتان در رزومه. (نمونه های درست و نمونه های اشتباه)
  • اینفوگراف هایی که نشان دهنده مهمترین مهارت های رزومه هستند.

چه چیزهایی  را در رزومه قرار دهید تا به چشم کارفرما بیاید


به استثنای تجربیات و آموزش هایی که دیده اید، شما باید در نظر داشته باشید  که دستاوردها،  بخش خلاصه رزومه و مهارت های کلیدیتان را  نیز در رزومه تان در نظر بگیرید تا آن را برجسته کنید. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه مهارت های کلیدی خود را در رزومه تان قرار دهید. در این جا  میتوانید نحوه درست و اشتباه قرار دادن مهارتهایتان در رزومه تان را مشاهده نمایید.


همان طور که می بینید، بخش مهارت های رزومه و  بخش خلاصه رزومه، قابل رویت ترین بخش های آن  هستند و علت آن این است که  مهارت ها و مدارک شما  همان چیزهایی هستند که کارفرما به دنبال آن هستند، بنابراین این دو بخش باید فورا توجه مدیر بخش  استخدام را  به خود جلب کنند.

به تصویر بالا توجه کنید و ببینید که چگونه اطلاعات به صورت صحیح از هم جدا سازی شده اند.

مهارت های کلیدی رزومه شما چیست؟

در واقع مهارت های کلیدی همان مهارت های مرتبط با کار هستند که برای انجام کاری خاصی باید آن ها را بلد باشید. در اغلب موارد، می توانید مهارت های کلیدی را توضیحات مرتبط به شغلی که برایش رزومه داده اید پیدا کنید.

شما مهارت هایی خود را در کدام بخش رزومه تان قرار می دهید؟

در واقع مهارت های شما  بسیار بسیار مهم هستند و باید در سرتاسر رزومه شما نشان داده شوند. نه فقط در بخش مهارت ها! شما به یک بخش حرفه ای برای مهارت هایتان احتیاج دارید ، و  این بخش باید در یک بخش برجسته از رزومه تان قرار گیرد. حتی می توانید بخش مهارت هایتان را در یک ستون کنار صحفه نیز قرار دهید. ساخت لیست خوبی از مهارت هایی که بیش تر  مورد نیاز هستند باعث ایده آل کردن رزومه تان می شود.

همچنین اطمینان حاصل کنید که اندکی از  مهارت های کلیدی خود را بخش خلاصه رزومه و نامه ضمیمه به رزمه تان نیز  قرار دهید. مابقی مهارت ها باید در بخش تجربیتات قرار داده شوند. می توانید تعداد کمی از مهارت ها هم در بخش تحصیلات قرار دهید.

چه مهارت هایی را در رزومه قرار دهید؟- مهارت های سخت و نرم


اول، به مهارت های مرتبط با کار احتیاج دارید. نه مهارت های غیر مرتبط! بنابراین، بهترین مهارت های  برای رزومه چیست؟ خوب، اولین چیزی که باید بدانید این است که دو نوع مختلف  از مجموعه مهارت ها  وجود دارند – مهارت های سخت و مهارت های نرم.

مهارت های سخت چه هستند؟

مهارت های سخت مهارت هایی نیستند که یادگیریشان سخت باشد. بلکه مهارت های فنی و توانایی هایی هستند که شما برای انجام یک کار باید آن ها را داشته باشید.به عنوان مثال، تصور کنید که برای مشغول شدن به شغل رانندگی کامیون درخواست داده اید. بنابراین،  به احتمال زیاد داشتن توانایی رانندگی مهمترین مهارت سختی است که برای گرفتن آن شغل باید آن را داشته باشید.

مهارت های سخت معمول برای قرار گیری در رزومه شامل مهارت های مرتبط ببا کامپیوتر یا رانندگی هستند. لیست مهارت های سخت برای شغل هایی مانند مهندسی، فناوری اطلاعات و پزشکی بسیار مهم است.

