تعمیر آمپر بنزین یا آمپر خودرو موضوع این مقاله از هاو کن یو است. در این مقاله فرا خواهیم گرفت که چگونه متوجه شویم که آمپر  بنزین درست کار می کند یا خیر و اگر دچار مشکل است دلایل خرابی و راه های برطرف کردن آن چپیست. با ما همراه باشید

آمپر بنزین به شما اعلام می کند که ماشینتان چقدر بنزین در باک دارد تا به موقع آن را پر کنید و در جاده و خیابان نمانید. اما اگر آمپر بنزین ماشینتان خراب باشد و اطلاعات صحیح به شما ندهد چه؟ باعث می شود بنزینتان هدر رود. این اشکال ممکن است چندان جدی به نظر نرسد، اما هدر رفتن بنزین عواقب بلندمدتی را برای ماشینتان در پی دارد که از آن میان می توان به فرسودگی پمپ سوخت و داغ شدن بیش از حد آن اشاره کرد.

اگر بنزین ماشین کم باشد و آمپر به شما اعلام نکند، باعث می شود که پمپاژ سوخت ماشین رسوبات را جذب کند و در نتیجه فیلتر و انژزکتورهای سوخت مسدود شوند و یا فشار پمپاژ سوخت بالا برود.

اگر آمپر بزنین ماشین شما هم دچار اشکال است، باید ریشه ی مشکل را شناسایی کنید و سپس برنامه ای برای تعمیر آن بریزید. در ادامه با ما همراه باشید تا با رایج ترین علل خرابی آمپر بنزین و نحوه ی شناسایی آنها آشنا شوید.

اما قبل از اینکه به ادامه مقاله بپردازیم در لینک زیر از هاو کن یو اطلاعات و ترفند های جالبی در رابطه با بنزین زدن برای شما قبلا مهیا کرده ایم که پیشنهاد می کنیم این مقاله جالب را هم در انتها مطالعه کنید.

چگونه می توانید حرفه ای بنزین بزنید؟ ترفند ها و نکات هنگام بنزین زدن.

آمپر بنزین چگونه کار می کند؟

تعمیر امپر بنزین _ هاو کن یو

سیستم آمپر بنزین را می توان به سه قسمت اساسی تقسیم کرد:‌

1) آمپر یا اندازه گیر 2) فرستنده و 3) مدار

خرابی هر یک از این سه قسمت باعث خراب بودن کل آمپر خواهد شد. قسمت فرستنده معمولا قسمتی از پمپ سوخت است:‌ ترکیبی از قطعات که شامل پمپ سوخت، فیلتر سوخت، نگه دارنده ی سوخت و شناور سوخت می شود. ولتاژ ورودی، که معمولا از مدار احتراق است، توسط فرستنده ی سوخت اصلاح می شود. اتصالات شناور سوخت بر روی  فشار سنج یا مقاومت کننده ی متغیر حرکت دارند که تغییرات مقاومتش بسته به سطح شناور بر ولتاژ خروجی تاثیر می گذارد.

برخی سیستم ها طوری طراحی شده اند که سطح بالای سوخت با قسمت مقاومت پایین متصل می شود و به موازات کاهش سطح سوخت مقاومت را به تدریج افزایش می دهد. در نتیجه سیستم ولتاژ بالاتری را در سطح بالای سوخت بیرون می دهد و به موازات افت بنزین یا سوخت، ولتاژ هم پایین می آید. سایر سیستم ها طراحی عکس این دارند ( یعنی در آنها، سطح بالای سوخت با مقاومت بالا و ولتاژ پایین همبستگی دارد) اما به هر ترتیب همین فرایند را طی می کنند.

مدار آمپر بنزین باتری، قسمت فرستنده، آمپر بزنین و اتصال به زمین را وصل می کند. اکثر واحدهای فرستنده ی مدرن به سیستم الکتریکی اتصال به زمین دارند اما واحدهای فرستنده ی ماشین هایی که مدل های قدیمی تر دارند به بدنه یا قالب ماشین اتصال به زمین شده اند.

آمپر بنزین مجموعه ابزاری است که فعالیت باک بنزین و واحد فرستنده را اعلام می کند. برخی آمپرهای بنزین مستقیما توسط بازخورد ولتاژ که از واحد فرستنده می آید کنترل می شوند و برخی دیگر توسط مجموعه ابزار که خودش اطلاعات ولتاژ را از واحد فرستنده می گیرد.

کیله مقالات و آموزش های تعمیر خودرو 

مشکلات رایج و تعمیر آمپر بنزین

تعمیر امپر بنزین _ هاو کن یو

آمپر بنزین یک مدار نسبتا ساده است اما سادگی اش بدین معناست که هر قطعه ی آن در کارکردش نقش اساسی دارد. در زیر، چهار علت  خرابی آمپر بنزین را مرور می کنیم.

خرابی واحد فرستنده

خرابی واحد فرتنده بنزین رایج ترین علت خرابی آمپر بنزین است. وقتی ماشین در حرکت است، واحد فرستنده هم در حرکت است و پیوسته مقاومت کننده ی متغیر را لمس می کند. به مرور زمان، اتصالات فرسوده می شوند، و مدار باز می شود. آمپر بنزین هم ممکن است بازخورد ولتاژ این فرستنده ی از کار افتاده را FULL یا EMPTY تفسیر کند و در نتیجه فارغ از سطح واقعی بنزین باک، اطلاعات غلط به شما بدهد.

