چکونه میز کار مرتبی داشته باشیم؟ وسایل مورد نیاز برای میز کامپیوتر چیست؟ چگونه وسایل میز کار را بچینیم که بیشترین بهره وری را داشته باشیم؟ مدل ها و روش های طراحی میز کار کدام یک هستند؟  در این مقاله از هاو کن یو howcanu به شما کاربران روش های طراحی و دیزاین میز کار و کامپیوتر و روش های چینش آن ها را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اغلب افراد زمان زیادی را پشت کامپیوتر خود صرف می کنند، منجمله افرادی که محل کارشان داخل منزلشان است یا حتی افرادی که در محل کار خود در شرکت ها و سازمان های مختلف در پست میز کامپیوتر خود مشغول به کار هستند.

برای همین داشتن یک میز جمع و جور، کارامد، با بهره وری بالا که ظاهر زیبا و چشم نوازی هم دارد برای این دسته از افراد ضروری است. اگر میز مرتبی داشته باشید که تمام وسایل مورد نیازتان را در آن قرار دهید علاوه بر لذت بردن از ظاهر زیبای آن میز بهره وری تان بالا خواهد رفت. پس با ما همراه باشید.

یک میز کامپیوتر برای افزایش بهره وری

باید قبول کنیم که امروزه خانه ها و فضا ها کوچک است که البته چیز بدی هم نیست. می توانید لپ تاپ خود را روی کانتر آشپزخانه قرار داده و یا روی کاناپه لم بدهید و با لپ تاپ خود کار کنید. از کافی شاپ گرفته تا پارک خلاصه هر جا که بخواهید می توانید با لپ تاپ کار کنید. از سوی دیگر، بارها پیش می آید که نمی دانیم خودکار را کجا گذاشته ایم، تلفن همراهمان زیر بالش پنهان شده یا پشت تخت افتاده است و وقت زیادی را برای پیدا کردن این قبلی وسایل هدر می دهیم.

بنابراین به یک محل مخصوص نیاز داریم تا تمام وسایل کار را در خود جا داده باشد. البته مطلبی که برای شما کاربران هاو کن یو تهیه دیده ام به فضای زیادی نیاز دارد. اگر خوشبختانه فضای داخل خانه تان بزرگ است از این مطلب می توانید نهایت استفاده را ببرید.

ویژگی های میز کامپیوتر

این میز بهتر است یک میز بزرگ باشد؛ اگر دیگر از میز غذاخوری تان استفاده نمی کنید می توانید از آن برای تهیه ی یک میز کار برای دفتر کار خانگی تان بهره ببرید. اگر میز غذاخوری بلا استفاده نداشتید کافی است میز بزرگی تهیه کنید. اما توصیه می کنیم این میز ویژگی های زیر را داشته باشد :

  • ترجیحا به رنگ سفید باشد چون سفید چرکتاب است و به راحتی می توان آن را تمیز نگه داشت. یا حد اقل اگر از رنگ قهوه ای استفاده می کنید رنگی روشن باشد.
  • بزرگ باشد تا بتوانید وسایل زیادی را روی آن قرار دهید و حس خفگی به شما دست ندهد. دست شما برای چینش اکثر وسایلتان باز باشد.
  • قیمت مناسب هم داشته باشد؛ چون بالاخره قرار است میز کارتان باشد. بهتر است پول خود را بر روی آنچه که روی میز انجام می دهید سرمایه گذاری کنید نه برای خود میز

مانیتور قابل استفاده بر روی میز

یک مانیتور خوب تهیه کنید. مانیتور خوب مانیتوری است که در سطح چشم ها قرار داشته باشد تا وضعیت ارگونومیک بدن را خوب نگه دارد. البته سایز و نوع مانیتور کاملا به نوع استفاده شما و البته بودجه شما بستگی دارد ولی با این حال یک مانیتور برای طراحی با مانیتور گیمینگ متفاوت است. سعی کنید از مانیتور های واید کمک بگیرید.  علاوه بر این، یک مانیتور متداول می تواند ویژگی های خوب زیر را داشته باشد:

  • فضای کافی را برای نگهداری وسایلی نظیر اکسترنال هارد و دفتر و کتاب فراهم می کند
  • تضاد رنگ آن با رنگ سفید میز قشنگ است
  • به وز باشد و حد اقل امکاناتی که از یک مانیتور خوب انتظار میرود همچون کیفیت و کنتراست تصویر خوب و یا پشتیبانی از پرت HDMI  و … را پشتیبانی کند.