فهرستی از 10 مهارت سخت رایج، برای قرار گرفتن در رزومه

  • تحلیل داده ها
  • کپی رایتینگ
  • زبان های خارجی
  • حسابداری
  • زبان های کامپیوتری
  • ریاضیات
  • طراحی گرافیک
  • برنامه ریزی / برنامه ریزی رویداد (ایونت)
  • SEO / بازاریابی SEM (بازاریابی موتورهای جست و جو)
  • حسابداری

مهارت های نرم چه هستند؟

یک روش رایج برای توصیف مهارت های نرم این است که آن ها را “مهارت های افراد” یا “مهارت های اجتماعی” بنامیم. مهارت های نرم اغلب با ویژگی های شخصی فرد مرتبط هستند و  “هوش عاطفی” فرد را تشکیل می دهند. در واقع آن ها شامل مهارت های خاصی  مانند ارتباطات، ایجاد رابطه و خلاقیت هستند و غالبا ابراز کردن، یاد گرفتن و تعریف آن ها نسبت به مهارت های سخت، سخت تر است.

لیستی از 10 مهارت نرم که می توانید در رزومه تان قرار دهید. می توانید نمونه هایی از نحوه توصیف آن ها را ببینید.

  • ارتباطات
  • توانایی کار تحت فشار
  • تصمیم گیری
  • مدیریت زمان
  • خود انگیزشی
  • حل اختلافات
  • رهبری
  • سازگاری
  • کار گروهی
  • خلاقیت

دشواری یاد گیری و تعریف مهارت های نرم برای یک کار، دلیلی ارزشمند برای قرار دادن لیست آن ها در رزومه تان است و اگر مهارت های نرم زیادی در رزومه خود دارید، بهتر از کاندیدایی هستید که چیزی بیش از مهارت های فنی لازم ندارد.دبه عنوان مثال، پژوهشی از انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان (NACE) نشان می دهد که کارفرمایان  در رزومه های افراد تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه بیشتر به  مهارت های کلیدی ای علاقه مندند که جزو مهارت های نرم هستند و این مهارت ها مهارت های فنی لازم برای استخدام در شغل نیستند!

بنابراین، چه مهارت هایی برای قرار گرفتن در  رزومه کاری بهترین هستند؟ خواستنی ترین مهارت های نرم لازم برای یک رزومه توانایی رهبری وتوانایی کار تیمی هستند و  77.8 درصد از کارفرمایان به دنبال وجود هر دو این مهارت  ها در میان فارغ التحصیلان جدید دانشگاه ها هستند و تنها 67.5 درصد کارفرمایان به دنبال “مهارت‌های فنی” هستند.

بنابراین، هنگامی که یک کارفرما باید بین دو متقاضی با مهارت های فنی یکسان انتخاب کند، کاندیدایی که  در رزومه اش مهارت های رهبری (و یا سایر مهارت های نرم) را قراد داده است از شانس بیشتری برخوردار است.

چگونه مهارت هایتان را در رزومه لیست کنید؟


اول از همه باید بهترین مهارت هایتان را برای قرار گرفتن در رزومه انتخاب کنید. در واقع  این قسمت دلهره آور ترین بخش اضافه کردن بخش مهارت‌ها به رزومه است. ممکن است که به نظرتان ساده به نظر برسد، اما نگاهی به مثال روبرو بیاندازید: مثلا شما می‌دانید که چگونه از کامپیوتر استفاده کنید. این یک مهارت سخت خوب است. بنابراین در انتهای رزومه تان عبارت “مهارت های کامپیوتری” را نیز به لیستتان اضافه می کنید و این بسیار هم خوب است. اما اگر می خواهید که رزومه تان کامل تر باشد، در این جا شش راهنمایی آسان برای انجام  این کار وجود دارند تا مطمین شوید که همه  مهارت های خوبی را که لازم دارید به دست بیاورید.

بینابراین چگونه تصمیم می گیرید که چه مهارت هایی را در رزومه خود قرار دهید؟ ما در این مقاله پاسخ این سوال را نیز به شما خواهیم داد، اما در ابتدا همیشه به یاد داشته باشید که مهارت های خود را در بالا و  مرکز رزومه خود قرار دهید. در اینترنت می توانید نمونه هایی از رزومه سازهای آنلاین را ببینید که که بخش  مهارت های رزومه را به درستی نشان می دهند.

1. چگونه می توان فهرستی از مهارت های شغلی مربوط به پیشنهاد شغلی ای  که برای آن رزومه داده اید را بسازید.

