تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو از الزامات در تمیز کردن خودرو ها هستند. این اتفاق باید به صورت مرتب و منظم تکرار شوند. کمربند ها بر اثر تماس مکرر با دست و البته لباس ها و حتی روکش صندلی خودروی شما و یا تکیه دادن به آن به مرور کثیف و تیره رنگ می شود. حال هر بار که شما از این کمربند ایمنی استفاده می کنید لکه هایی بر روی لباس شما ظاهر می شوند که به راحتی قابل پاک کردن نیستند. اگر لباس شما از جمله لباس های مهمانی و رسمی باشد که مشکل دوچندان می شود. اما چگونه کمربند ایمنی خودرو را تمیز کنیم و بشوییم؟

 کمربندهای ایمنی خودرو و ماشین بخش جدانشدنی امنیت سرنشینان هستند. اما می دانید که این کمربندها به مرور زمان کثیف می شوند و موادی مانند عرق، چای یا قهوه و خوراکی های دیگر روی آنها می ریزند. متاسفانه اکثر ما هنگام تمیز کردن ماشین، همه جا را تمیز می کنیم غیر از کمربندهای ایمنی. با این غفلت باعث می شویم تا بوی ناخوشایند و یا حتی قارچ در داخل خودرو ایجاد شود. برای تمیز کردن کمبرندهای ماشین ابتدا آنها را باید کاملا خارج کرد، دستمال یا پارچه ی مرطوبی روی آنها کشید و بعد گذاشت تا خشک شوند. اما گاهی تمیز کردن لکه ها به همین راحتی نیستند. با ما در هاو کن یو همراه باشید تا نکات بیشتری را با شما در میان بگذاریم.


چگونه چراغ های خودرو را تمییز کنیم؟


کمربند ایمنی را کاملا خارج کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

کمربندها را محکم بیرون بکشید تا سفت شوند و حرکت نکنند. با این کار در آوردن کل کمربند راحت تر خواهد بود. سعی کنید تا جایی که می توانید یا تا جایی که برای شستن و تمیز کردن کمربند ایمنی لازم است کمربند را بیرون بکشید.

برای ثابت کردن کمربند ایمنی یک گیره وصل کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

کمربند را بالا بکشید و قرقره کمربند ایمنی را جا به جا کنید. در اینجاست که بخش زیادی از کمربند ایمنی که مصرف نمی شوند قرار گرفته اند. یک گیره فلزی بر روی کمربند درست سمت راست کمبرند قرار دهید. با اینکار کمربند نمی تواند به عقب برگردد.

ماده ی شوینده را روی کمربند ایمنی اسپری کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

اسپری مخصوص تمیز کردن خودرو تهیه کنید تا خیالتان راحت تر باشد. اسپری های همه کاره برای الیاف ظریف تر ساخته شده اند و نباید حاوی وایتکس باشند. روی کمربند اسپری کنید تا روکش سفید و همواری ایجاد شود. زیر کمربند را هم به همین ترتیب اسپری کنید.

  • به جای اسپری می توانید از ترکیب مواد شوینده با ph خنثی نظیر مایع ظرف شویی یا صابون بچه استفاده کنید.
  • استفاده از سرکه برای تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو :مواد شوینده ی حاوی سرکه برای از بین بردن بود مناسب هستند اما باید شما کاربران هاو کن یو یادتان باشد که سرکه یک اسید است و اگر زیاده از حد استفاده شود به کمربند آسیب می رساند. از الیاف ظریف و نرم برای تمیز کردن استفاده کنید.

چگونه انواع بوی بد خودرو را از بین ببریم؟


کمربند ایمنی را تمییز و بسابید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو با استفاده از سنگ پا یا برس سنگ پا کمربند را بسابید. از بالا به پایین کمربند را قشنگ بسابید. برس را به حالت دورانی روی کمربند نکشید. از پایین به بالا را برس سنگ پا نکنشید تا به کمربند آسیب نرسد. اگر باز هم کمربند کاملا تمیز نشد، ی توانید یک بار دیگر از مواد شوینده استفاده کنید.


چگونه سقف خودرو را تمییز کنیم؟


کمربند را با حوله ی نرم پاک کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

یک حوله ی نرم و لطیف و یا دستمال زخیم تری که کار تمیز کردن را به خوبی انجام دهد تهیه و آن  را روی کمربند بپیچید تا رطوبت آن از بین برود. فقط از حوله های لطیف استفاده کنید.

