این روز ها شرکت ها پول زیادی را صرف ایجاد محتوای جذاب برای فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و دیگر رسانه اجتماعی مختلف می کنند. مهم نیست چه شغلی دارید، سر و کار داشتن با مشتریان، مراجعین و خوانندگان به مقدار زیادی بستگی به دسترسی ساده انها به شبکه های اجتماعی شما دارد.

قطعا یکی از روش های افزایش تعامل با کاربران استفاده صحیح و به جا از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام است. اما در صورتی که محتوای شما به اندازه کافی جذاب و خیره کننده نباشد افراد از کنار آن به سادگی گذشته و به صفحه شما سر نمیزنند. برای تولید و انتشار محتوای ارزشمند نیاز به مدیریت شبکه های اجتماعی خود دارید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین ابزار های دیجیتالی مدیریت شبکه های اجتماعی آشنا کرده و مزایا و معایب هرکدام را بررسی کنیم.

توانایی بردن بیشترین بهره از رسانه های اجتماعی به اندازه یافتن سیستم سی. اس. ام. مناسب، برای کسب وکار شما ضروری است. به همین دلیل است که پنج ابزار مناسب برای تحلیل وب سایت های ارتباط جمعی را انتخاب کردهایم که به شما کمک می کند درک کنید کدام یک از پست های شما کارساز است، و کدام یک نیست.

Buffer
مدیریت شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

میتوان گفت بافر Buffer یک آچار فرانسه در مدیریت شبکه های اجتماعی شماست. رابط کاربری آسان و محیط ساده و جذاب به شما این امکان را می دهد که با سرعت هرچه تمام تر شبکه های اجتماعی خود را مدیریت کنید. همچنین این برنامه آنالیز دقیق و لحظه ای از کمپیمن های تبلیغاتی و برنامه های بازار یابی شما را در اختیارتان قرار میدهد.

این برنامه یک قابلیت مدیریتی مهم دیگر نیز دارد که Top Post خوانده میشود. با استفاده از این قابلیت میتوانید پست های اخیر خود را با بهترین پست ها مقایسه کرده و ببینید که چگونه میتوانید آنها را در راستای افزایش بازدید و خروجی بهتر ارتقا دهید.


مزایا

  • بسیار آسان برای پیگیری موفقیت فعالیت های تبلیغاتی بازاریابی تان
  • دوستدار کاربر
  • تجزیه و تحلیل در لحظه
  • یکپارچگی با گوگل آنالیتیکس

Hootsuite
مدیریت شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

هوت سوت  یا Hootsuit نیز یک نرم افزار یکپارچه مدیریت شبکه های اجتماعی است. با توجه به اطلاعاتی که هوت سویت در اختیارتان میگذارد میتوانید آمار ها را به طور دقیق بررسی کرده، پلن های بازاریابی خود را بهینه و حتی مسیر کسب و کارتان را در راستای موفقیت بیشتری قرار دهید. بسته های پریمیوم و پولی هوت سوت به شما این امکان را میدهد که از چندین پروفایل کاربری مختلف به پروژه ها دسترسی داشته و به عنوان تیم به صورت همه جانبه به مدیریت شبکه های اجتماعی خود بپردازید.

یک ویژگی تجزیه و تحلیلی نیز وجود دارد که شما با آن می توانید عملکرد خود را در برابر KPI ها ارزیابی کنید. گزارش ها قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید  اطلاعاتی را که نیاز دارید را نمایش داده و مطالعه کنید. Hootsuite برای کار های تیمی ساخته شده است، نه فقط فردی.

همچنین هوت سوت قابلیتی نظیر همانگ شدن با نرم افزار های کنترل و مدیریت پروژه مانند trello, Asana و اسلک را دارد. این قابلیت به شما کمک میکند که نه تنها مدیریت ساده تری داشته باشید بلکه هیچ چیز را از قلم نینداخته و مستقیما به سمت و سوی موفقیت پیش روید.


مزایا

  • دسترسی با تمام دیوایس ها
  • تجزیه و تحلیل عملکرد
  • یکپارچگی با نرم افزار های مدیریت پروژه

Snaplytics
مدیریت شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

Snapchat در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد، بنابراین تعداد نسبتا کمی از ابزارهای بازاریابی موجود برای پلتفرم در مقایسه با نام های بزرگ مانند Facebook و Twitter وجود دارد. این برنامه از طریق ایجاد “استوری های کوتاه مدت” که کاربران می توانند از آن استفاده کنند، کار می کند.