چه مهارت هایی به رزومه تان مرتبط هستند؟ بگذارید تا  آن ها  را به این شکل قرار دهیم. به عنوان مثال اگر به عنوان مدیر بازاریابی درخواست می فرستید، توانایی های مثل توانایی ورزشیتان چیزی مرتبطی با موضوع آن شغل نیست.


صحیح: مهارت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
غلط: تسلط به زبان چینی


اگر  در حال تغییر شغلتان از معاونت فروش به  نمایندگی خدمات مشتری هستید، بسیاری از مهارت هایتان در ضمینه  فروش، تبدیل به مهارت هایی بی اهمیت برای قبولی در شغل خدمات مشتری می شوند. در این مورد، شما می خواهید  تا لیستی از توانایی هایی که در شغل فروش داشته اید را  به عنوان مهارت های خدمات مشتری در رزومه تان قرار دهید.


صحیح: در نگه داشتن مشتری مهارت دارید.
غلط: مشارکت در پروژه ها


یک شروع خوب این  است که قبل از مطابقت دادن مهات های شغلی و نقاط قوتتان با مهارت های کسب و کار ذکر شده در شرح شغل یک لیست از آن ها بسازید. یک لحظه را صرف فکر کردن به تمام کارهای عالی که می توانید انجام دهید اختصاص دهید. متوجه شدید؟

اطمینان حاصل کنید که بیشتر آن ها چیزهایی باشند که قابلیت قرار گرفتن در رزومه تان را داشته باشند.  اگر گیر کرده اید، برای دست گرمی با نوشتن  یک لیست کلی از توانایی هایی که دارید شروع کنید و سپس لیستی از مهارت هایی که می توانید در رزومه تان قرار دهید شروع کنید. کدام یک از این موارد می توانند جز مهارت های سخت شما باشند؟ آیا می توانید آنها را ثابت کنید؟

کدام یک از این ها می توانند جز مهارت های نرم شما باشند؟ دوباره می توانید آن ها را ثابت کنید؟

به عنوان مثال:

  • آیا شما شنونده خوبی هستی؟ این یک مهارت عالی است.
  • آیا می توانید با  مایکروسافت ورد کار کنید؟ این یک مهارت بسیار اساسی است.

در این جا می توانید نمونه ای از این که  بخش مهارت های یک رزومه معمولی چگونه باید باشد را مشاهده نمایید:

مهارت ها:

  • صحبت کردن و نوشتن به زبان اسپانیایی
  • داشتن تخصص در مایکروسافت آفیس، برنامه هایی مانند  اکسل و پاورپوینت.
  • دانش کار با وردپرس
  • توانایی مدیریت و اجرای کمپین های رسانه های اجتماعی است.
  • مهارت های  نوشتاری و ارتباطی و کلامی عالی.
  • مهارت های عالی  در ویرایش.
  • مهارت ترجمه متون پیچیده به  متنون ساده ی قابل خواندن.

شاید برخی از این مهارت های کلیدی را داشته باشید. شاید هم مهارت هایتان کاملا متفاوت باشد. ما در این مقاله نمونه هایی را برایتان در نظر گرفته ایم (نگاهی به زیر کنید) تا به درگیری ذهنیتان کمک کنند و مهارت های خوبی که می توانید در رزومه تان قرار دهید را نادیده نگیرید.

سپس، لیست مهارت های خود را با لیست مهارت های توصیف  شده برای شغل مورد نظرتان مطابقت دهید. تمام مهارت ها و استعدادهای شخصی شما می توانند عضو یکی از سه دسته زیر باشند:

مهارت های قابل انتقال: تعریف مهارت های قابل انتقال این است که در واقع این دسته از مهارت ها،  مهارت های کلیدی ای هستند که می توانید آن ها را با خود از یک کار به کاری دیگر ببرید. به عنوان مثال: مهارت در ماکروسافت اکسل و یا توانایی صحبت پشت تلفن

مهارت های مرتبط با شغل: مهارت های مرتبط با شغل، مهارت های خاصی است که شما برای انجام یک کار خاص نیاز دارید. به عنوان مثال: برنامه نویسی جاوا و یا غواصی.

