اگر صاحب کسب و کار هستید و در انواع شبکه اجتماعی به بازاریابی می پردازید تا به حال از خود پرسیده اید که چند وقت یکبار بهتر است در این شبکه ها پست بگذارید؟ شاید روزی یک بار اینکار را انجام می دهید و یا شاید هر روز به تعدادی زیادی مطالب مختلف در این شبکه ها قرار می دهید تا شاید برای خود بازاری مهیا کرده باشید.اما جالب است بدانید طی 10 تحقیق که در این زمینه انجام شده محققان به نتایج جالبی دست یافته اند که امیدواریم با همراهی شما تا انتهای این مقاله آنها را یکی یکی بررسی کنیم.

در این تحقیق مشخص شده است که تعداد پست بهینه برای شبکه های اجتماعی مختلف به شرح زیر است:

  • فیسبوک: روزی یک پست
  • توییتر: 15 توییت در یک روز
  • پینترست: 11 پین در هر روز
  • لینکدین: روزی یک پست
  • اینستاگرام: روزی 1 الی 2 پست

چیزی در رابطه با این اعداد متوجه می شوید؟ بله این تعداد تقریبا بالا است. حقیق تلخی که در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد این است که برای دست و پا کردن مخاطبینی پر و پا قرص و تبدیل شدن به رهبر بازار خود باید فعالیت زیادی انجام دهید. با توجه به این نکته لازم نیست بترسید. کافی است چهار نکته ی زیر را به کار ببندید.

میتوانید اعداد و ارقام بهینه پست شبکه های اجتماعی را به گفته وبسایت louisem در اینفوگرافیک زیر مطالعه کنید.

پست شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

بر بازاریابی ایمیلی و چند تا از پلتفرم های شبکه اجتماعی مسلط شویدپست شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

آدرس های ایمیل مثل پلتفرم های شبکه های اجتماعی نیستند که سال به سال عوض شوند. اگر بتوانید بر یکی دو تا از کانال های شبکه های اجتماعی همراه با بازاریابی ایمیلی مسلط شوید خود را از دردسر پست هزاران مطلب طی روز خلاص خواهید کرد. موفقیت آتی خود را تضمین خواهید نمود چرا که در رسانه ای سرمایه گذاری کرده اید که به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.

علاوه بر این بسیاری از کارآفرینان ممکن است منابع مالی کافی نداشته باشند تا به شرکت یا گروهی بدهند که برایشان در تمامی شبکه های اجتماعی معروف روزانه مطلب پست کند. بنابراین کار با یکی دو شبکه ی اجتماعی منطقی و معقول است و زمان زیادی از وقت شما را هم که باید به اداره ی کسب و کارتان اختصاص دهید تلف نخواهد کرد.

کیفیت را مقدم بر همه چیز بدانیدپست شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

به شبکه های اجتماعی به چشم کاری که باید به صورت روتین انجام داد نگاه نکنید چرا که این ذهنیت خطرناکی است و شمارا به جایی نخواهد رساند. اینکه هر چه به فکرتان رسیدن و دم دست بود بخواهید راجع به آن مطلب قرار دهید بی فایده است. باید کیفیت را بر کمیت مقدم بدارید. مردم می خواهند محتوای خوب و با کیفیت اما اندک بخوانند و کاری به مطالب ضعیف و متوسط و خاله زنک بازی در حجم انبوه ندارند.

از طرف دیگر نباید خود را فریب دهید و با این بهانه پست کردن مطالب را به تعویض بیندازید. باید کار کنید و توصیه های فوق را به کار ببندند. اما اگر دید که بهتر است تنها روزی 3 توییت پست کنید همان کار را انجام دهید و به توصیه ی 15 توییت عمل نکنید.

برای پست مطالب از ابزار زمانبندی استفاده کنیدپست شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که تمامی محتوای شبکه اجتماعی خود را از قبل زمانبندی کنید. از میان این اپلیکیشن ها می توان به Hootsuite، Buffer و CoSchedule اشاره نمود. یکی از اینها را انتخاب کنید. یک روز جمعه را اختصاص به تولید محتوا دهید و باقی را به عهده ی این اپلیکیشن بگذارید. با این کار فقط باید نگران جواب دادن به کامنت ها باشید.

پاسخ، پاسخ ، پاسخپست شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

اگر قرار است در انواع شبکه اجتماعی حضوری موفق داشته باشید باید برای پاسخ دادن به کامنت ها ی کراهبرد موثر و مفید اتخاذ کنید. اول ببینید که محتوایتان چه محتوایی است (ویدئوی یوتیوب، مثلا؟) سپس خلاقیت به خرج دهید و برای هر یک از شبکه های اجتماعی که در آنها حضور دارید محتوا تولید کنیدو مثلا اگر در تلگرام مطلبی پست کردید، در توییتر پست بگذارید و چندین بار به آن پست تلگرامی خود ارجاع دهید تا مخاطب در نهایت سر از آن در بیاورد.سپس برای پینترست اینفوگرافیکی بسازید که در آن، محتوای پست تلگرامی تان پوشش داده شده باشد.

داستان تلگرامپست شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

تلگرام را به طور پیش فرض نمیتوان یک شبکه اجتماعی قلمداد کرد. اما امروزه در ایران با توجه به اینکه بسیاری از افراد از این سرویس برای فروش محصولات خود و کسب و کار استفاده میکنند؛ لازم دانستیم تا میزان پست گذاشتن بهینه در کانال های تلگرام را بررسی کنیم.

حقیقت این است که میزان مشخصی برای تعداد پست روزانه برای کانال تلگرام مشخص نیست. در صورتی که کانال شما خبری یا اطلاع رسانی است، طبیعتا باید تعداد بیشتری برای پست های خود در نظر بگیرید اما در صورتی که اینطور نیست حتما باید تعداد پست های خود را محدود تر کنید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در تلگرام بر خلاف شبکه های اجتماعی دیگر به محض قرار دان پست شما برای تمام اعضای کانال اعلان یا نوتیفیکیشن ارسال میشود. (البته در صورتی که mute نباشید) پس به همین دلیل حتما توجه کنید که در صورتی که تعداد این اعلانات بیش از حد بالا رود امکان خارج شدن اعضا از کانال شما بیشتر میشود.

بازاریابی شبکه های اجتماعی از اتخاذ راهبردی مستحکم برای برنامه ریزی محتوا تا نوشتن محتوای با کیفیت چالش بر انگیز است بنابراین خود را اسیر پست های زیاد طی یک روز نکنید. از این اطلاعات که به شما ارائه دادیم به عنوان نقشه ای جهت پیشبرد موفقیت شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. موفق باشید.