کمربند را در هوای باز بگذارید تا خشک شود

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یومعمولا بعد از شستن کمربند ایمنی یک شبه خشک می شود اما اگر نشد باز هم صبر کنید. فقط باید قبل از قرار دادن مجدد کمربند داخل ماشین از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید تا قارچ ایجاد نشود.

روش دوم تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو

 

ماده ی شوینده و آب را ترکیب کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

یک لیوان آب گرم بردارید. سه فنجان پودر لباسشویی یا ماده ی شوینده ی همه کاره داخل آن اضافه کنید. از وایتکس یا سرکه استفاده نکنید چرا که این روش تمیز کردن کمربند ایمنی ممکن است به کمربند شما آسیب برساند. اکثر لکه های کثیف را می توان با ماده ی شوینده از بین برد.

با برس برای تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو اقدام کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

با برس یا قلم مو آب را هم بزنید. آغشته شدن برس به ترکیب ماده ی شوینده و آب را به حدقل برسانید تا از خیس شدن کمربند خودداری شود.


چگونه خط و خش شیشه اتوموبیل را از بین ببریم؟


لکه را بسابید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

از بالا به پایین برس بکشید. حواستان باشد تا برس را به حالت دورانی یا از پایین به بالا روی کمربند نکشید. لکه را به آرامی بسابید، و در صورت لزوم مقدار اندکی ماده ی شوینده به کمربند اضافه کنید تا روکش روشن و همواری به دست بیاید.

از ماشین بخار استفاده کنید

تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو _ هاو کن یو

اگر لکه هار روی کمربند پاک نمی شوند شما کاربران هاو کن یو می توانید از ماشین بخار استفاده کنید. وقتی لایه ای از ماده ی شوینده را به کمربند اضافه کردید، ماشین بخار را در حالت کم رطوبت گذاشته و آن را روی کمربند ببرید.

روش سوم تمیز کردن کمربند ایمنی خودرو

 

کمربند را بیرون بکشید

بار دیگر باید گفت که کمربند را به Hرامی بیرون بکشید تا هرگونه قارچ را ملاحظه کنید و با در آوردن کامل کمربند، بوی بد را از بین ببرید.

نزدیک کمربند یک گیره وصل کنید

کمربند را بالا بکشید و قرقره کمربند را جا به جا کنید. در اینجاست که بخش زیادی از کمربند که مصرف نمی شوند قرار گرفته اند. یک گیره فلزی بر روی کمربند درست سمت راست کمبرند قار دهید. با اینکار کمربند نمی تواند به عقب برگردد. حواستان باشد تا برس را به حالت دورانی یا از پایین به بالا روی کمربند نکشید. لکه را به آرامی بسابید، و در صورت لزوم مقدار اندکی ماده ی شوینده به کمربند اضافه کنید تا روکش روشن و همواری به دست بیاید.

ماده ی شوینده را داخل یک ظرف مخلوط کنید

حدود یک قاشق غذاخوری (۱۵ میلیلیتر) ماده ی شوینده ی که حاوی وایتکس نباشدرا داخل ظرف ۲۴۰ میلیلیتری آب گرم بریزید. دو قاشق غذاخوری (۳۰ میلیلیتر) سرکه اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا کف کند.

  1. کمربند را بسابید. با استفاده از یک برس نرم به آرامی کمربند را بسابید. برس را داخل مخلط ببرید و از بالا به پایین کمربند بکشید. حواستان باشد تا برس را به حالت دورانی یا از پایین به بالا روی کمربند نکشید. لکه را به آرامی بسابید، و در صورت لزوم مقدار اندکی ماده ی شوینده به کمربند اضافه کنید تا روکش روشن و همواری به دست بیاید که الیاف کمربند را از بین نبرد.

با حوله ی نرم ، کمربند را خشک کنید

کمربند را با حوله ی نرم پاک کنید. یک حوله ی نرم و لطیف را روی کمربند بپیچید تا رطوبت آن از بین برود. فقط از حوله های لطیف استقاده کنید. کمربند را بین حوله فشار دهید و به آرامی بالا و پایین بروید تا تمام رطوبت اضافی گرفته شود.

اگر قارچ ایجاد شد، یک اسپری ضد رشد قارچ را روی کمربند اسپری کنید. اسپری را انتخاب کنید که حاوی وایتکس نباشد.

کمربند را در هوای باز بگذارید تا خشک شود. معمولا یک شبه خشک می شود اما اگر نشد باز هم صبر کنید. فقط باید قبل از قرار دادن مجدد کمربند داخل ماشین از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید تا قارچ ایجاد نشود. کمربند را تا قبل از خشک شدن هرگز سر جایش قرار ندهید تا قارچ و بوی بد ایجاد نشود.