مهارت های انطباقی:مهارت های انطباقی، ویژگی های شخصی یا مهارت هایی هستند که برای گذراندن زندگی از آن ها استفاده می کنید. به عنوان مثال: مهارت متقاعد کردن دیگران و یا اعتماد به نفس

از آن جا که روش های مختلفی برای قرار دادن مهارت های مرتبط با کار در رزومه تان وجود دارد،  یافتن این که مهارت های شما جزو کدام یک از سه دسته بالا است قرار می گیرند بسیار مهم است.

مرحله 1: درباره آن شغل بخوانید و از این طریق مهارت های مرتبط با کاری را که برای آن پوزیشن خاص احتیاج دارید بیابید.

مرحله 2: شما باید بیشتر آن مهارت های کلیدی را  داشته باشید. در غیر این صورت، قادر به انجام آن کار نخواهید بود.

برای این کار باید بتوانید:

  • از عهده یک وبینار (به معنی یک ارائه، سخنرانی، کارگاه یا سمینار مبتنی بر وب است) بربیایید.
  • در جلسات غیر رسمی شما شرکت کنید.
  • توانایی صحبت در مقابل یک گروه بزرگ را داشته باشید.
  • بتوانید در باره نرم افزار بحث کنید و آن را ارایه دهید.

مرحله 3: این مهارت های مرتبط با شغل باید در قسمت مهارت های رزومه و بخش  خلاصه رزومه تان قرار بگیرند تا کافرما بتوانید با یک نگاه سریع آن ها را ببیند.

باید شواهدی وجود داشته باشند (تجربه کاری، آموزش، تحصیل) که توانایی شما را برای نشان دادن این مهارت های کلیدی  ثبت شده در رزومه تان را اثبات می کنند.

نکته
همچنین می توانید این مهارت ها را با فونت ضخیم (Bold) بنویسید مثلا کلمه “انجام وبینارها”. استفاده از bold برای کلمات کلیدی به فرد استخدام کننده  کمک می کند که زمانی که با چشمانش در حال اسکن رزومه شماست حواسش بر روی توانایی شما متمرکز شده  و همچنین باعث می شود در ذهن او بمانید.

مرحله 4: در مرحله بعد به دنبال تمام مهارت های معمول  انطباقی و قابل انتقالی که کارفرمایان در صدر مهارت های مرتبط شغلی می خواهند بگردید.

مرحله 5: در رزومه تان اثبات کنید که شما مهارت های ذکر شده را واقعا دارید و  مقداری با اثبات قابل سنجش به لیست مهارت های حرفه ای خود اضافه کنید.

مهارت های انطباقی برای رزومه:

  1. تحلیلی
  2. قابلیت انطباق (کار در شرایط متغیر محیطی)
  3. یادگیری سریع
  4. قادر به ایجاد روابط
  5. وظیفه شناس  و با احتیاط (حفظ امور محرمانه)
  6. انعطاف پذیر
  7. مسئول
  8. قادر به تحمل فشار
  9. کارآمد
  10. جزئیات گرا

مهارت های قابل انتقال برای رزومه:

  1. مهارت های کامپیوتری و مرتبط با اینترنت
  2. مهارت های نوشتاری و ارتباط گیری کلامی
  3. انجام چندین کار با یک دیگر
  4. مدیریت زمان

اگر دوست دارید تا مصاحبه های بیشتری داشته باشید، رزومه تان را منطبق با شرایط شغلی ای که برایش رزومه ارسال می کنید، دربیاورید.

2. درباره افرادی که در حال حاضر  در شغلی که شما میخواهید مشغول به کار هستند تحقیق کنید.

زمانی که برا یافتن مهارت های حرفه ای لازم برای گرفتن شغلتان،  توضیحات مرتبط با معرفی آن شغل را مطاله کردید، حال می توانید تا برای اندکی تجسس بیشتر سراغ لینکدین بروید.

اصلا چرا باید نگاه به سایر متخصصین انداخت؟ بررسی نقاط قوت سایر  افراد حرفه ای به شما این امکان را می دهد که بدانید که چه مهارت ها و توانایی ها در آن حرفه ارزشمند هستند.

