برف پاک کن های ماشین از لاستیک ساخته شده اند و از این جهت پس از گذشت چند ماه از بارش باران و برف و گرد و خاک در معرض پوسیدگی قرار دارند. می توانید ماشین را به مکانیکی ببرید تا او برایتان برف پاک کن ها را عوض کند اما خودتان هم می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. روش هایی که بیان می کنیم برای اکثر ماشین ها صدق می کند. در ادامه این مطلب از وبسایت هاو کن یو با ما همراه باشید تا روش درست تعویض برف پاک کن را آموزش دهیم.

مشکل از کجاست؟تعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.com

مشخص کنید که کدام قسمت از برف پاک کن باید تعویض شود. برف پاک کن های شیشه ی جلویی ماشین از سه قسمت اصلی تشکیل یافته اند:‌ بازوی پایینی که از پایین شیشه امتداد می یابد، تیغه ی آهنی یا پلاستیکی متصل به بازوی برف پاک کن و تیغه ی لاستیکی که شیشه ی جلو را پاک می کند. وقتی تیغه های برف پاک کن شیشه ی جلویی را تعویض می کنید، تنها تیغه هایی را دارید تعویض می کنید که به وسیله ی آب و هوای بد پوسیده می شوند.

اندازه تیغهتعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.com

تیغه ی مورد نیاز را اندازه گیری کنید و تیغه های جایگزین را بخرید. برای اینکه دریابید چه اندازه هایی نیاز دارید تیغه های لاستیکی قدیمی را با خط کش یا متر اندازه گیری کنید. اعداد را بنویسید و سپس به فروشگاه لوازم خودرو بروید و تیغه های لاستیکی را مطابق با همان اعداد بخرید.

این تصور را نداشته باشید که تیغه های راست و چپ اندازه های یکسان دارند. اغلب موارد یک طرف تیغه حدود یکی دو اینچ کوتاه تر از تیغه ی دیگر است. اگر تیغه ها را خودتان تعویض کنید، در هزینه ها هم صرفه جویی کرده اید.

چگونه در شب رانندگی کنیم؟

 

خارج کردن تیغه قدیمیتعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.com

بازوی برف پاک‌کن آهنی را از شیشه ی جلویی دور کنید. باید بتواند عمود بر شیشه موقعیت ثابتی را نگه دارد. هنگام قرار دادن بازوی برف پاک‌کن دقت کنید؛ بازوی برف پاک کن اهنی پر از فنر است و ممکن است در برود و شیشه را خرد کند.تعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.com

تیغه ی برف پاک‌کن قدیمی را شل و رها کنید. به مفصلی نگاه کنید که تیغه ی برف پاک کن آهنی با بازوی آهنی اتصال می یابد. در آنجا باید یک ترمز کوچک پلاستیکی وجود داشته باشد که تیغه را سر جایش نگه دارد. ترمز را فشار دهید و تیغه ی برف پاک کن قدیمی را در بیاورید تا آن را از بازوی آهنی جدا کرده باشید. در حین انجام این مرحله به نکات زیر توجه کنید.

  • برخی از تیغه های آهنی به جای قلاب سنجاق هایی دارند که تیغه ی برف پاک کن لاستیکی را سر جایش نگه می دارد.
  • در طی این فرایند، حتما یک دستتان برف پاک کن را از شیشه دور نگه دارد.
  • شاید بخواهید شیشه را با حوله ی دولا شده محافظت کنید تا محض احتیط وقتی بازوی برف پاک کن هنگام تعویض برف پاک کن در برود آسیبی به شیشه نرسد.

قرار دادن برف پاک کن جدیدتعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.com

برف پاک کن جدید را قرار دهید. برف پاک کن را در انتهاب بازویی قرار دهید که برف پاک کن قدیمی را از آن درآورده اید. برف پاک کن جدید را به آرامی بچرخانید تا قلاب سر جایش قرار بگیرد. برف پاک کن را روی شیشه قرار دهید.

همین مراحل را برای عوض کردن تیغه برف پاک کن دوم را تکرار کنید. این راهکار برای تعویض برف پاک کن دوم هم دقیقا مشابه راهکار قبلی است. حتما حواستان باشد که برای هر تیغه از اندازه های مناسب استفاده کنید. (تیغه ها را جابجا متصل نکنید)

تعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.comچه زمانی باید تیغه ها را تعویض کنیم ؟تعویض تیغه برف پاک کن www.howcanu.com

کار تعویض تیغه های برف پاک‌کن تمام است! حال باید به این سوال پاسخ دهیم که این تیغه ها هر چند وقت یکبار باید تعویض شوند؟ برای تشخیص آن دو روش وجود دارد که به شما نشان میدهند که زمان تعویض برف پاک کن ها فرا رسیده است:

  1. برف پاک‌کن ها را بررسی کنید تا شکاف و ترک نداشته باشند. برف پاک کن های قدیمی مخصوصا در اقلیم های گرم و خشک به مرور زمان سفت شده اند و ترک برداشته اند. اگر برف پاک کن شما به نظر می رسد که خاصیت ارتجاعی اش را از دست داده است وقت آن رسیده که عوضش کنید.
  2. دفعه ی بعدی که باران آمد به برف پاک‌کن توجه کنید. اگر برف پاک کن شما قطرات باران را روی شیشه ی جلویی تان باقی می گذارد و نمی توانید جلو را به خوبی ببینید باید بدانید که لاستیک آن احتمالا شل شده است.