پد ماوس مناسب

در بازار کامپیوتر پدهای مختلفی با طرح ها، جنس ها و رنگ های مختلف جهت استفاده از ماوس وجود دارد. اما از میان اینها پد چرمی به نظر ما بهتر است. حتی خودتان می توانید این پد را بسازید. البته با فراگیر شدن لپ تاپ ها معملوم تعداد افرادی که از پد و ماوس استفاده می کنند چقدر است؟ اما احتمالا تعدادشان هنوز بالاست. به مرور زمان رنگ و روی پد چرمی تان بر اثر آفتاب و فرسودگی از بین می رود و ممکن است مجبور باشید آنها را عوض کنید. یک پد چرمی ویژگی های زیر را دارد:

  • سطح هموار و صاف و نرمی دارد که ماوس روی آن به خوبی حرکت می کند
  • مثل یک کوسن یا بالش مچ دستتان را می توانید روی آن قرار دهید و از این جهت مچتان خسته می شود
  • فرسودگی چرم به مرور زمان و یدکست رخ می دهد و ظاهر قشنگ و شیکی به پد می دهد

آی مک

این کامپیوتر فوق العاده ای است. خیلی ها بدون آن نمی توانند کار کنند. اندازه ی صفحه ی آن برای طراحی و زوم کردن روی جزییات عالی است. کل این کامپیوتر در یک واحد خلاصه می شود. دیگر لازم نیست نگران اتصال و قطع مانیتورهای جداگانه باشید. کافی است پشت میزتان بنشینید تا برایتان کار کند. البته شاید هزینه ان برای شما کمی سنگین و بالا باشد که در این صورت می توانید به موارد مشابه از ویندوز روی بیاورید. با این حال یک آی مک تمام نیاز های شما را برآورده خواهد کرد.

انتخاب ماوس مناسب

تقریبا دیگر عمر ماوس های سیمی به سر آمده است و کم کم باید خود را مجاب کنید که زمان استفاده از ماوس های بی سیم فرا رسیده است. مجیک ماوس بی سیم اپل هم مزایا و عایب خود را دارد. برخی افراد با بلوتوث این ماوس مشکل دارند از سوی دیگر حتی با باتری های نو هم این ماوس انگار گاهی اوقات در متصل شدن مشکل دارد اما در کل می توان گفت که ماوس خوب و ایده آلی است. با این ماوس به راحتی و نرمی می توانید اسکرول کنید. بی سیم بودن این ماوس هم یک ویژگی خوب است که نیازی به گفتن ندارد.

چگونه یک موس خوب و مناسب بخریم ؟

کیبورد بی سیم

کیبورد های بی سیم هم حکایتی مشابه ماوس ها دارند. زمان استفاده از کیبورد های بیسیم فرار رسیده است. کیبوردهای اپل باریک هستند و ظاهر شیک و مدرن و زیبایی دارند. این روزها صحبت زیادی در مورد ساخت کیبوردهای سفارشی مطرح است اما خیلی از افراد نمی توانند از کیبوردهای اپل دل بکنند. فقط یک عیب این کیبوردها این است که زود باتری تمام می کنند. از ویژگی های خوب این کیبوردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیبوردهای باریکی هستند که تایپ کردن روی آنها آسان بوده و حس خوبی دارد
  • بی سیم یا وایرلس بودن این حسن را دارد که می توانید به راحتی آن را ز روی میز بردارید و مثلا مشغول به نوشتن یا طراحی شوید.
  • چگونه کیبورد خوب بخریم