هر کدام از مهارته های مشترکی که با آن ها داشتید را به بخش مهارت های رزومه خود اضافه کنید.

نکته
شما باید بخش مهارت های رزومه خود را با تیر “مهارت ها” عنوان گذاری کنید تا هر برنامه ATS (سیستم های ردیابی متقاضی)  بتواند به راحتی آن را شناسایی کند.

به یاد داشته باشید که ممکن است کارفرمایان پروفایل LinkedIn شما را نیز بررسی کنند. در اینجا این است که چگونه آن را بهینه سازی کنید: “چگونه بهینه سازی نمایه LinkedIn شما برای کسب کار بیشتر”

3. برای افزودن ارزش اضافی به رزومه تان چه مهارت هایی را می توانید در آن قرار دهید؟

از خودتان بپرسید:

آیا مهارتی از مهارت های انطباقی و یا مهارت های قابل انتقالی که دارید جا افتاده است؟ به یاد داشته باشید که مهارت های قابل انتقال مهارت های جهانی ای هستند که در همه مشاغل معنی می دهند. مانند مهارت در Excel یا زبان انگلیسی. مهارت های خوبی مانند مهارت در اکسل و زبان اسپانیایی همیشه کار آمد هستند.

اگر یکی از مهارت ها را از قلم انداخته اید، حتی اگر در بخش توضیحات شغل بدانها اشاره ای نشده باشد، آن را به رزومه تان اضافه کنید. آیا فکر می کنید که مهارت هایتان ضعیف هستند؟ اضافه کردن سرگرمی ها و علاقه مندیهایتان می تواند  لیست مهارت هایتان  را تقویت کند.

4. مهارتهای رایجی را که که تمام کارفرمایان دنبال آن هستند را به رزومه تان اضافه کنید.

می دانیم که این موضوع را تا کنون چندین بار تکرار کرده ایم:

به عقب بر گردید و یک بار دیگر بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیزهای لازم در رزومه تان وجود دارند. به یاد داشته باشید، که بیشتر مهارت های منحصر به فردی که در رزومه خود قرار داده اید، باید مهارت های مرتبط شغلی که در بخش معرفی آن شغل درباره شان خوانده اید و مهارت های قابل انتقالتان باشند.

اضافه کردن پاره ای از مهارت های رایج و مطلوبی که همه دنبال آن هستید نیز راه دیگری برای شیرین تر کردن معامله است. فقط حواستان باشد که بیش از حد این کار را انجام ندهید و یا اساس رزومه تان را بر روی این دسته از مثال ها نگذارید.

5. ارقام و اطلاعاتی که شما را بیشتر از سایرین به چشم می آورد.

تا الان شما یاد گرفته اید که چگونه طوری مهارت هایتان را در رزومه تان بگنجانید که کارفرما را مجاب کنید شما همان فرد مناسب برای آن شغل هستید. از ارقام و اطلاعات استفاده کنید.سراغ تعاریف اضافی نروید. دقیقا به همین سادگی!


صحیح: قادر به افزایش 45 درصدی نرخ فروش- مسلط به MS Excel در سطح پیشرفته (مسلط به ماکروها و جداول پیوت)
غلط: ماهر در انجام معاملات مرتبط با فروش- خوب بلد بودن MS Excel



6. کلمات کلیدی مهارت های خود را اضافه کنید

امروزه بسیاری از رزومه ها حتی قبل از این که به دست یک نفر برسند، توسط ربات ها خوانده می شوند. بله، این حقیقت دارد. شما کلی بر روی رزومه تان کار کرده اید، اما بسیاری از متصدیان استخدام قبل از این که ربات مخصوصشان رزومه تان را اسکن کند، حتی یک نگاه کوچک نیز بدان نمی اندازند. در حقیقت این نرم افزار است که رزومه ها را بر حسب تطبیق دادن  مهارت های داخلشان با مهارت های ذکر شده در شغل مرتب سازی می کند.

برای قبولی در این بازرسی، باید مقدار معینی از این کلمات کلیدی را با مهارت ها و کلمات کلیدی  ای که در لیست توضیح آن شغل ذکر شده اند مطابقت دهید. شما می توانید از برخی سایت های مخصوص که قابلیت تعیین درصد انطباق رزومه تان با شغلی که برایش درخواست ارسال کرده اید استفاده کنید.