خرابی های مدار

می توانند باعث کارکرد عادی آمپر بنزین شوند. بسته به مکان خرابی، فرستنده ی سوخت ممکن است ولتاژ منبع نداشته باشد و یا آمپر بنزین ولتاژ فرستنده ی سوخت نداشته باشد و یا اتصال به زمین یکی از آن دو ممکن است خراب شده باشد. اتصالات شل و فرسوده هم ممکن است ریشه ی این مشکل باشد به ویژه در قسمت پمپ سوخت که معمولا در برابر المان ها قرار گرفته است.

خرابی آمپر بنزین

کمتر رایج است اما وجود دارد. اگر مدار داخلی خراب باشد آمپر بنزین ممکن است تنها در یک قسمت کار کند: بین HALF و FULL و یا بین EMPTYخ و نیمه. اگر مدارهای داخلی کوتاه باشند ممکن است پر یا خالی نشان دهند. اگر مدار باز باشد آمپر بنزین احتمالا روی خالی خواهد ایستاد و حرکت نخواهد کرد.

خرابی مجموعه ابزار

مشکلی است که کمترین شیوع را دارد و تعمیر آن هم گران تر از تعمیر بقیه مشکلات است. مجموعه ابزارهای مدرن معمولا مدارهای کاملا منسجم هستند و ممکن است حتی دارای لامپ های قابل تعویص هم نباشند. اگر آمپر بنزین به عنوان بخشی از این مجموعه خراب شود کل واحد را باید تعویض نمود.

 

چگونه علت خرابی آمپر بنزین را تشخیص دهیم؟

تعمیر امپر بنزین _ هاو کن یو

قبل از تست کردن آمپر بنزین، ابزار زیر را آماده کنید:‌ نمودار سیمکشی برق (EWD) ، مولتی متر دیجیتال (DMM) و ابزار دستی ابتدایی. سپس تست های زیر را انجام دهید تا ریشه ی مشکل معلوم شود.

 

خودسنج مجموعه ابزار

بسیاری ماشین ها و کامیون های مدرن یک قسمت خودسنجی برای سنجش مجموعه ابزارهایی که با کامپیوتر کنترل می شوند دارند. دفترچه راهنمای ماشین را بخوانید و یا در اینترنت تحقیق کنید. این تست، چراغ های دیجیتال و خوانش های ابزار را می سنجد و و رنج های آمپر را امتحان می کند. توجه ویژه به این معطوف کنید که آیا آمپر بنزین به راحتی و همواری از EMPTY به FULL می رود یا نه. توجه داشته باشید که برخی مراحل خودسنجی ممکن است آمپر را در 1/4، 1/2 و 3/4 نگه دارد.

تست فرستنده ی سوخت

قرستنده ی سوخت باید زمانی که باک بنزین کمتر از HALF (نصف) است هدایت شود تا از پاشیدن سوخت و بنزین جلوگیری شود. ابتدا از تمیز، خشک و عاری از فرسودگی بودن پریز مطمئن شوید. میخ یا باید صاف باشند و کانتکتور باید کاملا سر جای خود قرار داشته باشد.

قطعه ی آمپر بنزین را بردارید تا بتوانید دسته ی شناور را دستکاری کنید. در این مرحله، کلید را در حالت ON بگذارید (اما موتور روشن نشود) ، دستتان را به عقب کانکتور ببرید و ولتاژ را چک کنید. همیشه باید در هر یک از میخ ها ولتاژ 5 یا 12 وجود داشته باشد. یکی دیگر از میخ ها بازخورد ولتاژ را به آمپر بنزین می دهد. همچنانکه دسته ی شناور را تاب می دهید ، بسته به اینکه آن را بالا یا پایین می برید ولتاژ خروجی باید راحت و هموار کاهش و افزایش یابد.

اگر ولتاژ ورودی غیرصحیح باشد مدار بین واحد فرستنده و احتراق یا منبع ولتاژ آن را بررسی کنید. اگر ولتاژ خروجی غیرصحیح باشد، احتمالا مشکل از واحد فرستنده است. اگر ولتاژ ورودی و خروجی صحیح باشند احتمالا مشکل از مدار بین واحد فرستنده و آمپر بنزین است.

تست آمپر بنزین

وقتی دارید آمپر بنزین را تست می کنید، ولتاژ واحد فرستنده را بار دیگر بررسی کنید. ولتاژ باید دقیقا همان ولتاژی باشد که در واحد فرستنده تست کردید. اگر ولتاژ فرق داشت احتمالا سیمکشی بین واحد فرستنده و آمپر بنزین فرسوده شده است.

 

این مراحل باید ریشه ی مشکل را نشان دهند اما باید بدانید که تشخیص و تعمیر مشکل در ابزار کامپیوتری و آمپرهای بنزین ماشین های مدرن فرق دارد و ممکن است گیج کننده باشد. برای جلوگیری از ارتکاب اشتباهاتی که هزینه های زیاد روی دست می گذارند، بهتر است بهjuldv یک مکانیک حرفه ای برای تشخیص مشکل در سیستم های پیچیده مراجعه کنید.