Snaplytics برای کمک به مدیریت این امر با گرفتن عکس های فوری از حساب کاربری خود و ارائه اطلاعات به شما طراحی شده است. سازندگان این اپ گروههای ۲۰ اکانتی در هر رده شغلی را ارائه می دهند و به شما این امکان را می دهند که موفقیت حساب خود را محک بزنید. همچنین می توانید از کتابخانه “Snaplytics”  برای مشاهده کارهای گذشته استفاده کنید، ببینید چگونه کاربران با آنها تعامل دارند، و اگر بخواهید آن را دوباره منتشر کنید.

اگر یک فعالیت بازاریابی پیچیده تری داشته باشید، Snaplytics  همچنین از استوری های برنامه ریزی شده بعدی برای انتشار در آینده، پشتیبانی می کند. شما می توانید استوری ها را با برچسب ها سازماندهی کنید، به شما این امکان را می دهد که به راحتی آنها را همراه با رشد فالوئرهای، خود نگه دارید. داشبورد Snaplytics به خاطر ظرافت و توانایی اش برای نمایش عملکرد بازاریابی به صورت صفحه به صفحه، مورد ستایش قرار گرفته‌است. این برنامه یک دوره ی ۱۴ روزه استفاده رایگان دارد و پس از آن باید با تیم Snaplytics برای یک خرید تماس بگیرید.


مزایا

  • رابط کاربری بسیار خوب
  • امکان مدیریت بهتر استوری ها

معایب

  • پس از 14 روز غیر فعال خواهد شد و اکانت باید به پرمیوم تغییر داده شود.

Sprout Social
مدیریت شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

شبکه اجتماعی اسپراوت احتمالا اولین و مهمترین فروشگاه مدیریت و برنامه ریزی تمام رسانه های اجتماعی از طریق یک پلتفرم با استفاده آسان است. برای مدیران شبکه های اجتماعی جهت مدیریت همزمان فیس بوک، توییتر، و غیره، بسیار مفید و در دسترس است.

اما این ابزار قدرتمند، قدرت تجزیه و تحلیل داده های شما را نیز افزایش می دهد. شما می توانید از طریق معیارهای مختلف جمعیتی و جغرافیایی دریابید که چه محتوایی برای چه نوع مخاطبی مفید است. اسپراوت می تواند حساب های متعددی را مدیریت کرده و بر کلمات کلیدی در تمام رسانه های اجتماعی نظارت داشته باشد تا شما بدانید که چه زمانی نام تجاری تان مورد توجه قرار گرفته است. همچنین به شرکت شما کمک میکند تا با فرستادن پیام به مشتریان پاسخ دهد.


مزایا

پوشش طیف گسترده ای از شبکه های اجتماعی

قابلیت های تجزیه و تحلیل داده ای بسیار قدرتمند

کمک به مدیریت پشتیبانی مشتریان


Brandwatch
مدیریت شبکه های اجتماعی - هاو کن یو

ابزار های اجتماعی زیادی وجود دارد که ما بتوانیم برای این فهرست انتخاب کنیم، اما ما  Brandwatch  شناخته شده ی جهانی را انتخاب کردیم. ابزار تجزیه و تحلیل  Brandwatch، گوش خود را بر روی زمین قرار می دهد تا از فیس بوک، توییتر، بلاگ ها، فروم ها، اخبار و هر گوشه دیگر ، برای کسب اطلاعات ضروری و مفید برای شما، استراق سمع کند.

یکی از قابلیت های بسیار مهم برندواچ brandwatch  قابلیت عقیده کاوی و خورجی گرفتن از آنها توسط نظرات کاربران است. که میتواند به میزان بسیار زیادی به مارکتینگ شرکت یا استارتاپ شما کمک کند.


مزایا

  • حواس شما را به سمت رسانه های اجتماعی نگاه می دارد
  • داده کاوی و عقیده کاوی قدرتمند
  • طیف متنوعی از منابع (اخبار، بلاگ ها و…) را پوشش می دهد