حدود 70 الی 80٪ از  مهارت های ذکر شده در رزومه تان باید مطابق مهارت های توصیف شده برای آن  شغل باشند. توجه داشته باشید که این  درصد می تواند بسته به بخش  دپارتمان منابع انسانی هر سازمان متفاوت باشد. اما توجه داشته باشید که برای فریب ربات ها هم نمیتوانید رزومه خود را پر از کلمات کلیدی کنید. به گفته وبسایت TheLadders، در حال حاضر سیستم های ردیابی متقاضی (ATS)  قادر به محاسبه محتوای رزومه نیز می باشند. این چه معنایی دارد؟

این نرم افزار تقریبا قادر است که مانند یک انسان رزومه شما را مطالعه نماید. این بدان معنا نیست که کلمات کلیدی مهم نیستند.

واژه های مرتبط با مهارت های کلید باید در طول رزومه شما قرار گرفته باشند. در واقع شما فقط باید اطمینان حاصل کنید که مجموعه مهارت ها به نحوی اضافه شده باشند که نشان دهنده  تجارب کامل خود از یادگیری، استفاده و کار با آن مهارت های کلیدی باشند.

نکته
شما باید بخش مهارت های رزومه خود را با تیر “مهارت ها” عنوان گذاری کنید تا هر برنامه ATS (سیستم های ردیابی متقاضی)  بتواند به راحتی آن را شناسایی کند.

بیشترین مهارت های فنی ای که کارفرمایان دنبال آن هستند.


گرایش به اقتصاد مبتنی بر فناوری، باعث شده است تا مهارت های علمی، مهندسی، ریاضی و فناوری اطلاعات جزو  مهارت های پر تقاضای در رزومه در میان کار فرمایان باشند.

بنابراین، بهترین مهارت های فنی لازم برای یک رزومه چیست؟

 وبسایت LinkedIn لیستی از 25 مهارت سخت برای یک رزومه کاری در سال 2016 را تهیه کرده است و  تمامی این مهارت ها جز مهارت های فنی هستند. مهارت شماره یک “محاسبات و تقسیم cloud ها ” بود.

اما سایر مهارت های سخت دیگر همچون غواصی و رانندگی  نیز با توجه به رشد حرفه هایی که همچنان  به چنین مهارت هایی نیاز دارند نیز  مورد توجه هستند. در واقع مهارت فنی چیزی است که شما  یا آن را دارید یا ندارید اما همیشه چیزی است که می توانید آن را  یاد بگیرید. از بیشتر افراد  این انتظار می رود  که رزومه شان  مهارت های فنی اولیه را دارا باشد.  مانند مهارت های نرم افزاری. به عنوان مثال  توانایی استفاده از مایکروسافت آفیس و اکسل.

بخش اصلی (جمع بندی سریع) قرار دادن مهارت های حرفه ای در یک رزومه همان چیزی است که به سرعت به کارفرما می گوید که شما فرد  مناسب برای آن  کار هستید. پس از آن که آن را ثابت کردید، این واقعیت که شما مهارت های مطلوب جهانی ای را در رزومه تان ذکر کرده اید ، شما را نسبت به سایرین جلو می اندازد.

به همین دلیل مهم است که: بخش مهارت های رزومه تان را به دقت طراحی کنید. مهارت های کلیدی را در سرتاسر رزومه خود قرار دهید. و حالا شما روش آن را یاد گرفته اید!

اینفوگرافیک- همه آن چیزی که برای تکمیل بخش مهارت های  رزومه تان بدان نیاز دارید.

اینفوگرافیکی که در زیر می بینید،  پر تقاضاترین مهارت هایی را که می توانید در یک رزومه جای دهید و نحوه به چشم آمدن آن ها در رزومه را به شما نشان داده است. برای برجسته تر کردن رزومه تان نسبت به رزومه سایرین، شما چه مهارت هایی را در رزومه تان قرار می دهید؟ اگر در رابطه با این که چه مهارت هایی را باید در رزومه تان قرار دهید و یا این که چگونه باید آن ها را به رزومه تان اضافه کنید سوالی دارید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک گذارید.