اسپیکر مناسب میز کامپیوتر

همانقدر که کیفیت یک اسپیکر مهم است شاید به همان اندازه ظاهر آن با اهمیت است؟ چه فضایی را اشغال می کند، رنگش در راستای رنگ های سایر وسایل است و چه ظاهری دارد. یک جفت اسپیکر خوب، با صدای شفاف و ظاهری شیک هم برای میز کار شما الزامی است. با این اسپیکرها می توانید به موسیقی دلخواه خود گوش داده، ویدئوهای آموزشی و فیلم ببینید.

تبلت قلمی

ایبن مورد شاید برای شما و کار شما خیلی الزام آور و لازم نباشد. اگر در نرم افزار فوتوشاپ به کار طراحی مشغول هستید، بهتر است از تبلت قلمی به جای تبلت ماوسی استفاده کنید چرا که طراحی با این نوع تبلت ها طبیعی تر است. اگر هم چپ دست هستید، می توانید با دست چپ روی این تبلت ها طراحی کرده و با دست راست با ماوس کار کنید.

هارد اکسترنال

متاسفانه باید گفت به هارد درایوهای کامپیوتر هیچ اعتمادی نیست. ناگهان ممکن است تمام اطلاعات ارزشمندان از بین بروند. بنابراین بهتر است حتما از آنها بکآپ بگیرید. کپی کردن آنها روی سی دی یا دی وی دی ایده ی خوبی است اما توصیه می کنیم یک نسخه هم روی اکسترنال هارد داشته باشید. پس دیگر خوب می دانیم که هارد های اکسترنال هم همانند گوشی از وسایل لازم و شخصی هر فردی که با تکنولوژی و کامپیوتر در ارتباط است به حساب می آید. علاوه بر کیفیت و حجم ذخیره سازی سایر مواردی همچون کابل رابط و فناوری انتقال داده ها و یا سرعت آن را مد نظر داشته باشید تا در کنار ظاهر به یک محصول کامل برسید.

گلدان

در زندگی ماشینی امروز جای گل و گیاه در بین انسانها بیش از پیش خالی است. اگر روی میز کار زیبایتان گلدان کوچکی قرار دهید به سبزی آن افزوده و روحتان تازه می شود. گیاهان آپارتمانی گزینه ی مناسبی هستند.  گوی های شیشه ای کوچک هم گزینه ی خوبی هستند و می توانید از آنها به عنوان گلدان استفاده کنید.

استفاده از روشنایی مناسب

از آن جایی که ساعت های متمادی از روز را پشت میز کامپیوتر خود به سر می برید می طلبد که روشنایی کامل و مطلوبی داشته باشید که این نیاز با یک چراغ روشناییی دیواری و یا رو میزی برطرف خواهد شدو مطمئنا روشنای دیواری ضمن اینکه فضای کمتری اشغال می کند کارامد تر و البته زیبا تر است.

دراور و کشو ها

اما یک دفتر کار جمع و جور و مرتب به دراور و کشو هم نیاز دارد. در این دراور و کشوهخای آن می توانید تمام خرت و پرت های خود را قرار دهید و دور و برتان را خلوت کنید.

سایر وسایل لازم بر روی میز کار

دیگر از چه وسایلی شما کاربران هاو کن یو بر روی میز کار خود بهره می برید؟ خودکار و مداد، برگه، گوشی؟ دیگر چه؟ شما باید یک واحدی تقسیم شده و منظم برای مرتب کردن و جایگذاری این وسایل هم بر روی میز خود داشته باشید تا دیگر احتیاجتان به غیر میز خود نباشد و مدام به اینور و آنور نروید. لازم نیست که حتما وسیله خاطی برای این موارد خریداری کنید بلکه خودتان می توانید دست به کار شوید و با خلاقیت یکی برای خود بسازید.